Şimdi Ara

Tarihteki en büyük tam elektrikli uçak ilk uçuşuna hazırlanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tarihteki en büyük tam elektrikli uçak ilk uçuşuna hazırlanıyor
    Havacılık dünyası, çevre dostu bir geleceğe doğru önemli bir adım atıyor. İsveç merkezli girişim Heart Aerospace, geliştirdiği tamamen elektrikli test uçağı Heart X1 ile dönüm noktasına doğru emin adımlarla ilerliyor. Firma tarafından yapılan açıklamaya göre Heart X1, 2025 yılında ilk uçuşunu yapacak.



    Havacılıkta elektrik dönemi



    Tarihteki en büyük tam elektrikli uçak ilk uçuşuna hazırlanıyor
    Heart Aerospace, Heart X1 prototip uçağının 2025’in başlarında, en geç ikinci çeyreğinde New York'un kuzeyindeki Plattsburgh Uluslararası Havaalanı'ndan havalanacağını açıkladı. 2019 yılında kurulan ve bugüne kadar 145 milyon dolar yatırım toplayan Göteborg merkezli Heart Aerospace, bölgesel havacılıkta köklü bir dönüşüm hedefliyor.



    Ayrıca Bkz.Avrupa’nın uçan taksileri kanat çırpmakta zorlanıyor



    Şirketin tasarladığı X1, gelecekte ticari uçuşlar için kullanılacak 30 yolcu kapasiteli ES-30 modeline benzer boyutlara sahip. Uçağın kanat açıklığı tam 32 metre ve kısa mesafeli kalkış-iniş için özel olarak optimize edilmiş yüksek torklu elektrik motorlarıyla donatılmış.



    Tarihteki en büyük tam elektrikli uçak ilk uçuşuna hazırlanıyor
    Heart Aerospace’in geliştirdiği ES-30 modeli, yalnızca 1.100 metre uzunluğundaki pistlerden kalkış yapabilecek. Bu yenilikçi uçak, 200 km sıfır emisyon menzile sahip olacak ve bir hibrit sistem ile bu mesafe 800 kilometreye kadar çıkartılacak. Heart’ın kurucu ekibine göre bu uçak, özellikle hizmete yeterince erişim sağlayamayan topluluklar için devrim niteliğinde bir çözüm olacak. Firma büyük hava yollarından ziyade cep havalimanlarına hizmet vermeyi planlıyor.



    Heart Aerospace, X1’in ardından 2026 yılında daha gelişmiş bir versiyon olan X2’yi tanıtmayı ve bu uçakta “Bağımsız Hibrit İtki” sistemini test etmeyi planlıyor. Eğer her şey planlandığı gibi giderse ES-30 temelli ticari uçuşlar ise 2028 yılında başlayacak. Bu süre zarfından hem testlerin yapılması hem de gerekli sertifikaların alınması hedefleniyor.




    Kaynak:https://newatlas.com/aircraft/heart-aerospace-electric-x1-test-flight-2025/







  • Devletler bile uçak yapmakta zorlanıyor. Çin kaç yıldır yapmaya çalışıyor uçacağına inanmıyorum seneye.

    Zaten bir tek Avrupa’lılardan seneye filan diye açıklama geliyor.

    Çinliler uçuk diyorlar elektriklide o kadar.
  • Bence Baykar bu 30 kişilik sınıfa girmesi gerek ama tek pilotlu olacak şekilde.

    Gerektiğinde uzaktan yada otonom inebilir olması gerek.
  • Aslında uçak gemilerindeki manyetik katapultların büyükleri pistlere inşa edilebilse kalkışta büyük enerji tasarrufu sağlanabilir.
  • Çok küçük modüler nükleer reaktörler ya da nükleer pil bana başından beri daha mantıklı görünüyor uçaklarda
  • Şehirlerarası yolculuk için en güzeli en güvenlisi hızlı tren, japonyadaki gibi saatte 500 km giden trenler yaygınlaşsa bu kadar uçağa ihtiyaç duyulmazdı, ilk yatırım maliyeti çok pahalı olduğu için tercih edilmiyor, zamanla yangınlaşacağına inanıyorum.
  • Ben ELEKTRIKLE CALISAN DIKEY KALKIS OZELLIKLI UCAK JET MOTORU projesini gelistireli 10 yil oldu devletin tum kademelerine basvurdum hala sahip cikan olmadi.

    Bu sistemin asil onemli olan kismi havada ihtiyac duydugu enerjinin surekliligi ve maliyeti aksi durumda projenin stratejikligi kalmiyor ki ben o enerjiyi saglayan jeneratorude gelistirdim...
  • Darklord Sauron kullanıcısına yanıt
    Aşırı karmaşık bir teknoloji o. Avrupa’da bile yok sadece ABD kullanıyor.

    Birde pistten kalkıştan sonra yükselirken ve hızlanmaya devam ederken esas çok fazla tüketim oluyor 30-40 sn çok bir şey kazandırmaz.

    300 km ile teker kesiyor sonra 850 km hıza ve 10 bin metreye çıkıyor.
  • Darklord Sauron kullanıcısına yanıt

    Cisimlerin ebatlari degistikce etki eden kuvvetler de degisiyor.kagittan ucagi havaya firlatmaya benzemez.ucak kagit dagilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: omanner

    Şehirlerarası yolculuk için en güzeli en güvenlisi hızlı tren, japonyadaki gibi saatte 500 km giden trenler yaygınlaşsa bu kadar uçağa ihtiyaç duyulmazdı, ilk yatırım maliyeti çok pahalı olduğu için tercih edilmiyor, zamanla yangınlaşacağına inanıyorum.

    Deniz ve Demiryolu ile medeniyet arasinda dogrudan bag var

    Antik dunyada bu yol du.

    Babil roma pers yol yapmakla ovunurdu..!!!

  • menzil 200 km. elektrikli otomobilleri de geçti bu, daha kısa menzil konusunda
  • Aslinda yukarida öyle şimşekler cakiyorki inanilmaz boyutta enerjileri var.. onlardan sarj etseler bide iyice bedavaya gelir :)
  • Tusaş'dan ve Türkiye'den 10'un üzerinde mühendis transfer edildi Fiyasko ile sonuçlanan bir projeyi gündeme getirmeniz garip! 75 den fazla mühendisin iş ahtine 6ay maaş ödeyerek son verildi Ek bilgi olarak; Proje İsveç'den Amerikaya kaydırıldı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.