Şimdi Ara

teknik bir soru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tralles@, yine bilgilendirmişsin, olmuyor böyle, hep sen

    Teşekkürler...

    Galeri arabamı alırken bu arabanın rodajı fabrikada yapıldı demişti...

    Şimdi anladım ki doğru demişler meğerse, çünkü 1000 kmde bakıma çağırmadılar, ilk bakım 15 bin km deydi, gerçi o zaman da yağ değişmedi, 26 bin oldu hala değişmedi, bir an önce 30 bin olsun artık, endişeleniyorum çünkü...

    tralles bir soru?

    Fabrika değerleri 0-100 km/h hızlanma, rodajı tamamlamış araçların değerleri mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 12 Haziran 2007; 0:42:10 >
  • DOĞRU BİLGİLER VAR...
    AMA, HIZ HESABIN YİNE YANLIŞ...
    MAX TORK DEVİRLERİNDE HESAPLADIĞIN HIZLAR YANLIŞ.
    ŞİMDİ HESABINA GÖRE SON VİTESTE,
    JETTA 4000 DE 92 KM,
    FOCUS 4000 DE 83 KM,
    CİVİC 4200 DE 90 KM,
    COROLLA 4200 DE 88 KM,
    MEGANE 4250 DE 87 KM YAPAR ÖYLE Mİ?

    ŞİMDİ SORMAM LAZIM.
    JETTA 184 KM YAPMAK İÇİN 8000 DD,
    FOCUS 166 KM YAPMAK İÇİN 8000 DD,
    CİVİC 180 KM YAPMAK İÇİN 8400 DD,
    COROLLA 176 KM YAPMAK İÇİN 8400 DD,
    MEGANE 174 KM YAPMAK İÇİN 8500 DD, Mİ ÇEVİRECEKLER.............................???

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles
    Maksimum HP devri:
    Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    6000/6000/6500/6000/6000

    Maksimum Tork devri:
    Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    4000/4000/ 4200/4200 /4250

    5. Vites maksimum tork devrinde hız:
    Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    92 / 83 / 90 / 88 / 87 kms





  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    dogru teşhis.
    arkadaşinda da bahsettigi gibi gereksiz devirli kullanmak zarardan baska bişey getirmez.
    aracin belli bir devirde maksimum uretebildigi beygir ve torq degerleri vardır.
    ornegin aracınız max un torq una 4000 devirde ulaşıyor(genelde 4000 devirdir),bu durumda araci 6000 devirde kullanmak fazla yakıt ve cok aşınma demektir.ayrıca sizin hızlanmanızı da etkilemez,zamanınızı calar.
    rodaj i yenı araçlar da ben 2000 km diye biliyorum genelde.
    bu ilk 2000 km de araci zorlamak dan kacınırken,aaraci baymayında.
    en dogru kullanım aracın istediii devirde kullanımdır.arac 3000 i istiyor ise 2000 de vites değiştirip,aracın torqunu dusurup,daha fazla benzin yakar,aracın uyumlulugunu da azaltırsınız.


    Yanlışınız var.4000 devirde vites değiştirerek bir üst vitese geçmek tork kaybına neden olur.2 aracı bu farklı sekılde kullandıgımız da 6000 d d vites değiştiren digerıne fark atar.F1 dekı araclarda da bu sekıldedır.22000 devir çevirio adamlar.o zaman 20bin devır cevıren motorlar nıe yarıc araclarında war?

    aracı devrınde kullanmak dan bahsetmiştim.aracın maax torq u ve beygiri motorun belirli devir aralıklarında yasanır değil mi.?bu durumda o devirden daha yuksege cıkmak aracı daha yuksek guce ulaştıraamaz.surtunmeyı arttırır sadece.
    ancak bahsettıgınız vites değişiminde devir kaybı ise ozman tabiikide bir ust vitesin de aracin max .devirinde kalmasi gerekır.
    yanı ornegin 3 den 4 attıgnız da 4. vites de araç (max gucu 4.000 veriyosa ) yine 4.000 devirde olmalidir.bu durumda 3. vites 4500-5000 devire dogru atılarak aracın torq u korunmus olur.
    ancak sozkonusu durum bir rodaj durumu idi.ilk km ler için boyle bir duruma gerek oldugunu dusunmuyorum.




  • Arabanın vitesler arasındaki karsılastırmasındaki baz nokta redline dır.Redline da gitmenın anlamı aynı hız için bi üst vitesde gitmenin artık daha fazla performans verecegını anlatır.Ve redline da gıtmek motor omrunu azaltır.Bu dediğimiz sınır redline olarak bize gosterılıyor zaten yanı maks torkun verdıgı devirin hemen üstünde her zaman boyle birsey yoktur.arabayı 6000 e getirmek daha fazla performans saglayabılır.
  • Roverci haklısın, yanlışlıkla kms yerine mph değerlerini vermişim. Bir de bilgiler EVO dergisinin haziran sayısından alınma. Yanlış basılmış değerler varsa sonuçlar da yanlış çıkabilir. Yani arkadaşlar bi zahmet 1.609 ile çarpıversinler kms değerlerini bulmak için.
  • gorele2000@ teşekkürler arkadaşım. Sorduğun soru konusunda bir bilgim yok. Ancak motosiklet dergilerinin rodaj modaj dinlemeden doğru piste çıkarıp ölçtüklrerini biliyorum ama ellerinde her zaman 0 km motosiklet bulunmuyor, bazen bir kaç bin km yapmış motorla da test ve ölçüm yaptıkları oluyor. Araba dergileri de benzer uygulamalar yapıyorlar. Ama araba firmaları nasıl yapıyor gerçekten bilmiyorum.

    Tahminimi sorarsan fabrikalar en iyi 0-100 değerini verecek konfigürasyonu seçerler, dolayısıyla rodajlayıp ölçmeleri mantıken en uygun cevaptır.
  • bu forumda hala rodaj tartışılıyor..hiçbir gelişme yok yani geçen yıllara rağmen..
  • Cevap yazmakan yoruldum.
    Arayan bulabilir, yinelemiyorum.

    Kullanma kulavuzuna bakınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 12 Haziran 2007; 20:32:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    gorele2000@ teşekkürler arkadaşım. Sorduğun soru konusunda bir bilgim yok. Ancak motosiklet dergilerinin rodaj modaj dinlemeden doğru piste çıkarıp ölçtüklrerini biliyorum ama ellerinde her zaman 0 km motosiklet bulunmuyor, bazen bir kaç bin km yapmış motorla da test ve ölçüm yaptıkları oluyor. Araba dergileri de benzer uygulamalar yapıyorlar. Ama araba firmaları nasıl yapıyor gerçekten bilmiyorum.

    Tahminimi sorarsan fabrikalar en iyi 0-100 değerini verecek konfigürasyonu seçerler, dolayısıyla rodajlayıp ölçmeleri mantıken en uygun cevaptır.


    rodaj konusuna hiç girmeden fabrika verisi 0-100 km değerlerinin nasıl hesaplandığını yazayım..öncelikle bu testler montajı tamamlanmış ama 0 aksesuar olan araçlar üzerinde yapılır..yani araca extra ağırlık veren hiçbir aksesuar yoktur(stepne dahil)..ayrıca bu veriler araçlar henüz tasarım aşamasındayken yani prototipler üzerinde yapılır..eğer otomobil dergilerini takip ederseniz zaman zaman herhangi bir aracın yeni kasasının "casus görüntüleri" yayınlanır..hurdalıktan çıkmış araba şeklindedir bu otomobiller..

    biz konuya dönelim..araçta kullanılması düşünülen motorlar bu araçlara monte edilir..dediğim gibi 0 aksesuar ve 1 adet sürücü ile teste tabi tutulur.0 noktasında motor 4000-5000(benzinli) devire çıkarılır ve debriyaj aniden bırakılır-tam gaz yapılır..bu testte önemli olan mümkün olduğunca az patinaja kalıp vites değişimlerinde minimum motor devri kaybetmektir.bir kaç ölçüm sonrasında minimum kayıplı değerler tespit edilip o değerlerde bir kaç kez 0-100 km hızlanması yapılır ve ortalamaları alınarak fabrika çıkışı 0-100 km hızlanma değerleri olarak motor verilerine eklenir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu forumda hala rodaj tartışılıyor..hiçbir gelişme yok yani geçen yıllara rağmen..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 12 Haziran 2007; 15:35:01 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.