Şimdi Ara

TATA indigo marina 1.4 hakkında biraz bilgiye ihtiyacım var (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
56.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Guapo

    arkadaşlar babam araç arıyor.. emekli kendisi

    kangoo doblo tarzı araba bakıyor sebebi de ticari değil sadece fazla kişi alıyor diye. en fazla 15 bin tl verebilecek ama o fiyata doblo vs bulmak zor oluyor bulunanlarda ya eski ya fazla km oluyor..

    bu sabah bu aracı gördüm İndigo 1.4 marina SW beğendim görünce ama yorumlar kafamı karıştırıyor..emekli birisine bu araç yeter mi ? işini görür mü ? sürekli masraf çıkaracaksa altından kalkamaz çünkü..

    alıntı yaparsanız sevinirim.

    Hocam hangi arabayı aldınız? Tata aldıysanız memnun musunuz?
  • Dizellerinin turbosu 100 bin km olmadan arıza çıkardığı ve maliyeti de yüksek olduğundan genelde km yapmadan satılmaya çalışılır.
    6 ay önce Tata dizel saplantım vardı ve bu gerçeği öğrendikten sonra vazgeçtim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bey Amca

    quote:

    Orijinalden alıntı: El Guapo

    arkadaşlar babam araç arıyor.. emekli kendisi

    kangoo doblo tarzı araba bakıyor sebebi de ticari değil sadece fazla kişi alıyor diye. en fazla 15 bin tl verebilecek ama o fiyata doblo vs bulmak zor oluyor bulunanlarda ya eski ya fazla km oluyor..

    bu sabah bu aracı gördüm İndigo 1.4 marina SW beğendim görünce ama yorumlar kafamı karıştırıyor..emekli birisine bu araç yeter mi ? işini görür mü ? sürekli masraf çıkaracaksa altından kalkamaz çünkü..

    alıntı yaparsanız sevinirim.

    Hocam hangi arabayı aldınız? Tata aldıysanız memnun musunuz?

    tata almadık şimdilik uzak durun hiç girmeyin bence.Almamakla doğru karar vermişiz.

    citroen berlingo aldık..




  • fiat motoru değilmiydi yahu? turbo farklı markamı kullanılmışki?
  • Arkadaşlar bende yaklaşık 1 aydır TATA İndigo 1.4 diesel kullanıcısıyım.Aracım 2011 model ve 65000 km de bir araç.Aracımın işletme maliyetlerine baktığımda gerçekten diğer marka ve modellere göre ciddi miktarda düşük olduğunu gördüm.Ancak araç bu verilen paralara göre gerçekten çok iyi nedenine gelince mutlaka piyasada yeni olmasının dezavantajları bariz bir şekilde görülüyor.Ben bu dezavantajları birazda bizim halkımızın çok ön yargılı olmasına bağlıyorum zira biz millet olarak o kadar bir cehalete sahibiz ki inanılır gibi değil, biri ordan bir şeyler söyler ona inanırız , biri şunu yap der hemen yaparız hiç bir şeyi sorgulamadan başkalarının direktifleri ile hayatımıza yön veririz.
    Allah bizlere akıl fikir düşüce yeteneği vermiş ,beyin eskiyecek diye kullanmaktan korkuyoruz. Ya çok paran varsa zaten bu arbalara neden bakarsın git piyasada kesene göre araçlara bak. Bu araçlar işletmesi insanların canını yakmayan araçlar olup , arabası ile saati ile cep telefonu ile hava atmaya gerek duymayan insanlar için bir araç. Keşke bu araçlara eleştiri getiren kişilerde bundan iyisini yapan kişiler olsa .Ya biz senelerce zeytin yağı tenekesi araçalar binmedikmi?hergün sanayide cam krikoları amortisör şaft teker rulmanı motor aksamları yaptırmadıkmı.Hepimiz bu günleri gördük yaşadık, ve hala o araçlar piyasada 10 bin TL civarı müşteri buluyor ve satılmıyormu.Biz neyin kafasını yaşıyoruz anlamak mümkün değil. PARAN VARSA GİT MERCEDESLERE BİN.SANA KİMSE NİYE BUNA BİNİYORSUN DİYORMU?




  • Oldukça berbat bir araç. Övenlere bakmayın, kelle koltukta gidiyosunuz. Tek avantajı dizel ve geniş olması. Fren koymayı unutmuşlar resmen. Basarsın gitmez basarsın durmaz. Kuş serisinin malzeme kalitesi çok daha iyi.
  • Konu hortlatıyor olabilirim ama yakın tarihli bilgi tazelemesi ve aracı kullananlardan dinlemesi daha iyi olur. Bir aracı iyi ya da kötü yapan öncelikle onu kullanacak şahsın finans durumu ve özellikleridir. Şahin - Doğan - Marea vs.kullanarak ya da eski skoda - lada grubundan geçeceksen hiç düşünmeyeceksin. İkinci eli vuruk çarpık bile olsa kullandığın araçtan daha kötü değildir. Kaporta ile ilgili en önemli özellik aracın 1260kg olmasıdır. Yan kapı barları ve kalın sac oldukça tatmin edicidir. Ayrıca ikinci elde 13-14-15 bin tl gibi rakamlara bulabileceğin bir arabada senin kullandığın her arabadan daha güzel donanıma sahiptir. İddia edildiği üzere kullanırken yormaz ancak vites geçişleri 2000 devirde yapılmalı. Malumunuz yeni model araçların çoğu vites geçiş devrini ışıklı uyarı ile yapıyor çünkü motor sesi az. Ancak bu arabanın motor sesi yüksek olduğu için lambaya gerek yok zaten 3000 devire geldi mi bağırır. Motor kalitesi olarak çok kötü değil ama bir kısmın iddia ettiği gibi Mercedes motoru yok arabada. Tata Motors firması 1950 li yıllarda Mercedesten motor satın almış. Zaten Mercedes'in 2000 motordan daha düşük dizeli bulunmuyor. Kendisi de şu anda A serisi 1.6 dizeller için Fiat Multijet motoru kullanıyor. Yeni model Tata'lar da 1.3Multijet Fiat motorunu kullanıyor ki sedan ve SW artık getirmiyorlar (adam satmakta zorlandığı aracı neden getirsin). Tata Motors Daewoo Ticari araçlar, Land Rover ve Jaguar şirketlerinin de sahibi olan köklü bir firma. Ancak adamların yola çıkış felsefesi orta sınıfa ucuz araba üretmek. Aracın kendi kullanma kılavuzunun iddiasına göre bağımsız süspansiyon var ancak bu arabayla viraja sert girmek demek devrilmeye davetiye çıkartmak demek. Aracın lastikleri 175x65xR14 yani dar ve ensiz teker. Bundan daha etli tekerlek görüntüyü bozar ve yakıt arttırırken, daha geniş tekeri takmak mesafe yüzünden pek mümkün değil. Doğal olarak hem ağır hem de yüksek araçla virajda yavaş olmak akıllıcadır. Zaten araç 130km üzerinde çok güven vermez. Bu araçları bazılarının düşündüğü gibi hor kullanamazsınız. Vur aldırma şeklinde gelişmiyor maalesef. Büyük kaza geçirmiş araçta sonradan ortaya çıkan arızalar oluşması mümkün. Mal kalitesini Alman malı ile karşılaştırmak enayilik olur. Ama basitçe VW grubun Audi'de kullandığı malzemeyi Skoda'da kullanmayacağını herkes kavrayabilir. Ne ka ekmek - O ka köfte!!

    Gelelim donanıma ve benim tecrübelerime:
    1- Sevgili kardeşim küçük şehirdeysen ve yakındaki büyük şehre gitme imkanın yoksa yaptırma işleri sana sıkıntı olacak demektir. Bu aracı alıyorsan dikkatli ol.
    2- Servisi bir şey sanan arkadaşlara tavsiyem siz böyle böyle zengin ettiğiniz için yetkili servisler dünyayı kazandı ve sanayi ölmek üzere!
    3- Bakım yaptıracak arkadaşlar; filtreleri 10'ar tl ye bulabilirsiniz. 10bin bakımına servise 200 tl vermeyin. Servis sanayideki ustanın anlayacağından daha az anlıyor bu işlerden. Tek avantajları ellerindeki servis programı. İyi araştırırsanız parçayı bulabilirsiniz. İstanbul'da birçok parçacı var, Ankara'da çıkmacılar var, rulman-balata-kayış gibi parçalar sanayide var aslında ama aracı söktürmeden bilemedikleri için yok sanılıyor. Cam krikosunu almayıp tamir ettirebileceğiniz bir sürü yer var..
    4- Abs erken devreye giriyorsa mutlaka sensör mesafesinde sorun vardır. Kimseye kulak asmayın, iyi bir frenciye gidip lifte kaldırmasını ve sensörlerin, manuplasyon çarkları ile arkasındaki sabitleyici demirlerin mesafelerini kontrol ettirin. Rulman değiştirmişseniz arka kampananın dişlilerini sıyırıp sıyırmadıklarını mutlaka kontrol ettirin ve uyarın..
    5- Turbo bozulmuşsa kontrol ettirmeye önce kablolarından başlayın.
    6- Arka fren pabuçlarını almaya çalışmayın sanayide çaktırın.
    7- Arabanın orijinal aksamları çok kaliteli montaj edilmediğinden kontrol olmasına rağmen bazı sıkıntıları olabilir. Araç vuruk yapılmışsa iç plastik aksamlar vidalı olmadıkları için ses alabilir. Sanayide söktürüp iyice yapıştırtın.
    8- Dizel arabanın aküsüne acımayın, akü zayıflayınca iyi marka (inci, çelik vs.) ile değiştirin.
    9- Lastikleri iyi markanın yan sanayisi ile değiştirin. Yumuşak lastik hem yol tutuşu hem de freni iyileştirir. Yol sesini azaltır. Mesela Continental'in yan sanayisi mevcut Avrupa fabrikalarının taktığı orijinal Continental'lerden daha iyi. Freni tutmaz diyen akılsızlara aldırmayın, lastikler iyi, fren balataları değişmiş ve fren ayarları yapılmış araç fren hidroliği boşalmadıkça gayet iyi tutar. İyi lastikler ile Renault'tan daha az ses alıyor.
    10- Aracın iç plastikleri kıyasladıkları Renault ve çakması Dacia 'dan çok daha iyidir ne söylüyorlarsa yalan. Üstelik 2014 model Renault Clio'dan bahsediyorum. Ancak bagaj plastikleri tam bir rezalet. Adam yaptığı aracın kötü malzeme ve yük atmak üzere kullanılacağını düşünerek tasarladığından bagajda en kötü plastiği kullanmış.
    11- Sürüş pozisyonu ve oturuşu yüksek, bagaj hacmi gereğinden fazla büyük. Ama güzel konfor sağlıyor. Gözlük kabından, klimaya, Hidrolik direksiyondan, kumandalı Jvc teybe kadar normal bir araçtan beklenen konforu veriyor. Bagaj kapağı ve depo kapağı içeriden açmalı. Göz hizasına uygun bir panzota ve kullanışlı bir ön göğüse sahip. Pedallarının pozisyonu biraz fazla yakın ve alışıncaya kadar fren diye ayağın bir kısmıyla gaza basıyorsun.
    12- Süspansyonu yumuşak ve basit kasisler ile iyi başa çıkıyor. Ancak aynı yumuşak süspansiyon küçük lastik ebadı ile birleşince virajlarda ve büyük çukurlarda performansı çok zayıflatıyor. Bmw konforunu beklememek lazım olduğu da açık tabi.
    13- Aracın az kullanılmışı biraz da şans ile tam bir emekli arabasıdır. Aile için de iyi bir kullanıma sahip. Ufak tüccara özellikle avantajlı çünkü vergi düşük ve iki yılda bir muayene oluyor.

    Ayrıca araçta immobilizer, çocuk kilidi, dört cam otomatik ve cam kilidi içeride ön ve arka aydınlatma lambaları, arka silecek vs mevcuttur.
    Servis ağı meselesine gelince her büyük ve orta ölçekli şehrin sanayisinde bazı özel servisler ile anlaşmışlar ve birçok servis var. Ama bunlar sanayideki diğer ustalardan daha iyi değiller. Yakıt şehir içinde araç bakımlı problemsiz ise 5-6lt/100km. Bu gerçekler ışığında düşünüp taşınabilirsiniz sanırım. Yararı olmuşsa ne mutlu.




  • ben eşime benzinli almayı düşünüyorum. Bize klima, 2 ön cam otomatik Hidrolik direksiyon yetiyor. Tata veya lada alınabilecek en ucuz araçlar gibi duruyor.
  • [Deleted by Admins]
  • Değerli kardeşim,

    Tam olarak 1 yıl kullandıktan sonra sahibi olduğum 2010 model TATA Marina SW aracı sattım. Para yokluğundan üzerini borç harç tamamlayıp faiz ile kredi kartından falan çekerek zorla almıştım. Aracı 14250tl ye satmak isteyen ve kendilerinin ekspertizini yaptığını iddia eden Mitsubishi bayisinden, boya var bir iki kazası var şeklindeki açıklamalarından sonra servise göstererek aldım. Allah'tan pazarlıkla aracı 12000 tl ye aldım da anormal pişmanlıklara kapılmadım. Sonradan düşündüm keşke 10000tl ye alsaymışım dedim.. Daha önce kazaları vardı ancak motoru iyi durumdaydı. Servisi de olduğu için güvenip aldım. Fakat anladım ki servis para kazanacağı için yanlış yönlendiriyor. Problemleri aşağıya yazdım;

    1- Aracın servisi normal bir sanayi tamircisinden farklı değil ve elinde beyindeki hataları gösteren bir yazılım hariç hiç bir ekipman yok. Sanayinin sağlam olduğu İstanbul gibi şehirler hariç almayın çünkü parça sıkıntısı var! Mesela benim klima müşirim (radyatörün hemen üzerinde) bozuldu çıkma olarak sanayide tesadüfen bulabildim. Teker rulmanlarını değiştirdim ama sanayide kimse aracı tanımadığı için önce iki rulmanı İstanbul'dan kargosu ile 100er liraya getirmek zorunda kaldım. Söktürünce diğer ikisi sanayide 30'ar liraya aldım! Ayrıca orijinal diye Tata kutusunda gelen rulmanı 2.kez çin malı ile değiştirdim çünkü çin malı rulman daha iyi.. Cam krikosunu taktırmak için kapı döşemesini söktürünce gördüm ki her yer silikonla yapıştırılmış ve kırılan segman servis dahil hiçbir yerde bulunamadığından tekrar tutturamıyorsun. Doğal olarak aynadan su alıyor, kapıdan ses alıyor vs. Bagaj döşemelerini bulmak imkansız kırık bozuk ve lekeli olan aracı almamak lazım.

    2- Aracın tüm ekipmanları aşırı hassas çünkü yalıtım ve koruma berbat. Neredeyse tüm kablolar ortalık yerden geçiyor. Km dişlisi kablosu bozuluyordu, bu durumda araç yürümüyor çünkü turbo devreye girmiyor. Hava filtresinin bağlandığı mesnet sacı kazada kırılmış filtre km kablosuna baskı yapıyordu. Yolda kaldığımda filtreyi yerinden çıkartmak zorunda kaldım. Filtrenin havada durması sebebiyle kaputu kapatamadım ve ufacık rüzgardan kalkıp ön cama çarptı. Tüm kablolamayı serviste elektrik bantı ile kaplatmak ve kaput menteşelerini değiştirmek zorunda kaldım (öyle sattığım için camı değiştirmedim). İlk aldığımda araca rot balans ayarı yaptırdım Abs erken devreye girmeye başladı. Sürekli abs ile durup sonra da kendi kendine arıza yakıp devreden çıktığı için defalarca servis ve sanayinin yolunu aşındırdım. Israrım üzerine frenci ön rotları tekrar kontrol ederken tesadüfen abs çarkının dışarı çıktığını fark edip levye ile düzeltti de aylar süren işkence sona erdi. Tabi ben bu arada çıkma kampana bile aldım da Abs beyni ve sensörlerini bulmanın çarelerini aramaya kadar geldim. Allah'tan servisin tavsiyesini dinleyip aracı 1-2 günlüğüne (işleri yoğun malum) kendilerine bırakmamışım. Herhalde bana 3-4bin tl fatura çıkartırlardı.

    3- Servis para kazanmak için sıkça yalan söylüyor. Mesela cam krikosu bozuldu söktüler ve tamir edebileceklerini söylediler. Ertesi gün telefon açtım içindeki plastik çok bozuk tornacıda tamir olmuyor yenisini takmak lazım deyip 300tl istediler. Ben 60 tl'ye yaptırıp taktırdım. Km saatinin garantiden değiştiğini ve km'nin daha fazla olduğunu ben satarken sattığım adama söylediklerinde öğrendim! Aracı satarken alan adama önden ve arkadan kazaları var dedim onlar neredeyse orijinal diyecekti.

    4- Araç çok sesli, hem içeriye motor sesi alması hem de yol sesi fazla. Kazalı ise trimler falan bozulduğundan ses katsayısı yükseliyor. Normalde de kapılar falan aynı eski model araçlar gibi teneke sesi ile kapanıp açılıyor. Ayrıca üretimden kalktığı için parça işi çıkmacılar ve ithalatçıların insafına kalmış durumda.

    İyi yanları ise;
    - Sanayinin yoluna aşinaysanız yakıt - yağ - hava filtresi gibi harcı alem parçaları tabi ki çok rahat bulursunuz. Servise yüksek para ödemeye gerek yok.
    - Eğer mevcut ise serviste orijinal parçalar aşırı pahalı değil.
    - Motor hariç teknoloji çok da yüksek sayılmaz. Sanayide ucuza tamir ettirilebilir.
    - Yakıtı çok düşük 1.4 turbolu ve 154nm güç üreten motoru oldukça kuvvetli. Şanzumanı da sıkıntılı değildi.
    - Temiz ve bakımlı ise emeklinin yüzünü güldürür.
    - O paraya verdiği donanım çok iyi.

    Tavsiyelerim:
    Gerçek km sini bildiğiniz düşük km'li ve 2008 üzeri (mümkünse 2010-2011) modelleri alın. Mutlaka sanayide ve ekspertizde iyice baktırın ve orjinalliğinden emin olun. Bakımı ile ilgili mutlaka bilgi alın ve en son bakımına göre aksatmayın. 100.000km civarından itibaren mutlaka debriyaj setinin, triger setinin fren balata ve pabuçlarının değişmiş olması lazım bilginiz olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yokyiyemez

    Değerli kardeşim,

    Tam olarak 1 yıl kullandıktan sonra sahibi olduğum 2010 model TATA Marina SW aracı sattım. Para yokluğundan üzerini borç harç tamamlayıp faiz ile kredi kartından falan çekerek zorla almıştım. Aracı 14250tl ye satmak isteyen ve kendilerinin ekspertizini yaptığını iddia eden Mitsubishi bayisinden, boya var bir iki kazası var şeklindeki açıklamalarından sonra servise göstererek aldım. Allah'tan pazarlıkla aracı 12000 tl ye aldım da anormal pişmanlıklara kapılmadım. Sonradan düşündüm keşke 10000tl ye alsaymışım dedim.. Daha önce kazaları vardı ancak motoru iyi durumdaydı. Servisi de olduğu için güvenip aldım. Fakat anladım ki servis para kazanacağı için yanlış yönlendiriyor. Problemleri aşağıya yazdım;

    1- Aracın servisi normal bir sanayi tamircisinden farklı değil ve elinde beyindeki hataları gösteren bir yazılım hariç hiç bir ekipman yok. Sanayinin sağlam olduğu İstanbul gibi şehirler hariç almayın çünkü parça sıkıntısı var! Mesela benim klima müşirim (radyatörün hemen üzerinde) bozuldu çıkma olarak sanayide tesadüfen bulabildim. Teker rulmanlarını değiştirdim ama sanayide kimse aracı tanımadığı için önce iki rulmanı İstanbul'dan kargosu ile 100er liraya getirmek zorunda kaldım. Söktürünce diğer ikisi sanayide 30'ar liraya aldım! Ayrıca orijinal diye Tata kutusunda gelen rulmanı 2.kez çin malı ile değiştirdim çünkü çin malı rulman daha iyi.. Cam krikosunu taktırmak için kapı döşemesini söktürünce gördüm ki her yer silikonla yapıştırılmış ve kırılan segman servis dahil hiçbir yerde bulunamadığından tekrar tutturamıyorsun. Doğal olarak aynadan su alıyor, kapıdan ses alıyor vs. Bagaj döşemelerini bulmak imkansız kırık bozuk ve lekeli olan aracı almamak lazım.

    2- Aracın tüm ekipmanları aşırı hassas çünkü yalıtım ve koruma berbat. Neredeyse tüm kablolar ortalık yerden geçiyor. Km dişlisi kablosu bozuluyordu, bu durumda araç yürümüyor çünkü turbo devreye girmiyor. Hava filtresinin bağlandığı mesnet sacı kazada kırılmış filtre km kablosuna baskı yapıyordu. Yolda kaldığımda filtreyi yerinden çıkartmak zorunda kaldım. Filtrenin havada durması sebebiyle kaputu kapatamadım ve ufacık rüzgardan kalkıp ön cama çarptı. Tüm kablolamayı serviste elektrik bantı ile kaplatmak ve kaput menteşelerini değiştirmek zorunda kaldım (öyle sattığım için camı değiştirmedim). İlk aldığımda araca rot balans ayarı yaptırdım Abs erken devreye girmeye başladı. Sürekli abs ile durup sonra da kendi kendine arıza yakıp devreden çıktığı için defalarca servis ve sanayinin yolunu aşındırdım. Israrım üzerine frenci ön rotları tekrar kontrol ederken tesadüfen abs çarkının dışarı çıktığını fark edip levye ile düzeltti de aylar süren işkence sona erdi. Tabi ben bu arada çıkma kampana bile aldım da Abs beyni ve sensörlerini bulmanın çarelerini aramaya kadar geldim. Allah'tan servisin tavsiyesini dinleyip aracı 1-2 günlüğüne (işleri yoğun malum) kendilerine bırakmamışım. Herhalde bana 3-4bin tl fatura çıkartırlardı.

    3- Servis para kazanmak için sıkça yalan söylüyor. Mesela cam krikosu bozuldu söktüler ve tamir edebileceklerini söylediler. Ertesi gün telefon açtım içindeki plastik çok bozuk tornacıda tamir olmuyor yenisini takmak lazım deyip 300tl istediler. Ben 60 tl'ye yaptırıp taktırdım. Km saatinin garantiden değiştiğini ve km'nin daha fazla olduğunu ben satarken sattığım adama söylediklerinde öğrendim! Aracı satarken alan adama önden ve arkadan kazaları var dedim onlar neredeyse orijinal diyecekti.

    4- Araç çok sesli, hem içeriye motor sesi alması hem de yol sesi fazla. Kazalı ise trimler falan bozulduğundan ses katsayısı yükseliyor. Normalde de kapılar falan aynı eski model araçlar gibi teneke sesi ile kapanıp açılıyor. Ayrıca üretimden kalktığı için parça işi çıkmacılar ve ithalatçıların insafına kalmış durumda.

    İyi yanları ise;
    - Sanayinin yoluna aşinaysanız yakıt - yağ - hava filtresi gibi harcı alem parçaları tabi ki çok rahat bulursunuz. Servise yüksek para ödemeye gerek yok.
    - Eğer mevcut ise serviste orijinal parçalar aşırı pahalı değil.
    - Motor hariç teknoloji çok da yüksek sayılmaz. Sanayide ucuza tamir ettirilebilir.
    - Yakıtı çok düşük 1.4 turbolu ve 154nm güç üreten motoru oldukça kuvvetli. Şanzumanı da sıkıntılı değildi.
    - Temiz ve bakımlı ise emeklinin yüzünü güldürür.
    - O paraya verdiği donanım çok iyi.

    Tavsiyelerim:
    Gerçek km sini bildiğiniz düşük km'li ve 2008 üzeri (mümkünse 2010-2011) modelleri alın. Mutlaka sanayide ve ekspertizde iyice baktırın ve orjinalliğinden emin olun. Bakımı ile ilgili mutlaka bilgi alın ve en son bakımına göre aksatmayın. 100.000km civarından itibaren mutlaka debriyaj setinin, triger setinin fren balata ve pabuçlarının değişmiş olması lazım bilginiz olsun.
    [Deleted by Admins]




  • Sağolun. Farkında olmadan etiketlemişim.
  • arkadaşlar çok fazla tata kullanıcıları yok facebook ve instagram üzerinden ilk kez tata sayfası açıldı katılım sağlayalım. tata kullanıcıları ve tata hakkına bilgiler için

    instagram sayfası: @tataotomobilkulubu

    facebook sayfası: https://www.facebook.com/tataotomobilkulubu



    tataotomobilkulubu yazarakda google sayfasından erişebilirsiniz
  • Tata indigo 2007 modeli vergisi kaç para

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.