Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam bilgi için teşekkürler,kullandığım araçta ''1'' ve ''2'' konumu var,bir video'da aracı dip gaz yapıp ikinci viteste 120 km hıza çıktığını gördüm,vites değişimi yaparken ne gaz pedalına ne de frene basmıyoruz,hafifçe vitesi değiştirip sonra gaza yükleniyoruz,doğrumudur?

    Evgen Zverevyoutube
    chevrolet lacetti 1.6 automatic acceleration шевроле лачетти разгон 0-100
    http://www.youtube.com/watch?v=eRA1z3Qs4oY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talatcaner -- 8 Mayıs 2010; 23:32:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    N konumunda basınç düşüktür... yağlama da düşüktür çünkü bu konumda vites kutusu motora bağlı değildir.N konumunun fonksiyonu aracı N konumunda rölanti durumunda beklemeniz gerektiğinde mesela kırmızı ışıkta vites kutusunun dinlenmesini sağlamaktır.istenirse araç motoru çalıştırılırken de N konumu kullanılabilir.ama bunların dışında N konumunun kullanımı sakıncalıdır.özellikle de hareket halinde iken N ya almak veya yokuş aşağı inerken N ye almak hatalıdır.

    passat kullanma kılavuzundaki bilgilerde bir hata olmalı.yağlama olmaması için yani sıfır yağlam için motorun ve aracın çalışmıyor olması gereklidir.


    şuan passat katalogunu buldum tek tek anlatıyor birazdan aynen yazıp ekleyeceğim..
  • evet talatcaner aynen dediğin gibi gaza veya frene dokunmuyoruz.. sadece kolu yavaşça bir alt kademeye alıyoruz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    evet talatcaner aynen dediğin gibi gaza veya frene dokunmuyoruz.. sadece kolu yavaşça bir alt kademeye alıyoruz...


    Teşekkür ederim.
  • Kitapçık 3.1 Kontroller ve Donanım 131-132-133-134 sayfalar

    Otomatik şanzıman /Çift kavramalı şanzıman DSG

    Sürüş programları

    1-Normal programı D seçtiğinizde ekonomik bir sürüş programı ile sürüş yaparsınız;yani sistemdeki bir program yakıt tüketimini en aza indirgeyecek şekilde çalışır.

    2-Aracın örneğin trafik ışıklarının önünde "kendiliğinden hareket etmesini" önlemek için aracı fren pedalıyla durdurun.Vites kolunun bu esnada P veya N konumlarına getirilmesine gerek yoktur.

    3-Aracın motor kapalıyken ve vites kolu N konumundayken rampa inişlerde kullanırsanız herhangi bir yağlama işlemi yapılmadığından otomatik şanzıman / çift kavramalı şanzıman DSG zarar görür..

    4-Rampa inmek için kesinlikle N vites konumunu kullanmayın -Motorun frenleme etkisi yoktur.Fren pedaliı çalışır.N vites konumunda ve motor kapalıyken rampa inmek otomatik şanzımana /çift kavramalı şanzımana DSG zarar verebilir..

    bunlar dışında başka bir bilgiye denk gelmedim sanırım arkadaşın dediği durum 3 maddedeki durum motor kapalıyken ibaresini atlamış okurken...




  • burada yazılanlar benim yazdığımdan farklı değil.. bence de arkadaşınız okurken bazı yerleri atlamış..





    quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Kitapçık 3.1 Kontroller ve Donanım 131-132-133-134 sayfalar

    Otomatik şanzıman /Çift kavramalı şanzıman DSG

    Sürüş programları

    1-Normal programı D seçtiğinizde ekonomik bir sürüş programı ile sürüş yaparsınız;yani sistemdeki bir program yakıt tüketimini en aza indirgeyecek şekilde çalışır.

    2-Aracın örneğin trafik ışıklarının önünde "kendiliğinden hareket etmesini" önlemek için aracı fren pedalıyla durdurun.Vites kolunun bu esnada P veya N konumlarına getirilmesine gerek yoktur.

    3-Aracın motor kapalıyken ve vites kolu N konumundayken rampa inişlerde kullanırsanız herhangi bir yağlama işlemi yapılmadığından otomatik şanzıman / çift kavramalı şanzıman DSG zarar görür..

    4-Rampa inmek için kesinlikle N vites konumunu kullanmayın -Motorun frenleme etkisi yoktur.Fren pedaliı çalışır.N vites konumunda ve motor kapalıyken rampa inmek otomatik şanzımana /çift kavramalı şanzımana DSG zarar verebilir..

    bunlar dışında başka bir bilgiye denk gelmedim sanırım arkadaşın dediği durum 3 maddedeki durum motor kapalıyken ibaresini atlamış okurken...




  • Arkadaşlar Range Rover Sport marka aracım var ve ''transmission fault'' uyarısı alıyorum.. ''Aktarım,şanzıman arıza'' demek sanırım..Bu konuda beni aydınlatabilecek birisi varsa çok sevinirim.. Nedir,ne değildir?
  • bu aracın otomatik şanzıman elektronik biriminde bir arıza oluştuğunu ve arıza kaydı olduğu anlamına gelir.arıza kodunun okunması için aracı sevise götürmeniz ve arıza koduna göre hareket etmeniz gerekir.
  • Teşekkürler
  • meteg hocam merhaba..bende 2001 model otomatik vites ve lpg li renault megane coupe var.aracımdaki sorun şu:ilk kalkışlarda genelde arabada titremeli bir kalkış oluyor çoğu zaman.Seyir halindeyken araba stop ediyor.başta şanzımandan diye düşündük bilgisayara soktuk 2 kere ama hiç bir hata vermedi.yolda giderken stop lambası saniyelik yanıp sönüyor ..yani çok zorlanıyor araba.yardımcı olursanız sevinirim..teşekkürler..
  • selamlar meteg usta,

    2004 model triptonic 206 kullanıyorum.4 gün evvel sabah arabama binmeden şans eseri altında avuç içi kadar yağ akıttığını gördüm.sonraki duraksamalarımda bu yağ miktarı önce birkaç damlaya düştü şimdi ise hiç kalmadı.ama bilinçsiz olarak kullandığım arabamı 1 dk duraklamalarda hiç N-P ye almadım.ayrıca arabamda P-R-N-D vitesleri var sadece..eğer 4-3-2-1 den kastınız triptonic vitesler değilse onlar bende yok.(cahilliğimi bağışlayın bilmemek değil öğrenmemek ayıp felsefesi).
    Soruma gelince bu yağ akıtma ve damlama problemi şanzımandan kaynaklanabilir mi?
    Ustaya gösterdim henüz aracın altına girmeden bana Şanzıman Tribününde veya Keçelerde problem olduğu söyledi.
    Yarın aracı ustaya bırakmaya gideceğim.
    Tavsiyenize ihtiyacım var.
    Saygılarımla
  • bendeki(volvo s70) kullanım kılavuzunda da 1dk dan uzun sürecek bekleme durumlarında şanzımanı N veya P konumuna almanız şanzımanın ömrünü uzatmak açısından tavsiye edilir diyor. ben de ışıklarda vs N ye alıyorum.
  • Selamlar benim aracım 98 e 200 (W210) otomattik şanzımandır. fFakat ben aldığımdan beri bir problem var o da şu,
    Araç soğukken vitesler şıkır şıkır geçiyor fakat biraz ısındıktan sonra 2 den 3 e geçerken vites değiştirme aralığı açılıyor(rahatsız edici kadar).
    Diğer viteslerin araları da açılıyor ama belli belirsiz. Sizce nedeni ne olabilir beni bi aydınlatırsanız sevinirim. Bende kendimi ona göre ayarlarım.

    iyi çalışmalar diler, Teşekkür ederim.
  • şanzımanın yağ akıtması mümkündür..eğer böyle birşey varsa mümkün olan en kısa zamanda bu sorun giderilmelidir.aracın şanzıman türbin ve keçelerinde sorun olduğunu şanzımanı test etmeden nasıl söylediler hayret.. hadi keçeleri tahmin edebilirler.. ama türbin yani tork konvertörü test olmadan sorunludur denemez.eğer yağ çok eksilirse iç parçalar yağsız kalabilir ve vites kutusunda hasar oluşabilir.. 4,3,2,1 dediğimiz konumlar klasik otomatik şanzımanda bulunur.. tiptronicler ayrı bir konudur..


    bazilx,

    sizin yaşadığınız sorun vites kutusu yağı ısındıktan sonra kutu içinde basıncın düşmesi sorunudur.bu sorunun giderilmesi için elektronik kontrol birimi kapağı açılır ve solenoidler kontrol edilir.arızalı olanlar varsa değiştirilir.ama basıncı kontrol eden solenoid sorunlu ise bu ne yazık ki tamiri çok ucuz olmayan bir durumdur.


    ben bir süre internete giremeyebilirm ve soruları yanıtlayamayabilirim.. bir süre İstanbul dışında olacağım... herkese iyi geceler..




  • merhaba hocam
    2004 citroen c5 2.0 hdi sx triptronik arabamız var 155 bin civarında. arabayı alalı bir kaç ay oldu aldığımızın ilk 3-4 ayında 2-3 kere "automatic gear fault" verdi verdikten sonra vites değiştirmiyo araba "service" lambası yanıyor arabayı sağa çekip kontağı kapatıp açınca gittiğinden arada bir yapıyor çok önemli değil diyerek çok üstünde durmamıştık. Ancak bu son 2-3 haftadır araba soğukken her zaman 3. vitese geçtiğinde bu hatayı veriyor araba ısınmışsa daha az veriyor bu hatayı ama sağı soluda belli olmuyor. Dün bi şanzımancıya götürdük renault citroen ve peugeot larda bu kronik dedi alete bağladı yağ basınç dağıtımıyla ilgili bir hata verdi arabayla dolandık biraz denedi arabayı ama vites geçişleri arasındaki titreme haricinde birşey olmadı hatayı vermedi. Çözüm olarak önce 750 tl ye 2 valf ve şanzıman yağı değiştiricez büyük ihtimalle geçicek ama geçmezse 500 tl ye çıkma şanzıman beyni bulup onuda değiştiricez dedi bu değişmesi gereken parçaları da renault lagunanın kitapçığından açıp tek tek gösterdide böyle tam bir garanti olmadığından benim içime sinmedi pek güven vermedi malesef. Babamlarda yakın zamanda uzun yola çıkıcaklarından bunu yaptırmak zorundayız da araştırmadanda 1 milyardan fazla bir parayı vermeyelim vericeksekte güvenilir bir yere verelim dedik. siz ne önerirsiniz?
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi misery1903 -- 18 Mayıs 2010; 10:50:56 >




  • Bizim peugeot arabalarda bu automatic gear goult vermesinin en büyük nedeni sanırım bu hidrolik blok denen parçalar. Ustanın size verdiği 750 lira ücret sanırım biraz çok gibi zira parçaların bir tanesi 150 lira gibi hatırlıyorum. 100 lira da yağ olsa 400 eder. Hadi 150 de işçilik alsa 550 eder en fazla ama 750 lira fazla söylemiş gibi. Bildiğim kadarıyla bu parçaları değiştirmek için şanzıman inmesi gerekmiyor... Bence normal bir peugeot servise de gösterin aracınızı.

    Benim meteg hocama sorumda 307 tiptronik şanzımanla ilgili olacak. Benim şanzıman eskiden 2. vites ile 3. vites arasında sanki bir 2,5. vites vermış gibi davranırdı. Yani 2. vites 2 aşamalıydı. Şimdi bu aşama 3. vites ile 4. vites arasına kaydı gibi. Yani devamlı böyle olmuyor bazen 2 ile 3 arasında bazen 3 ile 4 arasında yarım vitesi devreye sokuyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Aracım 2003 model 307 101000 km'de...
  • hangi sehirdesiniz acaba
  • Meteq Hocam

    Aracım Mondeo dizel
    Araçt Jatco firmasının tiptronik şanzımanı bulunuyor.
    0'dan beri bende ve halen 130.000 km'de.
    En ufak bir şanzıman sorunu yaşamadım.
    Bir süre önce araç altında terleme şeklinde bir yağ lekesi fark ettim ama damlama yok.
    Sorduğumda şanzıman keçeden terleme şeklinde yağ kaçırıyor ama sorun olmaz dediler. Çünkü hiç damlama yok.
    Ustalar bu sistemde yağın bulunduğu tirbün benzeri birşey olduğunu ve açılmasının mümkün olmadığını söylüyorlar. Sözde şanzımanın ömrü araç ömrüyle birmiş.
    Aracı aldığımdan beri İzmir'de otokoç olsun Duğles olsun artı özel servislere de sordum bu şanzımanın bakımı yağ değişimi olmaz diyorlar.

    İçinde parçalar bulunan mekanik bir sistem nasıl bakım istemez? Anlam vermedim.
    Bu konuda ve İzmir'de şanzıman servisi konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim.




  • Meteg hocam,

    Ben 1992 model BMW 5.20 İA kullanıcısıyım. Aracımda bir süre önce şanzıman problemi yaşadım (şanzıman bloke oldu ve 3. viteste kaldı), daha sonra şanzıman toplandı, türbin de bakımdan geçti (bana söylendiğine göre), fakat araç zaman zaman arızaya geçiyor (3. viteste kalıyor). Arızaya geçmemesi için ivmelenmelerden uzak durup olabildiğince yumuşak kullanıyorum. Özellikle araç 3. vites hız seviyesinden 2. vitese doğru giderken aniden gaza basarsam arızaya geçiyor, dönüşlerde de bu hız seviyelerinde zaman zaman arızaya geçiyor. Ama sadece bu hızlarda değil, bazen 90-100 km ile giderken de arızaya geçebiliyor.

    Şanzımanı bu şehrin en meşhur şanzımancısı onardı ve benim başka yapabileceğim bişey yok dedi, beni birkaç elektronikçiye gönderdi, aracın elektronik sorunu var dedi, ben birine gittim , baktım yapamadılar ve sürekli deneme yapıyorlar bu arada da sürekli param gidiyor, aracı başka bir elektronikçiye göstermedim. Açıkçası problemin elktronik olduğunu da pek sanmıyorum. Bana bakımdan geçtiği söylenen türbin (tork konvertörü) arızalı gibi geliyor.

    Sizce sorun ne olabilir ?
    Ne yapmam gerekir ?

    Saygılarımla




  • meteg hocam merhaba, paylaştığın bu güzel bilgiler için öncelikler teşekkürler.

    1999 model A3 1.6 otomatik (4 ileri sanırım) arabamda sıcak veya soğuk farketmeden 2 den 3. vitese geçerken çok hissedilen zorlanma, vuruntu oluyor. diğer vites geçişlerinde böyle bir sorun yok. araba 155000 de ve daha önce şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. bu sorun şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilirmi. yoksa başka bir mekanik veya elektronik bir srun olabilirmi. eğer yağ değişimi olacaksa audinin orjinal şanzıman yağı hakkında bir bilginiz varmı?
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.