Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozay bir soru sordun ben sana cevap verdim.. bana başka bir servisin yaptğını anlatıyorsun.. başka servisin yaptığından bana ne? ben sana sorunun olası sebeplerini yazdım eğer yazdıklarımı inandırıcı veya güvenilir bulmuyorsan o bahsettiğin servise git..

    geri viteste vuruntu var diyorsun sonra test yaptılar birşey yok diyorsun.. aksla geri vitesin alakası yoktur. vuruntu denen durum kendi kendine düzelmez..
  • meteg usta benim problemimede bir baksaydın.
  • platinum kusura bakma forumu sürekli takip etmek zor.. arada atlayabiliyorum bazı soruları.. neyse geçelim soruna metal parçalar var demişsin herşeyden önce bu normal bir durum değildir ve şanzıman iç parçalarında ciddi sorun olabileceğine işarettir.fakat ileri viteslerde sorun yok demişsin bu durumda geri vites balatası veya solenoidinde sorun olma ihtimali yüksek.. özel bir serviste veya şanzıman servisinde sorundan kurtulabilirsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    ozay bir soru sordun ben sana cevap verdim.. bana başka bir servisin yaptğını anlatıyorsun.. başka servisin yaptığından bana ne? ben sana sorunun olası sebeplerini yazdım eğer yazdıklarımı inandırıcı veya güvenilir bulmuyorsan o bahsettiğin servise git..

    geri viteste vuruntu var diyorsun sonra test yaptılar birşey yok diyorsun.. aksla geri vitesin alakası yoktur. vuruntu denen durum kendi kendine düzelmez..


    Ya üstad şimdi sen bana kesin teşhis için servise veya otomatik şamzımancıya git demedin mi? Bende servise gittim onlarda dediğim yere yönlendirdi Ben sana usta nın ne söylediğini yazdım ve kafamın karıştığını söyledim Sen ise çok çirkin bir tavırla bana ne diye cevap yazıyorsun Zaten benim en ufak bilgim olsa buralarda yazışmam Sana da iyiki sorduk yani yardımcı olduğunuz için teşekkürler
    SİZE İYİ FORUMLAR




  • sevgili arkadaşım,


    araçta vuruntu var dedin.. vuruntu demek ciddi bir sorun demektir.. gittiğin yerdekiler ise seni başlarından savmışlar bence.. çünkü vuruntu denen durum kendiliğinden geçmez.. yani serviste gittin ve sorun yok dendi.. bu nasıl iştir? ben buna kızdım.. yanlış anlama..


    servislerin insanlar başlarından savmalarına sinir oluyorum.. uyduruktan bir sürüş yapıp sorun yok beyfendi aracınızda deniyor.. hani bunun testi? hani basınç testi? ben de süreyim aracı sorun yok deyip seni başımdan savayım o zaman... ne şiş yansın ne kebap...
  • sayın meteg hocam

    1998 model 1.8t tiptronik passatım var son günlerde araçta özellikle 3.viteste hissettiğim ama 4.ve 5. viteslerdede hissedilen bir silkeleme var bu silkeleme 3. viteste 1500-2000 devirler arasında daha çok hissediliyor.Aracı bir otomatik şanzımancıya gösterdim deneme sürüşü yaptı ve tork konvertörü arızalı dedi.Bilgisayara bağlanıncada "Konvertör köprüleme" şeklinde bir arıza ortaya çıkıyor hata kodu 1192.
    Benim sormak istediğim acaba bu teşhis doğrumu aracın şanzımanındaki tork konvertörü(türbün) bozukmudur bunu anlamanın kesin bir yolu varmıdır.saygılar
  • selamlar
    daha önceki bilgi paylaşımın neticesinde bana gerekli olan yağı buldum ve değiştirdim
    ilgine ve alakana teşekkür ederim
    eger benim gibi mitsubishi l200 v.b. araçlarla ilgili sp3 standartında yağ sıkıntısı olan arkadas olursa elimde kalan mevcut yağı verebilirim
    tekrar teşekkürler
  • Üstad o zaman baştan anlatayım İlk önce doğuş oto ya gittim Bana yönlendirdikleri usta "biz bu sorunların tespitini yapıyoruz ve aydoğmuş otoya gönderiyoruz onlarda yapıp bize yolluyor "dedi Daha sonra doğuş otonun başka bir servisine gittim Oradaki arkadaşta aynı sözleri söyledi Dedikleri yere gittim ve dediği ustaya araba dururken gelen sesi sordum Size yazdığım cevabı verdi Bende ısrar ettim yol yapalım diye başlarıda kalabalık değildi ve yola çıktık yaklaşık 2 km kadar yok yaptık Bana anlattığını size yazayım Şimdi araç P durumundan R ye alındığında bir vuruntu sesi geliyor Tekrar P ye veya N ye alıp R ye geçirince ise hiç ses gelmiyor Ama D ye aldık daha sonra R ye aldık yine ses geliyor Ustanın söylemiş olduğu "şanzumanda problem olsa vuruntu R ye her geçişinde gelir" dedi Zaten birkaç sefer N ve R işlemi yapıldığında vuruntu kesiliyor Usta yola çıkınca vites geçişlerini denedi Araçta vites geçişleri çok çok güzel Özellikle 2 den 3e ve 3 ten 4 e geçişe dikkat edelim dedi Onlarda da en ufak bir sorun yok yağ gibi hiç hissettirmeden geçiyor Daha sonra yokuşta aracı tuttuk ve geriye hiç kaçırmadı Bana tüm bunlardan sonra şanzumanda problem yok dedi Ustaya ben ısrar ettim bana "ben para kazanmak istemem mi isterseniz revizyon yapayım 1500 tl ni alayım ama hak olmaz" dedi Benim bunlardan sonra kafam karıştı dedim Yine de başka bir otomatik şanzıman servisine gittim Orada da arabayı bir süre kullandılar orasıda akislerde problem yok ama şanzumanda da problem yok dedi Normalden biraz fazla ses geliyor ama sorun teşkil edecek kadar değil dedi
    Size bahsettiğim vuruntu ise sadece R de geliyor D veya başka bir konumda gelmiyor R konumunda gelen ses N ye alıp tekrar R ye gelince de gelmiyor
    Sayın üstad oradaki ustalarada "forumda iyi bir üstad var o bana şöyle şöyle yazdı" desem sizce bana ne derdi?
    Sizce de aklımın karışması normal değil mii? Yine de yanlış birşey yazdıysam özür diler Teşekkür ederim




  • ozay06 hocam sizin olayın neredeyse aynısı benimde başıma geldi citoren c5 2004 model aracımız 2den 3e geçerken vuruntu yapıyor bazen geçmeyip automatic gear fault hatası veriyodu. Önerilen şanzımancıya götürdük götürürkende 1-2 kere verdi aynı hatayı orda bi binip bakalım dedik 10-15 dakka arabayı kullandık ettik zorladık hiçbirşey olmadı yağını kontrol edip tahminlerde bulundular kesin birşey de söyleyemediler bende sizin gibi ısrar edince aynı şekilde 1000-1500 tl civarı bir parayla sorunu kesin çözelim o zaman gibi bişeler dediler
    kısaca arabanın ne zaman nerede ne yapıcağı bazen belli olmayabiliyor bakan kişide işinin ehli değilse tahminlere göre hareket edip bişeler söylüyor
  • ozay,


    bu durumda aracı sürmeye devam et.bu problemi de gözünde çok büyütme.. vuruntu artarsa o zaman tekrar konuşuruz veya geri vitese geçmede sıkıntı olursa..


    iyi geceler..
  • En son gittiğim vw yetkili servisinden bir usta bana şöyle dedi "Senin arabadan gelen ses benim arabadan gelen sesin 5 te biri değil Şimdi tahmin ediyorum sen birçok yerden fikir alıyorsun Otomatik kullananlar ustalar vs Hepsi senin kafanı bol bol karıştıracak Şanzımanı şimdide revizyon yaptırsan 1500 tl sonrada yaptırsan 1500 tl Şu anda sorun yok kafana takma devam et" Yani ne yapacağımı şaşardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ozay,


    bu durumda aracı sürmeye devam et.bu problemi de gözünde çok büyütme.. vuruntu artarsa o zaman tekrar konuşuruz veya geri vitese geçmede sıkıntı olursa..


    iyi geceler..


    Teşekkür ederim üstad keşke ankarada olsanız da yanınıza gelebilsem
  • @Meteg hocam verdiğiniz bilgiler bizler için çok değerli..öncelikle çok teşekkür ederim size....
    2001 model 206 XR BVA 1.4 OV----75 bin km de pejo206 aracım var.....Yaklaşık 1 yıldır yolda giderken vitesin birden değiştiğini ve kar ve s ışıklarının sırayla yanıp söndüklerini görüyorum..tabi araç güçten düşüyor...stop edip çalıştırdığımda düzeliyor...daha önce gittiğim serviste yağ değiştirildi ama sorun çözülmedi..bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim...(Ankara da bildiğiniz otomatik vites ustası veya servisi varsa pm atarsanız sevinirim..)...saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madi06 -- 29 Mayıs 2010; 13:55:55 >
  • madi 06,


    yanıp sönen ışık arıza ışığıdır ve arıza ışığı yandığında araç doğal olarak güçten düşecektir çünkü bu durumda vites kutusu yanan lamba nedeni ile bir çeşit güvenli modda çalışacak ve sizin aracı yolda kalmadan bir servise ya da tamirciye sürmenize olanak verecektir.bu durum genel olarak ülkemizde insanların ve servislerin bilgi yoksunluğu sonucunda araçların otomatik vites kutusu yağı değişim zamanlarını atlması,çok geciktirmesi ve çoğu zamanda hiç yağ değişimi yapmaması nedeniyle ortaya çıkmaktadır. bu arada aracınız 2001 olduğundan yağın 60 bin veya 6 sene sonra hangisi önce gelirse değişmesi gerekirdi.ve ne yazık ki bu süre fazlası ile aşılmış.

    forumda dahi bazı arkadaşlara bazı ustalar veya servisler araç vites kutusu yağlarının ömürlük olduğunu söylemekteler.bu konuda çok büyük yanlışlık yapılmaktadır.ben bu forumda dilim döndüğünce anlatmaya çalışıyorum ve anlaşılana kadar da uğraşacağım.ÖMÜRLÜK YAĞ diye birşey YOKTUR. bütün yağ ürünlerinin ömürleri SINIRLIDIR VE BELLİ DÖNEMLER SONUCU DEĞİŞMEK ZORUNDADIR.BU ÖMÜRLÜK YAĞ YANILGISI BİRÇOK VİTES KUTUSUNUN SONUNU GETİRMİŞ VE DAHA SENELERCE KULLANILABİLECEK BİR KUTU YOK YERE ÇÖPE GİTMİŞ YA DA GEREKSİZ ŞEKİLDE ERKENDEN TAMİR GÖRMÜŞTÜR. bir yağ paketi hiç açılmasa dahi 1 sene sonunda çöpe gider.. lütfen bu konuyu iyice anlayalım.

    sorununuza gelince aracı arıza cihazına bağlatıp arızanın türünü tam olarak öğrenmeniz ve ona göre hareket etmeniz gerekmekte.büyük ihtimalle yağ değişim zamanı için geç kaldınız ve kutu elektro valfleri(solenoidlerinden bir veya fazlası zarar gördü) arıza kodu alındıktan sonra gereken valf yenilendikten sonra sorun çözülecektir.ve tamir sonrası aracın otomatik şanzıman değişim zamanlarına uymaya gayret etmenizi öneririm.


    iyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 29 Mayıs 2010; 14:20:21 >




  • Sayın Mete usta,

    konu yeri burasımıdır bilemiyorum, zamanınız olursa belki yardımcı olabilirsiniz.

    Ben Almanyada yaşıyorum. Otomatik bir araba almak istiyorum, marka olarak bir karar veremedim. Sizden öğrenmek istediğim; hangi marka araçların genelde problemi çok oluyor, hangisi daha çok servise veya tamire gidiyor. Mesela audi ve mercedes arasında bildiğim kadarıyla audinin belli bir yıl/modelinde problemler olmuştu, yanılmıyorsam multitronic olanları. Siz bir marka/model tavsiye edebilirmisiniz?

    Kolay gelsin.
  • sevgili arkadaşım,


    yardım etmek tabii ki isterim ama bana hitap eden araçar belki sana etmez veya benim tarzım sana uymaz bu işler yani tavsiye işi zordur.ayrıca otomatik vitesli araçların şu markaları sorunlu şunlar sorunsuzdur demek de doğru olmaz çünkü bu işte etki eden 3 ana faktör var:

    1-üretim aşaması: araç fabrikadan sağlam bir şanzımanla çıktı mı? ne yazık ki düşük ihtimal olsa da fabrikasyon hatalı ve tüketicinin farkına varmadığı hastalıklı bir şanzımana denk gelindiğinde garanti sürecinde dikkat edilmezse sonradan bol sıfırlı tamir veya değişim maliyetleri ile karşılaşılabilir.

    2-araçların otomatik şanzıman bakım periyodlarına uyulmaması ve yağ değişimi ya da seviye kontrollerinin yapılmaması ve hala daha günümüzde birçok insanın ve hatta servisin bu yağlar ömürlük diye çok büyük bir yanlış inanışa sahip olması

    3-otomatik vites kullanımı ile ilgili kurallara uymamak sonucu gelişen prematüre (erken) arızalar..

    yani hayatta hiçbirşey sebepsiz değildir.


    saygılar,sevgiler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 29 Mayıs 2010; 14:28:41 >




  • Sayın ustam,

    elbetteki fabrika çıkışı hata var ise, bu kullanıcının şanssızlığı denebilir. Ancak diğer iki söylediğiniz tamamen aracı kullanan kişinin ilgisizlik veya bilgisizlik sonucu oluşabilecek hataları bir şanssızlık olmaz. Kişinin kendi tercihidir. Nasıl ki sağlıklı yaşamak için yemek, su, ... vücut için çok gerekli şeyler ise, kullandığımız aracın bakımını da zamanında yaparak veya yaptırarak, hem ekonomik acıdan, hem de yolda kalmamamız bakımından çok önemlidir. Sanırım Türkiye de bir çok kişi servis ücretinin fazla olması sebebiyle aracının bakımını tam yaptırtmıyor. Biraz Türk usulü geçiştiriyor. Ancak burada herşey kuralına uygun yapılmalıdır. Yoksa bir hak talep edemessiniz. Mesela benim bacanak 6 000 euroya bir araç aldı. 2 kez aracına çarptılar, sigortadan 8 000 euro aldı, aracıda halen kullanıyor, sadece bir boya gerekiyor araca.

    Tavsiye konusunda da merak etmeyin, kesinlikle neden bu aracı tavsiye ediyorsun demem. Amacım fikrinizi öğrenmek. Ya da şöyle diyeyim; audi ve mercedes marka/model araba almak isterseniz, kendinize hangi markayı seçerdiniz

    İlginize teşekkürler.




  • merhaba hocam,

    aracım 2000 model tam otomatik vites 190.000 de bezin/lpg li 1.8 passat.Aracımla garaj gereği sabah çalıştırdıktan sora geri geri çıkmam gerekiyor sorunum ise geri geri çıkarken bazen boşa almışım gibi araç hareket etmiyor(sadece sabahları) eğer gaza basarsam devir artıyor araç sabit kalıyor 2-3 sn sonra tekrar hareket etmeye başlıyor,buna benzer bir olayda düz giderken oluyor bazen vites geçişlerinde araç boşa atmış gibi oluyor yine devir artıyor fakat geçmiyor vites yine 2-3 sn sora geçiyor kendi kendine ve şuandaki yeni sorunumda geri vitese geçirdiğimde aracı eskisine göre çok vuruntu yaparak geçiyor,aracımın şanzıman yağının ne zaman değiştiğinide bilmioyurm alalı çok olmadığı için ne yapmam gerekiyor.Şimdiden teşekkür ederim.
  • bugün imkanım olsa şahsen son model bir Audi A4 2litre motorlu veya bir Bmw 5 serisi 2.0 tercih ederdim.. özellikle Audinin 15 sene öncek modellerini hatırlayınca(A80 ve 100 modelleri) sağladığı kalite gelişimi özellikle kokpit konusunda inanılmaz.kokpit konusunda ders verebilecek kadar başarılılar.. fakat bizim ülkemizde bu araçlara binmek hayal çünkü fiyatları vergi oranları nedeniyle Almanyanın iki katı o yüzden bugün araç alacak olsam kullandığım 1996 model volvo 850 nin bir yeni nesil kasası olan S70 i alırdım ikinci el olarak.. bu ülkede sıfır araç almayı çok gereksiz bir lüks olarak görüyorum.ama Almanyada olsam istisnasız olarak Audi veya Bmw arasında seçim yapardım..
  • fetman1,


    anlattıklarınızdan şanzımanda bir yağ basıncı sorunu olduğunu düşünüyorum.bu durumun kesinlik kazanması için şanzımanın yağ basıncı testine girmesi gerekir.bunu özel servisler veya otomatik şanzıman servisleri yapabilir.eğer durum gerçekten buysa bu size pahalıya patlayabilir.zira basınç sorununda kesin çözüm için 3 yöntem vardır.

    1-?*valve body adı verilen elektronik birimin tamamen yenilenmesi(yeni parça kullanılarak)

    2-çıkma şanzıman takmak..

    3-en pahalı yöntem olan sıfır sandık şanzıman takmak. 1 numaralı seçenekte maliyet ortalama 2500-3500 tl arasındadır.2 numaralı seçenekte 1500-2000 tl arasıdır. 3 numarada en az 5-6 bin tldir.



    fakat öncelikle siz basınç testinin yaptırın.. ondan sonra tekrar konuşalım.. bu şekilde tahmin yürütmemiş ve daha kesin konuşmuş oluruz..

    *valve body resmi aşağıdadır:





  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.