Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    honda city 2008 model f1 7 ileri CVT şanzımanlı bir araç aldım. araç 70.000 km'de. muhtemelen daha önce şanzıman yağı değişmemiş. CVT şanzımanlarda da tüm otomatiklerde olduğu gibi 60.000km'de yağ değişimi yapmak gerekir mi? bunlarda dişli sistemi yok dediler. bu nedenle CVT şanzımanlarda farklı bir durum olabilir mi? arabayı yarın teslim alacağım, alır almaz yağ değiştirteyim mi?

    bu arada bu CVT şanzıman yarı otomatik bir sistemmiş. bu sistemler diğer otomatiklere göre avantajlı mıdır? (kullanım ömrü ve arıza çıkarma ihtimali bakımından)

    teşekkürler
  • meteg hocam iyi günler

    99 model megan 1 2000 cc otomatik vites aracım var..aracımın üzerinde DP0 tipinde vites kutusu var.aracımın km si şuna 38000 de ve orjinal km si otomatik vites kutusu yağının değişip değişmediğinden emin edğilim.ancak bir ara vites kutusunun altındaki tapayı söktük,şöyle 50 gr kadar bir yağ akıttık yağ kıpkırmızı sanki yeni değişmiş gibi tabi ısındığı zaman nasıldır bilemiyorum...bir kaç renault yetkili servisine sordum..kimi arıza çıkıncaya kadar değişmez kimi 60.000 km de bir kimide 100.000 km de bir değişecek diyor.ve bunları söyleyenlerin tamamı yetkili servis..aracımın vites geçişlerinde hiç bir sorun yok , sabahları ilk çalıştırmada biraz vites geçişlerini hissediyorumbunuda yağın soğuk olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum..sizce yağı değiştirmelimiyim...birde bu vites kutusu hakknda bilgilerinizi rica ediyorum..nelere dikkat etmeliyim..izmirde tavsiye edebileceğiniz bir otomatik vites kutusu servisi varmıdır.
    saygılar




  • selamlar memoscan,


    daha önce de yazdım servisler yağ değişimi arıza olmadıkça gerekmez der çünkü servisler arıza olduğunda size komple vites kutusu değişimi önerir.ayrıca vites kutusu yağ değişim periyodu 60,000 km veya 6 senedir.aracınız 99 model yani 11 yaşında.. her ne kadar yağ rengi kırmızı olsa da bence yağ ömrünü doldurmuştur.elbette araç sahibi siz olduğunuzdan bu işin kararını vermek size düşüyor.

    vites kutusu ile ilgili olarak ise yağ seviyesinin doğru olduğundan ne eksik ne de fazla emin olmanız ve gereken zamanlarda değiştirmekten başka yapacak birşey yok.renault vites kutularında bildiğim kadarı ile kronik bir sorun -yok.

    İzmirde Bornova 3.sanayide Ak oto otomatik şanzıman servisi vardır.Kemal usta da oradaki ustadır.kendisi gayet bilgilidir.


    flava,

    cvt şanzımanlar klasik otomatik vites kutularına kıyasla daha başarılıdır.vites geçişleri hemen hemen hiç hissedilmez.dişli sistemi yok bu kutularda doğru ama bu vites kutusunda yağ yoktur anlamına gelmiyor.arıza bakımından ise üstünlüğü yoktur arıza istatistiği oldukça tartışmalıdır.kimilerine göre arıza çıkarma olasılığı daha fazladır ama ben de kesin öyledir diyemem.yağ değişimi periyoduna uyulması olası sorunlardan uzak kalmanızı sağlayacaktır.bence içinizin rahat etmesi için değiştirtin.bunu size masraf olsun diye değil içiniz rahat olsun diye söylüyorum.google da arama yaparsan cvt ile ilgili çok sayıda makale bulabilrsin.




  • bir arkadaşımızın isteği üzerine buraya birkaç otomatik vites kutusu resmi koyacağım.resimler benim aracımın tamir teşhis programından alınmıştır.sanırım bu birçok kişinin bugüne kadar otomatik vites kutularının neden bu kadar ihmal edildiğini veya anlaşılamadığını açıklayacaktır.

    ilk önce resimleri sonra da kutu özelliklerini anlatmaya çalışacağım.fakat metinler ingilizce olduğundan herşeyi tercüme etmem çok zaman alacaktır bu yüzden kısaltacağım açıklama kısmını.. ilk resim soğutma sisteminden:

    vites kutusu japon Aisin Warner firmasının ürettiği AW50-42 LE modeli..

    42 deki 4 4 ileri demk 2 de 2 tekerden çekiş demek Lockup yani kilitlenmeli tork konvertörü E de elektronik sistem var anlamına gelmekte.aşağıda gördüğünüz resim vites kutusunun radyatöre bağlanma şeklini göstermekte.kutu radyatördeki özel bir bölüme bağlı buraya giren sıcak yağ soğumuş olarak geri çıkmakta.. ve bu devirdaim devam etmekte..


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 15 Nisan 2010; 1:33:01 >




  • aşağıda ise vites kutusunu göreceksiniz..

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
  • burada da vites kutusunun çalışmasını anlatmaya çalışacağım:

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


    devamı yarına..

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 15 Nisan 2010; 1:37:01 >
  • METEG usta selamlar,

    Otomatik Sanziman yenileme konusunda bir sorum olacak. Su anda kardesimin kullandigi 2000 model Opel Vectra 2.0 CDX otomatik vitesli bir aracim var. Aracin 2. sahibiyim ve yaklasik da 210 bin km'de. Aracin bakimlari ve yag degisimleri (sanziman da dahil) hep zamaninda yapildi ve bugune kadar sanzimanla ilgili bir sorun yasamadim. Aractan ozellikle uzun yol performansindan memnun oldugum icin, kisa vadede satmayi dusunmuyorum.

    Ogrenmek istedigim, otomatik sanziman kullanim omru yaklasik olarak nedir? Sanzimani yenilemek icin icinin acilip, filtre ve bazi parcalarin degismesi gerektiginden bahsedilmisti bana. Takriben bu islem ne kadar tutar?

    Simdiden tesekkurler
  • Resim konusunda müsade ederseniz ben de birkaç resim ile katkı vermek isterim.





  • Parçaların genel yapıları









  • Tüm Parçalar



  • Sn. Meteg Ustam, forumda sizin bilgi ve tecrübelerinizden çok faydalanıyorum. Yaptığınız bilgi paylaşımlarınızdan dolayı teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
  • bence otomatik vites kutusu bir aracın mekanik olarak en gelişmiş ve en karmaşık ve en kompilike parçası,şu resimlere baksanıza nasıl bir mühendislik gerektiriyor....
  • meteg hocam

    berhudar ol bilgi için çok teşekkürler, iyi ki varsınız , aslında bende otmobil teknisyeniyim yani 7 yıl renault servisinde mekanik ustası olarak çalıştım , sağlık nedeni ile mesleği bıraktım ,,mekanik vites kutularında yetrince bilgi sahibiyim ancak otomatik ler bambaşka bir dünya sanki...
  • meteg hocam

    bir sorum daha olacak yardımcı olursanız sevinirim.

    abimde 2003 model toyota corolla var otomatik , aracı 50.500 km de iken aldı ve şu an 95000 km de bugüne kadar hiç otomatik yağını değiştirmedi , aracı geri vitese taktığında geri geri giderken tak tak tak diye çok hafif bir ses geliyor.ileri modlarda hiç bir sorun yok.toyotaların tamamında bu varmı bilmiyorum.bu bir arıza ise ne kadar ciddi , maliyeti ne kadardır ? bilgilerinizi rica ederim.
    saygılar
  • sevgili arkadaşlar ben 2 gündür hastayım o yüzden ptesiye kadar foruma yazamayabilirim.. bilginiz olsun..
  • Geçmiş Olsun Meteg Usta, acil şifalar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sevgili arkadaşlar ben 2 gündür hastayım o yüzden ptesiye kadar foruma yazamayabilirim.. bilginiz olsun..


    Üstad,acil şifalar dilerim.
  • Acil sifalar. Gecmis olsun
  • teşekkür ederim herkese,


    2 gün önce öğlen dışarıda yediğim bir yemek sonrası rahatsızlandım.. tahminim gıda zehirlenmesi olduğu yönünde.. artık bir süre dışarıda yemeğe paydos edeceğiz anlaşılan.. zor şey hasta olmak.. allah kimseyi elden ayaktan düşürmesin..


    memoscan,

    soruna cevap yazayım şu an kendimi biraz daha iyi hissediyorum karın ağrısını saymazsak.. aracın vites kutusu yağı değişmediği için bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz.sesin sadece geri viteste olması bana geri vites dişli veya balatasında sorun olduğunu düşündürüyor.. sağlıklı bir vites kutusunda ne ileri ne de geri viteslerde herhangi bir ses olmaması gerekir.ama bana göre sorunun sebebi değişmeyen yağdır.bugüne kadar forumda defalarca yazdım otomaitk şanzıman yağının değişiminin ne kadar önemli olduğunu.. işte bu yüzden.. fakat şansınız bu sorunun sadece geri viteste olması.. bence bir şanzımancıda kontrol ettirin derim ben. yağın değişmesi de faydalı olabilir..




  • Selam Meteg Usta.... konu çok ayrıntılı ve başarılı buldum ve benimde internetde o kadar çok otomatik şanzıman hakkında ararken türkce ve ingilizce sayfalarda sonunda aynı kafadan aynı özenle yazan başka bir arkadaşı gördüğüme çok sevindim... Benim ise sorunum şöyle....

    1991 HONDA INTEGRA LS... MPRA otomatik şanzımana sahip bir aracım var aracım 242.000 kmde olup daha önce hiç şanzımanı açılmadı. Geçen seneden berri bir sıkıntım var şanzımanla ilgili. Aracım 230.000 kmde arabayı ilk çalıştırdığımda 5 6 km gitmeden yani tam şanzıman ısınmadan 2 den 3 e geçmiyordu... ısındığındada hiç bir sıkıntım olmuyordu. o zaman lar hemen yağını değiştik ve sorunu çözdük. ama tekrar kışa girince araç tekrar 2 den 3 e geçerken ısınmadan geçmez oldu... sonra son 5000 kmdede en son adanadan mersine dönerken otobanda 180 190 km ile yaklaşık 20 30 dk boyunca hiç durmadan gitmeye başladım... bu seferde 2 den 3 e geçerken araç vites kaçırmaya başladı.. yani mesela tam vites geçeceği zaman 1000- 1500 devir atlayıp öyle geçiyordu vitesi.... ve yine o zamanlar ısınmadan geçmiyor vites geçmiyordu... en son geçen hafta yola çıktım neyseki şehir içindeydim bu sefer yolda bir anda aracım yığıldı... vites R N D (S S2, S4) e felan atıyorum banamısın demiyor. arabayı kapatıp tekrar açınca geri vitese rahatlıkla girerken D ye atınca araba 50 metre yürüyüp tekrar yığılıp kesiciye giriyor... sonra bir ara S ışığım yanıp söndü hemen TCM ( transmission Control Module ) arıza kodlarını kopyaladım ve repair manuelinde 2 7 8 numaralı arızaların tespitini yaptım lock up ve shift control selenoidlerinden kaynaklı arıza olarak gözüküyordu ama komple kontrol için tek tek araştırdım şanzımanın bloğu üsütnde bulunan selenoidlerimde hiçbir sorun yok. Multimeterle Dirençleri 15-30 arasında okunuyor olmasına rağmen hata kodu olarak görüyor. Sonrada aklıma valve main bodydeki valveler aklıma geldi aceba onlar tam randımanlı çalışmadığı için selenoidleri yanıltıyor olabilirmi ? Aslında arıza body nin içindeki valvelerken zarıza selenoid olarak gözüküyor... Ve ben acağip titiz olmama rağmen aracımın diğer kısımlarının tamir ve bakımlarımı kendi başıma yapmama rağmen otomaitk şanzımanı indirecek cesareti bulamadım henüz :)

    Aracım şu anda otoparkta yatıyor çalıştırsamda d ye atıp yine 50 metre gidip aracım yürümüyor yığılıp kalıyor.. :(
    Sence benim tam sorunum nedir meteg usta ? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi timucintt -- 18 Nisan 2010; 15:03:48 >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.