Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili meteg usta.1990 model 626 mazda otomatik vites araç sahibiyim.Aracım N'den D'ye aldığımda araçta bir titreme başlıyor.Bu sırada devir saati 1000 civarında oluyor.Gaza dokunduğumda (1200-1300 devir civarında)titreme kesiliyor.Ayrıca kick down yaptığımda devir saati 4000-5000devire çıktığı halde vites düşürmüyor.Şanzıman yağını kontrol ettiğimde yağ kalite ve seviyesi normal görünüyor. Sebep ne olabilir?Ne yapmamı tavsiye edersiniz?Şimdiden teşekkürler.Selam ile...
  • slm hocam bugun vovo forumundan bir arkadasin aracinda bir sorun gozumuze carpti 5 ileri otm vites bir s40 aracla dip gaz hizlanirken araba 3. vitese gectigi anda bir an ivmelenme duruo ve tekrar basliyo
    arac 6000 devirde vitesi 3e alio devir 4000 devire dusuo bir an duruyo ve ivmelenme devam ediyor.
    bu bir sorun mudur bu konu hakkinda yorumun ne olur
  • selam arkadaşlar,


    sorularınızı cevaplayalım..

    trenci1,

    yaşadığınız sorunun özellikle titreme olayının bence şanzıman ile ilgisi yoktur.aracın ateşleme sisteminde bujilerde veya distribütor kapağında sorun olabilir.araç karbüratörlü ise karbüratörde değilse enjektörlerde ya da yakıt pompasında sorun olabilir.ilk olarak bujileri ve distirbütor kapağını kontrol edin.bujiler eskimiş ve tırnak aralığı artmış olabilir.distribütör kapağında çatlak olabilir.çözümü de yenilenmesidir. fakat vitesin dip gaz yaptığın halde vites küçültmemesi normal değil.kickdown switch dip gaz butonu da denir sorunlu olabilir..

    omer49,


    dip gaz ile hızlanma sırasında ivemelenmenin durması normal değildir.bence aracın hız ve devir sensörlerinde sorun olabilir.bu araçlarda motor ve şanzıman üzerinde hız ve devir sensörleri bulunur.bu sensörler motor ve şanzıman ecu ları ile haberleşir ve ona göre araç ilerler.. bunlarda meydana gelebilecek bir anomali sorun yaratır.aracın benzin pompasının basıncının düşük olması bile sorun olur veya enjektörlerden birinde tıkanıklık olması bile sorun olur.bujilerin eskimiş olması veya bahsettiğiniz s40 modelinin hangi sene modeli olduğuna bağlı olarak distribütör kapağında çatlak olması veya buji kablolarında sorun olması, ya da distribütörsüz ateşleme sisteminde bobinlerden birinde sorun olması da muhtemel.. bu araçta sorun yaratabilecek ortalama 20 tane sensör bulunur.ve bunların hepsi birbiri ile sinyal yolu ile haberleşir.işte bu sinyal değerlerinde olabilecek bir anormallik durumunda dediğiniz durum gerçekleşir.yani bu sorunun ne olduğunu anlamak için aracın incelenmesi gerekir.ve buradan tahmin etmek çok zor... ancak inceleme sonucunda sorun şudur denilebilir..




  • arac 3. vitese ilk gectiginde oluo sanki sanzıman biraz durarak kavriyo gibi oluyo hocam baska yerde hissedilen birsey yok
  • omer anlıyorum ama buradan uzaktan bu işi çözmek çok kolay değil.. bahsettiğin soruna sebep olabilecek çok sayıda parça var.aracın model yılı ne? bilmiyorum kmsi ne bilmiyorum lpg li mi benzinli mi bilmiyorum... motor sağlıklı mı bilmiyorum şanzıman iç sistemi ne durumda bilmiyorum.. bir de rica ediyorum sizlere buraya soru yazarken araç modelinin mesela s40 demişsin ama bir sürü s40 var.. 6 farklı nesil s40 var hangisi? kmsi ne bu gibi bilgileri yazmayı unutmayın..
  • kusura bakma hocam haklisin 2001 t4 190 bin lpgli araba bakimli duzgun bir arac
  • şimdi daha iyi oldu Omer,


    bu araçta 1.9 litrelik turbo ve 5 ileri vites kutusu otomatik bulunur.5 ileri otomatik vites kutuları tüm volvo otomatik vites kutuları içinde en sorunsuzu olarak bilinir.bence vites kutusunun bu soruna sebep olması uzak ihtimal.daha önce forumda da yazmıştım 1999 ve sonraki volvolarda ETM modülü bulunur. yani elektronik gaz kelebeği.. bence en büyük aday bu modüldür.daha sonra da ikinci adayım araçta kullanılan distribütörsüz ateşleme sisteminde yer alan bobinlerden birinde sorun olma ihtimali.. bence ETM ve bobinleri kontrol ettirin. Etm modülünü resmini koyuyorum tekrar.. bu modül avrupa ve amerika genelinde çok büyük sorunlara sebep olmuştur.ayrıca bir ihtimal de lpg sistemi ile ilgili bir sıkıntı olabilir bunu anlamak için aynı sürüşü benzinle yapıp benzinde aynı durum oluyor mu bakın..

    kolay gelsin..

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar




  • yorumun icin cok sagol hocam yarin bobin ve gaz kelebegi ile ilgili kontrolu gercekletiririz
  • Merhaba METEG usta;
    Bende 2001 model otomatik Renault scenic var. Benim sorunum vites geçişlerinde sorun olması. 1,2,3te sorun olmasada diğerlerine geçişte sıkıntı oluyor yani zorlanıyor. (düz viteste vites değiştirmen gerekirde değiştirmezsin motor bağırır ses gelir aynı öyle ). 3500 civarlarında geçiş yapıyor. Bugün aracı muayeneye soktum, şanzumanda yağ kaçağı olduğunu söyledi.
    Sorularım ise;
    1) Yağ eksikliğinden mi kaynaklanıyor ?
    2) Yağ kaçırması normal mi (92000 km'de) ?
    3) Çok ciddi bir sorun mu var ?
    4) Ben Kocaeli Gebzede oturuyorum, buraya yakın güvenilecek kime gösterebilirim
    Şimdiden teşekkür ederim. Kolay gelsin
  • Sevgili meteg ustam.Aracım karbüratörlü.Dediğim titreme olayı vites N'de iken olmuyor.D'ye aldığımda oluyor.Yani ateşleme ve yakıt sisteminden olduğunu sanmıyorum.Tekrar N'ye aldığımda kesiliyor.Rölantide ve vites boşta iken titreme yok.Afyon'dayım ve burada otomatik arabalardan anlayan yok.Cevabınızı bekliyorum.Selam ile...
  • herkese merhaba
    Profesyonel bir oto tamircisi için otomatik şanzıman bakım ve test cihazı arıyorum.bosch ve Launch diye markalara baktım arıza tespit cihazları var.Sanırım istenbul ve izmirde satılıyormuş.Bu arıza tespit cihazları otomatik şanzımanın bakım ve arıza tesbitinde ne kadar faydalı olur ve bütün araçlarda kullanılabilir mi? Birde bu cihazlar bütün sistemin diagnostiklerini yapıyorlar. Sadece şanzımana özel bir cihaz var mıdır? Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim :)
  • merhaba tiloaiti,


    tüm yeni nesil otomatik şanzımanlarda olduğu gibi sizin vites kutunuzda da valve body adı verilen otomatik vites kutusu kontrol birimi bulunur.bu sistemde elektro valfler (solenoidler) bulunur.bu solenoidler aracın vites büyütmesini ve küçültmesini sağlarlar.(daha doğrusu ne zaman büyütmesi gerektiğini ve ne zaman küçültmesi gerektiğini ecudan gelen sinyale göre karar verirler..genelde araba kaç ileri vites ise o kadar solenoid bulunur.bir tane de yağ basıncını kontrol eden solenoid bulunur.. araç sıcakken farklı soğukken farklı basınç sağlar.bu solenoid arızalanınca genelde valve body komple değişmek zorunda kalır.çünkü bu solenoid değişebilen türde değildir.diğer kalan solenoildler değişebilir.bu solenoidlerden bir veya daha fazlasında meydana gelebilecek bir sorun veya sistem yağ basıncında meydana gelebilecek bir sorun neticesinde araç vites büyütmesi gereken zaman büyütmez ya da küçültmez.. yağ kaçağı olabilir araçta ama bu yağ kaçağı vitesin büyümesi ya da küçülmesi ile ilgili değildir.yağ kaçağı sonrasında vites kutunuzdaki yağ eksilir.eksilen yağ tamamlandıkça sorun olmaz.elbette doğru olan kaçağın giderilmesidir.ama vites büyütmeme sorunu için valve body ve solenoidler kontrol edilmelidir.bunu da aracınızın özel ya da yetkili servisi ya da bir otomatilk şanzıman servisi yapabilir.valve body resmini koyuyorum buraya..


    trenci1,

    aklıma gelen şey tork konvertörü ya da vites kutusu iç basıncında(yağ) sorun olduğu.. ama bu bir tahminden ibaret şu an.. ne yazık ki aracı bu sorunun ne olduğunun anlaşılması için sana yakın bir yere götürmen gerekir.bu yapılmadıkça tahminden öteye gidemeyiz.imkanın olursa İzmirde çok iyi bir şanzıman ustası arkadaşım var.. seni ona yönlendirebilirim.

    antroch,

    bu cihazlar satılıyor doğru ama bu cihazlar ucuz değildir.kimileri aracın heryerini kontrol edebilir kimi sadece motoru kimi de sadece şanzımanı..şanzımana özel motora özel hatta araca özel cihazlar bile var.ama bunlar hiç de ucuz cihazlar değil ve sürekli kullanılmaz ve size para kazandırmazsa zarar edersiniz..

    iyi geceler..

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mayıs 2010; 0:15:05 >




  • Mete hocam merhaba.

    Bugün aracımın şanzımanı gönderildi. Yanında da 6 litre yağ göndermişler. 3 litresi konulup araç rölantide çalıştırılıp 3 litre daha koyun dediler. Yağı yarın koyacağız. Bu yöntemin bir zararı olur mu?
  • bunu söylmelerinin sebebi sanırım tork konvertörüne yağ dolmasını sağlamak için konvertör ortalama 2,5 3 litre yağ alır... eğer bunun için söylendiyse doğru yöntem uygun.. ama 3 litre koy ondan sonra aracı sür dedilerse olmaz.
  • Yok hocam sürün demediler koyun çalıştırın ondan sonra 3 litre daha koyun dediler. Bir de 2 bin km sonra gideceğim kontrol edecekler yağı. Ardından 15 bin sonra tekrar gelin dediler.
  • anladım Tuncay o zaman dedikleri gibi yap.. tamirden sonra konvertörün dolması önemlidir.yapılan tamirde konvertör de işlem gördü mü? bilgin var mı?
  • türbünü kontrol ediyoruz demişlerdi. Türbün dedikleri konvertör olabilir mi?
  • evet olabilir.. çoğu usta kesimi konvertöre türbin der.. muhtemelen konvertörü de tornalayıp taşlamışlardır.aşınmadan dolayı.. eğer durum buysa sana söylenen doğrudur.zaten konulan yağ ilk olarak konvertöre ulaşır ve ortalama 2 litre ile 6 litre alır araç modeline bağlı olarak. daha sonra da kalan yağ ilave edilir. ama dikkat et fazla yağ koymayın..

    kolay gelsin ve de hayırlı olsun.. umarım ağız tadı ile binersin artık araca..
  • Teşekkür ederim Mete hocam. Fazla koyduğumuzu nasıl anlayacağız? Onlar 6 litre kpyun dediler. Örnek normali 5 buçuksa bunu anlamanın bir yolu var mı? Yağ çubuğu yoktur?
  • en mantıklısı yağ doldururken kutuda bulunan seviye göstergesini takip ederek koymaktır.çoğu motor ve şanzıman yağında gösterge vardır.buna dikkat edersen gerektiği kadar yağ koyduğuna emin olursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mayıs 2010; 1:30:11 >
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.