Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • umarım bu şekilde maliyetli bir şey çıkmaz en kısa sürede yağ basıncı testi yaptırıp detayları sizinle paylaşacağım
    ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.
  • sayın meteg ustam
    benim sorumu görmediniz sanırım cevabınızı merakla bekliyorum. saygılar
  • asilb,


    forum yazılımında sanırım sorun var.11. sayfaya gelmişiz ama 11. sayfa bir türlü açılmadı 3 saattir.. bir de sizin sorunuzu görmemiş olamam sizin sorunuz ne yazık ki yoktu ortada.. çünkü dikkatle takip ediyorum forumu ve bazen bazı soru veya sayfalar geç yükleniyor veya açılıyor.. bunu da yöneticilere duyurmuş olalım.


    gelelim sorunuza.. eğer çok tercrübeli bir tamirci veya usta değilseniz deneme sürüşünde vuruntu hariç anormallikleri anlamak kolay değildir.fakat sizin durumunuzda hali hazırda bir arıza kodu var. tork konvertörü kodu da verdiğine göre arızanın türü belli.. bundan sonrası aracın yetkili veya özel servisinin ya da otomatik şanzıman özel servislerinin çözeceği bir iştir. zaten elinizde arıza kodu varken işiniz oldukça kolay..sonuç olarak bir yerden fiyat alıp ona göre tamir yaptırmanız eğer aracı tamir ettirme masrafı ile uğraşmak istemiyorsanız da aracı elden çıkarmak gibi alternatifleriniz var.. bu tamir kaça mal olur ne olur ne kadar sürer artık aracı götüreceğiniz yerin bileceği iş. ama vites kutusu eğer bu arıza kodunu kesin kabul edersek araçtan indirilmek zorunda kalacaktır.veya elektronik kontrol birimi de test edilecek ve yenilenecektir. ne yazık ki biraz masraflı bir tamirat olacak gibi görünüyor.. umarım layığı ile bir onarım yaparlar..

    kolay gelsin..




  • tesekkürler meteg ustam
  • Meteg ustam,
    Öncelikle verdeğiniz bilgiler için teşekkür ederim, oldukça yararlı bilgiler.
    Daha önce aşağıda yaşadığım sorunu anlatmıştım, ama arada kaynadı :) Yaşadığım sorun ile ilgili bir yorumunuz var mı ? Daha önce bu tip bir durumla karşılaştınız mı ?

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: zzihni


    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bilgiler için tekrar teşekkürler,

    Daha önce ov bir aracımız vardı (Mercedes A160). Aracın artık devri mi yüksekti neydi, trafik ışıklarında durduğumda D konumda araç sürekli ileri atılıyordu ve frene sıkı sıkı basarak zor durmasını sağlıyordum. Bu sıkı sıkı basma bir süre sonra sıkmya başlayınca ben de ışıklarda N konumuna getirmeyi alışkanlık haline getirdim. Bu 1 dkyı aşan beklemelerde sizin de tavsiyeniz. Sonra çevremdekiler vitesle pek oynamamam gerektiğini, ov şanzumanların kapıdan kapıya hizmet vermek için icat edildiklerini, tekrar park edene kadar D'de kalması gerektiğini vs. söylediler. Ben dinlemedim tabii. Paylaşmış olayım.


    Merhaba Ustam,
    Peugeot 206 2006 Model 4 ileri OV 45.000 km. de aracım , bende hesheit'in bahsettiği sıkıntıyı yaşıyorum. Araç ile dur kalk trafikte veya ışıklarda durduğum zaman araç sürekli gaza basıyormuşum gibi kendini ileri atıyor. Frene basarak arabayı zor tutuyorum. Bunu her zaman yapmıyor, zaman zaman oluyor, bazen haftalarca bir sıkıntı yaşamıyorum.
    Peogeot yetkili sevisine götürdüm bilgisayarda araba ile ilgili bir sıkıntı çıkmıyor. Ayar yaptıklarını söylediler ama araba daha kötü oldu, vites değiştirmelerde araba çok fazla bağırmaya başladı bazen vites değişimi 3500-4000 deviri buluyor. Servise götürmeden oldukça atak, vites değişimleri çok sağlıklıydı, ama gelde bunu onlara anlat. Yetkili sevislerin işten anladıkları konusunda artık ciddi şüphelerim var.

    Bu sıkıntı neden kaynaklanıyor olabilir, önerebileceğiniz bir usta var mıdır?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.






  • selamlar 2003 model honda crv aracım var 150 bin km de ve otomatik vites ben aracı 120 bin km de aldım şeytan kulağına kurşun şimdiye kadar hiç bir sorun çıkarmadı usta şanzıman yağınıda baktığında iyi demişti ama şimdiye kadar şanzuman yağı değişti mi bilmiyorum ayrıca rampalarda araçdan ferenden ayağımı çekip gaza basma anında geçen sürede araçta bir miktar geri kaçma oluyor ustaya sorduğumda bunun normal olduğunu şanzumanı korumak namına bir miktar geri kaçırma olduğunu söyledi
  • sadoz,

    sorunuzu tam olarak anlayamadım.. biraz daha bilgi verirsen yardımcı olmaya çalışırım... özellikle rampa kısmını anlayamadım..

    zzihni,


    bahsedilen sorun yani aracın viteste iken frenle zor zaptedilmesi olayının bence vites kutusu ile ilgisi yoktur.benim fikrim aracın rölanti regülatörü,devir sensörü gibi parçalarında sorun olabileceğidir.bu durum şanzıman ile ilgili değildir.aracın derinlemesine araştırılması ve sorunlu elektronik parçanın tespiti gereklidir.peugeot araçlarda özellikle rölanti regülatörü arızaları bolca görülmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 30 Mayıs 2010; 16:11:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sadoz,

    sorunuzu tam olarak anlayamadım.. biraz daha bilgi verirsen yardımcı olmaya çalışırım... özellikle rampa kısmını anlayamadım..

    zzihni,


    bahsedilen sorun yani aracın viteste iken frenle zor zaptedilmesi olayının bence vites kutusu ile ilgisi yoktur.benim fikrim aracın rölanti regülatörü,devir sensörü gibi parçalarında sorun olabileceğidir.bu durum şanzıman ile ilgili değildir.aracın derinlemesine araştırılması ve sorunlu elektronik parçanın tespiti gereklidir.peugeot araçlarda özellikle rölanti regülatörü arızaları bolca görülmektedir.


    Rölanti regülatöründen olabileceğini düşünerek değiştirmişlerdi ama sorun devam etti, sonra oksijen sensörü değişti ama sorun yine devam etti. Devir sensörüne de bi baktırayım.

    Tekrar teşekkür ederim, kolay gelsin.




  • Aracımı bugün otomatik şanzuman ustasına bıraktım. Bakalım sonuç ne olacak. Bekleyip görücez.
    Bu arada yağı kendim aldım. Mobil atf 320. Tamirden sonra deneyimlerimi aktarırım.
  • bekliyoruz...
  • iyi akşamlar hocam şöyle anlatayım diyelimki rampada yani yokuş yukarı kırmızı ışıkta bekliyorsunuz vites D de ayağınız frende yeşil ışık yandı ayağınızı frenden çektiğiniz anda atik olmazsanız biraz işi yavaştan alıp yani ayağınızı fren den çekip hemen gaza basmazsanız araçta geri kaçma oluyor yarım metre kadar çok çabuk frenden ayağınızı çekip gaza yüklenirseniz patinaj ediyor
  • merhaba sadoz,


    bu olmaması gereken birşey aklıma tork konvertöründe sorun olma ihtimali geliyor çünkü düz viteste baskı balatanın yaptığını otomatikte tork konvertörü yapar.kesin teşhis için test şarttır.fakat unutmadan şunu da not düşelim eğer rampa çok dik ise çok az bir geri kaçma olabilir.60 derece eğimden fazla ise mesela..
  • TIPTRONIC şanzumanlarda geri kaçırma mectur diye biliyorum normal otomatiklerden farklı olarak o yüzden rölantiniz mesela klima açık olduğunda yükseleceğinden geri kaçırma daha az oluyor yanılıyormuyum frenden ayağınızı çektiğiniz andan 2 saniye içinde gaza basmazsanız eğimde fazla ise geri kaçırır düşük rölantide



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 2 Haziran 2010; 2:06:01 >
  • aracın rölanti devrindeki torkundan kaynaklanır o.atıyorum 80Nm tork üretiyor rölantide, o tork da aracı sabit tutmaya yetmiyor ve geri kayıyor.
    ayrıca,
    @meteg
    60derecelik yokuş nerde var? %dir o.
  • tiptronik kaydırma yapmasa yokuş kalkış destek sistemi neden koysun ek olarak dimi benim araçda var mesela
  • bir düzeltme yapalım,


    benim yazdığım cevap klasik otomatik şanzımanlar için geçerlidir.bunlara tiptronik olarak tabir edilenler dahi değildir... İstanbul'da belli bölgelerde çok dik yokuşlar vardır.. mesela İstinye de mesela Kuzguncuk'ta tepelerdeki yerleşim yerlerinde buraya ulaşmak için çok dik rampalar çıkmak zorundasınız.. bizzat denedim babamın oturduğu evin arka caddesine çıkmak istediğimde aracım geri kaydı D konumunda olmasına rağmen.. yani yazdıklarım tamamen gerçek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fetman1

    merhaba hocam,

    aracım 2000 model tam otomatik vites 190.000 de bezin/lpg li 1.8 passat.Aracımla garaj gereği sabah çalıştırdıktan sora geri geri çıkmam gerekiyor sorunum ise geri geri çıkarken bazen boşa almışım gibi araç hareket etmiyor(sadece sabahları) eğer gaza basarsam devir artıyor araç sabit kalıyor 2-3 sn sonra tekrar hareket etmeye başlıyor,buna benzer bir olayda düz giderken oluyor bazen vites geçişlerinde araç boşa atmış gibi oluyor yine devir artıyor fakat geçmiyor vites yine 2-3 sn sora geçiyor kendi kendine ve şuandaki yeni sorunumda geri vitese geçirdiğimde aracı eskisine göre çok vuruntu yaparak geçiyor,aracımın şanzıman yağının ne zaman değiştiğinide bilmioyurm alalı çok olmadığı için ne yapmam gerekiyor.Şimdiden teşekkür ederim.


    yeniden merhaba hocam,
    artık çok daha büyük bir problemim var yağ basıncını ölçtürmeye fırsatımıda elimden aldı,geçen gün aracımı park ederken geri vitese taktığımda daha önce yapmadığı bir şekilde vuruntu yaptı ve o anda lpg nin elektiriği kesildi,otomatik vites kolunun yanındaki (ayağın frenin üzerinde basılı olması gerektiğini uyaran)lamba söndü ve gösterge panelinde aracın hangi viteste olduğunu gösteren ekranda sadece ibareler kaldı aracın hangi viteste olduğunu göstermedi.ardından araç istop etti ve bidaha çalışmadı ,biraz soğuduktan sonra araç yeniden çalıştı sorun şu ki her geri vitese taktığımda araç yukarıda saydıklarımı yapıyor artık ve eğer o şekilde istop ederse bidaha çalışmıyor uzun bir süre,geri vitese takmadığım sürece hiç bir problem çıkarmıyor,aracım 3 gündür özel serviste,önce şarj dinamosu denildi bi sonuç çıkmadı,ardından araç parkta olduğunu görmüyor denildi vites konumlandırıcısı arızalı denildi ve o deişti yine sorun devam ediyor,aracım halen servsite ve neredeyse tüm elektronik aksam kontrol edildi,tüp tamamen iptal edildi sorun halen devam ediyor aracın geri vites lambalarında yanmıyor artık ne yapmam gerektiğini bilmiyorum bir öneriniz varmı acaba? teşekkür ederim şimdiden.




  • vites kutusu elektronik birimi kontrol edildi mi? edilmedi ise sorun buradan kaynaklanıyor diye düşünüyorum...
  • iyi günler, benim 2001 model volvo S40 2,0T otomatik vites aracım var. arac geri vitese takıldığında hafif vurultu yapıyor. buradaki ustalara baktırdım. şanzımanda sorun olmadığını, akislerde hafif boşluk olduğunu ve şanzıman takozunun değişmesi gerektiğini söylediler. hava filitresi altındaki takozu kendim de gördüm ve lastikleri yanlardan çıkmış. ayrıca arasıra geri vitese taktiktan sonra şanzıman sensör arızası veriyor. usta takozu değiştir ve akisleri halledersen bir daha yanmaz dedi. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. ayrıca şanzıman takozu lazım. bu takozun ithal yan sanayisi varmı. kargo ile gönderebilecek var mı.
  • merhaba,


    aracınızın şanzıman takozu ömrünü tamamlamıştır.aten bir aracın motor veya şanzıman kulakları(takozları) 5 seneden sonra sertleşir ve esnekliklerini kaybeder bu parçalar esnek olmalıdır ki maruz kaldıkları yük ve titreşimleri aracın kabin içine iletmesin.. sonuç olarak sertleşen ve esnekliğini kaybeden takozlar sonunda parçalanır. ben bu işlerle çok uğraşan birisi olarak size katiyen yan sanayi takoz takmanızı önermiyorum.. diğer soru olan sensör meselesi ise vites konum sensörünün de arızalı olması veya ayarsız olması ile ilgilidir.bu parça da pahalı değildir..


    iyi akşamlar..
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.