Şimdi Ara

Tartarini İle İlgili Bilmek İstedikleriniz!!!! (62. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.549
Cevap
3
Favori
211.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler ünal bey .Tartarini sistemini taktırdığımdan beri rölanti konusunu bir türlü çözemedik.En son aracımın 40 bin bakımını serviste yaptırdım kelebek boğazı dahil herşeyine baktırdım bir süre benzinle bindim ve serviste kalibrasyon yaptırdım.Ama hala sabahları benzinden lpg ye geçtikten sonra rölantinin aşırı düzensiz olduğunu görüyorum.Farları açınca bir miktarda olsa düzeliyor.Bu mevzuyu kesin olarak çözebilecek çevre illerde tavsiye edebileceğiniz servis varsa onu bile göze aldım.Arıza lambası aracın hiç yanmadı bu çok ilginç çünkü rölanti gerçekten çok düzensiz 1000 civarından 600 e düşüyor sönra tekrar fırlıyor.Arac ısınınca bu minimuma düşüyor.Artık burada servise gitmekten utanır oldum.Şöyle forumları incelediğimde aynı sorunun golflerde seatlarda bir çok araçta olduğunu gördüm hatta bir arkadaş videosunu bile yüklemiş.Bu kadar genel görülen bir sorunun çözümü elbette olmalı yoksada çözümü yok bu böyle denmeli en azından diye düşünüyorum.Teşekkürler şimdiden.(Bir sonraki aracım kesinlikle dizel olacak) 2006 corolla




  • Bir sonraki aracım kesinlikle dizel olacak) 2006 corolla



    +1

    LPG kullanan birisi olarak bu cumlene tam anlamiyla ben de katiliyorum.
  • ben clio sahibiyim istanbuldayım arabama tartarini marka sıralı sistem lpg dönüşümü yapacam yalnız bana yer önerebilirmisiniz ünal bey....
  • Arkadaşlar bu konuda nihai sonuca ulaştım. Lpg ye göre avans ayarı yapılması gerektiği fikrine lpg nin yanma hızının benzinden yavaş olması nedeniyle kapılmıştım. sonra emilen hava soğuk olursa ECU avansı arttırır ve ateşlemeyi daha erken yapar dye emilen hava sensörüne müdahale ederek emilen havayı soğuk gösterdim ama çekiş düştü. Sonra bir sürü test ve deney yaparaka emilen havayı sıcak gösterdiğimde çekişin daha ii olduğunu farkettim. Belli bir değerde kaldım ve o şekilde kullanıyordum. Sonra bir arkadaşımın sorusu üzerine buji kablolarıma yoğunlaştım ve drençlerinin çok fazşa olduğunu ölçtüm . Bodrumda duran eski orj kablolarımı tamir edip ölçtüm ve diren.leri çok daha düşük ve özelliklerinin üstün olduğunu farkedince orj lleri taktım. çekiş ilk etapda düştü sebebini annamaya çalışırken ders notlarıma ve çeşitli kaynaklara bakarken motora emilen hava soğuk olduğunda avansın ECU tarafından arttırılmayıp azaltıldığını emilen hava sıcak ise avansın arttırılarak ateşlemenin daha erken yapıldığı bilgisini tazeledim ki yannış hatırlıyomuşum. Tabi nolcak motor öğretmeni aşçıların berberlerin dersine girerse meslek te körelir. bu kaçınılmaz sonuç. Neyse orj buji kablolarının direnci düşük olduğu için ateşleme anında daha kaliteli bir buji çakması sonucu alev çekirdeği çok sıcak oluyıor ve yanma hızı arttğından avans fazla geliyor yani ateşleme erken oluyordu ki vuruntu hissettim ve motor soğukken hava da soğukken avansı ECU düşürüyor ama benim taktığım drenç nedeniyle olması gereken yere kadar düşürmeyip vuruntuya sebep oluyordu. Sonra direnç deneylerine tekrar başladım ve ulaştığım sonuç orj hali en iyi sonucu veriyor.

    Yani motorda ateşleme kalitesi düşükse avansı arttırıp ateşlemeyi erken başlatmak faydalı ama herşey orj ise buji ve kabloları ve bobin iyi ise Emilen hava sıcaklığını değiştirmek gereksiz. Emilen hava sıcaklık sensörüne paralel bağlayıp kullandığım drenci söktüm ve orj fabrikada takılan buji kabloları ile en üst verimi verdi.. ECU lu araçlarda özellijkle orj buji ve kablo çok önemli demekki

    Ayrıca orj dye önceden satın aldığım kabloların yan sanayi olması ve 46 ytl paramın çalınmış olması ve 1 sene bana fazla ayakıt yaktırması sonucu oluşan zararımdan dolayı sorumlulara hakkımı helal etmeyip alacağım var dyorum.. Şimdi de tamir ettiğim kabloların yerine orj fiat lancia nın orj kablosunu arıyorum ama parçacılarda en dandikleri var

    Fiatın kullandığı orj buji kablosunun özelliklerini;

    En ortada cam elyaf iplik ısı oluşturmaz yanmaz ve dayanıklı manyetik alandan etkilenmez

    Üzerine kaplanmış ferromagnetik madde ki 1,5mm çapında dır bunun üzerine rezistans teli sarılır ve sarım işlemi nedeniyle üzerinden geçen gerilime ters indiksiyon akımı oluşmasını engeller. Zaten kablodan akan akım max 50 mA bide ters indiksiyon akımı olursa iice düşüyor. Akım düşük ama gerilim yüksek en az 10 bin volt ki bu da baya bi manyetik alan oluşturup güçlü bir ters indiksiyona sebep oluyor.ferromagnet yerine yan sanayilerde plastik kullanmışlar.

    ferromagnetin üzerine reziztans teli sarılı 1 m kabloda 1 K ohm drenç olmalı. Ki drençsiz olursa parazite sabep olup ECU nun sensörlerden aldığı sinyalleri karıştırır. Yan sanayilerde mesela doduco markada 13,8 mi öle bi direnç var

    Bunun üzrinde 2 mm kalınlıkda kırmızı silikon kaplı. yüksek gerimi iyi yalıtıp 200 derece ısıya dayanıklı.

    En üstte kauçuk kılıf var siyah renkde ve benzine yağa çekme kesme gibi olaylara dayanıklı.

    orj dye yan sanayi firması arkadaşıma 4 m kablo yooladı o da yarısını bana yolladı ki kabloyu görünce hakkaten güldüm yanii. tv anten kablosunun siyahı sadece




  • GÜNAYDIN ARKADAŞLAR DÜN ARABAMI TARTARİNİ İÇİN SERVİSE BIRAKTIM.BUGÜN TESLİM ALICAM ARABAYI TESLİM ALIRKEN SİZCE DİKKAT ETMEM GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR...



    POLO 2004 1.4
  • EWET BİR SÜRE ÖNCE ARACIMDA SABAH GEÇ ÇALIŞMA İLE İLGİLİ PROBLEMİM VARDI. YAKALAŞIK 15 20 GÜNDÜR SORUNSUZ ÇALIŞIYOR İNŞALLAH BÖYLE GİDER. DÜN ESKİŞEHİRE KAR YAĞDI BENİM SOĞUK HAVALARDA PROBLEM YAPABİLECEĞİ GİBİ BİR KORKUM VARDI NİHAYET ODA BAŞIMA GELMEDİ MAŞALLAH TEK MARŞ İLE SORUNSUZ ÇALIŞTI.
    PROBLEMİN BEYİNDEN KAYNAKLANDIĞINA KARAR VERDİK YENİ BEYİN TAKILDI VE KALİBRASYON YENİLENDİ VE SONUÇ BÖYLE
    FORUMA YAZAN HERKESE VE ÜNAL BEYE TEŞEKKÜRLER
    İYİKİ FAYDALI FORUMLAR VAR DİYOREUM YOKSA ELDE AVUÇTA NE VARSA SANAYİDE BİTİRECEZ....
    BU ARAD BİR HAYLİ MOTOR VE GAZ USTASI OLDUK HERALDE
  • TARTARİNİ MERKEZ SERVİSİ SİLİVRİKAPI CAD.54/1 KOCAMUSTAFAPAŞA/İSTANBUL TEL:02126325585 OLCAY BEYE SELAMLARIMI SÖYLERSENİZ YARDIMCI OLUR ŞİMDİDEN HAYIRLI OLSUN...
    quote:

    Orjinalden alıntı: tartarini-focus

    ben clio sahibiyim istanbuldayım arabama tartarini marka sıralı sistem lpg dönüşümü yapacam yalnız bana yer önerebilirmisiniz ünal bey....
  • ŞİKAYETİNİZİN NE OLDUĞUNU YAZARMISINIZ YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞAYIM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: nissan special

    selamlar ünal bey,

    eskişehir de nissan primera aracıma yetkili tartarini servisinden sıralı sistam taktırdım
    seat toledo sahibi arkadaşın yaşadığı problemlerin aynısını yaşamaktayım. servis aracı bilgisayara baglayıp gaza geçme sıcaklıgı ve rolanti ayarları ile oynadı başka bir çözüm önermediler , problem ne olabilir?teşekkürler



    quote:

    Orjinalden alıntı: unalgedik

    selamlar daha önce seat toledo ya taktık sorunsuz çalışıyor.nerede taktırdınız yazarsanız sevinirim tekrar görüşelim lütfen...






  • [font="Courier New"]Selam Usta...

    Bende 93 model Opel Vectra 1.8 karbüratör tartarini gazlı arabam var....

    7 senedir üzerinde gayet memnundum ama bir senedir hiç memnun değilim beynin bütün diyafram parçalarını değiştirdik ve güzel ayar yapıldı... kullandım. aradan 1 ay sonra gene gittim ayar yapıldı gene güzel sonra 5000 km gittim ayarda gene sorun yok ama... Yaz başından beri aracım şehir içinde ve dışında fazla yakmaya başladı...şehir içinde 280 ykr ve şehir dışında 200 ykr yakıyor....(40 lt gazla şehir içi 290 km yol vede uzun yolda 40 lt ile 350 km yol) karbüratör bakımı ve bujiler yeni değişti...

    Normalde şehir içinde ve şehir dışında 40 litre ortalama kaç km yapmam gerekir veya sorun nedir.
    [/fon




  • Rastlantıya bakın.
    Bugün öğlen aracımın lpg işi için Antalya TARTARİNİ bayisine gitmiştim.

    unalgedik 'in imzasına bakınca OKCAN Otogaz yazdığını gördüm.

    yani gittiğim yer Okcan otogazdı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fetih -- 30 Kasım 2007; 14:28:28 >
  • SELAMLAR TARTARİNİDEN 7 YIL BOYUNCA MEMNUN OLDUĞUNUZU SÖYLEMENİZ BİZİM İÇİN GURUR VERİCİ BİR OLAY DİYAFRAMINIZI DEĞİŞTİRTTİKDEN SONRA ÇOK YAKMANIZ DİYAFRAMIN SAĞLIKLI TAKILMADIĞINA İŞARETTİR TAKILDIĞI SERVİSE GİDİN VE KONTROL ETTİRİN KANALLARINDA HERHANGİ BİR BOZULMA VAR İSE BENCE DİYAFRAMI İADE EDEREK YENİ BİR REGÜLATÖR TAKTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: privatum

    [font="Courier New"]Selam Usta...

    Bende 93 model Opel Vectra 1.8 karbüratör tartarini gazlı arabam var....

    7 senedir üzerinde gayet memnundum ama bir senedir hiç memnun değilim beynin bütün diyafram parçalarını değiştirdik ve güzel ayar yapıldı... kullandım. aradan 1 ay sonra gene gittim ayar yapıldı gene güzel sonra 5000 km gittim ayarda gene sorun yok ama... Yaz başından beri aracım şehir içinde ve dışında fazla yakmaya başladı...şehir içinde 280 ykr ve şehir dışında 200 ykr yakıyor....(40 lt gazla şehir içi 290 km yol vede uzun yolda 40 lt ile 350 km yol) karbüratör bakımı ve bujiler yeni değişti...

    Normalde şehir içinde ve şehir dışında 40 litre ortalama kaç km yapmam gerekir veya sorun nedir.
    [/fon




  • selamlar, 99 model nissan primera aracıma eskişehirde ,gecen hafta tartarini sıralı sistem taktırdım . arac sabah sogukta gaza gectğinde stop ediyordu. gaza gecme sıcalıgını 45 derece olarak ayarladılar ancak şu an yine ara sıra sabah ilk gaza geçişte aynı sorunu yapmakta arac ısınınca hersey normal. servis ayarlar normal diyor. anck bence bi sorun var , yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.




    quote:

    Orjinalden alıntı: cun

    Seat toledo aracıma salı günü tartarini sıralı sistem taktırdım.Benzinden gaza geçişte biraz sarsıntı oluyor.Ayrıca 1. ve 2. viteslerde düşük devirlerde stop edecek gibi oluyor ve bazen stop ediyor.Alışkanlık olmadığı için mi acaba?Yoksa bir ayarsızlık mı söz konusu.Bu sabahta hava sıcaklığı -5 derece iken aracı çalıştırıp 1 km. yol aldıktan sonra aracım dururken relantide gaza geçmesini bekledim.Geçtiği anda araç stop etti.Bu normal midir?




  • GÜNAYDIN ÜNAL BEY,

    BENİM SORUNUM:5 GÜN ÖNCE TARTARİNİ MARKA SIRALI SİSTEM 2004 POLO YA TAKTIRDIM.HERŞEY COK GÜZELDİ FAKAT BİR GÜN ÖNCE ARACI 2. VİTESE ALDIGIMDA HERZAMAN OLMASADA BAZEN SANKİ GAZ KESİKLĞİ GİBİ ARABA TAK TAK VURUYO SONRA DÜZELİYOR.DENEMEK İÇİN 1 GÜN HEP BENZİNDE KULLANDIM O ZAMAN HİÇ YAPMADI SİZCE SORUN NEDENDİR ACABA.SERVİSE GİTTİM BİLGİSAYARLA BEYİNİ SIFIRLAYIP KALİBRASYON YAPTILAR DENE DEDİLER AMA BANA PEK SORUNUN ONDAN OLDUGU İNANDIRICI GELMEDİ.ACABA SİZİN BÖYLE BİRŞEYLE İLGİLİ TECRÜBENİZ VARMI...

    TEŞEKKÜRLER...
  • ATEŞLEME SİSTEMİNİZE Bİ BAKTIRIN DÜZELECEĞİNİ TAHMİN EDİYORUM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncer17

    GÜNAYDIN ÜNAL BEY,

    BENİM SORUNUM:5 GÜN ÖNCE TARTARİNİ MARKA SIRALI SİSTEM 2004 POLO YA TAKTIRDIM.HERŞEY COK GÜZELDİ FAKAT BİR GÜN ÖNCE ARACI 2. VİTESE ALDIGIMDA HERZAMAN OLMASADA BAZEN SANKİ GAZ KESİKLĞİ GİBİ ARABA TAK TAK VURUYO SONRA DÜZELİYOR.DENEMEK İÇİN 1 GÜN HEP BENZİNDE KULLANDIM O ZAMAN HİÇ YAPMADI SİZCE SORUN NEDENDİR ACABA.SERVİSE GİTTİM BİLGİSAYARLA BEYİNİ SIFIRLAYIP KALİBRASYON YAPTILAR DENE DEDİLER AMA BANA PEK SORUNUN ONDAN OLDUGU İNANDIRICI GELMEDİ.ACABA SİZİN BÖYLE BİRŞEYLE İLGİLİ TECRÜBENİZ VARMI...

    TEŞEKKÜRLER...




  • selamlar ünal bey bende opel vectra 2,5 v6 araç var yaklaşık 6-7 ay önce tartarini sıralı sistem taktırmıştım buradan sizinlede görüşmüştük şuan bazı ufak sorunlar var

    araca ilk lpg takılırken buji kablosunun ve bujilerin değişmesi gerektiği söylenmişti bende değiştirdim fakat şöyle bi durum olmuştu orjinal general motorun kablosu 500 ytl civarında idi fakat diğer yan sanayiler 100 ytl civarındaydı bu kadar fark olmasından dolayı orjinal alamamıştım

    şimdi ise arabada soğukken veya gaza ani yüklenince yine sanki kabloda sorun varmış gibi bazen arabada pat pat diye ses geliyor çok nadirde olsa

    öğrenmek istediğim şu ben 500 ytl lik orjinal kabloyu taktırırsam bu sorunlar düzelirmi yani gerçekten bu fiyat farkına değermi bu kablolar ateşleme muhakkak lpg de önemli ama tam 5 katı fiyat farkı var eğer değerse ve orjinal alırsam bu kablonun ortalama bi kullanımda tartarini lpg sistemindeki ömrü kaç yıl olur selamlar saygılar




  • Selam Usta dediğiniz gibi servise gittim serviste bütün kontrolleri yapıldı ve yarları gayet süper gözüküyor .. Yanız beni düldül karbüratörlü olduğu için karbütarün üstüntedl kapak kırılmış ve orda hava alıp gaz kacağı vardı o delik yapıştıtılıp kapatıldı bakalım şimdi durum ne oluak...

    Bneinm 1,8 karbüratörlü opelim şehir içinde ve şehir dışı takriben kaç litre gaz yakmalıdır...
    Tavsiyelerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum...


    quote:

    Orjinalden alıntı: unalgedik

    SELAMLAR TARTARİNİDEN 7 YIL BOYUNCA MEMNUN OLDUĞUNUZU SÖYLEMENİZ BİZİM İÇİN GURUR VERİCİ BİR OLAY DİYAFRAMINIZI DEĞİŞTİRTTİKDEN SONRA ÇOK YAKMANIZ DİYAFRAMIN SAĞLIKLI TAKILMADIĞINA İŞARETTİR TAKILDIĞI SERVİSE GİDİN VE KONTROL ETTİRİN KANALLARINDA HERHANGİ BİR BOZULMA VAR İSE BENCE DİYAFRAMI İADE EDEREK YENİ BİR REGÜLATÖR TAKTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: privatum

    [font="Courier New"]Selam Usta...

    Bende 93 model Opel Vectra 1.8 karbüratör tartarini gazlı arabam var....

    7 senedir üzerinde gayet memnundum ama bir senedir hiç memnun değilim beynin bütün diyafram parçalarını değiştirdik ve güzel ayar yapıldı... kullandım. aradan 1 ay sonra gene gittim ayar yapıldı gene güzel sonra 5000 km gittim ayarda gene sorun yok ama... Yaz başından beri aracım şehir içinde ve dışında fazla yakmaya başladı...şehir içinde 280 ykr ve şehir dışında 200 ykr yakıyor....(40 lt gazla şehir içi 290 km yol vede uzun yolda 40 lt ile 350 km yol) karbüratör bakımı ve bujiler yeni değişti...

    Normalde şehir içinde ve şehir dışında 40 litre ortalama kaç km yapmam gerekir veya sorun nedir.
    [/fon







  • Merhabalar , LPG dönüşümü şiddetle düşünen bir arkadaşınız olarak size bir adet sorum olacak , cevap veren olursa sevinirim.

    Araç 1 : 2006 model VW Jetta 1.6 8v ( Km 'de 230-250 YTL) arası yakıyor.
    Araç 2 : 1998 model Ford Mondeo 2.0 16v ( Km'de 300-350 YTL ) arası yakıyor.

    Lütfen LPG dönüşüm yaptırdığımda bu 2 aracımdaki düşecek olan yakış miktarlarını yazarmısın ve tartarininin hangi ürününü hangi fiyata alabilirim bu araçlar için.
    Bu araçlarda sorun yapıyorbu bu sistem?

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ForaFulut -- 6 Aralık 2007; 8:26:16 >
  • SELAMLAR ÖNCELİKLE BU SON ZAMLARDAN SONRA ŞEHİR İÇİNDE 230-250 YAKAN ARAÇ KALMADI DENECEK KADAR AZ BİRDE HANGİ İLDE OLDUĞUNUZU YAZARSANIZ YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIRIM....
    quote:

    Orjinalden alıntı: ForaFulut

    Merhabalar , LPG dönüşümü şiddetle düşünen bir arkadaşınız olarak size bir adet sorum olacak , cevap veren olursa sevinirim.

    Araç 1 : 2006 model VW Jetta 1.6 8v ( Km 'de 230-250 YTL) arası yakıyor.
    Araç 2 : 1998 model Ford Mondeo 2.0 16v ( Km'de 300-350 YTL ) arası yakıyor.

    Lütfen LPG dönüşüm yaptırdığımda bu 2 aracımdaki düşecek olan yakış miktarlarını yazarmısın ve tartarininin hangi ürününü hangi fiyata alabilirim bu araçlar için.
    Bu araçlarda sorun yapıyorbu bu sistem?

    Saygılarımla.




  • selamlar ünal bey ,

    mesajı tekrar atıyorum , 99 model nissan primera aracıma eskişehirde ,gecen hafta tartarini sıralı sistem taktırdım . arac sabah sogukta gaza gectğinde stop ediyordu. gaza gecme sıcalıgını 45 derece ve motor devrini 1600 olarak ayarladılar ancak şu an yine ara sıra sabah ilk gaza geçişte aynı sorunu yapmakta arac ısınınca hersey normal. servis ayarlar normal diyor. anck bence bi sorun var, yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler. çözüm bulamazsam tüpü söktürmeyi bile düşünüyorum
  • 6. ay tartarini izlenimleri

    dün itibariyle lpg dünyasında 6. ayı geçmiş bulunuyorum..

    süre : 6 ay
    yapılan km : 13.693 km
    tüketilen benzin : 67 litre
    tüketilen lpg : 1104 litre

    67 litre benzin * 3,1 lira = 207 lira
    1104 litre lpg * 1,56 lira = 1722 lira

    1.929 lira / 13.693 = 0,14 kuruş km de benzin + lpg tüketimi




  • 
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.