bu gün bir vesile ile serviste arıza kontrolü yaptırdım,otomatik vites tribün devir kaptörü hata vermiş görünüyordu, herhangibir arıza ışıgı yanma durumu yok şanzıman yağının 4 lt lik kısmını 10bin km önce yetkili serviste değiştirdim biraz geçişler sert gibi bu hata ve bu parça ile ilgili beni bilgilendirebilirsen sevinirim ,birde maliyeti yaklaşık ne olabilir ayrıca yetkili servistemi dışardamı yaptırayım
teşekkürler
selamlar arkadaşlar sorularınızı cevaplayalım,
eturk1 arkadaşım
araç 10 yaşına gelmiş ve de 140,000 km olmuş.ben forumda otomatik şanzıman yağlarının 60,000 km veya 6 senede bir değişmesi gerektiğini yazmıştım.ayrıca ömürlük yağ diye birşey yoktur.bu ustaların bilgisizliğinden kaynaklanmaktadır.aracın vites kutusu yağını en kısa zamanda değiştirtin.. zaman zaman da otomatik vites kutusu yağ seviyesinin kontrol edilmesi sistemin sağlığı açısından faydalıdır.
erturnam,
aracın elektronik vites kontrol biriminin kapağının açılarak solenoidlerin kontrol edilmesi ve gerekirse bir veya daha fazlasının değişmesi gerekebilir.
guvenxoca,
tribün devir kaptörü sanırım sensör olmalı.. bu elektronik kontrol birimine motorun hangi devirde olduğunu ve ne kadar hızlı olduğu bilgisini ecu yolu ile kutuya yollayan sensör olabilir.tam emin değilim.. vites geçişlerinin sert olması bir ihtimal yağ seviyesinin eksik olması ile ilgili olabilir.aracın yağ seviyesi normal mi kontrol edilmeli.. normalse elektronik kontrol birimi kapağı açılarak solenoidler kontrol edilmeli..
Evet fiyat gerçekten yüksek geliyor kulağa. Ama dediğim gibi 200-250tl ye diğer türlü değiştirmek bana daha da çok geldi. Değişim sırasında cihaza 14lt kadar yağ ve temizleme katkısı koyuluyor. İlk 4-5 lt temizleme katkısıyla şanzımanı dolaşıp çıkıyor ve ardından kalan 7-8 lt yağ temiz olarak şanzımana basılıyor. Cihaz üzerinden yapılan olayı takip edip, çıkan yağ ve en son içinde kalan yağı net bir şekilde görüyorsunuz. Temizlendikten sonra basılan temiz yağ ile başka bir katkı daha konuluyor. Yağ litresini tam olarak bilmiyorum ama 20-25tl gibi bir fiyat söylemişti diğer ustalar. Küçük bir hesapla 14*20tl= 280tl yağ, 50+50=100tl katkılar.Kalan 120tl işçilik için yapacağınız pazarlık size kalıyor. Kabaca durum bu.
quote:
Orijinalden alıntı: kurnugea
Merhaba.
Bu cihazın özelliği şanzıman ile ilgili bilgiler vermesi mi, yoksa bu verdiğiniz 500 TL'yi katkılar için mi verdiniz? Kullandıkları yağın litresi ne kadardı mesela? Ben de otomatik aracımın şanzıman yağını değiştireceğim, meblağ biraz fazla geldi de
Ama bir yandan da işin ustası olan bir yere değiştirmek istiyorum. Çünkü aracım 1.000 km önce bakımdan çıktı ve servis şanzımana lütfedip bakmamış
quote:
Orijinalden alıntı: soldiersoy
Acarbey'de vermişti link ama tekrar ekliyorum. Ersan ustayı bulursanız size en iyi şekilde yardımcı olacaktır. Yanında iki adet katkıyla beraber 12-14lt yağ ve değişim 500TL gibi bir rakama çıkıyor. Benim kendi katkılarım olduğundan biraz daha uygun fiyata yaptırdım. Biraz pazarlık yapabilirsiniz ama fiyat çok fark etmiyor. Dışarıda diğer servisler 4lt yağ değişimi için 200-250tl ücret istiyorlar. Bu cihazla yapılan değişimden sonra sadece tıpa açıp 4lt yağ değiştiren servislere verilen para bence daha çok.
ankarada bu şekilde yağ değiştiren yer varmı acaba?
Meteg Usta, tecrubelerinize dayanarak sormak istiyorum, Opel Vectra makyajli B kasa - 2.0 motorlu otomatik sanzimanda, filtre kolayca degistirilebilecek bir yerde mi yoksa sanzimanin tamamen inip acilmasi mi gerekiyor?
Yaklasik son 110 bin km'dir arac bende ve 3-4 kez otomatik sanziman yagi degistim ancak filtreye dokunulmadi. Kolayca ulasilan bir yerdeyse ilk is filtreyi de degistirmeyi dusunuyorum.
Simdiden tesekkurler
sevgili arkadaşım,
çekişi önden olan araçlarda (opel de buna dahildir) şanzıman ve motor yanyanadır bu yüzden de mümkün olduğu kadar az yer kaplaması istenir şanzıman kompakt ölçülerdedir.bu sebepten dolayı filtre kolay ulaşılabilir bir yerde değildir.fakat şanzıman alt kapağını açıp bakabilirsin yağ değişimi için açıldığında eğer filtre görüyorsan değişebilir demektir.görmüyorsan şanzımanın derinliklerinde gizlidir.
Hocam bugün yeni yağ siparişim geldi. Total in at 42 ürünü. Yağı değiştirdik ama pek bir değişiklik olmadı. Zaten aracı kaldırdıklarında aracın altındaki yağ lekelerini görünce anladım düzelmeyeceğini. Şanzımanda yağ kaçağı var. 2 hafta önce koyduğum yağda çamur gibi olmuştu. Haftaya şanzıman ustasına antepe göndereceğiz şanzımanı.
tuncay bilgi için teşekkürler,
umarım sorunun en kısa zamanda çözülür.. son gelen yağı muhafaza edin ve tamirden sonra kullanın.. bir daha masraf etmeyin yağa...
6 litre almıştım 5 ini kullandım. Aldığım yerde gelen kolinin kalanı duruyor. Ustamın dediğine göre tamirci şanzımanın tamirinden sonra şanzımanla birlikte yağı da gönderiyormuş. Yağı şanzıman içine koyup göndermemesi sorun olur diye mi?
Arkadaşlar Merhaba Öncelikle bilmemiz gereken çok güzel bilgiler paylaşılmış herkesin emeğine sağlık.
Benim 2004 model Peugeot 406 St aracım var şanzımanı AL4 şanzıman 118000 kmde.Yaklaşık 9 ay önce SK lambaları dedikleri arıza lambasını yaktı serviste arızalar silindi ve şanzıman yağını değiştirttim.Arıza lambaları artık yanmıyor yalnız 1 den 2 ye geçerken vuruntu yapıyor (elektro valfleri değiştirdiğim halde devam ediyor).Ve 16.04.2010 tarihinde 10 kmlik bir yokuşu çıkarken 1 den 2 ye geçtikten sonra gitmemeye ağır gitmeye başladı.1. vitese aldığımda sorun yok ama diğer viteslerin hepsinde sorun oldu sonrasında da bu gitmeme hiç gitmemeye dönüştü sanki boşta olan arabaya gaz verirmiş gibi.Kontağı kapatıp açtım düzeldi ama belli süre sonra tekrar aynı şeyi yapmaya devam etti.Hararet göstergesinden hariç motor yağı sıcaklığını gösteren bir gösterge daha var yokuş çıkarken yaklaşık 120 derecelere kadar gelmişti. Düz yolda da bu sıcaklık 70-90 lara gelince vuruntu şiddetide artıyor. Neyapmam konusunda bilgi verirseniz çok sevinirim. Yetkili servis bu şanzımanlarda kalıtsal sorun olduğunu ve hidrolik bloğunun değişeceğini söylüyorlar işçilik dahil 1500 civarlarında :). Şanzıman içindeki keçelerdende olabileceği söyleniyor.
Saygılarımla,
attila67,
servis doğru söylemiş nedenine gelirsek vites geçişlerini idare eden valfler(solenoidler) haricinde bir de hidrolik sistem basıncını düzenleyen valf(solenoid) bulunur.fakat bu valf ne yazık ki değişebilen tipte değildir.hidrolik bloğu demekle valflerin oturduğu gövdeyi(valve body) değiştirmekten bahsediyorlar.ben de konunun uzmanı olarak servise katılmak durumundayım. çünkü halihazırda diğer valfler değişmiş..normalde şu anda sorun kalmaması gerekirdi ayrıca sıcaklık artınca vuruntunun artması da hidrolik valfinin görevini yapmadığının bir göstergesidir. sonuç olarak doğru olan servisin tavsiyesine uyup değişimi yapmaktır..
kolay gelsin..
Başka bir başlıkta anlatmıştım. Ancak buraya da koyuyorum ki örnek ve fikir versin
kısaca bmw şanzıman yağ olayından bahsedeyim...
Bmw mercedes v.s. bazı markalarda bazı modellerde şanzıman yağ değişimi yok deniyor...Yağ için lifetime yazıyor...Kosiflere gitseniz değiştirmiyorlar... Şanzıman gittiği yere kadar gidiyor sonra komple şanzıman değişimi oluyor ki bu büyük bir masraf ... Halbuki 100 bin civarında değiştirilen bir yağ ile şanzıman ömrü daha uzun oluyor...
Şuanda mercedeste lifetime yazsa dahi serviste 60.000 bakım periyodunda bildiğim kadarıyla yağ değişiyor...Forumdaki bir başlıkta şanzıman şikayetlerinin arttığı bunun sonucunda yağ değişimi yapıldığı yazıyordu....
Bizimde aracımın 146.000 bin km deydi... Aslında şanzıman yağ değişimi gecikmişti bile... Uzun yol yapıldığı için genelde biraz daha esnek davrandım değiştirmek için... Ancak değiştirince arabanın bu kadar farkedeceğini bilseydim çok önce değiştirirdim... Araba resmen daha iyi gidiyor vites geçişleri eskisine oranla çok çok daha hızlı (ve hiç bir zaman hızından şikayet etmedim gayet memnundum)... Kick-down çok daha keskin .. özetle araba resmen kendine geldi bu kadar farkedeceğini hiç düşünmezdim... Eğer otomatik şanzıman kullanıyorsanız kesinlikle ihmal etmeyin ve değiştirin.... Özellikle Lifetime yazan şanzımanlar için söylüyorum..
Şanzıman yağı 12 litreymiş ancak sadece 8 litre değiştirebiliyoruz 4 litre türbün içerisinde kalıyor onu değiştirmek için şanzımanı dağıtmak lazım... ZF nin yağının kullandık birçok yağın kırmızı renginden farklı olarak yeşil bir rengi var... (içinden çıkanla aynı) şanzıman yağ değişim maliyeti 320 TL civarına geldi....
değişim sırasında birkaç resim çektim paylaşıyorum... Araç 2000 model 5.20
whisper911 katkı için teşekkürler..
Meteg usta merhaba.
Haftaya aracıma motor silk otomatik vites katkısı ekliyorum. (Faydaları daha önce bu topic altında tartışılmıştı, detaya girmeyeceğim) Motor silk'in ABD internet sitesinde nihai tüketici tarafından kullanılabilen bir ürün olduğu yani katkıyı bizim de katabileceğimiz söyleniyor. Bu katkının şanzıman yağına katılması basit mi bir olay mı? Püf noktaları var mı? Açıkçası bu işlem için servise gitmek istemiyorum. Hepsiburada'dan sipariş verdim zaten...
Daha önce motor yağına bower eklemiştim ve kullanımı gayet basitti. Motor silk'i de direkt tapayı açarak katabilir miyim?
quote:
Orijinalden alıntı: kurnugea
Meteg usta merhaba.
Haftaya aracıma motor silk otomatik vites katkısı ekliyorum. (Faydaları daha önce bu topic altında tartışılmıştı, detaya girmeyeceğim) Motor silk'in ABD internet sitesinde nihai tüketici tarafından kullanılabilen bir ürün olduğu yani katkıyı bizim de katabileceğimiz söyleniyor. Bu katkının şanzıman yağına katılması basit mi bir olay mı? Püf noktaları var mı? Açıkçası bu işlem için servise gitmek istemiyorum. Hepsiburada'dan sipariş verdim zaten...
Daha önce motor yağına bower eklemiştim ve kullanımı gayet basitti. Motor silk'i de direkt tapayı açarak katabilir miyim?
siparişiniz kargoya verilmediyse iptal edin ben aldım kullanmadan size satayım
motor silk şanzıman katkısını araç rölantide çalışır durumda ve araç ve vites kutusu sıcakken yağ çubuğunu çekerek ekleyebilirsin.. yani yağ doldurur gibi eklenebilir..
Tuncay bey kargoya verildi malesef
quote:
Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak
quote:
Orijinalden alıntı: kurnugea
Meteg usta merhaba.
Haftaya aracıma motor silk otomatik vites katkısı ekliyorum. (Faydaları daha önce bu topic altında tartışılmıştı, detaya girmeyeceğim) Motor silk'in ABD internet sitesinde nihai tüketici tarafından kullanılabilen bir ürün olduğu yani katkıyı bizim de katabileceğimiz söyleniyor. Bu katkının şanzıman yağına katılması basit mi bir olay mı? Püf noktaları var mı? Açıkçası bu işlem için servise gitmek istemiyorum. Hepsiburada'dan sipariş verdim zaten...
Daha önce motor yağına bower eklemiştim ve kullanımı gayet basitti. Motor silk'i de direkt tapayı açarak katabilir miyim?
siparişiniz kargoya verilmediyse iptal edin ben aldım kullanmadan size satayım
sanzıman yaginin fazla olmasi ne gibi sorunlara yol acar acaba
şanzıman yağının fazlası da azı gibi zararlıdır.azında sert vites geçişleri veya gecikme görülürken fazla yağ konulduğunda ki bu fazlalık 1 litre ve üstü olursa zararlıdır şanzımandan yağ püskürebilir,şanzıman içindeki fazla yağ tüm parçaları yağ içinde boğacağından elektronik kısımları bozar, conta ve keçeler deforme olur.fakat bu gibi bir durum olması için uzun süre aracın fazla yağ ile kullanılması gerekir.