Şimdi Ara

Tanrı şeyleri yarattığı için mi tanrıdır? Hiçbir şey yaratmamış olsaydı yine de tanrı olur muydu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Biraz garip bir soru oldu ama yorumları bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teamwork -- 18 Şubat 2020; 17:32:5 >



  • kısa bir teorik bilgi verelim. tanri... gözetleyen kimse... rahimlerin en içten duası...denizin altından bakan-bulanık gören...gemisinin alt tabanına bakan kaptan-gemici...

    .................

    ALLAHU... yaradana ulaşan varlık... hayra hamile kadın... geminin karaya bağlı olduğu demir...

    bu kavramları anlatan bir girizgahla anlam bulan kavramsal durumlardır.

    ..................

    yaratıcı unsur bakımından düşünülürse ALLAHU lafzı tercih edilirken, gözetleyen unsur olarak düşünülürse tanri lafzı tercih edilir.

    ..................

    ilahiyatın yarattığı şey bakımından düşünülürse bu konu bir şekilde dua ve amel boyutlu şeyler bakımından değere tabi tutulur.

    dua eden tanrisallığı ifade eder. yaratıcı unsur olarak da amel boyutu yaradana iman ile alakalıdır.

    ...................

    ellih... ellit... inancı denen özel bir inanç şekli mevcut. buna göre görünen alemde insanımsı aktivitesi ellih ya da elli t(anri)kökenli olarak düşünülür.

    bunun allah(u) şeklinde ifadesi ise yaradıcının tercihidir. ancak anlaşıldığı kadarı ile mevcudattaki ileri sürülen ilah tanri denen var olumdur. allahu denen yapı değildir.

    ha yaratıcı unsur bunu isterse bu şekilde de okuyabilir ancak anladığımız kadarı ile şu an için elli t(anri) denen şey mevcuttur bu şey eğer ki makbul ise ellih ve oradan da ALLAHU teala inancına kalbedecektir.

    ....................

    başlık bakımından tanri denerek yaptığınız önerme bu açıdan doğrudur.

    ....................

    elli t(anri) denen şeyin ürünleri bakımından dünya denen şey sebt günündeki balık gibidir. dünyada zaman denen yapı esasen tek bir güne hasredilmiş ve bu zaman denen ansallık ilerlemez haldedir.

    bu bir tespittir. yani bu günde balık yakalamak yasaktır. ancak bu günün ansallığı her şeye racidir. o esnada islam isevi yahudi putperest isim olarak aynıdır.

    ....................

    yani tanrinin sınavında gün sebt günüdür ve sabittir.

    ....................

    bu esnada tanrisallık adına yapılan her yaratım faaliyeti sebt günü üzerine inşaadır.

    bu durum çekindirme sakındırma amaçlıdır. yani bir yaratış yani şey denen birim varsa bunun yaratılış gayesi sakındırmadır.

    hiç sakınmaz mısınız şeklinde kitapta anlam kazanmış haldir.

    .....................

    bu açıdan sakındırma amacı güden bir yaratış adem hikayesi ile de uyumludur. cenneten kovulan şeyin sakınması gerekir ve eğer ki bir yer var ise burası sakınma yeridir.

    ......................

    ellih veya elli t(anri) konusunda en temel varsayım ise bu durumun mevcudattaki ilah denen kavrama ALLAHU diyemediği hususunda toplanır. esasen ilah haram mescidin sahibi olarak haram kılınmış varlık olandır.

    yani ALLAHU teala lafzı haram edilmiştir. onlar başka tanrilar edindiler şimdi o inandıklarını çağırsınlar da onları kurtarsın sözü bu açıdan hak olmuştur.

    ........................

    sebt günü teorik olarak yahudiliği çağrıştırsa da esasen insanlığın tamamı ile ilgilidir. bu ansallıktaki kazanç rızık temini alış-veriş denen her unsur sakınmayı içerir.

    esasen ellih inancının temessül ettiği yapı anlaşılması güç bir yapıdır.

    teorik olarak doğmayan doğrulmayan eşi benzeri olmayan bir şey misaldir ve bu şey sebt gününün anlamıdır.

    .........................

    bu esnadaki yaratım denen şeyin eşyanın anlamını değiştirdiğini düşünecek olursak ortaya konan ürünün niteliği bakımından bir ayrıma gideriz. bence gördüğümüz dünyevi alemde yaradan denen ve ALLAHU teala lafzı ile anlamlı olan unsur hiç bir şeyi yaratmamıştır.

    bu tanri denen şeyin işidir. ve bu şey sakındırma amaçlı olarak eşya denen şeyi oluşturma gayesi gütmüş olmalıdır.

    ..........................

    soru bakımından eşya denen şeye bakıldığında bunu oluşturduğu için kendisine tanri demiyoruz. zira yapılırken ki amacı bunun eşya olarak nitelenmesi olamaz. olayın özü sakındırma amaçlı üretimin ne kadar yaratım olarak değerlendirilebileceği konusunda düğümlenmekte.

    ..........................

    bu açıdan tanri denen unsurun ortaya koymadığı ürün bakımından ona tanri ve dolayısı ile elli t(anri) ve burdan visal ile ellih ve buradan yaradanla karşılaşma hali ile ALLAHU denen hale sebebiyet vereceği anlaşılıyor.

    yani toplamda eşyanın yani bizim anladığımız manada eşyanın olmadığı yaratım şekli ALLAHU tealaya aittir. örneğin biz yokken ne var? ağaç var hayvan var oksijen var ilaahir...

    bunlar tanrinin vesaiki değildir. yani bizim mevcudatta olmadığımız halde canlılık halen var iken ki hal ellih ve ondan önceki hal ALLAHU ve ondan da önceki hal yaratıcı ve ondan da önceki hal...

    bu şekilde mevcut bakımından dünyanın mesela güneş tarafından yutulduğu esnada(ki bu olacak o esnada ya dünyada oluruz ya da başka gezegene gideriz fark etmez) mevcut yaratılış bize göre anlamsız olsa da kainat bazlı küçük bir patlama olarak nitelenecek ve unutulacaktır.

    .....................

    koca kainat varken biz halen bir eser var diyebilir miyiz

    diyememe hali kesindir. ancak mevcut hal esasen halen bir yaratıcıya isnad bakımından ilk hale dönmeyi içerecektir. yani mevcudat halen bir yaratıcı var diyemeyebilir. bu halde yaratılmış eşya konusu oldukça müşkül bir halde anılır.

    ....................

    ilim bing bangi örneklerken ben değişik düşünüyorum.

    esasen patlama değil kırılma sonucu oluşmuş bir zaman mekandan bahis mevzuu açıyorum.

    ok var ve ok düzgün gitsin diye arkasına bir kısım tüy benzeri bir şeyler koyun. bu şey doğrusallıkla anlamlı iken esasen doğruya rağmen kırılma efekti veren bir yapıdır.

    kainatın zaman konusundaki tavrı bakımından varacağı yeri bilemem ancak okun arkasındaki hedef veren yön gösteren ansallık anlamlı olabilir.




  • Tanri oldu.
    Oldugune gore tanri var miydi yok muydu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaratması varlığının kanıtı zaten.
    Bu kanıttan sonra Allah hiçbir şekilde yok sayılamaz, yaratmasaydı bile.

    Ör:
    Ben bir bisiklet yaptım.
    Ben varım diye o bisiklet var oldu, bisikleti yapmasaydım da ben yine var olacaktım.
  • Yaratmasaydı, yine de tanrı olurdu ama bunu kimse bilmezdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gülücüğüm bulunsun
  • Tanrı, kendisine tanrı diyenler tanrı tanımını nasıl yapıyorsa odur.

    Tanrı kavramı bir inanç meselesinden ibarettir ve inançtan inanca değişiklik gösterir.

    Tek tanrılı dinlerin doğumuna kadar çok tanrılı dinlerin tanrıların yaratıcı, mutlak güç, mutlak bilgi sahibi ezelden ebede varlıklar olarak geçmez.

    Bu soruyu bir müslüman olarak soruyorsan kafanı böyle şeylere takma. İslam inancına göre Allah her şeyi yaratmıştır. Ya yaratmasaydı diye düşünmek bir şey ifade etmez.

    İnançların dışına çıktığımızda ise kimin neyi yarattığı belirsizdir. İspatının olamayacağını zaten inanç bile söylüyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tanrıyı diğer varlıklardan ayıran ve farklı kılan diğer varlıkların başlangıcının ona bağlı olması yani yaratıcılığıdır. Yaratmasaydı Tanrı denip denmemesinin anlamı olmazdı. Gücü değişmeyeceği halde...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önemli olan birşeyler yaratması değil yaratabilme kapasitesinin olması.

    Tanrı kavramı farklı dinlerde farklı farklıdır. 1 tnae olabilir, birden çok olabilir, soyut olabilir , somut olabilir, herşeye gücü yetebilir, herşeye gücü yetmeyebilir.

    Ama hepsinin ortak özelliği birşeyler yaratabilme kapasitelerinin olmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 25 Şubat 2020; 22:56:20 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.