Yazamayı unutmuşum. Aracım 110.000km de , 1,6 motor ve 4 vitestir. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
bora16,
ayağınız frende iken doldurmaması ve soğukken yapması belki bir ihtimal araca has bir özelliktir bir çeşit koruma önlemi olabilir.fakat normalde vites D konumunda ayak frende şanzımanın aracı ilertletmeye hazır olması da gerekir.açıkçası bugüne kadar pek karşılaşmadığım bir durum bu.. kafanızda soru işareti kalmaması için bir Vw servisinde şanzıman basınç testi yaptırmanızı öneririm. vites konum sensöründe(motor bölümünde bulunur) bir sorun olabilir. bunun için de servise gitmenizde fayda var.
Mete bey cevabınız için teşekkür ederim. Bunu bir arıza olarak kabullensem frenden ayağımı kaldırdığımda normale dönmesi yani aracı itelemeye başlaması ve yalnızca aracı ilk çalıştırdığımda birkez yapması bana ilginç geliyor. Motor sıçakken aracı çalıştırdığımda bu problem oluşmuyor. elektriksel bir durummuş gibi gözüküyor.Şanzıman yağı sıcaklığıyla alakalı galiba. Aracımı bilgisayara bağlattım şanzımanla ilgili hiçnir hata yok. yalnızca motor devir sensörü hatası vermişti. usta sildi. tekrar hata verirse değişiriz dedi. Bu şanzımandaki durumun motor devir sensörüyle bir alakası olabilir mi? Ben trabzondayım ve buralarda iyi usta bulmak biraz zor açıkçası. beni yönlendirir misiniz. ne yapmam gerekir. ilginize teşekkür ederim.
devir sensörü ile de ilgili olabilir.bir de yazmayı unutmuşum yağ seviyeniz eksik olabilir.bu durumda soğuk çalışmalarda belirttiğiniz olay meydana gelebilir.yağ seviyesini de ölçtürmenizi tavsiye ederim.
şanzıman yağını 10.000 km önce yetkili serviste değiştirdim. fazla bile koymuşlardı. tahliyeden attı biraz. şu an yağ seviyesi normal. Şanzımanın içerisinde yağ sıcaklığını ölçen yağ sıcaklık sensörü varmış. onunla alakalı arıza olma olasılığı var mı? Değişimi kolay mıdır? Buralarda bana tavsiye edeceğiniz usta var mı?
şanzıman yağı sıcaklık sensörü de sorunlu olabilir.Trabzondayım diye yazmışsınız maalesef oraları bilmem ve önerebileceğim bir yer de yok.
cevaplarınız için teşekkür ederim met bey. iyi çalışmalar.
meteg ustam, 2001 Vol o S40 2,0T otomatik vites aracım var. aracım geri vitese takıldığında vurma sesi yapıyor. dün aracım ile bir yere geldim, geri geri park yapacaktım. geri vitese taktım araç stop etti. tekrar çalıştırdım normale döndü. yine dün araç rolantide çalışırken klima açık şekilde kendiliğinden stop etti. araçta yeni lpg takıldı. yani 20 gün felan oldu lpg(kit MTM) birde araç ile seyir halinde iken gaza ani yüklendiğimde yani aracın performansı arttığında tüp ten benzine geçiyor. aracı bakıma götüreceğimde. götürmeden sizden bir fikir almak istiyorum. bu konular hakkında tavsiyeleriniz nedir. bir konuyu söylemeyi unuttum. aracı geri vitese taktığımda iki kere oldu, arıza lambası ve kalın ok işareti yanıp sönmeye başladı. bilgisayarda sensör hatası gösterdi. anacak bilgisayar ile test edildiğinde herhangi bir sorun olmadığı söylendi. şimdiden teşekkürler
ayni model ayni araca sahibiz lpg kiti olarak bende mtm taktirdim ve cok memnunum benzine atma sorununuz olmasi lpg regulatorunun aracin gaz istegine yetmedigi anlama gelir basinc yetmedigi icinde arac benzine atar. kendini tekrar duzgun bir ayar ile bu sorunlari asa bilirsiniz. dedgim gibi sizin sorununuz ayar ankarada iseniz bu konu icin size usta tavsiye edebilirm sanziman icin ise zaten meteg hoca cevap vermis
Selam, Ankara'da LPG ayarı konusunda hangi ustayı tavsiye ediyorsunuz? Zavoli kite bakar mı?
quote:
Orijinalden alıntı: omer49
quote:
Orijinalden alıntı: SEHZADEM05
meteg ustam, 2001 Vol o S40 2,0T otomatik vites aracım var. aracım geri vitese takıldığında vurma sesi yapıyor. dün aracım ile bir yere geldim, geri geri park yapacaktım. geri vitese taktım araç stop etti. tekrar çalıştırdım normale döndü. yine dün araç rolantide çalışırken klima açık şekilde kendiliğinden stop etti. araçta yeni lpg takıldı. yani 20 gün felan oldu lpg(kit MTM) birde araç ile seyir halinde iken gaza ani yüklendiğimde yani aracın performansı arttığında tüp ten benzine geçiyor. aracı bakıma götüreceğimde. götürmeden sizden bir fikir almak istiyorum. bu konular hakkında tavsiyeleriniz nedir. bir konuyu söylemeyi unuttum. aracı geri vitese taktığımda iki kere oldu, arıza lambası ve kalın ok işareti yanıp sönmeye başladı. bilgisayarda sensör hatası gösterdi. anacak bilgisayar ile test edildiğinde herhangi bir sorun olmadığı söylendi. şimdiden teşekkürler
ayni model ayni araca sahibiz lpg kiti olarak bende mtm taktirdim ve cok memnunum benzine atma sorununuz olmasi lpg regulatorunun aracin gaz istegine yetmedigi anlama gelir basinc yetmedigi icinde arac benzine atar. kendini tekrar duzgun bir ayar ile bu sorunlari asa bilirsiniz. dedgim gibi sizin sorununuz ayar ankarada iseniz bu konu icin size usta tavsiye edebilirm sanziman icin ise zaten meteg hoca cevap vermis
lastiksibobu,
peugeot ile ilgili şanzıman sorunu cevapladım sayfayı dikkatli okusan görebilirdin.. zaman kaybı olacağı için tekrar tekrar aynı şeyleri yazmıyorum.
yani iyidir diyorsunu eyw
ARACIM ÇALIŞIR HALDE PARKTA 2-3 DAKİKA BEKLEDİKTEN SONRA D YE ALINCA STOP EDİYOR. BUGÜN ÜÇ KERE OLDU. ARACIM VOLVO S40 2,0T 2001 MODEL OTOMATİK ŞANZIMANDIR. DAHA ÖNCE SORDUĞUMDA SENSOR DEĞİŞMESİ GEREKİYOR DEMİŞTİNİZ. ACABA BU ARIZA DA SENSÖR DEN Mİ KAYNAKLANIYOR. ANCAK BENZİNDE VE DİĞER VİTESLERDE DENEMEDİM. AYRICA BİR SORUM DA FAN HİÇ SUSMUYOR. FAN SUSSUN OYLE MOTORU STOP EDEYİM DİYORUM ANCAK SUSMUYOR. ERTESİ GÜNÜNDE TEKRAR KONTAĞI AÇTIĞIMDA FAN DEVREYE GİRİYOR VE ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYOR. BUNUN SEBEBİ NEDİR. TEŞEKKÜRLER
size daha önce de olası sebepleri yazdım, fakat bu arıza veya arızaların kesinlik kazanması için aracı özel bir servise götürmeniz gerekir.bundan sonrası artık benim karışmayacağım bir konudur.ben size olası sebepleri sıraladım bundan sonrası sizin bileceğiniz iş.
ilsay lpg var ostimde kurucayirli hyundainin arka tarafinda zavolide baya iyilerdir
quote:
Orijinalden alıntı: inimicus
Selam, Ankara'da LPG ayarı konusunda hangi ustayı tavsiye ediyorsunuz? Zavoli kite bakar mı?
quote:
Orijinalden alıntı: omer49
quote:
Orijinalden alıntı: SEHZADEM05
meteg ustam, 2001 Vol o S40 2,0T otomatik vites aracım var. aracım geri vitese takıldığında vurma sesi yapıyor. dün aracım ile bir yere geldim, geri geri park yapacaktım. geri vitese taktım araç stop etti. tekrar çalıştırdım normale döndü. yine dün araç rolantide çalışırken klima açık şekilde kendiliğinden stop etti. araçta yeni lpg takıldı. yani 20 gün felan oldu lpg(kit MTM) birde araç ile seyir halinde iken gaza ani yüklendiğimde yani aracın performansı arttığında tüp ten benzine geçiyor. aracı bakıma götüreceğimde. götürmeden sizden bir fikir almak istiyorum. bu konular hakkında tavsiyeleriniz nedir. bir konuyu söylemeyi unuttum. aracı geri vitese taktığımda iki kere oldu, arıza lambası ve kalın ok işareti yanıp sönmeye başladı. bilgisayarda sensör hatası gösterdi. anacak bilgisayar ile test edildiğinde herhangi bir sorun olmadığı söylendi. şimdiden teşekkürler
ayni model ayni araca sahibiz lpg kiti olarak bende mtm taktirdim ve cok memnunum benzine atma sorununuz olmasi lpg regulatorunun aracin gaz istegine yetmedigi anlama gelir basinc yetmedigi icinde arac benzine atar. kendini tekrar duzgun bir ayar ile bu sorunlari asa bilirsiniz. dedgim gibi sizin sorununuz ayar ankarada iseniz bu konu icin size usta tavsiye edebilirm sanziman icin ise zaten meteg hoca cevap vermis
quote:
Orijinalden alıntı: SEHZADEM05
ARACIM ÇALIŞIR HALDE PARKTA 2-3 DAKİKA BEKLEDİKTEN SONRA D YE ALINCA STOP EDİYOR. BUGÜN ÜÇ KERE OLDU. ARACIM VOLVO S40 2,0T 2001 MODEL OTOMATİK ŞANZIMANDIR. DAHA ÖNCE SORDUĞUMDA SENSOR DEĞİŞMESİ GEREKİYOR DEMİŞTİNİZ. ACABA BU ARIZA DA SENSÖR DEN Mİ KAYNAKLANIYOR. ANCAK BENZİNDE VE DİĞER VİTESLERDE DENEMEDİM. AYRICA BİR SORUM DA FAN HİÇ SUSMUYOR. FAN SUSSUN OYLE MOTORU STOP EDEYİM DİYORUM ANCAK SUSMUYOR. ERTESİ GÜNÜNDE TEKRAR KONTAĞI AÇTIĞIMDA FAN DEVREYE GİRİYOR VE ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYOR. BUNUN SEBEBİ NEDİR. TEŞEKKÜRLER
yukarida da yazdim ben aracinizin sorunu lpg ayari. benzine atma stop etme gibi sorunlariniz ayardan sonra bitecektir. bizim araclarda fan :D genelde hep calisir hizli yada yawas
mete hocam selamlar.
benim 2005 model skoda octavia 6 ileri triptonik aracım var fakat son iki gündür ekrandaki gösterge de hangi fonksiyonun seçili olduğu ve kaçıncı viteste olduğum göstermiyor. daha doğrusu sanki hepsi seçiliymiş gibi gösteriyor. ama aracın vites geçişlerinde bir problem hissedemedim. sizce bu durumun sebebi ne olabilir ve ne kadar maliyet çıkarabilir.
ayrıca arıza dışında bu model hakkında görüşleriniz nelerdir. şimdiden teşekkürler.
Skoda Octavia benim de beğendiğim ve bugün sıfır araç alacak olsam seçenekler arasına alabileceğim bir araçtır.Skoda eskiden çok kötü kaliteye sahip bir marka idi ama Vw desteği ile adam oldu.yaşadığınız soruna gelince bu sorunun elektriksel olduğunu düşünüyorum.ilk etapta sorunu çözmek için akü kutup başını sökmeyi deneyebilirsin.işe yaramazsa yetkili ya da özel bir skoda servisine gitmen gerekecek. herhangi bir arıza lambası yanıyor mu bahsetmemişsin.. sorun eğer elektriksel bir sorunsa ve parça değişimi gerekirse pahalıya patlayabilir.ama ben rakam veremem zira rakamlar çok değişken. sizin sorununuz vites konum sensörü olabilir.ama kısa vadede ilk deneyebileceğiniz dediğim gibi kutup başını sökmek 10 dakika kadar beklemek ve sonra geri takmaktır.
radyonuzun kodu varsa ki vardır tahminimce elinizde kodun olduğundan emin olun.
meteg usta, otomatik vitesli araçlar içinde en sorunsuz ve yakıtı en düşük olanlar hangileridir? mesela bi ara ben 94 model mercedes E200 almayı düşünüyordum..otomatiği çok yakar mı ve sorun çıkarır mı sık sık?
bir genelleme yapmamız zor.. şu sorunludur bu değildir denilemez çünkü hangi marka aracın hangi şanzımanı sorun çıkarır bilemeyiz.daha önce de defalarca yazdığım gibi bir şanzımanın bozulmasında 3 ana sebep vardır.
1-üretim hatası
2-kullanıcıların bakım periyodlarına uymaması
3-otomatik şanzıman kullanım kurallarına uyulmaması..