Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mete ustam benim sıkıntım yağ olarak d 2 kullandım kullandığım da petrol ofisinin yağı dı .araştırınca renaulmatik (elf ) kullanmam gerekiyormuş.Bundan dolayı kaynaklanan bir sorun olabilirmi ?Şanzıman yağı olarak aracın kullanma kılavuzun da D 2 diye yazıyor araştırdığım da ise siz de dahil 92 model üstü elektronik sanzımanalarda G 3 kullanmamızı tavsiye ediyorsunuz aklım fena karıştı mahrumiyet bölgesindeyim otomatik yağı bile zor buldum.Aracı buradan alıp da en yakın servis 150 km oradada otomatik şanzıman ustası yok araba ile gitsem sıkıntı olacak şaşırdım kaldım.Ceb numaranızı mesaj ile gönderseniz de daha tefauratlı size durumu anlatsam valla kaldım buralarda sıkıntıya :S



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 3 Mayıs 2010; 21:13:52 >
  • meteg ustam.benim aracım 1999 model renault safrane 2,5 motor şanzımanı ise karter kapagı ön tarafta .Tuncelide bulunduğum için şanzımanını gösterceğim ne bir usta veyanede servis imkanımız yok burada benim de il dışına çıkma imkanım yok.Kendi kadememizde şanzımanın karter kapağını söktüm haliyele yağ boşaldı zaten amacım da yağını değiştirmek ve filitresini temizlemek gerekirse filitresini değiştirmekdi.Ama karter kapagını söktüğümüzde karşıma filitreye benzer hiç bir şey çıkmadı görünürde beyin ve selenoit ler vardı (kabloları geldiği parçalar)bunun üzerine karter kapağına sıvı contayı elimle sürüp gerisin geri taktık.İmkanlarımız dahilinde D2 yağ bulabildim ve yağı ancak yağ çubuğu takıldığı borudan huni vasıtasıyla yağını koyduk.bir müddet deneme maksatlı kullandıkdan sonra şanzıman arıza lambası (şanzıman resmi bulunan lamba Auto yazıyor resmin alt tarafında)yandı.aracın kullanma kılavuzunu inceledim Elfmatik 2 dediği yağı kullanmamızı gerektiği yazıyordu ben ise petrol ofisi D 2 yağını sanzıman a koymuş bulundum.Araştırdım sordum soruşturdum petrol ofisinin yağı Elfmatik e göre ince dediler basınç düşürebilir dediler.Sizin şanzıman ile ilğili forumda yazdıklarınızı inceledim siz ise atf3 G3 ü kullanmamızı söylüyorsunuz.Yarın bir şekilde G3 yağ bulmaya çalışacağım(inşallah buralarda bulurum pek ümitim de yok )ŞANZIMANIN İÇİNDEKİ YAĞI TAM OLARAK NASIL BOŞALTABİLİRİM.ŞANZIMAN YAĞINI BOŞALTMAKTA NASIL BİR YOL İZLEMEM GEREKİR.Bu hususda yardımcı olurmusunuz.Bulunduğum yer mahrumiyet bölgesi imkanlar çok kısıtlı.Benim il dışına çıkma imkanım yok gibi.Çıksamda aracı en yakın 150 km uzakdaki ilde de otomatik şanzıman ustası da yok düştüm iki araya bir dereye.Öylece çaresiz kaldım.




  • d2 yağ uygun değil bu araçlar için.g3 doğru olandır.şu anda yapabileceğin tek şey g3 bulup yağı boşaltıp doğru yağı koymaktır.servis veya başka yere gitme imkanın olmadığına göre başka bir çözüm yok.motor ve şanzıman sıcakken boşaltman gerekir yağı..
  • Şanzımanın yağ boşaltma tapasının açıp boşaltacağım peki P konumuna alıp 15-20 saniya çalıştırsam yağın tamamen boşaltmayı sağlıyabilirmiyim bu işlem şanzımana zarar verirmi ?
  • S.A METEG BEY 2004 MODEL PEUGEOT 307 79000 KM DE OLAN ARACIMIN ŞANZUMAN ARIZA LAMBASI YANDI YAĞI 2000 KM ÖNCE DEĞİŞTİ ŞANZIMANCI USTAM ARACI BİLGİSAYARA BAĞLADI GEÇİCİ DÜŞÜK BASINÇ İKAZI DEDİ BASINCI KONTROL ETTİ 2.70 NORMAL GÖRÜNÜYORMUŞ ARIZAYI SİLDİ ACABA BAŞIMIZA İLERDE BÜYÜK Bİ SIKINTI AÇARMI.NE TAVSİYE EDERSİNİZ.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
  • sevgili arkadaşım,


    araç ve şanzıman normal çalışma sıcaklığında iken araç durdurulur.senin aracın 1999 olduğundan araç lifte kaldırılır veya tünele girilir.yani aracın altına ulaşmak gerekir.sonra boşaltma tapası açılarak mümkün olduğunca çok yağ boşaltılır.bu işlemler yapılırken araç çalışmamalıdır.
  • teşekkürederim mete usta .
  • A.B.D,


    önemli olan şey arıza lambasının tekrar yanıp yanmayacağıdır.. eğer tekrar yanmazsa bence bir sorun yoktur.ama yanarsa işte o zaman sorunun ciddi olabileceği düşünülmelidir.aracı sürün ve tekrar lamba yanacak mı bekleyin.. yanarsa sorun ciddi demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    merhaba mosef arkadaşım,


    vites kutunuzun 2 de takılması ve arıza lambasının yanması ve de sonra sönmesi elektronik kontrol biriminde bir sorun olduğunun göstergesidir.bu durum kendi kendine düzelmez.özel bir serviste ya da şanzıman servisinde elektronik kontrol biriminin kapağının açılması solenoidlerin kontrol edilmesi direnç değerlerinin okunması ve eğer dirençlerde bir anormallik varsa o solenoidin değiştirilmesi gerekir. şansınız varsa sadece bir solenoid değiştirilmesi ile kurtulursunuz bu arızadan.. ama durum daha ciddi ise o zama ne yazık ki şanzımanın araçtan inmesi gerekecektir.ama sorunun ne olduğunun kesin olarak adının konması için aracı en kısa zamanda bir servise götürün..

    iyi günler..


    cevabınız için çok teşekkürler. umarım çok maliyetli olmadan sorun halledilir. tuncay altuntoprak a da teşekkürler.




  • rica ederim umarım sorun kısa zamanda çözülür.
  • slm meteg hocam
    otm sanzuman uguldama yapar mi ??
    (ogun ustalar konusurken dydum sanayide)
  • benim eski mercedes aracımda vardı böyle bir durum.. ama bu bir genelleme olamaz kanımca.. mercedesim w123 1977 idi.. şanzımanı otomatikti ama tahmin edersin o seneki şanzımanlarda sadece hidrolik yağ basıncı ile çalışırdı sistem.. yağ basıncı arttıkça vitesler de ona göre değişirdi.. yani herhangi bir elektronik sistem bulunmazdı yani kesin olarak vardır da diyemem yoktur da....
  • Meteg hocam 60 binde bir şanzıman yağı değiştirlmemiş olsun araçlar 150 bin kmlere gelmiş olsun.Size göre bu durumdaki araç hangi marka olursa şanzımanının sorun çıkarma olasılığı daha düşüktür.

    Honda mı, mercedes mi, vw mi, toyota mı ( kullanım tarzını aynı kabul edelim sadece hepsi 150 bnlere kadar yağ değiştirmemiş olsun)
  • Tuncay,


    bu biraz da şans işidir.bence bu kmlere gelen araçta şanzımanda mutlaka az da olsa bir anormallik görülür.vites geçişlerinde gecikme,bocalama gibi..cvt şanzımanlar bu konuda biraz daha şanslıdır.. tork konvertörlü olan şanzımanlar biraz daha hassastır diyebiliriz.ama bu işin bir genellemesi ve garantisi olmaz.
  • konuyla alakasiz ama hocam s40 icin cruise kontrol unitesi ortalama ne kadar bir ucrete bulunup toplana bilir arac 2001 2.0t mekanik (telli )gaz kelebei var
  • omer49 selam,


    s40 için cruise control bulamadım ama 850 modeli için Ebay'de çıkma takım var.toplam fiyatı nakliyat dahil 136$




    S40'ın cruise control kiti de var ama 2002 model için çıkma olarak kiti fiyatı da 156$ nakliyat dahil.. elbette 2001 e uymama durumu da olabilir.çünkü araçta gaz teli var diyorsun..istersen satan adama sorabilirim 2001 e uyarmı diye.. aracın otomatik mi manuel mi?




    bu da s40 linki cruise control için

    bu parçaların Türkiyeden alınmasının maliyetinin bunun 3 katı olacağını söylememe gerek yok herhalde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 6 Mayıs 2010; 0:00:38 >




  • otomatik vites hocam
    edit : mesaj attim hocam bunun kurulumu kolay mi acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omer49 -- 6 Mayıs 2010; 0:16:54 >
  • anlaşıldı adama soralım o zaman var mı 2001 uyumlu olan kit.. yalnız garibime giden birşey var. Avrupa ve Amerikada 1999 senesi itibarı ile tüm volvolar elektronik gaz kelebeğine sahip.. ama ne hikmetse Türkiyeye gelenlerde gaz teli var.ama benim amca oğlunun 2001 model s40 ında elektronik gaz kelebeği var..
  • sanirim bazi modellerde boyle hocam benim bi kac arkadas da da var 2001 bazisinda var bazisinda yok sanzımanimiz 99 s70 le ayni elektronik kelebeklil olanlarda s70 le ortak
    2002ve sonrasinde hep elektronik
  • omer yarına cevabı alacağım adama sordum 2001 kitini.. cevabı alınca sana haber veririm.sen de e-bay yolu ile getirtebilirsin..
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.