Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • METEG HOCAM ,İYİ GECELER GECENİN BU SAATİNDE YAZIYORUM, KUSURUMA BAKMAYIN.. ÖNCELİKLE ENGİN BİLGİLENDİRMELERİNİZ İÇİ

    TEŞEKÜRLER.99 MODEL MEGAN 1 ARACIMIN ÜZERİNDE DP0 VİTES KUTUSU VAR KAPALI SİSTEM YAĞ ÇUBUĞU YOK...BİLDİĞİM KADARI İLE ARACIN YAĞ KAPASTESİ 7 LT..ANCAK İKİ ÜÇ YETKİLİ SERVİSİ HATTA MAİS ANA BAYİİNİ ARADIM .YAĞ DEĞİŞİMİNDE 3LT 600 GRAM YAĞ DEĞİŞİMİ YAPTIKLARINI SÖYLEDİLER..YANİ KARA DÜZEN ALTTAN BOŞALT ,ÜSTTEN DOLDUR..YAĞ DEĞİŞTİRME CİHAZLARI YOK YANİ...BÜTÜN ARAÇLARA BU ŞEKİLDE YAĞ DEĞİŞTİRİYORLARMIŞ...BU YAĞ DEĞİŞİMİ YETERLİMİDİR ,YANİ YAĞIN YARISI ESKİ YAĞ BU YAĞ KARIŞACAK NETİCEDE...BU YAĞ ARACI SORUNSUZ BİR 60.000 KM DAHA GÖTÜRECEKME , BUNUN BİR SAKINCASI YOKMUDUR.....BİRDE VARSAYALIM Kİ BU CİHAZIN KULLANILDIĞI ÖZEL BİR SERVİSTE YAĞI DEĞİŞTİRDİM..FORUMDAN TAKİP EDEBİLDİĞİM KADARIYLA BU CİHAZ BİR YANDAN YAĞI BOŞALTIRKEN BİR YANDAN DOLUM YAPIYOR..DEĞİŞİM ESNASINDA YAĞ BİRBİRİNE KARIŞMIYORMU...BU CİHAZLA YAĞIN TAMAMI DEĞİŞMİŞ OLUYORMU...BİR ARKADAŞ 12 LT YAĞ KULLANILDI BİR KISMI İÇİNİ TEMİZLEMEK İÇİN GİBİ BİŞEY YAZMIŞTI...BU DOĞRUYSA YAĞ DEĞİŞİMİ 500 TL YE MAL OLUR O ZAMAN...BİLGİLERİNİZİ RİCA EDERİM.

    SAYGILAR..




  • meteg ustam teşekkür ederim, allah razı olsun, sıkıntılarımızın gitmesine yardımcı oluyorsunuz, rabbim de sizin sıkıntılarınızı gidersin, allah a emanet olun.
  • memoscan,


    aracınızın yağ değişimi için tercih edebileceğiniz iki yöntem var.. ilki servisin de size söylediği şekildri.. 3,6 litre denmesinin sebebi 3 litreye yakın bir yağ miktarının tork konvertörü içinde kalması ve konvertör sökülmedikçe bu yağın boşaltılamaması nedeniyledir.. diğer yöntem olan makine yönteminde de yağ tamamen tahliye edilebilmektedir.. ama sizin de dediğiniz gibi daha maliyetli olmaktadır..

    sonuç olarak ekomomik koşullar paralelinde karar vermeniz gerekmektedir.. her iki yöntem de tercih edilebilir.
  • selamlar arkadaslar yeni aracım opel vectra 2.0 16v 2000 model otomatik şanzıman
    ilk defa otomatik bir arac kullanıyorum ve tavsiye edeceginiz bir kullanım şekli varmı şehir içi kullanımı nasıl olmalı bu konuda bilgisi olan paylasırsa.. teşekkür ediyorum şimdiden.
    not:onemli bir husus n konumu hangi durumlarda kullanılmalıdır.
  • merhabalar herkese kolay gelsin. 2008 megane ıı 1,5dci tiptronic vites arac kullanıyorum. arac herzaman yapmasada ara sıra kalkışlarda cok sert şekilde vuruyo. ama herzaman yapmıyo mesela son 1 aydır yapmadı hiç. ondan önceside haftada 1 yada 15 gunde bir yapıyodu ama cok sert vuruyodu. acaba hızlı kalkıncamı yapıyo dedik ama yavas kalktıgımızdada yaptı bi kaç kez. servise gittik bilgisayara bagladılar aracı ama şanzımanda hiç bir sorun goremediler ve bize sıcak havalarda yapabilir gibi bişey söledir pek inandırıcı gelmedi bana zaten öle deli bi sıcakta olmadı son bi kaç gun haricinde... neden olabilir acaba bilgisi olan varsa şimdiden cok saolun...



    (NOT):renodan uzak durun....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wowwolqan -- 5 Haziran 2010; 10:49:41 >
  • arac spor suruste kalkarken sert kalkar ama spor btonuna basınca ve gaza fazla yuklendiğin taktirde yapması lazım ama sen hafif kalklmalardada yaptıgını soyluyorsun spor surus acık konumdada olsa gaza verdiğin tepki az olunca yapmaması gerekli.
  • aracta spor butonu falan yok arkadaşım 1,5 motor araba spor sürsen ne olur..
  • senin arac için soylemedim kendi aracımla kıyasladaım o hareketi sadece spor suruste gaza tam basarsan yapıyor spin atıyor baska turlu mantıklı bi acıklaması yok yani bi arıza mekanikte bozukluk olsa devamlı yapması gerekir garip olan arada bi yapması
  • takılbana nickli arkadaşım,


    mümkün oldukça aracı D konumunda sürmeye gayret et.bu mod ekonomik sürüş için önerilen sürüştür. aracın daha hızlı tepki vermesini ve daha spor tarzı bir sürüş istersen vites mandalı üzerindeki S tuşuna basabilirsin bu durumda araç daha performanslı bir sürüş moduna geçecektir.yokuş yukarı çıkarken çekiş düşerse D konumunun altındaki 3,2 gibi konumları da tercih edebilirsin.. aynı şekilde rampa inerken aracın vites büyütmesini istemezsen gene bu konumları tercih edebilirsin..

    N konumu aracı çalıştırırken kullanılabilir(el freni çekilmelidir) veya trafik ışığında beklerken 1 dakika ve üzeri beklemelerde vitesi N ye alıp beklemek şanzıman sağlığı açısından doğrudur.bu şekilde şanzımanın aşırı ısınmasını da engellemiş oluruz.. araç hareket halinde iken, rampa aşağı inerken ASLA VE ASLA N konumu KULLANILMAMALIDIR. çünkü N konumunda yağlama yok denecek kadar azdır.bunun sebebi de şanzıman bu konumda motora bağlı değildir dolayısıyle yükte değildir bu sebeple yağlama ihtiyacı da pek yoktur.bu yüzden yazdığım durumlar haricinde N konumu kullanılmamalıdır.

    wowwolkan,


    aracı kullanmadan yorum yapmak zor.. durum belki normal belki değildir..




  • verdiğin bilgiler için teşekkür ederim arkadasım çok sagolasın.
  • habirde kafama takılan bişey oldu ben bu aracı belirttiğim gibi yeni aldım işe giderken ve iş çıkısı akşamları bi kac saat kullanma fırsatım oluyor.
    artık hareket halinde n konumuna getirmem ve dun asam arac d konumundayken n konumuna alacaktım ve yanlıslıkla r konumuna getirmişim ve bi kaç saniye surdu ve farkedip hemen d konumuna cektim ama emniyet acısından mı nedir bises veya yıgılma gibi durumla karşılasmadım bu gibi yanlıslıklar için bi emniyetmidir zaten emniyetse cok guzel yapmıslar yoksa sanzıman patlaması gerekirdi bu konuda bilginiz varmı?
  • muhtemelen düşük hızda olmuştur bu olay çünkü vites kutusu yüksek hızda buna izin vermez zaten.. çok takılma bir kereden birşey olmaz..
  • yok hızda dusuk değildi ama 80km falan gidiyordum
  • bu hızda vites kolunun R ye geçmemesi gerekirdi.. vites kolu mandal sisteminde sorun olabilir.. özel bir opel servisinde kontrol ettirebilirsin aracı.. normalde otomatik araçlarda klasik tip otomatiklerde yani sizinki gibi vites kolunun 40km üstünde R ye geçmemesi gerekir..
  • Bu '' Otomatik vitesle fazla oynanmaz '' lafı doğrumudur? Mesela aracı yavaşlatmak için fren yerine ''2'' ve ya ''1'' konumlarını kullanmak,motor kompresöründen faydalanmak zararlımıdır?
  • bu yanlış bir yaklaşımdır.. otomatik vites oynanmaz diye birşey yoktur.., vites kolu altında yer alan harf ve rakamlar kullanılması için konulmuştur.. mesela aracınızla dik bir yokuş çıkıyorsunuz diyelim ve aracın çekişi azaldı bu durumda vitesi D konumundan 3,2,1 konumuna alabilirsiniz.. rampa inerken de aynı şeyler geçerlidir.dikkat edilmesi gereken konu aracın hızıdır.. aracınızla rampa inerken d konumunda araç hızlanmaya devam ederse bir alt konuma 3,2 alabilirsiniz.. 1 konumuna alabilmek için aracın hızının 40 km ve altında olması gerekir.
  • iyi günler, bende yaklaşık bir aydır otomatik vites kullanıyorum. çevremde insanlara otomatik vites ile ilgili sorduğumda herkes değişik birşeyler söylüyorlar. esasında bu konu üzerine iyi bir eğitim almak lazım. Meteg ustam sağolsun çok yardımcı oluyor. Ben kendi aracımın servisinde rampadan inişlerde D de değilde 3 te inmem mantıklı olmaz mı diye sorduğumda, gerek yok at D ye in dedi. yani kısacası başından saldı. Meteg ustanın yorumlarını okuduktan sonra rampa çıkarken, rampa inerken, ışıklarda beklemelerde gibi konularda nasıl kullanacağımız konusunda bilgi sahibi olduk. Ben METEG ustaya şöyle sormak istiyorum, benim 2001 Volvo S40 2,0T aracım var. araç sollarken yada makasa kalma gibi durumlarda gaz köklendiği zaman araç performans kazanıyor. Bu hareketi devamlı yapmak zararlımı ? düz yolda seyir halinde iken, yada panik gerektirmeyen sollamalarda gazı kökleme değilde D den 4 e alıp, arac toparladıktan sonra D ye alsak mantıklımı. ben bunu öğrenmek istiyordum. yani normal manuel vitesli araçlarda olduğu gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Aracımı bugün otomatik şanzuman ustasına bıraktım. Bakalım sonuç ne olacak. Bekleyip görücez.
    Bu arada yağı kendim aldım. Mobil atf 320. Tamirden sonra deneyimlerimi aktarırım.



    Cumartesi yani dün aracımın son durumu için servise gittiğimde ustanın aracımın test sürüşünde olduğunu söylediler. O arada bende personelle sohbete koyuldum. Çırak bana aracımdan çıkan balataları gösterdi. 2nci vites balatalarının yan yüzündeki çentikler nerdeyse kaybolmuş vede balatalar kararmış. Ustanın dediğine göre benden önceki sahibi, ki ben aracı 63 bin kmde almıştım), aracı şehir içinde çokça rokette kullanmış. Bense yakıtı çok diye hep ekonomik kullanırım.
    Usta sürüşten geldiğinde bana sorun gözükmediğini söylemişti. Bense tabiki kendim OK demeden tatmin olmam. Buraya kadar yapılan iş, aracın otomatik şanzuman yağı ATF 320 ile değişti, şanzuman filtresi değişti, şanzuman balataları değişti. Selenoidlerin ohm değerleri normal çıkmış. Onlarda bir sorun yok dedi. Roket denemeler yapmış araç olumlu sonuçlar vermiş. Fakat benim sorunum arac biraz yol gidip ısındıktan sonra 3ncü vitesten 2ye düşmemesi. Dolayısıyla yokuş çıkarken yada kasisten geçerken 2nci vitese düşmesi gereken durumlarda 3ncü viteste kalıp zorlanması vede arıza ışığı yakmasıydı.

    Ustadan rica ettim ve meşhur bi yokuşa gidelim dedim. Tepeye tırmanan uzun ve dik bir yokuş. Daha beraber yola yeni çıkarken arıza ışığı yaktı. Hemen servise geri döndük ve makinaya bağladık. Arıza kodu PO732 (2ncd Gear Incorrect Ratio) yani 2nci vites hatalı çevrim oranı. Sonra ıvır zıvır bişeyler yaptılar aletle, ki bana göre hiç bişey yapmadılar... Sonra direksiyonda usta, yan koltukta elinde anlık okuyucuyla kalfa, ben arka koltukta başladık yokuşa gitmeye...
    Ordan abidik gubidik değerleri okuyorlar ama özellikle şanzumanın sıcaklık değeri üzerinde duruyorlar.

    Araç yokuş çıkarken 3ncü viteste giderken başlıyor devir düşmeye. Aracın dolayısıyla orada 2'ye alması gerekiyor. Ama usta orada roket yapıyor alt viteste üst devire zorlanıyor. Halbuki orada roket yapmasak araç 3ncü viteste zorlanıp 2'ye düşmeyecek ve arıza ışığı yakacak.
    Roket yapmak da benim işime gelmiyor. Çünkü aracım LPG'li. Focuslarda uzun süre yüksek devirlerde LPG ile kullanınca aracın subapları yanıyor. Bu nedenle uygun viteste düşük devirde gitmek istiyorum.
    Neyse, daha sonra ben servise ustayla kalfayı bıraktım vede pazartesi gününe kadar test yapıp tekrar geri bırakıcam, sorunun çözülmesi için.
    Bu arada arıza ışığı arada bir yanmakta. Arabayı sürerken 3ncü viteste tekrar takıldığı anlaşılıyor. Bu arada da balatların yeni olmasından mıdır, yoksa mastik contanın sıcakla gösterdiği reaksiyondan mıdır bilmem ama arabayada ufaktan ufaktan yanık kokusu geldi. Otomatik şanzuman çubuğundaki yağı kokladığımda da bu kokuyu aldım.

    Arabayı tekrar yarın servise bırakacağım. Buraya kadar olan şeylerden sonra şu ana kadar çıkan maliyet şimdilik 1.300 tl imiş. Ben birazcık kazıklanıyormuşum hissine kapılıyorum. Ayrıca arabanın yağıda benden. Balataların 450 tl tuttuğunu söyledi.
    2 hafta önce ford otosanda tüm şanzuman revizyonu yapılan bir focus 3072 tl'ye mâl olmuş.

    Buraya kadar uzun uzadıya yazdım. Şimdilik durum böyle.... Arızanın sürekliliğinin sebepleri, araçtan gelen koku ve de arızaya bağlı olarak aracın beyni vede selenoid ilişkileri hakkında yapacağınız yorumlar hakkında çok teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

    Ayrıca aracın LPG ile çalışmasının otomatik vites'in çalışma düzeninde bir olumsuz etkisi olup olmadığı hakkında yorum yaparsanız sevinirim. Çünkü usta bununla ilgili de birşeyler söyledi. Hatta işin özünde level atladı, selenoid ohm'larını da etkilediğini söyledi...
    Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • otomatik şanzımanlı bir araçta yanık kokusu ciddi bir sorununun varlığının en büyük işaretidir.vites kutusu iç parçalarında anormal aşınma ve deformasyon sonucu yağ yeni olsa bile yağı da kısa sürede bozar ve yağın rengi kırmızıdan siyaha döner.bu durumda iç parçalar olan balatalar ve diğer mekanik parçaların değişmesi gerektiği anlaşılır.yanık kokusu bir de revizyon sonrası kısa süre olabilir.fakat bu durumda yağ renginin bozulmaması gerekir.özetle yanık kokusu varsa ve yağ rengi kısa zamanda bozuldu ise bu durumda o vites kutusunn araçtan inmesi ve revize edilmesi dışında bir çözüm ne yazık ki yoktur.


    bugüne kadar kullandığım hiçbir araçta lpg yoktu.. ben lpg olayını sevmiyorum bunun da 4 ana sebebi var..


    1-aracın performansını çok torpülüyor.. en az 20 bg kaybınız olacak. eğer küçük motorlu 1.4 gibi bir araçsa çok daha fazla hissedilir..lpgli araç kullanlar bilir lpgli araçarın büyük bölümünde rampa çıkmak eziyetlidir.hele bir de klima açıksa o zaman kayıplar 30 bg yi dahi bulabilir. lpg dönüşümü yapanlara önerim yağınızı da lpg uyumlu olan ile değiştirin. ya da değiştirildiğinden montaj sonrası emin olun.

    2-motor ömrünü kısaltıyor lpg.. özellikle subap grubunu kısa sürede bozuyor.bu biraz da yağ konusunun ihmalinden kaynaklanıyor.

    3-aracın sağı solu deliniyor.. orijinallik maalesef bozuluyor..

    4-aracın feribot ve kapalı otopark gibi yerlerle alınmaması.. aslında bu durum avrupada aşıldı çünkü mevzuat değişti.. fakat bizde sanayi ve ticaret bakanlığı bu düzenlemeyi ne hikmetse yapmadı.ama bu düzenleme yapıldığında lpg montajı yapan firmanın kalifiye olması şart.. bakmayın siz gene ülkede hala merdivenaltı atelyeler ve yetkisiz yerler var.. benzinciden mutfak tüpü doldurtan da var..


    şimdi bu yazdıklarım lpgli araç kullanan arkadaşarı kızdırabilir veya polemiğe sebep olabilir.. ama gerçekler bunlar...




  • sayın akustica
    Bende 20 gün önce daha önceleri antipati ile baktığım otomatik vitesli arabalardan arkadaşların gazıyla aldım Arabam orjinal 60.000 km de vw Bora idi Benim aracımda R ye takılınca vuruntu sesi geliyordu N ye alıp R ye alınca bu ses gelmiyordu Detaya girmeyeyim bir önceki sayfadaki mesajlarımda belki karşılaşmıssınızdır Bu ses ile ilgili en az 15 usta ile görüştüm 3 tanesi yetkili servis 3 tanesi sadece otomatik şanzıman dükkanları diğerleride normal ustalar İnan bana hepsi ayrı ayrı fikirlerde bulundular En son yetkili servisten bir arkadaş kendi arabasında da bu sesten olduğunu hatta kendi arabasındaki sesin çok daha sert olduğunu bu konuda herkesin kafamı karıştıracağını en kestirme yolunda revizyon olacağını söyledi Ama revizyonun sonucunda da ne çıkacağımın bahtıma olacağını hele birde tam ustası olmayıp para kazanmak isteyenlere düşersem maliyetin düşündüğümden çok çok fazla olacağını söyledi Vites geçişlerimde sorun olmadığı için böyle devam et kafanıda fazla yorma dedi Ama yormamak mümkün mü? Arabayı satılığa çıkarttım ve sattım İnanın aracıma 2000 tl harcamaya da razıydım Çünkü araç çok temiz hiç yıpranmamıştı Böyle araç bulmak çok zordu Ama 2000 tl ile kurtulamayabileceğim çok daha fazlada harcayabileceğimi anlayınca satma yoluna gittim Bundan sonra sıfır km olmadıktan sonra kesinlikle otomatik araba almayacağım Belki arabam yıllarca sorun çıkarmayacaktı belki 500 tl 1000 tl 1500 tl harcayarak tertemiz bir şanzımana sahip olcaktım ama arabadan soğudum artık Şimdi 1300 tl harcamışsınız inşallah daha fazla harcamazsınız ki zannetmiyorum bu rakama düz vites bir aracın a dan z ye bütün bakımları yapılırdı Sakın beni yanlış anlamayın Demek istediğim bu işten anlayacak usta büyükşehirlerde bile bir elin parmakları kadar yok Forumdaki meteg üstad inanın çok değerli birisi Tanımadığım halde söyledkilerine güveniyorum Allah yardımcınız olsun




  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.