Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onu sormuyorum hocam şanzıman normalde 5 buçuk litre alması gerekiyorsa biz buna 6 litre koyacağız. Koyarken şanzımanın içindeki yağın yeterli olduğunu anlayabilir miyiz?
  • çubuk olmadıktan sonra anlayamazsınız.. ama aracın 5,5 litre aldığını biliyorsanız yağ kutuları üzerindeki göstergeyi takip edebilir ve fazla yağ konmasının önüne geçebilirsiniz.yağ çubuğu yoksa zaten bir çeşit şırınga gibi birşey ile yağ vites kutusuna konacaktır.daha doğrusu enjekte edilecektir.

    bu arada vites kutusu yarım litreye kadar olan fazla yağı tolere edebilir.ama daha fazlası zarardır.aşağıda şırınganın resmini görebilrsin..

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
  • Teşekkürler hocam son bir soru daha sorayım. Şimdi şanzıman elden geçirildiği için motor gibi bir rodaj süresi olur mu yoksa normal kullanıma devam mı edeyim.
  • dikkat edilmesi gereken şeyler belli.. otomatik şanzıman kullanım kurallarına uymak bunları zaten iyi kötü biliyorsundur.. mesela D den R ye alırken aracın tamamen hareketsiz olması.. tam tersinde de aynı şey geçerli.hareket halinde iken vitesin boşa alınmaması.. hala yapılan en büyük yanlıştır. uzun beklemelerde (rölantide sıkışık trafikte 1 dakiadan fazla beklemelerde) vitesi N ye almak kutunun aşırı ısınmasını engeller. rampa çıkarken çekiş yeterli gelmezse 3 veya 2 konumunu seçip rampa bitince D ye dönmek.. inerken de tersi geçerlidir. uzun lafın kısası vites kutusunun aşırı ısınmasına sebep olabilecek hareketlerden kaçınmak.. 15 günde bir yağ seviyesini kontrol etmek.. eksik seviye söz konusu ise aracı mümkünse sürmemek ve seviyeyi tamamlayıp sürmek. eksilen seviyenin tamamlanması sırasında aynı tür yağ kullanmak.. başka tür yağ ile karıştırmamak..en önemli kısımı unutuyordum neredeyse vites kutusu yağ değişimi kmsi ve zamanını asla geçmemek.


    bunlar önemlidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mayıs 2010; 1:49:05 >




  • Teşekkür ederim hocam iyi geceler.
  • iyi geceler Tuncay..
  • meteg ustam.Cevaplarınız için teşekkürler.Arabamı bu şekilde satmak niyetindeyim.O nedenle tamirini pek düşünmüyorum.Ama alacağım araç yine otomatik olacak.Sizi 5dk. ile kaçırdım.Görevim gereği gece nöbetlerimde forum bana arkadaş oluyor.Hem bilgim artıyor.,hem sabahın nasıl olduğunu anlamıyorum.selam ile...
  • meteg hocam .Hala oradamısınız bu saatte?
  • Otm. arabalarda düşük devirdeki titremenin yakıt beslemeden mi yoksa şanzımandan mı olduğunu anlamak biraz tecrübe istiyor. Bazı karbürasyon sorunları ancak kendini yük altında gösterip, sanki şanzıman sorunu gibi davranabiliyor. N'ye alınca devir yükselip karışım yeterli olabiliyor. Sınır seviyede eskimişi bujiler de yüksek siindir baıçlarında daha zor ateşleme yapabilirler. Bu durumda sorun sizde vakum kaçağı veya yakın zamanda benzindeki oranı artırılan etanol de olabilir. Daha yüksek konsantrasyondaki etanol (veya türevi başka alkoller) yakıt hatlarında şimdiye dek çözülmemiş sakızlaşmayı filtreye taşıyıp tıkanıklığa da neden olabiiyor.
  • merhaba arkadaşlar.
    tam aradığım konuyu ve ustayı buldum ;) ama bütün mesajları okuyamadım, kafam iyice karıştı.
    direk olarak meteg ustama bir soru yönelteceğim: 1999 honda accord o/v aracım var. (japon kasa EX, f20b5 motor) sanırım şanzuman yağı hiç değiştirilmemiş. hem bu sebeple hem de son zamanlarda viteslerdeki geçişi hissetmem sebebiyle, yağın değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
    kitapçığında dexron II ya da III kullanılabilir diyor, herhangi bir harf ibaresi yok (e, g vs.) ben hangisini tercih edeyim? marka da önerebilirseniz sevinirim..
    ayrıca bu araç için kaç litre yağ almam gerekir?
    bir soru daha: yeni yağ ile beraber motorsilk oto.şanszıman katkısı koyulmasını önerir misiniz?

    teşekkürler.
  • edit: mükerrer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiFOSO -- 2 Mayıs 2010; 18:03:54 >
  • otomatik vitesli araçlarda kullanılması gereken yağ model yılına göre belirlenir.aracınız 1999 olduğu için Dexron3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekir.dexron3 dexron2 nin yerini almıştır 1998 itbarı ile.. dexron3 yağların bazıları yarı sentetik bazıları tam sentetiktir. 3g olanlar tam sentetiktir.ve aracınızda kullanılması gereken yağ budur. vites kutunuz ortalama 5 litre yağ alır.


    şanzıman katkısını önermiyorum.şansıman katkısı yalnızca vites kutunuzda vuruntulu vites geçişi veya anormal sesler varsa tamire gitmeden önce son kez bir deneme yapmak içindir.vuruntuları ve sesleri bir nebze olsun azalatabilir bu katkılar ama mucize yaratmaz.
  • tamam, teşekkür ederim ustam.
    kafamdaki soru işaretlerini aydınlattınız. şimdi hangileri tam sentetik onları biraz araştırayım netten.

    bilgi ve öneriler için tekrar teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
  • selamlar, ben 2000 model renault clio 1.6 otomatik araç kullanıyorum. son zamanlarda şanzımanla ilgili bir sorunum var. şehir içinde normal şekilde giderken bazen araç 2.viteste takılıyor ve 3e geçemiyor. aynı anda gösterge tablosunda auto işareti yanıyor. böyle durumlarda aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun o anlık çözülmüş oluyor ancak başka zaman yine aynı sorunlar karşılaşıyorum. daha önce duyulmuş bir problem mi bu araçlarda? sebebi ne olabilir? ilginiz için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosef

    selamlar, ben 2000 model renault clio 1.6 otomatik araç kullanıyorum. son zamanlarda şanzımanla ilgili bir sorunum var. şehir içinde normal şekilde giderken bazen araç 2.viteste takılıyor ve 3e geçemiyor. aynı anda gösterge tablosunda auto işareti yanıyor. böyle durumlarda aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun o anlık çözülmüş oluyor ancak başka zaman yine aynı sorunlar karşılaşıyorum. daha önce duyulmuş bir problem mi bu araçlarda? sebebi ne olabilir? ilginiz için teşekkürler.


    aynı sorun benim lagunada da olmuştu. hocam galiba bu renolara has bir durum. bence en yakın zamnda bir şanzıman servisine götürün. Öyle kullandıkça
    sorunlar artmaya başlıyor. Ben tamir ettirdim şu an sorunsuz ve vites geçişleri hissedilmeyecek seviyede. Aracınızın büyük ihtimal şanzıman yağı hiç
    değişmemiştir. Bu da zamanla sorunlara yol açıyor.Önce yağı değiştirin dexron 3g özelliğine uygun bir yağla. Düzelme olmazsa şanzıman servisleri 1000

    liradan başlarlar tamir işine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncays44 -- 3 Mayıs 2010; 5:32:47 >




  • merhaba mosef arkadaşım,


    vites kutunuzun 2 de takılması ve arıza lambasının yanması ve de sonra sönmesi elektronik kontrol biriminde bir sorun olduğunun göstergesidir.bu durum kendi kendine düzelmez.özel bir serviste ya da şanzıman servisinde elektronik kontrol biriminin kapağının açılması solenoidlerin kontrol edilmesi direnç değerlerinin okunması ve eğer dirençlerde bir anormallik varsa o solenoidin değiştirilmesi gerekir. şansınız varsa sadece bir solenoid değiştirilmesi ile kurtulursunuz bu arızadan.. ama durum daha ciddi ise o zama ne yazık ki şanzımanın araçtan inmesi gerekecektir.ama sorunun ne olduğunun kesin olarak adının konması için aracı en kısa zamanda bir servise götürün..

    iyi günler..
  • Renault araçlarda kullanılan DP0 ve Peugeottaki karşılığı AL4 otomatik şanzumanları bayaa sorunlu sanırım. Hep bu markalarda erken kilometrelerde başlayan sorunları okuyoruz forumda.
  • cekcak arkadaşım,


    aslında en büyük payda araç sahiplerindedir.Türkiyede hala yanlış bir inanış var.bu inanışa göre otomatik şanzımanlar yağ değişimine gerek duymaz.bu yanlış inanış o kadar yaygın ki servisler,sanayideki ustalar hatta ve hatta yetkili servisler bile şanzıman yağı değişmez diyor.vatandaşların çoğu zaten bilmiyor. bütün bunlar biraraya gelince arıza ve sorunlar kaçınılmaz oluyor.sonuçta otomatik şanzıman da yağ içeren ve çalışması sırasında yağa ihtiyaç duyan bir mekanizmadır.daha önce forumda defalarca yazdım ama anlaşılana kadar tekrar edeceğim çünkü isteğim ve çabam artık bu konunun anlaşılması.. yağ denen şey kimyasal bir madde ve üründür.bu maddenin ömrü sonsuz değildir.fabrikadan yeni çıkan bir yağ hiç kullanılmasa bile ambalajı içinde 1 sene beklerse bozulur. araç vites kutusu içinde yer alan yağ da aynı şekilde sistem çalıştıkça yıpranır ve sonunda bozulur.bu yüzden de belli dönemler sonunda yenilenmesi gerekir. bu dönemler genelde 6 sene veya 60,000 km dir.hangisi dana önce gelirse değişim gerekir.yani aracınız bir senede 60,000 yaparsa değişim gerekir.veya 6 senede 10,000 yaparsa gene gerekir.araçların kullanım şekilleri farklılık arz ettiği için 6 sene veya 60,000 km denmektedir.periyodik araç bakımında da benzer durumlar söz konusudur. 10,000 km veya 1 sene.. hangisi önce gelirse.. bir diğer büyük yanlış ise kullanıcıların araçlarının otomatik şanzımanlarının yağ seviyelerini kontrol etmemeleridir.eksik seviye geç veya sert vites geçişine sebep olabilir.eğer çok uzun süre bu durum devam ederse sonunda sistemde arıza olabilir. yani hiçbirşey sebepsiz değildir.




  • s.a meteg ustam.benim de bir sıkıntım var.99 model safranım var 2,5 motor.Üzerinde ki otomatik şanzıman anladığım kadarıyla japon modeli diyorlar şanzımana.Bulunduğum yer itabari ile aracımın arızalarını kendim gidermeye çalışıyorum.Şanzımanın yağını değiştirdim (aracı yeni aldım bakımını yapayım dedim kötü yaptım anladığım kadarıyla)sonra şanzıman arıza lambası yandı.Aracı kullanıyorum vites değişmesinde sanki sorun var.Bir şey yaptık yüzüme gözüme bulaştırdım.yağını değiştirmeden evel böyle bir sorun yokdu.Yardımcı olur iseniz sevinirim .Şaşırdım kaldım :S.
  • merhaba lazooli,


    ben yağ değiştirmenle lambanın yanmasının tamamen tesadüf olduğunu düşünüyorum.dünyada hiçbir araç yoktur ki yağ değişince arıza lambasını yaksın.. bence bu durumun olacağı vardı ve yağ değiştirdiğin zamana denk geldi.otomatik vitesli araçlarda arıza lambasının yanması demek vitesleri kontrol eden valve body adı verilen parça içerisinde yer alan solenoidlerden bir veya daha fazlasının sorunlu olması demektir. bazı araçlarda bu valve bodye ilave olarak bir de ayrı bir ecu yani beyin bulunur. mesela volvolarda.. sana önerim aracı arıza kodunu okutabileceğin bir yere götürmek ve arıza kodunun ne olduğunu öğrenmen. bu kodun ne olduğunu mutlaka öğren. daha sonra da arıza kaydını sildir makine ile.. bakalım arıza lambası tekrar yanacak mı?

    oldu mu?
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.