Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    blackrider,


    aracınız kaç kmde? bugüne kadar otomatik şanzıman yağı değişti mi? bu soruları cevaplarsanız sevinirim..bu bahsettiğiniz olay motor soğukken mi oluyor sıcakken mi?

    araç 240000 de aracın ilk sahibi değilim ama bu kilometreye kadar değişmiştir die düşünüyorum bu olay genelde motor soğukken oluyor fakat sıcakken olduğunuda gördüm
  • blackrider,


    aracınız kaç kmde? bugüne kadar otomatik şanzıman yağı değişti mi? bu soruları cevaplarsanız sevinirim..bu bahsettiğiniz olay motor soğukken mi oluyor sıcakken mi?
  • ilk önce aracın yağ seviyesini kontrol ettirmenizi ve eksikse tamamlamanızı ayrıca yağ kalite kontrolü yapılmasını gerekiyorsa değiştirmenizi öneririm.. bence aracın şanzıman yağı hiç değişmemiş olabilir..
  • bunu ankarada yaptırabileceğim önereceğinniz bi yer var mı
  • maalesef Ankara için önerebileceğim bir yer yok..
  • Bir iki gun once dedigim gibi bizim 95 Range Rover'in sanzumani bozuldu. Bu araba yapildigi zaman Dexron III bile yoktu.
    Yapan ZF firmasi Dexron II demis, Range Rover tamir kitaplari da oyle, ama sonra Dexron III (mesela MObil 320) gecmisler.

    Tamir yapacak usta, sentetik ATF demis, litresi 20 YTL'den kullanacakmis. Merak ettim, sen neden kend yagini aldin. Sana da
    mi boyle pahali bir yag kullanacaklarini soylediler? Bence eger araba Dexron III istiyorsa, Mobil 320 gibi 8YTL litresi olan yag yeterli olmali.
    Amerika'da ben o yagi 3 YTL'e mukabil aliyorum, Turk halki herhalde cok zengin ki, yag fiyatlari bu kadar yuksek.

    Balatalarin degistigini yazmissin, keceler (seals) de degisti mi? Bunlarin farkli kalite de olani var mi? Kim yapar bu sanziman parcalarini. Bana bir Alman ZP (ZF?) bir de Amerikan (RP?) firmasinin mallari var dediler. Amerika'da uretilen bir sey kalmadi ki, her sey Cin'de, Hindistan'da, Meksika'da, hatta Turkiye'de yapiliyor.

    Merak ettim simdi, piyasada "tam sentetik" yaglar neler. Amerika'da Mobil 1'in ATFsi cok meth ediliyor, ozellikle yuksek sicakliga mukavim.

    Ben kendim, buyuk petrol sirketlerinin mallari yerine kaliteli, yag analizlerinde katki maddeleri iyi cikan, kullananlarin memnun olduklari yaglari alirim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Aracımı bugün otomatik şanzuman ustasına bıraktım. Bakalım sonuç ne olacak. Bekleyip görücez.
    Bu arada yağı kendim aldım. Mobil atf 320. Tamirden sonra deneyimlerimi aktarırım.




  • c4zf6,


    yapmanız gereken şey bu şanzımanın tamir kitini almaktır.bu kitler(takımlar) çeşitli firmalar tarafından üretilmektedir çin malı olanı da Amerikan olanı da Alman olanı da vardır.benim size önerim Taiwan menşeili olanından almanızdır.çoğu sanayi sitesindeki otomatik şanzıman parçası satan yerlerde bu takımlar mevcuttur.


    bu arada ülkemiz ile Amerika piyasasını karşılaştırmayın.. sadece Türkiyedeki vergi oranları bu ülkede birçok şeyin fiyatını fahiş yapmaktadır.halbuki Amerikada böyle oranlar yoktur çünkü IRS adlı kurum(Internal Revenue Service) vergilerini sokaktaki dilenciden bile çatır çatır tahsil etmektedir.. ne yazık ki Türkiye de vergiler sadece memurlar küçük esnaf ve benzin alan halktan toplanmaktadır.. böyle olunca ülkede herşeyin fiyatının fahiş olması da kaçınılmazdır.. arada büyük bir Zihniyet farkı da vardır..


    iyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Haziran 2010; 16:30:31 >




  • Dexron 3G veya üstü.. ama 3g üstü Türkiyede bulunamayabilir..
  • Arkadasim,

    VW sanzumanlarda herbiri icin ozel VW specification yag olur. Ya senin kullanim kilavuzunda yazar, ya da Internette ara bul. Koyacagin yag, bu VW specification karsiliyorsa guzel, yoksa yazik olur.

    Dexron III yag olmaz. Buyuk ihtimalle 6 litre Pentosin DSG yag lazim sana. Filtre lazim, kece (pul) lazim vs.

    1995den yeni 2002 den eski VW klasik sanzumanlar bile Dexron yag kullanmaz, kendi spec. vardir. Ha, o sartnameye uyan yag, belki Dexron III de oluyordur, ama her Dexron III kullanamazsin.
  • c4zf6,


    dikkat ettiysen Dexron3G veya üstü dedim.. Dexron3 demedim.. önce yazdığım cevabı hatasız oku ondan sonra tavsiyede bulun.. arkadaşın kafası karışırı yoksa. Dexron 3 ile 3G arasında ciddi farklar vardır.. tamam sen de yardım etmek istemişsin ama verdiğin bilgi hatalı.. lütfen dikkatli olalım..
  • Mete Bey,

    İyi geceler, sizleri tekrardan rahatsız ediyorum kusura bakmayın. Bu cumartesi şanzıman ustamın büyük ihtimalle aracın beyni bozuk demesinden dolayı aracımı adapazarından alıp istanbuldahttp://chipotoelektronik.com/ sitesindeki yere götürdüm.
    Sağolsunlar baya ilgilendiler. Dediklerine göre aracın beyninde sorun yokmuş. Hatta ford yetkili servisinden 2 arkadaşını aradı.
    PO 732 hatasının beyinden kaynaklanmayacağını tamamiyle mekanik olduğunu onun için şanzımanda aramak gerektiğini vede 2-4 kuşaklarından kaçak olabileceğini söylediler. Şanzıman ustamda şanzımanda şimdilik balata değişikliği haricinde hata olmadığını söylüyor.
    Bu 2-4 kuşağı hakkında yorumunuz olabilir mi acaba?
    Şimdiden yorumlarınız için teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.




  • iyi geceler akustika,


    2-4 kuşağı demekle anlatılmak istenen neydi ben pek anlayamadım.eğer anlatılmak istenen vites grubu ise bu sorun siz istanbula gelmeden de çözülebilirdi.. bir de yanlış hatırlamıyorsam araç hangi viteste olduğunu bilemiyor demiştin doğru mu hatırlıyorum?
  • meteg ustam, 2001 Vol o S40 2,0T otomatik vites aracım var. aracım geri vitese takıldığında vurma sesi yapıyor. dün aracım ile bir yere geldim, geri geri park yapacaktım. geri vitese taktım araç stop etti. tekrar çalıştırdım normale döndü. yine dün araç rolantide çalışırken klima açık şekilde kendiliğinden stop etti. araçta yeni lpg takıldı. yani 20 gün felan oldu lpg(kit MTM) birde araç ile seyir halinde iken gaza ani yüklendiğimde yani aracın performansı arttığında tüp ten benzine geçiyor. aracı bakıma götüreceğimde. götürmeden sizden bir fikir almak istiyorum. bu konular hakkında tavsiyeleriniz nedir. bir konuyu söylemeyi unuttum. aracı geri vitese taktığımda iki kere oldu, arıza lambası ve kalın ok işareti yanıp sönmeye başladı. bilgisayarda sensör hatası gösterdi. anacak bilgisayar ile test edildiğinde herhangi bir sorun olmadığı söylendi. şimdiden teşekkürler




  • sayın meteq hocam,
    4 ay önce 125.000 km.'de 2000 model renault scenic RXT 1.6 otomatik vites araç aldım. bu benim ilk arabam ve soforlugum de o kadar iyi degil. aracı alırken servise yada ustaya baktırmadım guvendigimiz bir galeriden aldım.
    aracı alıp biraz kullandıktan sonra otomatik vites geçişlerinde vuruntu olması şikayetiyle renault yetkili servisine götürdüm. aracın 130.000 bakımını yapmalarını ve otomatik vitesi kontrol etmelerini istedim. aracın bakımı yapıldı ve bana otomatik vitesinde herhangi bir arıza olmadığını söylediler. daha sonra araçla uzun yola gittim.(marmaris) giderken hiçbir şikayet yaşamadım. marmariste şehir içinde yaklaşık 20-30 km. hızla giderken bir araca yandan çarptım ve aracın ön tamponu düştü. aracı yine yetkili servise götürdüm ve kaskodan yaptırdım. daha sonra istanbula döndüm. istanbula girer girmez vites geçişlerinde yine sarsıntılar yaşamaya başladım. ardından bir süre sonra motordan da ses gelmeye başladı. özellikle klimayı çalıştırınca ses artıyordu. aracı bu sefer istanbuldaki başka bir servise götürdüm. motoru şasiye bağlayan bir parçanın koptuğunu söylediler. ben de gördüm bu parçayı aracı havaya kaldırınca. ayrıca aksesuar şaftı kasnağının kırıldığını da gösterdiler. neyse ben arızaları giderin parçaları değiştirin bir de otomatik vitese bakın dedim. parçalar değişti. yaptıkları deneme sürüşünde şanzımanda bir arıza olmadığını ama yağı kontrol ettiklerinde yağın değişmesi gerektiğini söylediler. 5 lt. renaultmatic orjinal yağ koydular ve değiştirdiler. arabayı teslim alırken vitesleri tek tek denedim ve bir sarsıntı olmadığını gördüm. klima ve motordan gelen sesin de kesildiğini gördüm. maslaktan mecidiyeköye kadar yoğun trafikte dur kalklarla gelirken yine hafif sarsıntıların olduğunu gördüm. en önemli sorun da şu şekilde oluyor: kırmızı ışıkta durduktan sonra kalkarken araba hemen harekete geçmiyor biraz bekliyor. kalksın diye gazı yavaşça arttırırken de bu sefer aniden ileri fırlıyor. bu sefer öndeki araca çarpmamak için frene basmak zorunda kalıyorum. ayrıca çok hafif bir yokuşta olsa frenden ayağımı çeker çekmez araba geri kaydırmaya başlıyor.

    size sorularım şunlar:

    1-bu motor parçalarının kırılması şanzımanı etkilemiş olabilir mi?
    2-yağ değişiminde sonra bu tip sorunların ortadan kalkması için belli bir km. gitmek gerekir mi?
    3-şanzımanı test cihazına bağlatabileceğim bir yer var mı? (istanbul)
    4-yağ miktarı yeterli mi? (5 lt.) hiç eski yağ kalmaması için bir daha değiştirmek gerekir mi?
    5-şanzımanı test cihazına bağlatmak ne kadara malolur?
    6-şanzımandaki sorun benim herhangi bir sürüş hatamdan kaynaklanıyor olabilir mi?

    siz veya daha önce aynı model arabayla aynı sorunları yaşamış arkadaşlar bu soruları cevaplarsanız çok memnun olurum.
    ayrıca şanzımanın daha büyük bir sorun çıkarmadan test ve bakımını tam olarak yaptırmak istiyorum. usta yada servis tavsiye etmediğinizi biliyorum ancak internetten bu servisleri nasıl bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler.




  • şehzadem05,


    volvolarda özellikle 1992-2004 model yılı aralığındaki tüm volvolarda bu sensör sıkıntısı vardır.sensör deyip geçmeyin arıza lambasını yakmaya başladığı andan itibaren tek bir şeyi anlamanız gerekir o da o sensörün değişmesi gerektiği.. bu sensör arızası giderilmezse(yeni parça takılarak) vites kutusuna hasar vermeye kadar varabiliyor iş.. sizin yapacağınız o sensörü yeniletmek..


    araç 2.0t yani düşük basınçlı turboya sahip olan bir araç bu yüzden lpgde gaza yüklendiğinde çekiş yetersiz olacağı için benzine geçmesi normaldir ve gereklidir.çünkü bu motorlar lpgye göre değil benzine göre tasarlanmıştır.lpg ekonomi amaçlı bir uygulamadır ve motora yüklenmediğiniz sürece yeterli gücü sağlar.ama performans gerektiğinde lpg yetersiz kalacaktır.yani aracın benzine geçmesi çok doğal ve doğrudur zira geçmese aracınızda çok büyük güç düşüklüğü olacak ve araç yığılacaktır.zaten volvolar emsallerine göre ağır araçlardır.. ortalama 1400-1600 kilo.. tekrar yazıyorum bu bir arıza değildir lpg kiti normal sürüş şartlarında size yeterli çekişi sağlar ama performans gereken yerde benzinin yerini ne yazık ki alamaz.aracınızda bununla ilgili bir arıza yok.

    rölantide klima açıkken lpg modunda stop etme de görülebilir ve bu da doğaldır.aracınız normalde bir peformans aracıdır. bunu unutmayın sensör haricinde tüm yazdıklarınız normal bir durum olup servise götürmenize gerek yoktur.


    attila79,



    anladığım kadarı ile d konumunda ya da n konumunda bekledikten sonra hareket ederken araç geç tepki veriyor.. eğer bunun şanzıman ile ilgili olduğunu varsayarsak(varsayım) bu durumdan emin olmak için şanzıman iç basınç testi yapmak gerekecektir.bu testi en iyi özel bir renault servisi yapar.eğer basınç değerleri fabrika ile örtüşüyorsa sorun başka yerde aranır(ateşleme,yakıt sistemi gibi) eğer basınç değerlerinde sorun varsa işte o zaman korkmak gerekir zira genelde basınç sorununda şanzıman değişimi en iyi çözümdür. bu yüzden ilk olarak şanzıman basınç testini yaptırın.ki sorun şanzımanla ilgili mi değil mi kesinlik kazansın..


    1-motor kulağı kırıldıysa motor da şanzıman da vuruntu yapacak araç rölantide kabini çok sarsacaktır. hele bir de vitese takıldığında yük altına giren motor nedeniyle vites geçişleri çok sert olacaktır.

    2-yağ değişimi anında etki gösterir hemen değişim fark edilir.

    3-herhangi bir özel renault servisinde bağlatırsın.. ama büyük bir servis olmalı ve yağ basınç test cihazı da olmalı.

    4-yağ miktarı normaldir.

    5-o işyerinin bilebileceği bir konu ben renault kullanmadım ve servise götürmedim bu yüzden bu sorunun cevabı ne olur bilemem.istersen bunu otomobil genel altında yer alan markalardaki renault kısmında ayrıca yaz.

    6-hayır sizin sürüş hatanızdan kaynaklanamaz.(belki araç sizden önce bir sorun yaşamış olabilir bunu da bilemezsiniz).


    bence renault bölümündeki arkadaşlardan fikir alın markalar bölümünden..

    iyi geceler..




  • 206 nın şanzımanı nasıldır
  • 206 otomatik şanzımanı daha doğrusu peugeotlardaki otomatik şanzımanlarda sorun yok denecek kadar azdır.(fakat bu klasik 4 ileri otomatik şanzıman için geçelidir**.) tiptronik olanlar için geçerli değildir.***
  • meteg ustam cevaplarınız için teşekkür ederim. tam tatmin olabilmem için soruyorum geri vitese takıldığında gelen vuruntu sensör den mi oluyor cevaplarsanız çok memnun olurum teşekkürler....
  • sensörden meydana geliyor bir de geri vitese geçişler otomatik vitesli araçlarda diğer vites konumlarına göre bir nebze daha sert olabilmektedir.özellikle geri geri ve direksiyon bir tarafa(sağ ya da sol) tam dönmüş konumda ise yani direksiyon pompası da yüklü iken bu durum daha belirgin olur.fakat geri vitese geçerken vites kutusundan özellikle ayağınız frende geriye geçerken herhangi bir gümbürtü şeklinde olmamalıdır. eğer gümbürtü ise duyduğunuz bu normal değildir.ama geriye geçişlerde vitesi daha belirgin hissedersiniz..


    arabanın direksiyonu tam düz konumda iken geriye takın bir de direksiyon sağ ya da sola tam ya da tama yakın dönmüşken alın aradaki farkı göreceksiniz.bunun sebebi de direksiyonun da motorun da yüklü konumda olmasındandır.fakat dediğim gibi asla bir gümbürtü olmamalı ve anormal bir ses duyulmamalı sadece geçiş net hissedilmeli..


    bir de dikkat edin bakalım şu olaya aracınızı durdurun ve kontak anahtarı kontakta ve göstergelerdeki uyarı lambaları yanarken vitesi r ye alıp arabadan inin ve arkada geri lambalarının yanıp yanmadığına bakın.eğer yanmıyorsa büyük olasılıkla vites kolunu hafifçe ileri geri oynatınca yanacaktır.bu da sensörün sorunlu olduğunun kesin göstergesidir.sensör araç geri vitese alınınca geri vites lambalarını da yakma görevine sahiptir.




  • Sn. Meteg hocam. Benim de şanzımanla ilgili bir sorum olacak size.
    2004 Model VW BORA PASİFİC AUTO aracım var. Şanzımanla ilgili Bir sıkıntım var. Aracımı sabah ilk çalıştırdığımda vitesi D konumuna aldığımda araç hiç tepki vermiyor. Boştaymış gibi. Ne zaman ayağımı frenden çekersem veya N’ye alıp tekrar D’ye alırsam şanzıman dolduruyor ve araç normale dönüyor.
    Bunu yalnızca şanzıman yağı soğukken ilk çalışmada D konumunda yapıyor. R’de ve 1. Viteste böyle bir durum söz konusu değil. Şanzımanımın performansından memnunum, vites geçişleri gayet güzel. Yalnızca aracımla ilgili fark ettiğim bu durum beni biraz rahatsız etti. Acaba bu bir özellik midir, yoksa bir arıza mı söz konusu? var ise muhtemel arıza ne olabilir. Bilgilendirirseniz sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.