Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dediğim gibi 1 litre ve üstü olursa sorun olur 300g birşey yapmaz.. zaten zamanla eksilecektir o 300 gr..

    iyi geceler..
  • tesekkr ediyorm hocam
  • iyi günler. ov 1998 model proton 415 glsi aracımın şanzıman yağını değiştireceğim. Alacağım yağ nasıls olmalı?
    teşekkürler
  • dexron 3 kalitesinde bir yag koymaniz gerekir araciniza
    ornegin mobil atf 320 alabilirsinz

  • bu yağı kullansam olur mu? kaç litre koymamız gerekiyor?
    teşekkürler tekrar
  • ozellikleri yazmıo ama dexron 3 se direk alin hangi sehirdesiniz sanayiye gidp yagciya giderseniz uygun fiyata alirsiniz
  • istanbuldayım. yağ dahil değişim ücreti ne kadar tutar? cihaz ile yapan yer varmış sanırım. eralotoservis diye. çok tutar mı acab?
  • hepsiburada.com linkindeki yağ aracınız için uygundur.aracı götüreceğiniz servis ve buradaki işçilik fiyatları ise bizim bilebileceğimiz birşey değildir çünkü herkesin tarifesi ve işçilik ücretleri farklı olabilmektedir.yağın değişim metodu bile fiyatta farka sebep olabilir.ama en sağlıklı yöntem makine ile yağ değişimi yapılan yöntemdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bdogan2002

    istanbuldayım. yağ dahil değişim ücreti ne kadar tutar? cihaz ile yapan yer varmış sanırım. eralotoservis diye. çok tutar mı acab?


    makineli yere bu başlıktan biri değiştirtti ve 500 lira verdi.Normalde değişim makine ile yapılmalı yada yanlışım varsa Mete hocam düzeltir. Normal değişim yapılıp biraz araç kullanılır ardından tekrar değişim yapılırsa yağ daha temiz olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    makineli yere bu başlıktan biri değiştirtti ve 500 lira verdi.Normalde değişim makine ile yapılmalı yada yanlışım varsa Mete hocam düzeltir. Normal değişim yapılıp biraz araç kullanılır ardından tekrar değişim yapılırsa yağ daha temiz olur.


    KIA OTOMATIK ŞANZIMAN (A5SR1/2) TAMİR KİTABINDAN ALINTI

    YAĞ DEĞİŞTİRME:
    Yağ değiştirme cihazınız varsa, şanzıman yağını değiştirmek
    için bu değiştiriciyi kullanın. Yağ değiştirme cihazınız yoksa,
    yağı aşağıdaki prosedürü uygulayarak değiştirin.

    1. Şanzımanı ve yağ soğutucusunu (radyatörün içinde)
    birbirine bağlayan hortumu çıkarın.

    2. Motoru çalıştırın ve yağın boşalmasını sağlayın.
    Çalışma koşulları: Motor rölantideyken "N" konumu

    UYARI
    Motor çalıştırıldıktan sonra bir dakika içinde durdurulmalıdır.
    Hidrolik yağın tümü daha önceden
    boşaltıldıysa, motor o noktada durdurulmalıdır.

    3. Yağı boşaltmak için şanzıman kutusunun altından
    tahliye tapasını (A) sökün.
    SBLAT6030L

    4.Tahliye tapasını yeni conta ile geriye takın ve tapayı belirtilen
    tork değerinde sıkın.
    TORK:
    58.83~63.74Nm (6~6.5kgf.m, 43.39~47.01lb-ft)

    5. Yağ doldurma borusu (yağ çubuğu borusu) aracılığıyla yeni yağı ekleyin.

    UYARI
    Yağın tamamı boşaltılamıyorsa eklemeyi durdurun.

    6. 2. adımda prosedürü tekrarlayın.

    BİLGİ
    Eski yağın kirlenip kirlenmediğini kontrol edin. Kirlenmiş
    ise, 5. ve 6. adımları tekrarlayın.

    7. Yağ doldurma borusu aracılığıyla yeni yağı ekleyin.

    8. Yukarıda 1. adımda sökülen hortumu tekrar takın
    ve yağ seviyesi çubuğunu sağlam bir şekilde
    yerleştirin.

    9. Motoru çalıştırın ve 1~2 dakika boyunca rölantide
    çalıştırın.
    10. Vites kolunu tüm konumlarda hareket ettirin ve daha
    sonra vites kolunu "N" veya "P" konumuna getirin.

    11. Yağ sıcaklığı normal sıcaklığa (70~80 C(158~176 F))
    yükselene kadar aracı sürün, daha sonra yağ seviyesini
    tekrar kontrol edin. Yağ seviyesi HOT
    (SICAK) işaretinde olmalıdır.

    12. Yağ seviyesi çubuğunu yağ doldurma borusuna
    sağlam bir şekilde yerleştirin.

    BİLGİ
    Düşük yağ seviyesi birçok anormal duruma neden
    olabilir, çünkü bu durum pompanın yağın yanı sıra
    hava da emmesine neden olur. Hidrolik sistemde
    sıkışan hava sıkışmış kabarcıklar oluşturur. Bu
    yüzden, bunlar vites değiştirmede gecikmelere,
    kavramaların ve frenlerin kaymasına, vb. yol açarak
    sorun oluşturur. Yanlış doldurma da hidrolik yağ
    seviyesini çok yükseğe çıkarabilir. Şanzımanda
    çok fazla hidrolik yağ bulunduğunda, dişliler köpük
    oluşturur ve otomatik şanzıman yağının daha hızlı
    bozulmasıyla sonuçlanarak düşük yağ seviyesinde
    oluşan aynı durumlara neden olur. Bu iki durumda da,
    hava kabarcıkları normal valfi, kavramayı ve frenin
    çalışmasını etkileyebilecek şekilde aşırı ısınmaya ve
    hidrolik yağının oksidasyonuna neden olabilir. Köpüklenme
    aynı zamanda şanzıman havalandırmasından
    yağ sızmasına neden olabilir ve bu durum, kaçakla
    karıştırabilir.

    BİLGİ
    Yeni otomatik şanzıman yağı kırmızı renktedir.
    Kırmızı boya eklenmesinin nedeni, şanzıman yağını
    fabrikada motor yağından veya antifrizden kolayca
    ayırt edebilmektir. Şanzıman yağının kalitesinin
    bir belirtisi olmayan kırmızı boya, sürekli kalmaz.
    Araç kullanıldıkça şanzıman yağı daha koyu renkte
    görünmeye başlar. En sonunda renk açık kahverengi
    görünebilir.




  • acarbey arkadaşımız son derece iyi bir şekilde açıklamış.. bunun üzerine fazla ilave edilecek birşey yok.
  • herkese iyi günler. bugün arabayı sürerken hız 50-60 arasında iken vites değişti ve bu sırada vites değişimini hissettim. değişim sırasında devir hız olarak 3000 den 4000 e çıkıp geri indi. takip ettim bu hız aralığında aynı yapıyor. sorun ne olabilir? araç 101.000 de. şanzıman yağını mı değiştirmem lazım acaba? motorsilk aldım katarsam faydası olur mu?
    teşekkürler
  • Herkese merhabalar,

    Bu başlık altındaki tüm mesajları okudum ve çok faydalı bilgiler elde ettim. Özellikle meteg ustaya ve emeği geçen diğer arkadaşlara şimdiden şükranlarımı sunarım. Yakın bir zamanda 1994 model otomatik vitesli, Toyota Corona aldım. 250.000KM'de olup motoru komple sıfırlandı diyebiliriz. Şanzumanın geçmişi hakkında hiçbir fikrim yok. Ancak bir sıkıntım var. Motor soğuk veya sıcak durumda iken farketmiyor, araç durağan halde iken P'den D'ye, R'ye, 2'ye ya da L'ye aldığımda veya D ile R arası geçişlerde taşıt öne doğru bir zıplama (veya sarsıntı adına ne dersek işte) yapıyor. Hareket halinde iken vites geçişlerinde hiçbir sorun yok. Bir şanzuman ustasına götürdüm, şanzumanın beyni değişecek diyor, 500TL istiyor, birisi motor kulağından dedi ön alttaki kulak ölmüşmüş, değişti ama zıplama sorununa bariz bir faydası olmadı. Toyota servisine götürdüm oda selenoidlerden olabilir, testler yapmak gerekir dedi. Kimse yağdan bahsetmedi. Bu sorunu nasıl çözebilirim acaba. Şimdilik öyle bekliyorum. Sizce ne yapmalıyım? Tşk ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerub -- 27 Nisan 2010; 23:08:55 >




  • Bugün ustadan haber geldi.

    yağ filtresi+ yağ pompası+türbün+ İtici(burada selnoidlerden bahsediyor sanırım) hatırlamadığım bir kaç parça daha vardı. Toplam 1900 lira cezamız kesildi:D
  • bdoğan2002,


    bahsettiğin sorunun şanzıman ile ilgili olduğunu sanmıyorum.bence sorun başka birşey ile ilgili..


    Kerub,

    motor kulakları benzer sorunlara sebep olur.özellikle P den R veya R den D konumuna alındığında... kulaklardan biri değişmiş. ama belki tüm kulakların değişmesi gerekiyor olabilir.bunun dışında solenoidlerden olabilir diye düşünüyorum ben de.. özellikle aracın kmsi göz önüne alındığında yağ da eğer bugüne kadar değişmedi ise özelliği bozulan yağ solenoidlere zarar vermiş ve vites geçişleri bu yüzden sarsıntılı gerçekleşiyor olabilir.toyota servisinde de size söylendiği gibi test yapılması sonrasında durum anlaşılır.

    Tuncay,

    otomatik vites kullanıcılarının başına gelebilecek en klasik arıza senin de başına gelmiş.. zaten bu tarz bir arıza olduğunu tahmin ediyordum ama emin olamıyordum.. umarım düzgün bir tamir yapılır ve araca ağız tadı ile binersin..




  • Sağolun mete hocam. Tahminim artık bu son tamir ettirişim olacak. Büyük ihtimal satıp düz vitese geçeceğim.
  • meteg hocam geçenlerde sana sorduğum soruyla ilgili biraz araştırma yaptım,hatırlatmam gerekirse aracım laguna 2 türbin devir sensörü hatası vermişti bilgisayarda,(herhangibir uyarı ışığı veya uyarı araçımda yok sadece serviste bilgisayarda hata çıktı ) neyse hata silindi ama tabi benim kafa takıldı bir kere yaptığım araştırma sonucu

    ""Türbin mili devri (TSS) sensörü vites kutusu giriş mili üzerinde vites kutusu gövdesine yerleştirilmiştir [5].

    Giriş hızı (türbin mili devri) sensörü bir manyetik çekirdek ve bir bobinden oluşur. ECU’ ya gönderilen bilgi, şanzıman giriş mili dönme hızına göre değişiklik kazanan bir alternatif akımdır. Bu alternatif akımın besleme gerilimi 12 volttur [6].

    TSS sensörünün gönderdiği bilgiyi ECU şu işlevler için kullanılır: Vites işlemlerinin kumandası, tork dönüştürücüsü kavraması kaçırması kontrolü ve belirsizlik kontrolü için kullanılır ""


    gibi birşey buldum...

    bu arada tabi alıcılarımı açtığım için yokuşlarda düşük hızda yani 10-20km hızda 1 den 2 ye geçerken veya tersinde bir sarsıntı ve sanki kararsızlık var yani hızlı bir şekilde vites akmıyor geçip geçmemekte kararsız kalıyor ..

    ama sadece çok yavaş ve yokuş yukarı iken,onun dışında enteresan süratli giderken veya normal yolda hiçbir sıkıntı yok hızlı veya normal yokuş çıkarkende sorun yok acaba bu sıkıntı bu parçadanmı oluyor değiştiriyim mi sizce yada hiç kurcalatmayımmı?
    birde acaba fiyat konusunda bilgisi olan varmıdır?




  • merhaba,


    açıkçası ben de kurcalatıp kurcalatmaman konusunda kararsız kaldım.kendi aracımda da araç yavaşken yani senin hızlarında iken dediğin şeyi yapabiliyor.bence bu bir arıza değil.eğer ki çok belirgin bir vuruntu veya sarsılma yoksa bence kurcalatma.. bahsettiğin parça TSS Transmission Speed Sensor yani türkçesi Şanzıman Hız Sensörü.. bu sensör şanzıman ve motor devir sensörünü hız açısından karşılaştırır ve ona göre vitesin büyümesine ya da küçülmesine, ya da sürücü gaza yüklenirse vitesi büyütmemeye karar verir ki araç yığılmasın.. eğer bu sensörde arıza olursa o zaman vites kutusu vites değişimlerinde bocalama yaşar büyütmesi gereken vitesi büyütmez veya küçültmesi gereken vitesi küçültmez.. her iki durumda istenmeyen durumlardır... ama bence senin yaşadığın bu değil..


    iyi geceler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    Kerub,

    motor kulakları benzer sorunlara sebep olur.özellikle P den R veya R den D konumuna alındığında... kulaklardan biri değişmiş. ama belki tüm kulakların değişmesi gerekiyor olabilir.bunun dışında solenoidlerden olabilir diye düşünüyorum ben de.. özellikle aracın kmsi göz önüne alındığında yağ da eğer bugüne kadar değişmedi ise özelliği bozulan yağ solenoidlere zarar vermiş ve vites geçişleri bu yüzden sarsıntılı gerçekleşiyor olabilir.toyota servisinde de size söylendiği gibi test yapılması sonrasında durum anlaşılır.



    Sevgili meteg, selenoidlerde sorun olsa, araç hareket halindeyken de vites geçişlerinde sarsıntı olması gerekmez mi. Bende sadece araç durağan halde iken vites geçişlerinde zıplama yapıyor öne doğru. Birde bişey sorucam, şanzumanın beyni ile alakası yok değil mi bu sorunun. Bu beyin dediğimiz ünite, selenoidlerden farklı bir ünitemidir, nedir acaba? Şimdiden tşkler.




  • kerub,


    ben aracını görmediğim ve sürmediğim için tahminde bulunuyorum sadece.kulaklardan olabilir, solenoidlerden de olabilir.. şanzıman ile ilgili kesin bir yargıya varmak için test yapılması ve şanzıman yağ basıncının ve solenoidlerin dirençlerinin ölçülmesi şarttır. aracın 250,000 km de olduğunu söylemiştin yanılmıyorsam bu kmdeki bir aracın motor kulaklarının tamamının yenilenmesi gerektiğini düşünüyorum. bu kmdeki bir araçta kulaklar esnekliklerini kaybetmiş, sertleşmiş,çatlamış hatta kopmuş bile olabilir.bir kulağın yenilendiğini yazmıştın bence kalan diğer kulakları da yenilet.. büyük bir ihtimal ile sorun düzelecektir.eğer ki düzelmezse o zaman vites kutusu testi şarttır.bu arada motor kulakları değişimini boşar masraf olarak görme.. bu kmde kulakların yenilenmesi gereklidir..
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.