Şimdi Ara

Tchibo ile ilk ve muhtemelen son alışveriş deneyimim ve kanuntanımazlıkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Umarım uygun yerde başlık açmışımdır.



    Kahveden anlamıyorum. Yeni heves ettim, yeni alet edevat arayışına, teminine giriştim. Şimdi hemen hemen hepsini aldım. Bunlardan biri 29.06.2022 tarihinde almış olduğum Tchibo filtre kahve demliği idi. Kahveden biraz anlayan arkadaşımın, bu iyi demesiyle, bu dripperı almıştım, markaya da güvenerek. Henüz ekipmanlar tamam olmadığından deneme dışında kullanmaya başlamadım. Daha sonra dripperın iç alt kısmının, deliklerinin olduğu yerden defolu olduğunu gördüm. Zaten içime sinmemişti bir dripper olarak. Defo da olunca iyice rahatsız oldum ve iade etmek istedim. Normalde keyfi iade süreci, net alışverişleri için, bilindiği üzre 14 gün. Bunun dışında ayrıca bazı firmalar müşteri memnuniyeti kapsamında bu süreyi uzatıyorlar. Misal amazon.com.tr'de bu süre kendi ürünleri için 30 gün. Tchibo da bu süreyi 90 gün olarak belirlemiş.




    Müşteri hizmetlerini arayıp iade talep ettiğimde çalışan, bunun mümkün olmadığını zira 14 günün geçtiğini, 90 günlük iade hakkının ise ürünün kullanılmamış olma koşuluna bağlı olduğunu söyledi. Oysa kullanmadım ben. Sadece deneme yapmıştım. Peki dedim sorun değil. 07.22.2013 tarihli 6502 numaralı kanunun 10. ve 11 maddeleri çerçevesinde, ayıplı mallarda 6 ay içinde değişim ya da iade talep etme hakkım olduğunu söyledim. Bu süre 14 gün dedi. Açıkladım ilgili kanun maddesini okudum. 14 gün keyfi olarak iade süresidir. Bunun dışında ürün defolu ise 6 ay içinde iade edebilirsiniz dedim. Kanunu tanımadığınızı mı ifade ediyorsunuz açıkça dedim. Evet, ne isterseniz onu yapabilirsiniz dedi. Peki dedim siz bilirsiniz. Bu durumu sikayetvar.com'da, soysal medyada, üyesi olduğum forumlarda paylaşacağım. Tüketici Hakem Heyetine durumu rapor edip paramı sizden geri alacağım (bu görüşmeden az önce THH ile de görüşmüş, böyle bir hakkım olduğunu teyit etmiştim). Ayrıca bu görüşmemiz de tarafımca kayıt altında, bilginiz olsun dedim ve görüşme burada bitti.




    Defo:



    Tchibo ile ilk ve muhtemelen son alışveriş deneyimim ve kanuntanımazlıkları


    İlgili Kanun:


    Tchibo ile ilk ve muhtemelen son alışveriş deneyimim ve kanuntanımazlıkları







  • Sikayetvar'da konunun yayımlanmasından hemen sonra, buradaki yazınıza istinaden arandığım belirtilerek, Tchibo tarafından arandım. Bana dönüş yapacaklarını, dolayısıyla beklememi istediler. Peki dedim. Bekliyoruz.

  • Pek de kimsenin ilgisini çekmedi sanırım konu. Belki millet doydu bu tür olaylara. Neyse neticeyi de paylaşmış olayım, yarım kalmasın. Tchibo bugün bana ulaşıp ürünü iade edebileceğimi söyledi. Tabii şu saatten sonra bunun bir kıymeti yok. Bunu baştan yapmaları gerekirdi. Ama netice bu.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.