Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar arkadaşım,


    Integra değişik bir araçtır piyasadaki diğer hondalara çok benzemez.vites kutusundaki sorun ile ilgili söyleyebileceğim solenoidler her ne kadar normal değerlerinde görünseler bile arızalı olma ihtimalleri her zaman vardır.aslında arıza tespitini zorlaştıran da budur.. bu durum sadece honda için değil tüm otomatik vitesli araçlar için geçerlidir.belki de arıza elektronik değil mekanik de olabilir.kutu içindeki balatalarda ve spraglarda sorun olabilir.vites kutusunun detaylı incelemesi olmadan birşey söylemek bence zor..
  • meteg hocam geçmiş olsun ayrıca resimler için teşekkürler.
    acarbey seninde emeğine sağlık
  • teşekkür ederim umutech..bir ikin güne düzeleceğiz tamamen inşallah..
  • geçmiş olsun hocam.

    Bende yağın gelmesini bekliyorum. Çarşamba günü gelecekmiş. geçen cuma uzun yola çıktım. Çıkmaz olaydım. Yaklaşık yarım saat gittikten sonra vites ışığı yanıp sönmeye ve vitesleri çok yüksek yani 4000 bin devirde falan yükseltmeye başladı.

    Zorlayarak son vitese çıktım baktım onda da biraz gittikten sonra 3 vitese sabitledi. Çok zor ve uzun bir yolculuk oldu. Fazla zorlamadan tamamladım.

    Çarşamba gnü yağı değiştirip tekrar deneyeceğim.Yine aynısı olursa büyük ihtimal şanzımanı antep e göndereceğiz.
  • Mete hocam geçmiş olsun.

    Hafta sonu acarbey in tavsiye ettiği servise gittim ve şanzıman yağını değiştirdim. Öncelikle yakında bulunan herkese bu servisi kesinlikle tavsiye ederim. Acarbey'e de tavsiyesi için teşekkür ederim. Yapılan son değişiklerden sonra sıkıntılarımın büyük bir kısmı çözüldü. Şanzıman yağının bahsi geçen cihazla değişimi bence çok önemliydi. Değişim sırasında her şeyi gözünüzle görüyorsunuz. Devamında benim gibi farkı çok net hissetmeye başlıyorsunuz.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar




  • soldiersoy,


    koyduğun resimler ve bilgiler için çok teşekkürler.. birçok kişi için açıklayıcı olacaktır.bu sistem mümkünse yani insanlar bu servise gelebileceklerse tercih edilmeldir.yağ değişiminin en randımanlı gerçekleştiği işlem budur..
  • METEG USTAM ,

    ÖNELİKLE GEÇMİŞ OLSUN ACİL ŞİFALAR DİLERİM.

    CEVAP İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.EN KISA SÜREDE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPACAĞIZ.METEG USTAM ŞU AN OTOMATİK BAKIM ONARIM YAPTIĞINIZ BİR ATÖLYENİZ VAR SANIRIM.DETAY ADRES VEREBİLİRMİSİNİZ TANIDIK LARIMIZI YÖNLENDİRELİM.KENDİNİ USTA ZANNEDEN KASAPLARA HAYBEYE PARA YEDİRECEĞİMİZE HİÇ OLMAZSA İŞİ BİLEN EKMEK YESİN BU İŞTEN.
    SAYGILAR.
  • sevgili memoscan,

    geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim..
    ne yazık ki kendime ait bir yerim yok.. çünkü bu işler artık para kazandırmıyor ve İstanbul'daki şartlar da müsait değil.. bu yüzden tamirleri sadece Kuşadasında bir arkadaşın yerinde yapıyorum.. o da çok mecbur kalırsam çünkü şanzıman tamiri zahmetli ve yorucu bir iş ve uzun saatler gerektiriyor. fakat acarbey arkadaşımızın bahsettiği İstanbuldaki servis bence gayet başarılı görünüyor.
  • bu yağ değişim aletinin fiyatı ne kadardır acaba?
  • METEG USTAM

    KUŞADASINDAMI YAŞIYORSUNUZ , YOKSA İSTANBULDAMI ANLAMADIM.İSTANBUL İSE TAMİR İÇİN KUŞADISINA MI GİDİYORSUNUZ?

    YAKLAŞIK BİR BUÇUK YILDIR OTOMATİK ARAÇ KULLANIYORUM ANCAK 10.000 KM BİLE YOL YAPMADIM..ESKİ MEKANİK USTASI OLMAMA RAĞMEN OTOMATİK VİTES KUTUSUNA BİŞEY OLACAK DİYE ÇOK ÜRKEK KULLANIYORUM.HİÇ ZORLAMAMAYA ÇALIŞIYORUM AMAN BİŞEY OLMASIN DİYE , TRAFİKTE LAMBALARDA MUTLAKA N KONUMANA ALIYORUM 20 SN BEKLEYECEK OLSAM BİLE , ARACI HER ZAMAN N KONUMUNDA ÇALIŞTIRIYORUM Kİ P DEN ÇIKARMADA SORUN OLMASIN DİYE....

    METEG USTAM

    BENİM ARACIMDAKİ VİTES KONUMLARI 1 - 2 - D - N - R - P İLK HAREKET EDERKEN D YE ALIYOR VE SÜREKLİ ÖYLE KULLANIYORUM.KİMİLERİ DİYORKİ ŞEHİR İÇİNDE 2 DE KULLAN VE 1 KONUMU İSE KARLI YOLLAR VE ÇOK ÇOK DİK RAMPALAR İÇİN BU DOĞRUMUDUR ? AYRICA 2 İLE KALKTIKTAN SONRA BELLİ BİR HIZDAN SONRA D YE ALIRKEN AYAĞIMI GAZDAN ÇEKMELİMİYİM YOKSA BUNUN ÖNEMİ YOKMU ?

    BİRDE KAFAMI KURCALAYAN BİR SORUN DAHA VAR ASLINDA ARIZA DEĞİL AMA İÇİME KURT DÜŞTÜ..GEÇEN HAFTA ARACIMI SATIN ALMAK İSTEYEN BİRİ ARACI GÖSTERMEK İÇİN TAMİRCİSİNE GÖTÜRDÜ USTAYLA BERABER TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIK ARACI 1 KONUMUNDA BAYA ZORLADI EN AZ 70 KM HIZA ÇIKTI MOTOR BAYA BİR BAĞIRDI SONRA VİTES DEĞİŞTİRDİ , İÇİMDEN BİR KIZDIMKİ SORMAYIN ADAMLARI İNDİRCEKTEM YOLUN ORTASINDA HADİ NEYSE DEDİM.NASİP OLMADI ANLAŞAMADIK , BU ZORLAMA BENİM VİTES KUTUSUNA ZARAR VERMİŞMİDİR ?

    SAYGILAR.




  • memoscan 2 de veya bazı araçlar da L konumudur. Bunda bile 50 yi geçme tavsiye edilmez.nasıl olurda 1. viteste 70 e çıkarlar. çok zararlı
  • memoscan,


    ben 6 ay Kuşadası 6 ay İstanbul da oluyorum genelde.. normalde mesleğim turizm otelcilik.. şanzıman işi bundan daha eski..


    normalde D konumu size en iyi yakıt ekonomisini sağlar.bu konumda vitesler 1-4 e kadar ve tersine 4-1 büyür ve küçülür.2 konumunda vites sadece 1 ve 2.ci viteslere geçer 3. vitese geçmez.1 konumunda da sadece 1. vites kullanılır araç 45- 50 kmye ulaşmadıkça 2 ye geçmez.70 kmye kadar bu konumu zorlamak ne yazık ki hatalıdır.belli ki testi yapan kişi otomatik vites kutularından pek anlamıyormuş.bir kerelik bir olay olduğundan birşey olmadığını tahmin ediyorum..

    1 konumunu sıkışık ve bol dur kalklı trafikte kullanabilirsin.hiçbir sakıncası yoktur.

    2 konumunu da dik bir rampadan inerken mesela vitesin büyümesini istemiyorsan ve motor freninden faydalanmak istiyorsan kullanabilirsin.. bunun da hiçbir sakıncası yoktur.aynı şekilde dik rampa çıkarken vites büyümesin istersen ve arabadan daha fazla çekiş gücü istersen kullanabilirsin.. bunun da hiçbir mahzuru yoktur.

    2 konumunda d ye alırken ayağını gazdan çekmesen de olur.fakat kolu yavaşça çek mümkün oldukça.. yani sert olmasın.

    bunun dışında ekleyecek birşeyim yok zaten yaptıkların doğru..

    iyi geceler..




  • Sayın soldiersoy

    Yağ değişimi yaptığınız atölye hangi şehirde?
    Adres verebilir misiniz?
    Bir de fiyat bilgisi verirsenin memnun olurum. Ben de değiştirmeyi düşünüyorum çünkü.
    Şimdiden teşekkürler.
  • Acarbey'de vermişti link ama tekrar ekliyorum. Ersan ustayı bulursanız size en iyi şekilde yardımcı olacaktır. Yanında iki adet katkıyla beraber 12-14lt yağ ve değişim 500TL gibi bir rakama çıkıyor. Benim kendi katkılarım olduğundan biraz daha uygun fiyata yaptırdım. Biraz pazarlık yapabilirsiniz ama fiyat çok fark etmiyor. Dışarıda diğer servisler 4lt yağ değişimi için 200-250tl ücret istiyorlar. Bu cihazla yapılan değişimden sonra sadece tıpa açıp 4lt yağ değiştiren servislere verilen para bence daha çok.

    http://eralotoservis.com/
  • Merhaba.

    Bu cihazın özelliği şanzıman ile ilgili bilgiler vermesi mi, yoksa bu verdiğiniz 500 TL'yi katkılar için mi verdiniz? Kullandıkları yağın litresi ne kadardı mesela?
    Ben de otomatik aracımın şanzıman yağını değiştireceğim, meblağ biraz fazla geldi de

    Ama bir yandan da işin ustası olan bir yere değiştirmek istiyorum. Çünkü aracım 1.000 km önce bakımdan çıktı ve servis şanzımana lütfedip bakmamış

    quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    Acarbey'de vermişti link ama tekrar ekliyorum. Ersan ustayı bulursanız size en iyi şekilde yardımcı olacaktır. Yanında iki adet katkıyla beraber 12-14lt yağ ve değişim 500TL gibi bir rakama çıkıyor. Benim kendi katkılarım olduğundan biraz daha uygun fiyata yaptırdım. Biraz pazarlık yapabilirsiniz ama fiyat çok fark etmiyor. Dışarıda diğer servisler 4lt yağ değişimi için 200-250tl ücret istiyorlar. Bu cihazla yapılan değişimden sonra sadece tıpa açıp 4lt yağ değiştiren servislere verilen para bence daha çok.

    http://eralotoservis.com/




  • @soldiersoy nasıl 12-14 lt yağ kullanıldı anlamadım.
  • Arkadaşlar öncelikle herkese iyi geceler dilerim. Benim 2001 model Ford Focus 1.6 16v otomatik vites Brc Lpg kitli aracım var. Aracım yokuşlarda ve de 3ncü vitese kadar çıkabilecek çok dur kalklı yollarda giderken bir süre sonra arıza ışığı yakıyor, 3ncü viteste kalıyor ve 2ye atmıyor ve yığılma yapıyor. Kontağı kapatmadan durduğumda da 1nci vitese alıyor ve 1'den 2nci vitese geçerken 4bin - 5bin devir aralığına kadar çıkıp sonra vites değiştiriyor. Aracı durdurup kontağı kapatırsam arıza ışığı sönüyor ve normale dönüyor. Daha sonra da istenmeyen şartlar esnasında tekrar arıza ışığını süpriz olmayan bir şekilde tekrar yakıyor. Ford otosan yetkili servisinde ışık yanık haldeyken aracı arıza kodu için makinaya bağlattığımda da 2nci vites selenoidinden kaynaklanabileceğini belirtti. Masraf olarakta 1500-2000 ytl için şanzıman açmaktan başlar, daha yukarı doğruda arızaya bağlı olarakta çıkar dedi.
    Biliyoruz ki sanayide işlerinin ehli, yılların ustaları bu bakım, tamir işini daha uygun ve de güvenilir bir şekilde yapabilecek olanları mevcut. Eğer sizlerin öncelikle sakarya da, ki eğer yoksa istanbulda önerebileceği yerler varsa sevinirim. Şimdiden ilgilenen arkadaşlara teşekkür eder iyi sürüşler dilerim.




  • selamlar,


    ikinci vites solenoidinden kaynaklanabilir.. fakat 2000 tl civarı olur denmesi saçma çünkü normalde solenoidlerin içinde bulunduğu valve body parçasının kapağınının açılması için şanzımanın yerinden indirilmesi gerekli değildir.fordda nasıldır tam emin değilim ama benim bildiğim tork konvertörü veya kutu ile ilgili işlem yapılmayacaksa şanzıman indirilmez.


    siz en iyisi bir özel otomatik şanzıman servisi bulup onlarla görüşün.
  • meteg ustam benim araç 2000 model mercedes avangard kompressör 139 000 km de önceden yag degiştimi bilmiyorum bugün şanzuman yagını degiştirmek için özel servise gittim ustam aracımı cihaza taktı ve şanzuman yagının ömürlük olarak kullanıldıgını ve yag degişimin ancak şanzumanda tamir vs olacaksa o zaman degiştirilecegini söyledi yagı kontrol etti çok iyi durumda dedi aracımın hiç bir problemi yok dik rampalarda vs araçta kaçırma yok sadece sabahları vites geçişleri geç oluyor oda 5 dakika sonra normale dönüyor bazı mercdes forumlarındada mercedes bu araçları ürettiginde w210 kasalarda şanzuman yagının ömürlük oldugunu ve degişmesi gerekmedigini beyan etmiş sonradan şimdi ben kararsız kaldım şanzuman yag seviyesinde az bir eksiklik var onuda yarın mercedes yıldızlı yag ile tamamlayacagız ama treddütüm var acaba yagı degişsemmi yoksa devammı etsem bizim arçlarda yag filtreside varmış sizden bilgi albilirsem memnun olurum




  • Merhaba arkadaşlar

    benim 2000 TDI 110 hp PASSAT aracım var.
    otomatik şanzuman (düz otomatik) genellikle uzun rampa çıkışlarından sonra veya rampada,çok seyrek olmakla birlikte,vites büyütmüyor. durup kontağı kapatmadan geri park sonra D yapıyorum sorun bitiyor.
    bilgisayarla kontrolda,hiç bir arıza görülmüyor ne serviste nede otomatik şanzumancı bir arıza göremediğinden.
    bu problem çözülmedi.
    şanzumanın yağı (dexron III) ve filtresi değişti vites geçişleri bir miktar daha rahatladı
    aracım 174.000 km de
    satmak istemiyorum aracımda bir karış boya dahi yok modelinin ve sınıfının en temiz aracı diyebilirim. Ama bu arıza biraz canımı sıkıyor. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.