Şimdi Ara

Tarık suresi 7. Ayet (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
5.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • edip yüksel ateistlere 19 soru kitabında bu konudan bahsediliyor.merak ediyorsan kitabı okuyabilirsin 221. sayfa

    7. ayette omurga ile kaburga kemikleri arasından çıakcağı söylenen varlık da insandır.nitekim gebelik süresince bebek anne karnında kaburga ile bel arasındaki bölgede gelişir.
  • Biraz araştırdım. Diyanet İşleri: Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar. Demiş..
  • iyi de zaten her şey insanın bel ve kaburga kemiği arasından çıkmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: retreat58





    hocam bu videoda ikna olmuştum bu ayetle ilgili.ama sonra bi araştırayım dedim.şu sonuçlara ulaştım.

    -videoda ductus deferansın 50cm oldugunu söylüyor ama gerçekte 25 30cm civarında bir yapı.

    -videoda söyledigine göre sperm üretildikten sonra ductus deferans ile vücudun içine giriyor.idrar kesesinin arkasından kıvrım yaparak prostat bezine döküldüğünü söylüyor.tamam buraya kadar iyi güzelde sperm bu yolculukta göğüs kafesi ve sırt bölgesinden geçmiyor ki.bak idrar kesesi göbek deliğinin altında bir bölgededir.yani göğüs kafesinin( kaburgalar yakınından bile geçmiyor.bak videoda dk 5:30 civarında taploda anlatıyor ya.sol taraftaki sistemin büyültülmüş şeklinde geçtiği yolu doğru çizdi.ama sağ tarafta sistemin büyültülmüş halinda tamamen saçmaladı.farkedersen sağ tarafta mesaneyi aşıp ductus deferansı neredeyse kalbe kadar ulaştıracak adam.ama ductus deferan 30cm civarında bir yapı ve sürekli uzunlamasına yol almıyor.idrar kesesinde kavis yapıyor dikkat edersen.bide taplonun sonlarına dogru kaburga kemiklerini mesanenin hemen üstünde çizmiş.mesane bildigimiz göbek deliginin çok altında bir şey.kaburga kemikleri ise göbek deliginin çok üstünde.sperm kaburga kemiklerinin yakınından dahi geçmeden nasıl kaburga kemiklerinin arasından çıkıyor bende buna şaşırıyorum.

    Bu videoyu ilk attığında yani videodaki abinin bahsettiği kavramlar bana çok yabancı geldiği için tatmin olmuş gibiydim.zaten sonrasında hiçbir şekilde bu ayet ile ilgili tartışmaya girmedim.ama bugün tekrar izleyesim geldi.ve bu sefer araştırdım hani dediğim ne nedir felan.gerçek buymuş.yani spermin göğüs kafesinin değil arasından yakınından bile geçmediğini öğrendim.bundan sonra buda bana ders olsun her söyleneni araştır.

    BU İDDİADA TATMİN OLDUGUMA GÖRE ARTIK TARTIŞABİLİRİM.ŞİMDİ COK YORUM GELMİŞ ÇOĞU AYETTE SPERMDEN DEĞİL İNSANDAN BAHSEDİLDİĞİNİ SAVUNMUŞ.BU AYET PEYGAMBER DÖNEMİNDE İNSANIN BEL İLE KABURGA KEMİĞİ ARASINDAN ÇIKTIĞI ŞEKLİNDE ANLAŞILMAMIŞTIR.O DÖNEM VE O DÖNEMİ TAKİP EDEN UZUN BİR DÖNEMDE BU AYET SPERMDEN BAHSEDİLDİĞİ ÜZERE ANLAŞILMIŞTIR.BİR AYETİN BİR DÖNEME FARKLI BAŞKA BİR DÖNEME İSE DAHA FARKLI ANLAŞILMASI EVRENSELLİK İLKESİNE AYKIRIDIR.HER İKİ YOLDADA ÇELİŞKİLER DOĞUYOR.

    AYETİ İNCELEDİĞİMİZDE ' ARTIK İNSAN NEYDEN YARATILDIĞINA BAKSIN' BURDA İNSANIN NEYDEN YARATILDIĞI SORGULANIYOR. NERDEN ÇIKTIĞINI SORGULAMIYOR. ' KUVVETLE ATILAN BİR SIVIDAN YARATILDI' BURDADA YARATILDIĞI MADDEYİ SÖYLÜYOR.SPERMDEN BAHSEDİYOR. VE DEVAMINDA ' BEL İLE KABURGA KEMİKLERİ ARASINDAN ÇIKAR ' DİYOR. BURAYA KADAR İNSANIN DOĞUMUYLA İLGİLİ HİÇBİR KONUDAN BAHSETMİYOR SURE.KRONOLOJİK SIRAYA GÖRE ŞÖYLE BİR ŞEY ÇIKIYOR.NEYDEN YARATILDIGINA BAKIN DİYOR, KUVVETLİ BİR SIVIDAN YARATILDINIZ DİYOR VE BEL İLE KABURGA KEMİKLERİ ARASINDAN ÇIKAR DİYOR.BURDA HANGİ AKLA VE MANTIĞA SIĞINARAK İNSANI KASTETTİĞİNİ SÖYLÜYORSUNUZ? SONUÇTA AYETİN ÖNCESİNDE İNSANIN ÇIKTIĞI YERİ HİÇBİR ŞEKİLDE SORGULAMIYOR.YANİ AYET PEYGAMBER DÖNEMİNDE ANLAŞILDIĞI GİBİ BİR ANLAMA GELİYOR.7. AYETTE ÖNCEKİ AYETLERİN AÇIKLAMASI OLARAK O SUDAN BAHSEDİLİYOR.




  • bu konu hakkında aslında bir kısım düşünsel süreçlerden geçmek lazım. mesela erkek ve kadın diye iki farklı tür var mı? ilim neden homo denen türdeş yapıyı ileri sürmüş. homojen olan aslında ayrıksı olmayan şey manasında.

    eril ve dişil her ikisi de doğum şansını arttırmak için aslında kadın olarak evrilmiştir diyelim. xy ve xx kromozomu bunu gösteriyor.

    şu açıdan değerlendirirsek durum değişken olabilir. eril ekuluje kadın ay hali ile iki ayrı doğumu yapan kadın gibiler. bu doğumu kadının rahminde yaparlarsa türleşme başlar.

    yalnız türleşmeseler de her ikisi de esasen dişi bireydir.

    şimdi acaba bir imkan bunlardan biri daha en başında eril olsa idi ne olurdu? tam manası ile erkek olsaydı.

    ikincisi bunlardan ikisi de aynı anda erkek olsaydı ne olurdu?

    ........................

    türleşme için iki bireyinde kadın olması gerekiyor ki bu türleşmenin tamam manada kadına duyduğu ihtiyaçtan ötürü. ancak bu bireylerden biri tam manası ile erkek değil.

    işte bu tama manası ile erkek olmayan bireyin esasında kadın iken erile doğru evrildiği düşünülebilir. ancak bu durum türleşmeyi yani türemeyi(kopyalamayı) açıklıyor üremeyi açıklamıyor. yani her iki birey de kadın olduğundan dağum yok kopyalanma var ve bu açıdan üreme denen faktör için erkeğe olan ihtiyaç aslında hiç bitemez halde iken daha böyle bir erkek yaratılmış da değil.

    ..............................

    biz mevcut durumda kopyalanmış bir varlıkta bahsediyoruz.

    mesela tam bir erkeğin bilimsel olarak yy nin kendisini döllemesi mümkün olabilir miydi? denebilir ki bu şey dünyaya bir şey getiremez. ancak zaten dünyaya bir şey getiremeyen bir yapıya nazaran bu denirse bilinmezlik unsuru ortaya çıkar. şu anki durum bir şey meydana getiremiyor zaten.

    o zamanki durumu düşünebilecek ya da akledebilecek bir varlık yortusu mevcut değil.

    daha ileri giderek her ikisi de yy yy şeklinde olan iki eril bireyin üremesinden bahsedelim. bu kere yy ve xx değil. yy ve yy olsun

    bu çarprazlamada eğer ki bir üreme(türeme değil) mümkünse bu şeyin yy türevi ile devamlı surette erili meydana getirdiğini düşünebiliriz. ancak bu eril denen şeyin insanımsıdaki gibi kadına ait bireyi taşımadan türleşmeyi kesen ve üreme nedir kaç kere oluru gösteren yapısı da mevcut olabilir.

    adem ve havva örneğinde olduğu gibi bir kere üreme ve sonra türeme yortusu kabul edilmişken bu olayı kopya suretlerin dişiliğe vurgu ile yaptığı anlaşılıyor. ancak her iki bireyden en az birinin ve duruma göre her ikisinin tam birere erkek olması halinde ne olur bilinmiyor. bu bilinmezlik cisni ihtiyacın beyanına göredir. yani insan yahu ben kiminle çiftleşecem ey rab derse( yerse der artık) o zaman sorun olabilir. ancak yaratılışta( ciddiyetle yapılanında) böyle bir durum oluşamaz halde dahi olabilir.

    ....................

    bu hallerde üreme olgusu ikisi de dişil olmayana göredir ve bu açıdan üreme türemeden farklı olarka insanın ilk yaratılışına hasredilmişe benzer. bu yaratılışta bel ve omurganın yapısı ve niteliği ise xx ve xy kromozom sahibine göre anlaşılamaz olabilir.

    .....................

    burada bahsedilen insan eğer ki ilk insan ise kasıt sperme yönelik olamaz zaten. o topraktan yaratılmış idi.

    bel ve kaburga denen şeyden çıkan su tabir olarak insanın yaratılışının özü olan toprak ve ondan çıkan su ile anlamlı da olabilir. kuran-ı kerime göre insanın ağaç ya da bitki olduğu açıktır. özellikle evrimcilerin buna itiraz edeceklerini düşünmüyorum. bu açıdan ağacın odunsu yapısı ile bel veya omurga denen yapısından çıkan su ile yaratılışı da anlamlı olabilir.




  • Asrın keşfi 😎

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ademden başlayan nubuvvet silsilesi hz. muhammed aleyhisselamın eril çocuklarının mevti yani kendisinin haşrinin mevti ile sona ermiş olduğundan yani muhammed aleyhisselam dünyaya aslen teşrif etmediğinden rasule tabi insanın da oluşmadığı ya da ortadan kalktığı da düşünülebilir.

    yani adem oğlu denen hadise sona ermiştir. bu açıdan mevcudattaki varlığın adem oğlu olmadığı sonucuna da varabiliriz. durum sanıldığından daha vahim olabilir.

    ...................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    ademden başlayan nubuvvet silsilesi hz. muhammed aleyhisselamın eril çocuklarının mevti yani kendisinin haşrinin mevti ile sona ermiş olduğundan yani muhammed aleyhisselam dünyaya aslen teşrif etmediğinden rasule tabi insanın da oluşmadığı ya da ortadan kalktığı da düşünülebilir.

    yani adem oğlu denen hadise sona ermiştir. bu açıdan mevcudattaki varlığın adem oğlu olmadığı sonucuna da varabiliriz. durum sanıldığından daha vahim olabilir.

    ...................

    hado abi bu ilminin kaynağı nedir?
  • evrimsel biyoloji. tıp ve kimyada var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    evrimsel biyoloji. tıp ve kimyada var.



    güzelmiş.tbrkler
  • dinsel veriye veya tek bir hadise ya da ayete başvurmadan dine ait bütün soruların cevabını verebiliyoruz. insan her şeyin cevabı zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    dinsel veriye veya tek bir hadise ya da ayete başvurmadan dine ait bütün soruların cevabını verebiliyoruz. insan her şeyin cevabı zaten.

    takdir ediyorum reis.
  • Ben ne zaman slobodan tarzı bir yaratılışı tefekkur etsem ve o kavramı ilahiyattaki yerine koysam insan ve eşyanın bana karşı fiili bir başkaldırısını gördüm. Şaşırdığım şey en yakınlarımdan dahi bu tepkiyi gormemdi ve bu kişiler kendilerinin de farkındaydı.



    Hayal veya utopya veya delilik olabilir mi diye düşünmüştüm ancak maddi verilerle de ispatlayınce durumu netçe gördüm.



    Anlaşıldığı üzere bu kavramın etkisi ve anlamı oldukça genişti.



    ..........



    Özel bir durum olarak bu alacaklı gözüken kavramın aslında ozelde bana ve genel manada insanlığa da borcu vardı.



    Kısaca bu varlığın dnasal kodunun yaratılış gereği her daim yeniden yaratıldığını düşünüyorum. Böylece yaratılış an ve an değişerek devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 22 Aralık 2017; 17:23:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanın genel manada değerlendirilirken yaratıcı olana alternatif yaratıcılık vasfı için şeytanı uydurduğu ve bu esnada cin denen yapıya evrildiği ve şeytanın bir azası (organı olarak) kitaptaki şeytanca çarpıldığı düşünülüyor.



    ..............



    İsyan edebilen bir şey olmasa idi yaratılış cennette adem havva olarak devam ederdi ve ayıp yerleri gozukmeden bu devam ederdi. Anlaşıldığı kadarıyla cinselliği kullanmak isteyen anlayış bu şeytanı uydurmuş ve yaradanunun varlığına delil gosterircesine kendisini halk etmiştir.



    Bu varlık şeytanın ozu( kainatın bir tevili ile) çarpılmışa benziyor.



    Son tahlilde bu varlığın anne diyeceği bir kavrama mutecaviz olduğu da netleşmiştir.



    Karşımızdaki varlık zaten şeytandan zaten nefisle mucadeleden bahsederken bu kere kendisiyle mücadelesi daha anlamlı olmaktadır.



    Değişen şey bu varlığın ilahının rasulunun kişilikleridir.



    Annesini tanımadan tecavuz eden diri diri yakan pislik yediren ilah slobodan radovan gibi ilahlardı. Bu kişilerin ilahlığında aynı ameli gösteren kimseler dikkat çekicidir. kulları vasfındaki yapı dahi tevillerle bu işi yapar.



    İsim önemli değil ancak yapı rabbisi ve kulusunu çok açık işaret ediyor denebilir.



    Bu ilahların şeytanın bir organı, rabbi olduğu da soylenebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 22 Aralık 2017; 17:25:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TARIK - 86
    ŞEFKATLİ, MERHAMETLİ ALLAH'ın İsmiyle,

    86:5 İnsan neden yaratılmış olduğuna bir baksın.

    86:6 Atılan bir sıvıdan yaratıldı.

    86:7 (İnsan) Omurga ile kaburga arasından çıkar.

    86:8 Kuşkusuz O, onu diriltmeye gücü yetendir.

    86:7'de bahsedilen spermin çıktığı yer değil insanın oluştuğu yer.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: foggof62

    TARIK - 86
    ŞEFKATLİ, MERHAMETLİ ALLAH'ın İsmiyle,

    86:5 İnsan neden yaratılmış olduğuna bir baksın.

    86:6 Atılan bir sıvıdan yaratıldı.

    86:7 (İnsan) Omurga ile kaburga arasından çıkar.

    86:8 Kuşkusuz O, onu diriltmeye gücü yetendir.

    86:7'de bahsedilen spermin çıktığı yer değil insanın oluştuğu yer.



    bu kadarda çarpıtma olmaz be.apaçık olduğu söylenen kitaba bak ki koskoca devletin dinle uğraşan bölümü bu ayeti yanlış çeviriyor.

    Diyanet İşleri: Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar.

    bide yeri geldiğinde ayetin öncesine ve sonrasına bakılması gerektiğini söylersiniz.bak bakalım ayetin öncesinden neyden bahsediliyor.valla(ironi) kardeşim eğer sen bu ayetin insanı kastettiğini söylersen yine kuranın çelişkili olduğunu kabul edersin.çünkü kuran apaçığım diyor.ama bakıyorsun diyanet işleri bu ayette sudan bahsedildiğini söylüyor.sonra bakıyoruz bu ayetin su olduğunu söyleyen kaynak olmadığını söyleyen kaynaktan daha çok.herkes farklı anlıyor.


    neyse tüm bunları geçtim en büyük çelişkiye geliyorum.bu ayet o kadar anlaşılmaz mı ki peygamber döneminde bu ayetin spermden bahsedildiği anlaşılıyorda günümüzde insandan bahsedildiği söyleniyor.ne yani kuran bir döneme farklı bir dönemede farklı mı hitap ediyor? ozaman burdada kuranın evrensellik ilkesini çiğnersin.

    kardeşim hangi kapıdan bakarsan bak yolu çelişkiye çıkıyor.biraz gerçekçi olun.




  • Nerede Bu su denilen yer? Arapça kelime kelime kontrol ettin mi? Ayrıca inkar için mantığını kullanacağına anlamak için kullan mantığını ayet insan'ın yaratılışından bahsediyor. Sperm omurga ile kaburga arasından çıkmaz. Spermden insan oluşur ve insan omurga ile kaburga arasından çıkar.

    Tarık suresi 7. Ayet


    86:7 يخرج من بين الصلب والترائب
    86:7 yKrj mn byn alSlb waltraab

    Çeviriyazı (Türkçe Okunuş)
    86:7 Yahrucu min beynis sulbi vet terâib|i|.

    yakhrucu = Coming forth
    min = from
    beyni = between
    al sulbi = the backbone
    ve al tarâ'ibi = and the ribs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foggof62

    Nerede Bu su denilen yer? Arapça kelime kelime kontrol ettin mi? Ayrıca inkar için mantığını kullanacağına anlamak için kullan mantığını ayet insan'ın yaratılışından bahsediyor. Sperm omurga ile kaburga arasından çıkmaz. Spermden insan oluşur ve insan omurga ile kaburga arasından çıkar.

    Tarık suresi 7. Ayet


    86:7 يخرج من بين الصلب والترائب
    86:7 yKrj mn byn alSlb waltraab

    Çeviriyazı (Türkçe Okunuş)
    86:7 Yahrucu min beynis sulbi vet terâib|i|.

    yakhrucu = Coming forth
    min = from
    beyni = between
    al sulbi = the backbone
    ve al tarâ'ibi = and the ribs.

    evet çarpıtma hareketleri devam ediyor.kardeşim benim yazımda bu ayette su kelimesi geçiyor diye bir şey varmı? yok.kaynakların çoğu atılan bir sudan yani spermden bahsedildiği söyleniyor.ayetin öncesiyle olan ilişkisine baktığımız zaman kaynakların su dan bahsettiğini söylemesi gayet normal. bakınız koskoca türkiye cumhuriyetinin din işleriyle ilgili olan diyanet işleri kurumu gereken araştırmalar sonucu bu ayetin bu anlama geldiğini söylemiştir. sen ve azınlık olan bir grup ise o ayette insandan bahsedildiğini söylüyorsunuz. sana soruyorum çoğunluğun söylediğine mi inanırsın yoksa azınlığın mı? siz böyle yapmıyormusunuz.bir hadisin gerçekten söylenmiş olduğunu kanıtlamak için çoğunluğa ve sahihliğine güvenirliliğine bakmıyor musunuz?

    neyse hani bak herşeyi geçtim tamam mı aslında geçilecek şeyler değil sırf bunlar bile tarafsız bir gözle bakılınca çelişkiyi gösterir.ama hepsini geçtik diyelim. bu ayet peygamber döneminde ve onu takip eden uzunca bir dönemde spermden bahsedildiği üzere anlaşılmıştır. ama günümüzde mealcilik ve tefsircilik yaygınlaşınca bu ayet gibi birçok ayetin farklı anlamları üzerinde durulmaya başlandı.neyse biz bu ayet üzerinden yola çıkalım.peygamber dönemi ve sonrasını takip eden dönem bu ayeti sperm olarak anlamış,şuan sen ise bu ayetin insandan bahsettiğini savunuyorsun.buda büyük bir çelişkidir çünkü kuranın apaçık olması ve evrensel olması lazımdı.ama ne hikmetse farklı dönemlere farklı hitap ediyor ve farklı farklı anlamlar üzerinde duruluyor.sırf peygamber dönemindeki ayetin anlamı üzerinde durmayıp şuan farklı anlam üzerinde durman bile apaçıklık ve evrensellik ilkesini hiçe saymandır.




  • Ben hadislerin hiç birini kabul etmem. Ben sadece Kuran yeter diyenlerdenim ve insan sayılarına değil mantığa bakarım.
    Diyanet işlerinin ALLAH inancı sadece çıkar amaçlı. Milyarlarca parayı faize yatıran onlar değil miydi? ALLAH'a savaş açan ALLAH'a inanıyor olabilir mi? MANTIĞINI KULLAN BIRAK ÇOĞUNLUĞUN PEŞİNİ.


    ŞEFKATLİ, MERHAMETLİ ALLAH'ın Adıyla,

    “2:278 Ey inananlar, ALLAH’tan korkun ve inanıyorsanız faizden kalanı terk edin.
    2:279. Böyle yapmazsanız ALLAH’tan ve elçisinden bir savaş bekleyin. Tövbe ederseniz anaparanız yine sizindir. Ne haksızlık edin ne de haksızlığa uğrayın.”

    6:114 ALLAH’tan başka yasa koyucu mu arayayım? O ki size kitabı detaylı olarak indirmiştir. Kendilerine kitap vermiş olduklarımız onun Efendin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. O halde kuşkulananlardan olma.
    6:115 Efendinin kelimeleri doğruluk ve adaletle tamamlanmıştır. O'nun sözlerini değiştirebilecek yoktur. O, İşitendir, Bilendir.
    6:116 Yeryüzündekilerin çoğuna uyarsan seni ALLAH’ın yolundan saptırırlar. Onlar ancak zanna uyuyorlar ve onlar sadece tahminde bulunup saçmalıyorlar.

    43:20 Hatta, “Şefkatli dileseydi biz onlara hizmet etmezdik" dediler. Onların bu konuda bir bilgileri yoktur. Onlar sadece tahminde bulunuyorlar.
    43:21 Onlara bundan önce bir kitap mı verdik de ona mı dayanıyorlar?
    43:22 Hayır, "Biz atalarımızı bir yol üzerinde bulduk ve biz onların öğretilerini izliyoruz" dediler.
    43:23 Tıpkı bunun gibi, senden önce, bir kente her ne zaman bir uyarıcı gönderdiysek elit tabaka, "Biz, atalarımızı bir yol üzerinde bulduk ve biz onların öğretilerini izliyoruz" derlerdi.
    43:24 O da, "Size, atalarınızı üzerinde bulduğunuzdan daha doğrusunu getirmiş isem de mi?" derdi. Onlar da, "Sizin getirdiğiniz mesajı inkâr ediyoruz" derlerdi.
    43:25 Biz de onlardan öc aldık. Yalanlayanların sonunun nasıl olduğuna bir bak.

    2:170 Onlara, "ALLAH’ın indirdiğine uyun" dense, "Hayır, biz atalarımızın izlediği yolu izleriz" derler. Peki, ataları bir şey düşünemeyen ve doğru yolu bulamayan kimseler olsalar da mı?!
    2:171 İnkarcıların durumu, sözleri ancak bağırma ve çağırma biçiminde algılayarak anlamadan tekrarlayan kişi gibidir. Sağır, dilsiz ve kördürler; düşünmezler.




  • hocam ozaman sana şunu soruyorum peygamberin tarık suresini nasıl anladığını yani sen diyorsun ya o ayette insandan bahsediyor sen insandan bahsettiğini neye dayanarak söylüyorsun?

    bunu sormamdaki sebeb genelde bir ayette neysen bahsedildiğini anlamak için önceden neyden bahsedildiğine bakılır.hatta ayetlerin kendinden önceki ayet ile ilgili bilgi vermesinin bir adı vardı hatırlamıyorum.neyse buna istinaden ve aklın gerektirdiği gibi tarık 7 de öncesine baktığımızda çok bariz spermden bahsediyor. yani bak şöyle düşün bu ayet ile ilgili farklı kaynakların yaptığı yorumu anket gibi düşün.100 kişiye bu ayeti sormuşlar.100 kişiden 90 kişisi bu ayetin sperm oldugunu söylemiş. ayrıca bu kaynaklar tam anlamıyla işinin ehli olan insanlar ve genel anlamda arap dilinde profesyonel olduğu söylenen insanlar. sonuç olarak allah bize aklımı kullanmamızı söylemiyor mu? akla göre bir konuda 90 kişinin savunduğu fikir 10 kişinin savunduğu fikire göre daha sağlıklı değilmidir?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.