Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bi saniye yanlış anlaşılmasın... 1300 tl henüz şimdilik düzelmemiş haldeki tutarı...
    biraz önce gezmekten geldim. Arada da rampa tırmandım. araçla heralde 100 km yapmışımdır. 4 kere hata ikaz lambası yandı.
    Ciddi ciddi söylüyorum araçtan soğudum. Yarın ustayla çok ciddi konuşucam. Resmen paramla rezil oluyorum!!
    Aracın asıl sorunu aynı kaldı düzelmedi. Gaza yüklendiğimde araçtan horrr diye ses yükselmesi geliyor. O değilmiş gibi araç çekişten de düşmüş...
    Herşey bi yana alarm çalışmıyor. Aracın teybide çalışmıyor code istiyor.
    Allah kahretsin!! Başka ne denirki!! Keşke ama keşke parası neyse verseydimde ford yetkili servisine yaptırsaydım.
    Belki 1000 tl fazla tutardı. Ama 2 sene garantili iş yaptırmış olurdum. Bişey olduğunda gidip adamların kafasına çarpardım.
  • Akustika,


    tamir yaptırdığınız yerin size bir garanti basit olarak da olsa vermesi gerekirdi.. hakkınızı arayın aracı düzgün yapamamışsınız deyin.. insanlar haklı olarak araçlarını servislere götürme konusunda çekimserler ekonomik sebeplerden dolayı ama bu olayda iş astarı yüzünden pahalıya mal olmuş görünüyor.. diyeceksiniz ki ya bu aracı düzgün yapın ya da sizi dava edeceğim.. öyle mahalle arası bir yer değilse zaten gereğini yapacaktır..
  • Mete bey,

    Nasıl diyeyim bilemiyorum. Bu sabah gün doğacak güneş açacak ama... benim bu sinirle gözüme uyku girer mi girmez mi bilmiyorum. Masraf arttıkça artıyor... Uçurum git gide büyüyor. Hani ağır başlılıkla efendilikle yaklaşıp bakalım görelim modundayım.
    Ama parasının karşılığını almaya çalışan müşteri kılığına girdiğimde nasıl bir atmosfer doğacak çok merak ediyorum.
    Kazığın ucunun sivreldiğiyle kalmıyor, boyuda uzuyor.
    Ki eğer deseki tamam kardeşim al ne halin varsa gör, balata parasını, filtre parasını ver... gerisini istemiyorum. Tamam diycem direkt ford otosan yetkili servisine çıkıcam. Adamlar komple revizyon yapmış 3072 tl... 2 senede çatır çatır garantisi var.

    Balata tamir takımını 450 tl aldım dedi.
    Filtreyi nasıl yaptı bilmiyorum. Ama maslağa bir kere yolum düşmüştü ATC diye bir yere sormuştum 40 tl demişti.
    el işçiliği 750 alıyorum demişti.
    Bu da demek oluyor ki, aldığı malzemelerin üstüne ciddi kâr koyuyor. Yarın tekrar ATC'yi arıyacağım fiyatları öğreneceğim. Bakalım malzemeden ne kadar giydiriyor. Sizce de kazıklanıyormuyum, siz ne düşünüyorsunuz?

    Şu vakitten sonra söylenecek tek şey hayırlısı olsun. Yorumlar için tekrar tekrar teşekkür ederim.




  • mesele tamiratın ne kadar mal olduğundan ziyade düzgün yapılıp yapılmadığıdır.yapan kişi düzgün yapamadıktan sonra 400 lira almış 4000 lira almış kıymeti yok.
  • akustica
    Sizin yaşadıklarınızın aynısını aklımdan geçirmiştim ve canlandırmıştım Benimde 1 hafta gözüme uyku girmedi Canınızı fazla sıkmayın üzülüp kendinize zarar vermeyin İnşallah işin sonu düzgün olur
  • Ozay Bey teşekkür ederim, İnşallah diyelim. Bekliyoruz artık.



    Mete Bey,

    Şanzımanın yağı, yağ filtresi ve saç balataları değiştirildiğinde de hata veriyordu. 2nci vites balatasının aşınmış olduğunu ve balataların siyah yani kavrulmuş olduğunu gözlerimle gördüm.
    Dün aradığımda usta bi beyin bulmuş onunla deneme sürüşüne çıkmış. Henüz aramadım kendisini.
    Tecrübelerinize vede yorumlarınıza güvenerekten birde size sormak istiyorum. Sizce aracın vermiş olduğu hata kodu PO732 (2nd gear incorrect ratio - 2. vites hatalı oran)'un kaynaklanabilme sebepleri neler olabilir.

    Dün aradığımda telefona kalfası çıktı. Usta bi tane beyin buldu araca taktı deneme sürüşüne çıktı dedi. Korktuğum olay beyindenmiş deyip onu da arada itelemesinden korkuyorum. Çünkü ustanın takımları aldığı toptancıyı buldum ve aradım. 450 tl'ye aldım dediği balataların 300 tl olduğunu, filtreninde 35 tl olduğunu öğrendim. Ki el işçiliğinide 750 gibi bir rakam söylemişti.
    Hem malzemeden hem işçilikten gelen yüksek fiyatlar hem canımı sıkıyor. Hemde cebimi yakıyor.
    İlginiz vede geri dönüşünüz için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.




  • Akustika,

    motor ecusu ve şanzıman ecu'su şanzımandan iletilen sinyal ile motordan iletilen sinyali(deviri) karşılaştırır.. aracın olması gereken devrinden düşükse gelen sinyal(rpm) bu hata oluşur.. oluştuğu viteste de 1,2,3,4,5 ilgili vitesle olarak hatalı vites oranı olarak adlandırılır.. olay bundan ibarettir.bu olaya tork konvertörünün sebep olma ihtimali vardır...
  • Mete Bey,

    Öncelikle geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Biraz önce servisi aradım. Çıkma hidrolik beyin bulduk onu taktık, rampada yine aynı hatayı verdi dedi. Bu arabalarda 2 beyin vardır, biri elektronik diğeri hidrolik beyin dedi.
    Yani hidrolik beyinde sorun yok, halâ bakıyoruz dedi.
    Bu hidrolik beyin dedikleri parça söylediğiniz tork konvertörü mü oluyor acaba?
  • tekrar merhaba,


    hidrolik beyin dedikleri valve body adlı parçadır.resmi aşağıdadır..


    tork konvertörü aracın kavrama kısmından sorumlu parçadır.. yani baskı balatanın görevini otomatik şanzımanda yapan parçadır. tork konvertörü resmi de koydum

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar




     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 9 Haziran 2010; 17:59:41 >




  • Ustanın dediğine göre hidrolik beyinde vede selenoid takımında bir sorun yokmuş.
    Araç özellikle şanzıman sıcaklığı 85 dereceyi geçince arıza vermeye başlıyormuş. Rampada test etmiş. Dediğine göre araç vitesleri algılayamıyormuş. Şimdi muayyer beyin bakıyoruz. Birde aracın ecusuna bakıcaz artık.
    Allah sonumu hayra getire...
  • Mete Bey,

    Öncelikle sorularımıza vakit ayırarak tekrar tekrar döndüğünüz yanıtlarınız için bir kez daha teşekkür ederim.
    Size tecrübelerinizden vede bilgilerinizden faydalanmak adına bir kaç sorum daha olacak. Aracımın LPG'li olması sizce aracın ECUsunda bir bozulmaya sebep olabilir mi?
    ve de benim aracımın şanzımanı araç ısınınca hata vermeye başlıyor. Yani bana göre; aracın beyin tamamen arızalı olsa bence çalıştığı zamanda da vitesleri tanımlayamaması gerek. Eğerki biz bu aracın şanzıman sıcaklık sensörüne direnç gibi birşey bağlayarak sanayi ağzıyla "aracı şaşırtsak" sizce olur mu?
  • Mete Ustam,

    Sanziman yagi 140C goruyorsa, asagi yukari 280 filan, 32+1.8*140, o yagin omru en fazla 5,000 mil filan olur, 8000km. En iyisi her sene degistirmek. Zaten karter, filtre degisimde en fazla yarisi filan degisiyor. Bazi arabalarda torque converterin altinda da bosaltma tapasi oluyor, orayi da acip bosaltmak lazim. (Mesela benim 74 240D Mercedes deki W4B025 sanziman)

    C4ZF6


    Orijinalden alıntı: meteg

    bu konuda otomatik şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili sorularınız yanıtlanır..


    araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer.şimdi gelelim zurnanın zort dediği yere işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    yağ türleri:


    BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 11 Haziran 2010; 16:12:14 >




  • Kusura bakmayin yeniyim, bir onceki mesaja bir sey yazmadan gonderdim.

    Mete ustaya selamlar. Hocam, bu yazdiklariniz cok guzel de artik Dexron I, II, III diye bir sey kalmadi. Bu GM'un standartlaridir ve GM onayli olmasi gerekir. GM'da Dexron VI'a gecti, Dexron III'u artik onaylamiyor.

    GM (General Motor) onaylamasi ciddiyetle yapilir. Yasal olarak ancak Dexron I/II/III kullanan arabalar ile uyumlu seklinde yazilmasi gerekir, kutularin ustunde.

    Castrol'un klasik arabalar icin castrol.uk'de web sitesi var. Benim anladigim kadari ile Dexron III, Dexron I ve II ile uyumludur, GM da bunu iddia etmistir. Aslinda belli kimyasal farklar vardir, ama ancak bazi sanzimanlarda veya ozellikle power steering/hidrolik direksiyonlarda fark edilir.

    Mesela Mercedes firmasi 1970lerde yapilan modelleri icin Dexron III uyumlu yaglari tavsiye etmektedir. Ama Honda firmasi, 1980lerde yaptigi Dexron II kullanan sanzimanlar icin kendi ozel Honda ATF-Z1 onermektedir. Ben sahsen 1989 Civic'imde HOnda ATF-Z1 kullandim, hic de memnun kalmadim. Simdi Dexron III kullaniyorum, cok daha uzun omurlu.


    Bazi piyasalarda, Dexron I/II yoktur, mesela ABD. Ama Turkiyeden kat be kat daha iyi calisan, mukemmel vaziyette 500,000 km ve ustu orjinal sanzimaninda Dexron III kullanan 1960/70/80 vasitalar var.

    C4ZF6


    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bu konuda otomatik şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili sorularınız yanıtlanır..




    1-Dexron1 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

    2-Dexron2D 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..

    3-Dexron 2E buraya dikkat.. 2E demek bu yağın elektronik kontrol birimi yani valve body olan kutularda kullanılır.2e nin e si elektronik kutularda kullanım için olduğunu belirtmek içindir.

    4-Dexron3 elektronik kontrol birimi olan 2e den daha gelişmiş olan kutularda kullanılır.2e ve 3 aslında benzer yağlardır.2e yarı sentetik 3 ise tam sentetiktir.

    5-Dexron 4ve5.. son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.

    BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.



    r.


    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 11 Haziran 2010; 16:06:02 >




  • Mete Ustam,

    1995 model Land Rover 4.6 HSE arabamizin sansizmaninda (ZF 4HP24) bir sorun var. Servis, rebuilt/yapilmis sanziman almasini istiyor. Maslaktaki oto sanayide bu sanzimani yapacak usta tavsiyen var mi? ZF te tecrube edindigini yazmissin. Senin gibi ZF tecrubesi olan usta tercih ederim.

    Arabadaki problem sunun aynisi

    http://www.rangerovers.net/repairdetails/drivetrain/transeal.html


    Cok tesekkurler,

    C4ZF6

    P.S. ustam, email de attim, cok acil isimiz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    zuniga nickli arkadaşım,


    otomatik vites kutusunda yeterli usta yoktur doğru.. daha doğrusu usta çoktur da gerçekten usta olanlar azdır.çünkü bu sistemleri öğrenmek uzun zaman alır.ve öğrenmek haricinde uygulamaya geçmek ve tamir yaptıkça da ustalaşma da artar.benim öğrenme sürecim 5-6 seneyi buldu.. ZF (Zahnrad Fabrik) Alman firmasında öğrendim.. otomatik sistemler son derece karmaşıktır ve firmadan firmaya da fark vardır. otomatik vites kutuları 3 nesilden oluşur..

    1.nesil sadece hirdolik sisteme ve yağlamaya dayalı eski nesil vites kutuları.. hidrolik sistem modüle edilir ve hidrolilk basıncı arttıkça ve gaza daha çok basıldıkça vites atışları gecikir.. az basılırsa erken değişim olur.

    2-nesil hem hidrolik hem de elektronik sistemler bulunan nesildir bu sistemde vites geçiş zamanları valve body ve ecu tarafından belirlenir.

    3.neside tamamen elektronik sistemler kontrolü ele almıştır.. örnek olarak tiptronic vites kutuları bu kutulardaki yağlar da farklıdır..çoğu zaman uzun ömürlüdür.


    başlıca otomatik vites kutusu üreten firmalar Zahnrad Fabrik(Zf), bmw,audi gibi araçlarda bu firmanın kutuları vardır.Aisin Aw, volvo toyota honda




  • 30,000 mil / 50,000km yag degisimi, ortalama bir sey. Sanziman yaginin omru, sicaklikla ters orantilidir. Asagidaki tablodan
    140C sicaklikta sanzuman yagi, 280F (Fahrenheit) 'a tekabul eder, o da 5,000 milde filan olur, Dexron III bile olsa. Dexron II filan kullaniyorsaniz,
    zaten oxidasyondan dolayi 50,000 kmde degistirmek gerekir. Dexron III eski sanzimanlarda kullanilabilir, eger duzlukte zorlanmadan kullanirsa ve de iyi bir ATF sogutusu ile 100,000 mil ya da 150,000 km gideblilir teorik olarak.

    Pratikte, ozellikle kuvvetli motorlar ve agir vasitalarla, Mete ustanin dedigi gibi ATF sicakligi 140C ulasabilir. Range ROver ozellikle kaputun etrafinda bir sicaklik dalgasi yaratan arac.

    Keske fabrika sanziman ve motor yagi sicakliklari icin musir taksa idi. Cok faydali olurdu.


    C4ZF6

    http://www.txchange.com/heatchrt.htm


    Servis araliklari:

    http://www.robisonservice.com/servicedep/rover_advice2.asp


    http://www.dingocroft.co.uk/Rec_lubes_RR2.htm



    Serviste, 30,000 bakimi soyle olmali.

    30.000'de bir buji degistirmeyi tavsiye ederim, ayrica buji kablolari da degistirmek gerekebilir, neticede 15 senelik araba.

    Ben olsam soyle yapardim.
    Motor yagi 10W40: 2 adet 4 litre ( 8 litre)
    GM 10W40 SL sinifi 4 litrelik yag 4(yari sentetik diyor)

    ATF (otomatik saniziman Dex II veya Dex III): 8 litre
    Castrol TQ D, Dexron II
    Mobil 220, Dexron II



    Fren (DOT 4): 2-2.5 litre
    BP


    Direksiyon (power steering fluid): 2 litre (ATF de olur, Dexron II)


    Disli yagi (80W90 hypoid, GL5): 4 litre (on arka diferansiyel)
    Castrol EPX 80W/90, veya EPX 90W

    Antifriz (Mobil Long Life): 5 litre
    5 litre Mobil Advanced Antifreeze + 5 litre su = 10 litre karisim




    C4ZF6


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Ders cok sıkıcı oldugundan bende foruma bakayim dedim, cok guzel bir konu olmus tebrik ederim.
    Benim eklemek istedigim, 4x4 araclarin arazi sanzimani acisindan 30.000km yag degisimi icin uygun gorulen kilometredir.
    Yalniz sunu soylemek istiyorum, en azindan bu forumdan oturu biraz otomobille ilgisi olanlar gidip serviste havaya para harcamasin. Defalarca soyledim, range rover bakim maliyeti sarf malzemelerinden ibaret olarak 80tl'ye maloluyor. Sayet ben bu islem icin servise gitsem parca fiyatlarindaki komisyondan tutun iscilige kadar bir suru gereksiz kalem eklenecektir faturaya.
    Hic bilginiz alakaniz yoksa bile bana ulasin memnuniyetle yardim ederim herkese.
    Kendi aracimin otm. sanziman yag ve filte degisimi 150-170tl gibi bir rakam tutuyorken malesef buyuk bir hata yaparak 0km olarak aldigimiz focus icin ayni islem otokoc'ta 550tl olarak karsilik buldu. İtiraz ettigimde ise garantiyi one surduler, mecburen onaylamak zorunda kaldik.
    Dedigim gibi eger araciniz garanti kapsaminda degil ise size onerim yetkili servislerden uzak durmaniz, tekrar soyluyorum bu konuda yardimci olmaktan memnuniyet duyarim. Ornek olarak Coskun foruma girdiginde dogus'un balata ve volan icin verdigi fiyati, bizim ise "orjinal" parcalar kullanarak ne kadara mal ettigimizi yazabilir. ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 11 Haziran 2010; 16:55:09 >




  • c4zf6,


    size önerebileceğim bir yer burada yani İstanbul'da yok.iyi bir şanzımancı arkadaşımız var o da İzmir'de.. ben de artık ekonomik ve diğer sorunlar yüzünden tamir yapmıyorum.benim forumda yaptığım sadece arkadaşların yaşadıkları sorunları yorumlamak.. gereğinde de onları yönlendirmek..


    sana iyi şanslar diliyorum...
  • Ustam,


    Yapma, etme. Buradan lolles Range Rover'i Izmire nasil goturecegim....Sen yine bane emailde yolla adresini, belki sanzimani sokturup, kargo ile filan yollayabiliriz.

    Sana biz bira/sira/raki/viski filan getirelim de bize bir yardimci ol. Sana Volvo 850 parcasi getirelim....

    Saka bir yana, her turlu parca, takimini ben sana getiririm. Ben de universite hocasi olmasam kendim sokakta yaparim vallahi. Ne gerekiyor ki bu tamir icin?

    http://www.rangerovers.net/repairdetails/drivetrain/transeal.html

    Bu sanziman su ana kadar mukemmel calisiyordu. Bu zannedersem bir seal (kece?) sorunu, yani tumden toplamak istemezseniz, sirf keceler degissse o da olur.

    C4ZF6




    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    c4zf6,


    size önerebileceğim bir yer burada yani İstanbul'da yok.iyi bir şanzımancı arkadaşımız var o da İzmir'de.. ben de artık ekonomik ve diğer sorunlar yüzünden tamir yapmıyorum.benim forumda yaptığım sadece arkadaşların yaşadıkları sorunları yorumlamak.. gereğinde de onları yönlendirmek..


    sana iyi şanslar diliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 11 Haziran 2010; 16:00:17 >




  • slm ben mitsubishi carisma otm vites kullanıcısıyım benim sorunum arabamın bazen vites atmaması hani ayağını gzdan hafif kesince araba vitesi değiştirir ya bende bazen değiştirmiyo yüksek devirde kalıyo araba bunun sebebi ne olabilir şimdiden teşekkürler
  • blackrider,


    aracınız kaç kmde? bugüne kadar otomatik şanzıman yağı değişti mi? bu soruları cevaplarsanız sevinirim..bu bahsettiğiniz olay motor soğukken mi oluyor sıcakken mi?
  • blackrider,


    aracınız kaç kmde? bugüne kadar otomatik şanzıman yağı değişti mi? bu soruları cevaplarsanız sevinirim..bu bahsettiğiniz olay motor soğukken mi oluyor sıcakken mi?
  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.