meteg hocam merhaba, paylaştığın bu güzel bilgiler için öncelikler teşekkürler.
1999 model A3 1.6 otomatik (4 ileri sanırım) arabamda sıcak veya soğuk farketmeden 2 den 3. vitese geçerken çok hissedilen zorlanma, vuruntu oluyor. diğer vites geçişlerinde böyle bir sorun yok. araba 155000 de ve daha önce şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. bu sorun şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilirmi. yoksa başka bir mekanik veya elektronik bir srun olabilirmi. eğer yağ değişimi olacaksa audinin orjinal şanzıman yağı hakkında bir bilginiz varmı?
sanziman yagini degismenizde fayda var degisip duzelip duzelmeyecegini kontrol edin degistikden sonra devam ediorsa ve cok rahatsiz ediyorsa sanzıman tamiri yapan b,r yere gidin
quote:
Orijinalden alıntı: omer49
quote:
Orijinalden alıntı: bulutemre
meteg hocam merhaba, paylaştığın bu güzel bilgiler için öncelikler teşekkürler.
1999 model A3 1.6 otomatik (4 ileri sanırım) arabamda sıcak veya soğuk farketmeden 2 den 3. vitese geçerken çok hissedilen zorlanma, vuruntu oluyor. diğer vites geçişlerinde böyle bir sorun yok. araba 155000 de ve daha önce şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. bu sorun şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilirmi. yoksa başka bir mekanik veya elektronik bir srun olabilirmi. eğer yağ değişimi olacaksa audinin orjinal şanzıman yağı hakkında bir bilginiz varmı?
sanziman yagini degismenizde fayda var degisip duzelip duzelmeyecegini kontrol edin degistikden sonra devam ediorsa ve cok rahatsiz ediyorsa sanzıman tamiri yapan b,r yere gidin
bugün birkaç yerle görüştüm bostancıda, 155000 km ise yağ değişimi ile çözülmez muhtemelen dediler. ama yinede bir bakıp teste sokmak lazım dediler. umarım çok tuzluya patlamaz bu iş. sizin istanbul anadolu da önerebileceğiniz biryer varmı bu iş için.
quote:
Orijinalden alıntı: mitto
Bizim peugeot arabalarda bu automatic gear goult vermesinin en büyük nedeni sanırım bu hidrolik blok denen parçalar. Ustanın size verdiği 750 lira ücret sanırım biraz çok gibi zira parçaların bir tanesi 150 lira gibi hatırlıyorum. 100 lira da yağ olsa 400 eder. Hadi 150 de işçilik alsa 550 eder en fazla ama 750 lira fazla söylemiş gibi. Bildiğim kadarıyla bu parçaları değiştirmek için şanzıman inmesi gerekmiyor... Bence normal bir peugeot servise de gösterin aracınızı.
Benim meteg hocama sorumda 307 tiptronik şanzımanla ilgili olacak. Benim şanzıman eskiden 2. vites ile 3. vites arasında sanki bir 2,5. vites vermış gibi davranırdı. Yani 2. vites 2 aşamalıydı. Şimdi bu aşama 3. vites ile 4. vites arasına kaydı gibi. Yani devamlı böyle olmuyor bazen 2 ile 3 arasında bazen 3 ile 4 arasında yarım vitesi devreye sokuyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Aracım 2003 model 307 101000 km'de...
1-2 gün önce başka bir yere daha götürdük o parçaları 400e değiştirmişler şu an araba sorunsuz görünüyor önerileriniz için çok teşekkürler birde yokuş ve kalkışlarda gazı köklememek gerektiğini söylediler bunun özel bir sebebi var mıdır acaba?
quote:
birde yokuş ve kalkışlarda gazı köklememek gerektiğini söylediler bunun özel bir sebebi var mıdır acaba?
zaten olması gereken bu değilmidir. gazı köklemek çok iyi birşey olmasa gerek özellikle otomatik arabalarda.
Selamlar...
Ben 1989 model 126 kasa 300 SEL sahibiyim. Aracımdaki sorun şu... Geçenlerde otobanda seyir halindeyken araç kendiliğinden vites düşürdü ve tekrar bir üst vitese geçmedi. Aracı sağa çekip rolantide biraz çalıştırdım. sonra tekrar vitese taktım. hareket ettim ancak araç hiç vites yükseltmedi. Sanayide otomatik şanzıman işi yapan bir ustaya gösterdim. o bir tur attı geldi araç viteslere geçmeye başladı ancak son vitese geçmiyordu önce N ye ardından tekrar D ye almak suretiyle geçmeye başladı. bu şekilde kullanıyorum. Birde aracın şanzıman yağını kontrol ettim siyahımsı bir renk almış ve sanki balata yanığı gibi bir kokusu var.. eğer benim sorunum hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. şimdiden teşekkür ederim.
sanziman yagi yaninca ozelligini kaybedince kotu kokar zaten aracinizin sanzıman yagini degistirip tekrar gozlemlein derim yoksa revize gerektirebilir
quote:
Orijinalden alıntı: bulutemre
quote:
birde yokuş ve kalkışlarda gazı köklememek gerektiğini söylediler bunun özel bir sebebi var mıdır acaba?
zaten olması gereken bu değilmidir. gazı köklemek çok iyi birşey olmasa gerek özellikle otomatik arabalarda.
bizim eski arabamız benzinli otomatik pasattı yokuşlarda kickdown özelliğini kullanmak için gazı köklemek gerekiyordu buda ilk dizel aracımız olduğu için dizelin bir özelliği mi manasında sormuştum ancak forumdaki dizel araba kullanım konusunu biraz okuyunca hiçbir şekilde dizellerde gazı köklemenin önerilmediğinide görmüş oldum bu kadar farkedeceğini hiç düşünmemiştim
Arkadaşlar merhaba, müsadenizle bende bir problemden bahsetmek istiyorum bu konu çok kafma takılıyor yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
98 model otomatik vites lagunam var son birkaç gün önce farkettiğim bir problem hakkında sizden bilgi rica edeceğim geri viteste giderken eğer yokuşa denk gelmişsem araç çok zorlanıyor ve müthiş bir gürültü yapıyor çok zor hareket ediyor bunu sadece geri viteste yapıyor ileri viteslerde sorun yok vites geçişleri falan gayet düzgün. bu sorun aracı en son bakıma gönderdiğimde oluştu; ön takım için aracı gönderdim usta geri getirdiğinde şanzumandan yağ kaçırmış keçelerini değiştirdim yağ ekledim dedi sonra araca bindim ve bu sorunla karşılaştım öncesinde böyle birşey yoktu. ustayı aradım problemi söylediğimde düzgün bir cevap veremedi otomatik şanzuman işte problemli falan dedi bu söylemden sonra ustanın samimiyetindenden şüphe ettim açıkçası. şimdi içime kurt düştü acaba usta keçeleri değiştirikenmi bişey oldu yoksa yanlış yağmı koydu çünkü öncesinde böyle bir problem yoktu. dediğim gibi sadece geri viteste zorladığım zaman yapıyor bunu. açıkçası başka bir ustayada gidemedim bu aralar maddi durumum pek iyi değil servise gidecek durumda değilim yani. aracı bu şekilde kullanıyorum yaklaşık 700-800 km yaptım bu şekilde... bu konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar bana bilgi, tavsiye verebilirse çok sevinirim. herkeze kazasız problemsiz sürüşler dilerim..
Sanayideki ustalarin çoğu otomatik şanzıman yağı dendiği zaman tek bir yağ var sanıyor hatta eksik yağı fren yağı ile tamamlamayı önerenler bile oluyor. Ustanıza sorun hangi yağı koyduğunu.
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Bilgiler için tekrar teşekkürler,
Daha önce ov bir aracımız vardı (Mercedes A160). Aracın artık devri mi yüksekti neydi, trafik ışıklarında durduğumda D konumda araç sürekli ileri atılıyordu ve frene sıkı sıkı basarak zor durmasını sağlıyordum. Bu sıkı sıkı basma bir süre sonra sıkmya başlayınca ben de ışıklarda N konumuna getirmeyi alışkanlık haline getirdim. Bu 1 dkyı aşan beklemelerde sizin de tavsiyeniz. Sonra çevremdekiler vitesle pek oynamamam gerektiğini, ov şanzumanların kapıdan kapıya hizmet vermek için icat edildiklerini, tekrar park edene kadar D'de kalması gerektiğini vs. söylediler. Ben dinlemedim tabii. Paylaşmış olayım.
Merhaba Ustam, Peugeot 206 2006 Model 4 ileri OV 45.000 km. de aracım , bende hesheit'in bahsettiği sıkıntıyı yaşıyorum. Araç ile dur kalk trafikte veya ışıklarda durduğum zaman araç sürekli gaza basıyormuşum gibi kendini ileri atıyor. Frene basarak arabayı zor tutuyorum. Bunu her zaman yapmıyor, zaman zaman oluyor, bazen haftalarca bir sıkıntı yaşamıyorum. Peogeot yetkili sevisine götürdüm bilgisayarda araba ile ilgili bir sıkıntı çıkmıyor. Ayar yaptıklarını söylediler ama araba daha kötü oldu, vites değiştirmelerde araba çok fazla bağırmaya başladı bazen vites değişimi 3500-4000 deviri buluyor. Servise götürmeden oldukça atak, vites değişimleri çok sağlıklıydı, ama gelde bunu onlara anlat. Yetkili sevislerin işten anladıkları konusunda artık ciddi şüphelerim var.
Bu sıkıntı neden kaynaklanıyor olabilir, önerebileceğiniz bir usta var mıdır?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Volkswagen Bora 2003 model aracım var Geri vitese taktığım zaman vuruntu sesi geliyor Diğer viteslerde herhangi bir ses gelmiyor Daha önce otomatik kullanmadım Kullanan arkadaşlar geri vitesteki sesin normal olmadığını söylediler Sorun ne olabilir Ciddi olup olmadığı nasıl anlaşılır Boraların otomatik vitesleri nasıldır Problemlimidir Aydınlatırsanız sevinirim
sanzıman yagi ne zman degisti en son sanzıman yagini degistire bilirsiniz en sondegisiminden 50 bin km ve ustu olduysa gormeden bisey demek zor
quote:
Orijinalden alıntı: omer49
sanzıman yagi ne zman degisti en son sanzıman yagini degistire bilirsiniz en sondegisiminden 50 bin km ve ustu olduysa gormeden bisey demek zor
Aracı yeni aldığım için bilmiyorum fakat yağdan olsa bütün viteslerde olmazmıydı? Benim sadece R ye geçince oluyor tekrar N ye alıp sonra R ye taktığımda olmuyor ama o ses canımı sıkıyor Birde ankarada bu işten anlayan iyi bir usta var mı?
merhabalar acil yardım lütfen 2005 model citroen c4 aracım var TRIPTRONIK ŞANZUMAN geri vitese attıgımda bir vuruntu geliyor 1 den 2 ye gecişte araç ileri dogru atılarak hafif bir vuruntu yapıyor yanlız araca ilk binip hareket etigimde bu hatalar hissedilmeyecek seviyede sonra tekrar artıyor neyapmam gerekiyor saygılar..
Gazı kökleyerek kalkış yaptığınızda vuruntu ile karşılaşırsınız. Mesela otomatik vites Clio aracımda D konumuna alırken sertçe gaza bastığımda vuruntu olmuştu. Kullanım kılavuzunda D, N ve R konumlarına alırken aracın kesinlikle duruyor olması gerektiği yazıyor belki bununla alakalı olabilir.
Yalnız patinaj ile kalkmada (önce gaz verip devri yükseltip sonra vitese takınca) vuruntu olmadı ilginç mesela
quote:
Orijinalden alıntı: misery1903
quote:
Orijinalden alıntı: mitto
Bizim peugeot arabalarda bu automatic gear goult vermesinin en büyük nedeni sanırım bu hidrolik blok denen parçalar. Ustanın size verdiği 750 lira ücret sanırım biraz çok gibi zira parçaların bir tanesi 150 lira gibi hatırlıyorum. 100 lira da yağ olsa 400 eder. Hadi 150 de işçilik alsa 550 eder en fazla ama 750 lira fazla söylemiş gibi. Bildiğim kadarıyla bu parçaları değiştirmek için şanzıman inmesi gerekmiyor... Bence normal bir peugeot servise de gösterin aracınızı.
Benim meteg hocama sorumda 307 tiptronik şanzımanla ilgili olacak. Benim şanzıman eskiden 2. vites ile 3. vites arasında sanki bir 2,5. vites vermış gibi davranırdı. Yani 2. vites 2 aşamalıydı. Şimdi bu aşama 3. vites ile 4. vites arasına kaydı gibi. Yani devamlı böyle olmuyor bazen 2 ile 3 arasında bazen 3 ile 4 arasında yarım vitesi devreye sokuyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Aracım 2003 model 307 101000 km'de...
1-2 gün önce başka bir yere daha götürdük o parçaları 400e değiştirmişler şu an araba sorunsuz görünüyor önerileriniz için çok teşekkürler birde yokuş ve kalkışlarda gazı köklememek gerektiğini söylediler bunun özel bir sebebi var mıdır acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: ozay06
quote:
Orijinalden alıntı: omer49
sanzıman yagi ne zman degisti en son sanzıman yagini degistire bilirsiniz en sondegisiminden 50 bin km ve ustu olduysa gormeden bisey demek zor
Aracı yeni aldığım için bilmiyorum fakat yağdan olsa bütün viteslerde olmazmıydı? Benim sadece R ye geçince oluyor tekrar N ye alıp sonra R ye taktığımda olmuyor ama o ses canımı sıkıyor Birde ankarada bu işten anlayan iyi bir usta var mı?
yagin durumuna baktirin sasmazda erol otomatik vites var cok ününü duydum onlarin
bir süredir İstanbul dışındaydım.. bu yüzden internete girme fırsatım olmadı.yarından itibaren forumu takip edebileceğim tekrar..
usta merhaba 70000 bin km de 2005 model citroen c4 aracım var TRIPTRONIK ŞANZUMAN geri vitese attıgımda bir vuruntu geliyor 1 den 2 ye gecişte araç ileri dogru atılarak hafif bir vuruntu yapıyor yanlız araca ilk binip hareket etigimde bu hatalar hissedilmeyecek seviyede sonra tekrar artıyor neyapmam gerekiyor ayrıca yakıt tüketimi cok fazla saygılar..
Arkadaşlar öncelikle herkese ilgi ve yorumlarınızdan dolayı şimdiden teşekkür ederek cümlelerime başlamak istiyorum. Benim 2001 model 1.6 focus otomatik vites aracım var. Aracım bir süre gittikten sonra 3'te takılıyor ve 2nci vitese geçmiyor. Bunun için aracımı sanayide tamir ettireceğim. Fakat yağ değişimi için usta castrol tq dexron 3 yağ kullanacak ve de fordun yağınında tam sentetik ömürlük yağ olduğunu vede gereksiz olduğunu söyledi. Ki yanlış bilmiyorsamda ford otomatik şanzuman yağları 45binde değiştiriliyor. Fakat benim şanzumanın spekti araştırmalarıma göre marcon 5 spektine uygun. Bu yağıda araştırdığımda epey bi pahalı,http://www.yeniservisim.com/FOCUS-1998-2005-OTOMATIK-SANZUMAN-YAGI-5-LT,PR-863.html
Ustanın koyacağı yağın aracımda sorun çıkartıp çıkartmayacağı epey bi kafamı kurcaladı. Hatta castrol türkiye ye telefon açtım. Ellerinde benim aracıma uygun spektlerde şanzuman yağı olmadığını, bu nedenle yetkili serviste değiştirsem daha iyi olacağını söylediler.
Benimde babam madeni yağ satışı yapmakta. Babam Mobilin yağlarının bölge satış sorumlusuyla beni konuşturdu. Bu kişide ellerinde benim aracıma uygun atf 320 yağ olduğunu ki bu yağ dexron 3 spektinde olduğunu söyledi. Ayrıca ford da daha öncesine kadar mobil yağları kullanırken şimdi yağlarını opet'e yaptırıyor.
Arada çok ciddi fiyat farkıda olunca çok kötü kafam karıştı. Arada neredeyse 4 kat fiyat farkı oynuyor. Ben aracıma fordun marcon 5 spektinde yağı değilde atf 320 yada dexron 3 yağ kullansam herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım? Deneyimli ve de bilgi sahibi arkadaşlar paylaşımlarınız vede önerileriniz için çok teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
bir süredir İstanbul dışındaydım.. bu yüzden internete girme fırsatım olmadı.yarından itibaren forumu takip edebileceğim tekrar..
Üst tarafta yazdıklarımı okuyup yorumlarsanız çok mutlu olacağım