Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • akustika nickli arkadaşım,


    2010 yılı 2. ayından itibaren 1992 ve üstü tüm otomatik vitesli araçlarda dexron 3G (castrolün tq dexron3 yağı da bu özelliktedir) kullanılmak zorundadır. ustaların yağ ömürlüktür iddiası tamamen yanlış ve geçersizdir.ömürlük yağ diye bir yağ dünayda henüz üretilmemiştir.


    mould33,


    vuruntu istenmeyen bir durumdur.ve çeşitli sebepleri vardır bunlar sırasıyla vites kutusunda yağ seviyesinin eksik olması,mekanik parçalarda anormal derecede aşınma olması(balatalar ve fren bantları sprag grupları) veya elektronik kontrol biriminde yer alan solenoidlerde sorun olması durumudur. sorunun ne olduğunun anlaşılması için otomatik şanzıman kutusunun testi gereklidir.bunu aracınızın özel veya yetkili servisi ya da özel bir otomatik şanzıman servisi yapabilir..


    ozay06,

    geri viteste vuruntunun sebebi geri vites balatası veya solenoidlerdir.. kesin teşhis için servise gitmen gerekir.ya da otomatik şanzıman özel servislerine..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Mayıs 2010; 23:40:28 >




  • meteg hocam size birkaç sorum olacak .

    94 model otomatik vectram var... bu araca hangi marka yağ kullanmalıyız... doğuda bi ilçedeyim bu yağ değişimini normal bi usta yapabilirmi?

    2 sorum : benim aracım 4 ileri vites..... 4.viteste 90 km hızla rampa çıkarken devir saati 2 bin devirde çalışıyor.... rampa aşağı inerken aracın devri 2 bin devirdeyken aracın hızı 120 km olabiliyor....sizce aracımda bi sorunmu var...vites kaçırıyor olabilirmi?

    düz vites araçlarda 90 km hızla giderken devir saati 2 bindeyken , 120 ile giderken 3 bin oluyor...ama benim araçta durum böyle...

    cevaplarınız için teşekkür ederim...
  • wehby merhaba,


    aracın 1994 olduğu için dexron3g kullanman gerekir.bu araçlarda yağ değişimi oldukça kolaydır.tek yapılması gereken yağı tahliye tapasını açarak tahliye etmek sonra da yağı seviye kontrol çubuğunu çekerek doldurmaktır.bunları yaparken dikkat edilmesi gereken aracın normal çalışma sıcaklığında olması gerekir.. şimdi rampa çıkarken motor yük altında olacaktır. halbuki rampa aşağı inerken araç belli bir oranda hızlanacaktır.vites D konumunda rampa aşağı bir süre indiğinde göreceksin ki kısa bir süre sonra devir yükselecektir. bu motor freni devreye girdiği içindir.şahsen ben bir arıza olduğunu düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    wehby merhaba,


    aracın 1994 olduğu için dexron3g kullanman gerekir.bu araçlarda yağ değişimi oldukça kolaydır.tek yapılması gereken yağı tahliye tapasını açarak tahliye etmek sonra da yağı seviye kontrol çubuğunu çekerek doldurmaktır.bunları yaparken dikkat edilmesi gereken aracın normal çalışma sıcaklığında olması gerekir.. şimdi rampa çıkarken motor yük altında olacaktır. halbuki rampa aşağı inerken araç belli bir oranda hızlanacaktır.vites D konumunda rampa aşağı bir süre indiğinde göreceksin ki kısa bir süre sonra devir yükselecektir. bu motor freni devreye girdiği içindir.şahsen ben bir arıza olduğunu düşünmüyorum.

    çok teşekkür ederim... peki kaç litre yağ almalıyım?
  • 5 litre yeterli olacaktır..
  • Sayın meteg yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Ozaman hiç orjinal ford yağı alıcam diye dünya para vermeyeceğim. Direkt olarak Atf 320 mobil şanzuman yağı kullanıp geçeceğim. Gerçi castrol çok güzel reklam yaptı ama bana mobil bu yağ işinde hep önde gibi geliyor.
    Zaten yağıda babamdan alıcam. Onuda bedava getireceğim bu gidişle. Artık arabanın arkasına bi "Babam Sağolsun" yazısı şart oldu =)

    Herşey için teşekkür ederim. Bu arada yağ markası olarak sizlerin görüşlerini alabilir miyim?
  • marka vermek aslında forumda polemiğe sebep olabilir.bu tür birşey olsun istemem ama ben kendi aracımda Castrol magnatec motor yağı kullanıyorum.otomatik şanzımanda da castrol tq3 dexron kullanıyorum.belirtmem gerekir ki otomatik vites kutusunda ve motor yağında kriter yağın özellikleridir.markası çok önemli değildir.. zaten üreticiler yağlarına farklı isimler verirler ama yağ özellikleri hepsinde aynıdır.. mesela castrol otomatik yağı için tqdexron3 der bir başka firma başka isim verir.. dediğim gibi marka değil yağın özellikleri önemlidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ozay06,

    geri viteste vuruntunun sebebi geri vites balatası veya solenoidlerdir.. kesin teşhis için servise gitmen gerekir.ya da otomatik şanzıman özel servislerine..


    Problem dediğiniz gibi çıkarsa tahmini masrafım nedir? Teşekkür ederim
  • ortalama 1000 ile 2000 tl arası olacaktır.
  • merhaba mete hocam. Aracın şanzıman tamiri yapıldı. Ama yine sabahları motor soğukken , hızlandıktan sonra ayağımı gazdan çekince devir 1000 e falan düşüyor. Birazcık ısınınca ise ayağımı gazdan çekince bu durum olmuyor. bu gün tamiri yapan yer ile görüştüm normal dedi ama ben tam emin değilim. yaklaşık 1000 km sonra tekrar yağı kontrol edecekler. Acaba diğer otomatik şanzımanlarda bu durum var mı?
  • bu durum normal mi değil mi emin olmak için aracın şanzımanı arızalanmadan önce de aynı şekilde oluyormuydu bunu hatırlamak lazım.. bunun dışında emin olmak zor çünkü her araçta şanzıman ve motorlar farklıdır.
  • METEG USTA ÖNCELİKLE ALAKANIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER BEN MERSİMDE OTURUYORUM BURADADA BU İŞTEN ÇOK ANLAYAN YOK ÖRENDİGİM KADARI İLE BU VURUNTUNUN SEBEBİ BASINC BOBİNİ VEYE ELEKTRO VANA DAN OLABİLİR DEDİLER YAGINDA DEGİŞMESİ GEREKMİŞ BEN YAGINI DEGİŞTİRDİM AMA SORUN HALA DEVAM EDİYOR VE HER ŞANZIMAN TAMİREDEN USTA FARKLI YORUM YAPIYOR SİZCE BU DEDİGİM PARÇALARI TEMİN ETSEM VE BİR ŞANZIMANCIYA BU PARÇALARI DEGİŞTİRTSEM PROBLEMİ AŞABİLİRMİYİM SAYGILAR..
  • parçaları temin edip bir ustaya taktırtabilirsiniz.. ama elektro valf adı verilen solenoidlerin bulunması alınması ve takılması ortalama 1000 tlleri bulur.eğer bu sistemin komple değişmesi gerekirse o zaman maliyet 2-3 bin tlleri bulabilir... şu anda biz uzaktan tahmin yapıyoruz bunu da hatırlatmak isterim sonuçta aracı görmedim kutuyu test etmedim.. size bu teşhisi koyan yer güvenli ise oraya tamiri yaptırtmanızı öneririm..
  • dostum benimde sana bir sorum olacak.

    99 model nissan maxima 2.0 v6 motor otomatik şanzıman aracım var. şanzıman ilk zamanlar geri viteste sarsıntı yapıyordu şimdiyse geri vitesi tamamen durmuş durumda. yani araç geri vitese geçiyor, ama gaza basmama rağmen hareket etmiyor. ileri viteslerinde bir problemi yok.

    geçenlerde şanzıman yağı değişimi için lifte kaldırdığımda karterini söktürdüm ve karterden bir yerlerden kırılmış olduğu belli olan ufak demir parçaları çıktı, parçaları çıkarıp karteri yerine taktım ve dediğim gibi ileri viteslerinde sorun yok şanzımanın.

    arızası ne olabilir ve maliyeti bana ne kadar çıkar bir tahmininiz varmı?
  • Meteg hocam benim sorumda 307 tiptronik şanzımanla ilgili olacak. Benim şanzıman eskiden 2. vites ile 3. vites arasında sanki bir 2,5. vites vermış gibi davranırdı. Yani 2. vites 2 aşamalıydı. Şimdi bu aşama 3. vites ile 4. vites arasına kaydı gibi. Yani devamlı böyle olmuyor bazen 2 ile 3 arasında bazen 3 ile 4 arasında yarım vitesi devreye sokuyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Aracım 2003 model 307 101000 km'de...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozay06


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ozay06,

    geri viteste vuruntunun sebebi geri vites balatası veya solenoidlerdir.. kesin teşhis için servise gitmen gerekir.ya da otomatik şanzıman özel servislerine..


    Problem dediğiniz gibi çıkarsa tahmini masrafım nedir? Teşekkür ederim


    Bugün şaşmaz sanayide aydoğmuş oto ya gittim Sadece otomatik şanzımana bakıyorlar Vw yetkili servisi ile anlaşmalılar ve sorunları vw bu firmaya yaptırıyor Aracımı gösterdim Şanzımanda hiçbir sorun yok vuruntunun sebebi akislerden kaynaklanıyor dedi Aracı çıkardı test etti bayağı yol yaptık vites geçişlerine özelliklede 3 e geçişine baktı sorun yok problem akislerde dedi Kafam karıştı Siz ne dersiniz?




  • verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
  • Meteg Hocam Selamlar,

    1997 Volvo850t5 Aracım var.

    1 hafta önce araca D'de tam gaz verip gittiğimde araç sanki birden boşa çıktı 1 kaç saniye sonra tekrar geldi.

    sonrada arabyı eve çektim 1haftadır kullanmadım. dün çalıştırdığımda göğüste bulunan turuncu ok işareti 15 sn yandı sonra söndü.

    Acaba sorunum ne olabilir. Hasar büyük diye korkumdan haraket bile ettiremedim arabamı...... :(
  • araç çalışırken ok işareti vites 3 ve 2 konumlarında ve Winter kış modunda iken sabit yanar.eğer ok işareti yanıp sönüyorsa bu durumda vites kutusunda arıza kaydı var demektir.bence siz kazara Winter tuşuna basmış olabilirsiniz..
  • meteg üstad benim yazımı okudunuz mu?
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.