Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cok tesekkur ediyorum hocam
    alttaki aciklamasinda 5 ileri otmlere uyar dio :D sonra sadece 2002 diyo benim araba 5 ileri fakat :D telli gaz kelebegi ne cevap verecek bakalim tekrardan tesekkr ediyorum hocam
  • Hocam merhaba,
    Forumu ilk defa kullanıyorum eger yanlıs birsey yapıyorsam kusuruma bakmayın. Benim sıkıntım 96 vectra B aracımla ilgili. Aracta ozellikle motor ısındıktan sonra ilk vites gecislerinde 1500 devr gibi titremeli bir vites gecisi oluyordu. Bir nevi kararsızlık gibi. Tamir icin goturdum, revize ettiler. Tum balata kayıs vs degisti (selonoid valfler haric). Ilkin sorun cozulmus gibi geldi ancak havalar ısınınca tekrar ortaya cıktı. Konu ile ilgili deneyiminize ihtiyacım var. Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Meteg hocam 60 binde bir şanzıman yağı değiştirlmemiş olsun araçlar 150 bin kmlere gelmiş olsun.Size göre bu durumdaki araç hangi marka olursa şanzımanının sorun çıkarma olasılığı daha düşüktür.

    Honda mı, mercedes mi, vw mi, toyota mı ( kullanım tarzını aynı kabul edelim sadece hepsi 150 bnlere kadar yağ değiştirmemiş olsun)




    İşte benimde söylemek istediğim buydu, bakımı yapılmamış iki ayrı üreticinin modelinden hangisi daha önce arızalanmaya meyil verir onu merak etmiştim. Genelde Alman ve Japon üreticilerinki bu konuda daha dayanıklı gibi geldi bana. Fransızlar ise bu konuda daha zayıf görünüyorlar. Tabi bu bir genelleme.

    lazooli Renault Saffrane modelinde 96 yılından sonra kullanılan otm. şanzuman AW 50-40LE, bu model ayrıca 89-95 arası A kasa Opel Vectra, 92-98 arası Opel Astra, 93-97 arası Volvo 850, 90-97 arası Daewoo Espero gibi araçlarda kullanılmış. Dexron III-G türevi yağları internetten satın alabilirsin, Türkiyenin heryerine kargo var artık. Misal TIKLA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cekcak -- 7 Mayıs 2010; 6:05:55 >




  • emreonay,


    solenoidlerin de kontrol edilmesi gerekirdi.. solenoidler birçok soruna sebep olur.bu yüzden solenoidlerin kontrol edilmesini istemeniz gerekiyor.
  • S.A METEG BEY 2004 MODEL PEUGEOT 307 79000 KM DE OLAN ARACIMIN ŞANZUMAN ARIZA LAMBASI TEKRAR YANDI YAĞI 2000 KM ÖNCE DEĞİŞMİŞTİ ŞANZIMANCI USTAM ARACI BİLGİSAYARA BAĞLADI GEÇİCİ DÜŞÜK BASINÇ İKAZI DEDİ BASINCI KONTROL ETTİ 2.70 NORMAL GÖRÜNÜYORMUŞ ARIZAYI TEKRAR SİLDİ SIKINTI YOK EVHAM YAPMA DİYOR NE YAPALIM ACABA TEŞEKKÜRLER.
  • bu lamba kısa bir süre önce yanmış ve ustanız bu lambayı gene söndürmüştü değil mi?

    eğer durum bu ise ve ustanız hala durum normal diyorsa bence o ustayı değiştirmeniz gerekir.otomatik şanzıman arıza lambalarının yanması daha sonra arıza kodu okunup silindikten sonra tekrar yanması normal değildir. benim size önerim aracı özel bir şanzıman servisine götürmeniz.veya özel bir peugeot servisine.. bu durumu görmezden gelip aracı sürmeye devam ederseniz ileride başınız ağrıyabilir..
  • ustam cruise hakkinda ki mesajını aldim :D cok tesekkr ediyorum kısmetse bu hasta alicam onu
    bide sorum olacak hocam
    sari sanzıman yaginin ozelligi nedir. sanzıman yagini ondan koysak nasil olur kırmızının ustune o konur mu
  • sarı şanzıman yağı demekle sanırım manuel vites kutusu yağı demek istedin.. eğer soru bu ise olmaz.ikisi farklı şeyler..
  • yok hocam oda otm sanzıman yagi essonun falan uretimi var hatta litresi 20 25 liralarda bu yagin
  • anladım bu durumda sarı renkli yağ hangi özellikleri karşılıyor ona bakmak gerek.. eğer dexron3g özelliklerinde ise kullanılabilir.otomatik şanzıman yağları genelde kırmızıdır bir kısmı sarı bir kısmı da yeşildir.bu renkler tamamen motor yağı ile ayırt edilmesi içindir olası bir yağ sızıntısı durumunda.. ve dediğim gibi renkten ziyade standart önemlidir.. eğer aracınızda kullanılması gereken yağ dexron 3g ise ve rengi kırmızı ise bir diğer yağ yeşil o yağ da dexron2 ise ve diğer sarı olan da dexron1 ise sizin kırmızıyı kullanmanız gerekir.ama sarı veya yeşil olanda standart dexron3g ise sarı da olur yeşil de.. bilmem anlatabildim mi?
  • slm meteg usta megane 2 triptronik şnzıman bakımı yaptırabileceğim konya veya ankarada tvsiye edebilecğin usta vamı tşkler
  • merhaba,

    ne yazık ki Konya ve Ankara'da bu konuda önerebileceğim ve tandığım bir yer yok..
  • ustacım benim şanzıman kulağı kırılmış acaba düşük vitesteki düşük sürat teki sarsıntının sebebi bu olabilirmi?
  • olabilir, ama dikkat et olabilir diyorum kesindir demiyorum.. %80 sebebi budur.%20 de yanılma payı bırakıyorum..
  • meteg hocam selamlar
    aracım alfa romeo selespeed

    selespeed otomatik şanzıman için önerileriniz varmı acaba
    oldukça kullanışlı bir şanzuman
    ustalar 150 -200 bin yağını koydugunuz sürece sorunsuz gider diyorlar

    sizin önerileriniz nedir acaba
  • Selespeed tam otomatik veya klasik otomatik şanzıman olarak bilinen şanzımanlardan değildir.yarı otomatiktir o yüzden klasik otomatik şanzımanlarda geçerli olanlar bu şanzımanda geçerli değildir.şanzımanın ömrü ne kadar olur bilemem o tarz şanzımanı olan bir aracı uzun süre kullanma imkanım olmadı. ama bu sistem Easytronic,Asm,Mmt olarak bilinen sistemler ile aynıdır.sadece adı farklıdır bu da aracı üreten firmanın şanzımana farklı isim vermesinden kaynaklanmakta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı:meteg

    1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer.


    Meteg usta ellerine saglık mükemmel bir konu olmuş..

    Bir sorum olacaktı ilk 2 sayfayı okuyabildim hala devam ediyorum..Belki cevap vermişsinizdir ama ben daha başlarda olduğum için görmemiş olabilirim..

    Konunun başında üstte alıntıladığım yeri yazmışsınız ama bir arkadaş başka bir forumda şunu yazmış.

    Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık passatın kullanma kılavuzunda böyle yazıyor..

    Bir başka arkadaşta böyle yazıyor..

    Sizin kırmızıda N ye atmanızın nedeni;şanzımanın içindeki dişlilerin aşınmasını önlemektir.Aslında bu tam tersidir.Yani D de iken Şansımanın tamamı yağ ile kaplıdır ve dolayısıyla da yağ içinde hiç bir aşınma olmaz.(Freni hafif bırakırken Gurrrrr diye çıkan ses sizi yanıltmasın).Fakat N de iken şanzımanın içindeki yağ dibe süzülür ve dişliler aşınmaya müsait bir konuma gelir.Ve yeşil yandığına ise siz aniden D ye atıp DAHA DİŞLİLER YAĞLANMADAN siz yolunuza devam edersiniz.Bu yüzden çok Kısa duraklamalarda N ye atılmasını kesinlikle önermiyorum




  • N konumunda basınç düşüktür... yağlama da düşüktür çünkü bu konumda vites kutusu motora bağlı değildir.N konumunun fonksiyonu aracı N konumunda rölanti durumunda beklemeniz gerektiğinde mesela kırmızı ışıkta vites kutusunun dinlenmesini sağlamaktır.istenirse araç motoru çalıştırılırken de N konumu kullanılabilir.ama bunların dışında N konumunun kullanımı sakıncalıdır.özellikle de hareket halinde iken N ya almak veya yokuş aşağı inerken N ye almak hatalıdır.

    passat kullanma kılavuzundaki bilgilerde bir hata olmalı.yağlama olmaması için yani sıfır yağlam için motorun ve aracın çalışmıyor olması gereklidir.
  • arkadaşlar,ilk defa otomatik araç kullanıyorum ve haliyle sadece ''D'' konumuna alıp sürüyorum aracı.Benim öğrenmek istediğim hareket halindeyken otomatik vitesli arabada vites değişmi hangi hallerde nasıl oluyor,mesela ''D'' konumunda giderken karşımıza dik bir rampa çıksa,aracı durdurmadan gazdan ayağımızı çekip ''1'' veya ''2'' konumuna getirebiliyormuyuz, ya da rampa aşağı inişlerde motor komprasöründen faydalanmak için ''1'' veya ''2'' ye alabilyormuyuz,ben hareket halindeyken vites değiştirmeye çekiniyorum.
  • talatcaner selamlar,

    D konumu normalde kullanılması gereken konumdur.bu konum haricinde 4,3,2,1 veya 3,2,1 gibi konumlar vardır.mesela aracınızla rampa çıkıyorsunuz ve rampa dik araç çekişi düşüyor bu durumda vites kolunu yavaşça 3 e alıyorsunuz.bunu yaparken frene basmanıza gerek yok zaten siz bunu yapınca devir artacaktır.düzlüğe gelince tekrar D ye alırsınız.. aynı şeyleri rampa inerken de yapabilirsiniz..fakat inerken aracın hızına dikkat etmeniz gerekir.. mesela araç 90 km üzerinde ise rampa inerken 3 e alabilirsiniz 70 civarı ise 2 ya alabilirsiniz 50 civarı ise 1 e alabilirsiniz.. bu konumların vites sistemine konmasının sebebi de zaten bunun içindir. yoksa araç üreticisi D N ve R koyardı iş biterdi.

    1 konumunu sıkışık trafikte kullanabilirsiniz 1 konumunda araç 40 kmye gelmedikçe 2 ye geçmeyecektir.


    not rampa çıkarken 3 haricinde 2 ye de alabilirsiniz hatta 1 e bile.. bu rampanın ne kadar dik olduğuna ve sürüş koşullarına bağldır..




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.