Şimdi Ara

teknik bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne yaparsak yeni araba sağır kalmaz??



  • aracı kullanmaya başlamadan önce kullanım kitapçığındaki özellikle "ilk 1000 km de sürüş" ile ilgili kısmı okursanız ve uygularsanız yeni araba sağır kalmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    aracı kullanmaya başlamadan önce kullanım kitapçığındaki özellikle "ilk 1000 km de sürüş" ile ilgili kısmı okursanız ve uygularsanız yeni araba sağır kalmaz..
    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    ne kadar devir mesela..arabayı yola vurduk..4000 devirde mi vites değiştirelim?5000 mi?6000 mi?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin

    Alıntıları Göster
    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    Alıntıları Göster
    rodaj suresi bittiten sonra 3bin devri uzun sure gecmeyen oldukca sakin kullanılan bir araba ile yine rodajını tamamlamıs ancak devirli kullanılmıs bir araba arasında belli bir fark olusur ben bunu boyle biliyorum devirli kullanılan arabanın hızlanması ve son hıza ulasması daha rahat olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bojinov

    rodaj suresi bittiten sonra 3bin devri uzun sure gecmeyen oldukca sakin kullanılan bir araba ile yine rodajını tamamlamıs ancak devirli kullanılmıs bir araba arasında belli bir fark olusur ben bunu boyle biliyorum devirli kullanılan arabanın hızlanması ve son hıza ulasması daha rahat olur

    Alıntıları Göster
    BENDE HALA MEKANİK OLAN BİR MOTORUN NASIL SAĞIR OLACAĞINI ANLAMIŞ DEĞİLİM.MOTORUN GÜCÜ DÜŞMÜŞSE MEKANİK BİR SORUN VARDIR DEMEKTİR İLGİLİ PARÇALARIN DEĞİŞMESİ LAZIMDIR.MOTOR CANLI BİR VARLIK DEĞİL KOLAY KOLAY MOTORA BİR ŞEY OLMAZ YAW AMERİKADA ADAMLAR 30 40 SENELİK ARABA KULLANIYOR ONLARIN MOTORU ÖLMÜYORDA BURADA BENZIN FİYATLARI NEDENİYLE AZ KULLANDIĞIMIZ ARABALARMI ÖLÜYOR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    ne kadar devir mesela..arabayı yola vurduk..4000 devirde mi vites değiştirelim?5000 mi?6000 mi?..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    ne kadar devir mesela..arabayı yola vurduk..4000 devirde mi vites değiştirelim?5000 mi?6000 mi?..

    O/KM alınan bir otomobil ilk 400/km civarı hiç zorlanmadan sürülmelidir çünkü ilk defa bir arada çalışan silidir ile silindir yatakları bu ilk hareket esnasında aşırı baskı altında kalabilmektedir.(1 ay cıvarı)
    Bu ilk alıştırma çalışmalarından sonra aracınızın motoru yüksek devirlere çıkabilecek kıvama gelmiş durumda olacaktır.
    Bu durumda otomobil kısa bir süreliğine 3500/DD ve 5000/dd aralığında kullanılırsa aracın motoru sağır kalmıyacaktır son hızlara ulaşması ve hızlanması emsallerine göre daha iyi olacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?

    Alıntıları Göster
    bide benim bi arkadaş var onda 2006 dizel megane var ancak hiç 2000 devri geçmemiş araba normalde 80 bg ama 60 bg gbi gdio dio başka bi arkadaş.
    bu megane diğer meganlar tarafından tokatlandığıda bi gerçek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?

    Alıntıları Göster
    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?


    Alıntıları Göster
    sagir kalmasi ne demek arkadaslari gucten dusmesimi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin



    dogru teşhis.
    arkadaşinda da bahsettigi gibi gereksiz devirli kullanmak zarardan baska bişey getirmez.
    aracin belli bir devirde maksimum uretebildigi beygir ve torq degerleri vardır.
    ornegin aracınız max un torq una 4000 devirde ulaşıyor(genelde 4000 devirdir),bu durumda araci 6000 devirde kullanmak fazla yakıt ve cok aşınma demektir.ayrıca sizin hızlanmanızı da etkilemez,zamanınızı calar.
    rodaj i yenı araçlar da ben 2000 km diye biliyorum genelde.
    bu ilk 2000 km de araci zorlamak dan kacınırken,aaraci baymayında.
    en dogru kullanım aracın istediii devirde kullanımdır.arac 3000 i istiyor ise 2000 de vites değiştirip,aracın torqunu dusurup,daha fazla benzin yakar,aracın uyumlulugunu da azaltırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.



    Pek çok dizel araç max torkunu 1750 devir civarında veriyor. Bunlar ne yapacak? Rolanti devriyle mi gececekler?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?




    Araçlarda sadece 5. vites yok. Örneğin 1. viteste 1800 devire geldiğinizde 2. vitese alırsanız rampada ya çuvallarsınız ya da gaza sonuna yakın basmak zorunda kalırsınız. Max torku verdiği devri geçmeden 1000 km yol yapmak için arabayı özel parkura çıkartıp gezinmek gerek, yoksa pratikte böyle birşey mümkün değil.

    Yine benzinli araçlarda da çok fark var. Kimisi oldukça düşük devirlede max torku verirken kimisi max gücü verdiği devre yakın torkunu veriyor. Kıstasın max tork olmaması gerektiğini düşünüyorum. Tempra varken bizde kitapçığında max gücü verdiği devrin yüzde bilmem kaçını geçmeyin diye bir uyarı vardı.

    Örneğin Tempra 1.6 Max gücünü 5800 devir, max torkunu ise 2900 devirde veriyor. Passat 1.6 ise max gücünü 5600 devirde, max torkunu ise 3800 devirde veriyor. Bu durumda max torklarını düşük devirde verebilen araçlar dejavantajlı duruma düşüyorlar. Benim düşüncem bu rodaj süresini max tork değil, max gücün verildiği devir üzerinden hesaplayıp ona göre davranmak gerek. Zaten dediğim gibi Tofaş da o şekilde bir yöntem sunmuştu ama kitapçık artık mefta olduğu için tam rakamları veremiyorum.

    NOT: Yeni nesil araçlarda rodaj süresi olmadığına dair yazılar da okudum sağda solda. 407'nin kullanım klavuzunda da bu konuya hiç değinmemişler. Zaten dikkat ederseniz eski araçlarda çok kısa bir süre içinde bakıma çağırıyorlardı. Örneğin Tempra'da 1500 bakımı vardı, daha sonra her 10.000 de bir bakıma çağırmışlardı, ama ilk bakım 1500'de idi. 407'de böyle bir erken bakım istenmedi bizden, direkt 10.000 de çağırdılar.

    EDIT: Bu arada elimdeki Auto Show kitapçığında yeni bir örnek gözüme çarptı. 1997 model Passat 1.8T max torkunu 1750 devirde veriyor. 5. viteste 1000 devirdeki hızı da 37.2 km/s Bu araç rodajdan kurtulana kadar 50 km/s yi aşmamalı mı yani? Ama max torkunu 4000 devirde veren volvo s40 2.0, 5. viteste 1000 devirde 36.1 km/s ile gittiğine göre 115 km/s yapabilir rodaj süresince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 11 Haziran 2007; 20:03:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?




    Araçlarda sadece 5. vites yok. Örneğin 1. viteste 1800 devire geldiğinizde 2. vitese alırsanız rampada ya çuvallarsınız ya da gaza sonuna yakın basmak zorunda kalırsınız. Max torku verdiği devri geçmeden 1000 km yol yapmak için arabayı özel parkura çıkartıp gezinmek gerek, yoksa pratikte böyle birşey mümkün değil.

    Yine benzinli araçlarda da çok fark var. Kimisi oldukça düşük devirlede max torku verirken kimisi max gücü verdiği devre yakın torkunu veriyor. Kıstasın max tork olmaması gerektiğini düşünüyorum. Tempra varken bizde kitapçığında max gücü verdiği devrin yüzde bilmem kaçını geçmeyin diye bir uyarı vardı.

    Örneğin Tempra 1.6 Max gücünü 5800 devir, max torkunu ise 2900 devirde veriyor. Passat 1.6 ise max gücünü 5600 devirde, max torkunu ise 3800 devirde veriyor. Bu durumda max torklarını düşük devirde verebilen araçlar dejavantajlı duruma düşüyorlar. Benim düşüncem bu rodaj süresini max tork değil, max gücün verildiği devir üzerinden hesaplayıp ona göre davranmak gerek. Zaten dediğim gibi Tofaş da o şekilde bir yöntem sunmuştu ama kitapçık artık mefta olduğu için tam rakamları veremiyorum.

    NOT: Yeni nesil araçlarda rodaj süresi olmadığına dair yazılar da okudum sağda solda. 407'nin kullanım klavuzunda da bu konuya hiç değinmemişler. Zaten dikkat ederseniz eski araçlarda çok kısa bir süre içinde bakıma çağırıyorlardı. Örneğin Tempra'da 1500 bakımı vardı, daha sonra her 10.000 de bir bakıma çağırmışlardı, ama ilk bakım 1500'de idi. 407'de böyle bir erken bakım istenmedi bizden, direkt 10.000 de çağırdılar.

    EDIT: Bu arada elimdeki Auto Show kitapçığında yeni bir örnek gözüme çarptı. 1997 model Passat 1.8T max torkunu 1750 devirde veriyor. 5. viteste 1000 devirdeki hızı da 37.2 km/s Bu araç rodajdan kurtulana kadar 50 km/s yi aşmamalı mı yani? Ama max torkunu 4000 devirde veren volvo s40 2.0, 5. viteste 1000 devirde 36.1 km/s ile gittiğine göre 115 km/s yapabilir rodaj süresince.

    Alıntıları Göster
    Cevap vereyim:

    1. Maksimum tork devri motorun en güçlü olduğu devirdir. En çok iş yaptığı devir de maks. beygir gücü devridir (transmisyon oranları ve drag eğrisine bağlı olarak daha yukarıda veya daha aşığıda maksimum iş noktasına da erişeblirsiniz) Dolayısıyla motorun en az zorlandığı devirdir. Maksimum tork devrini anlık bir kaç yüz devir aşarsanız bu dünyanın sonu değildir. Burada kasıt sürekli maksimum tork devrini aşarak kullanmaktır. Yani maksimum tork devri ışık hızı gibi mutlak sınır bir değer değildir. Mak. tork 3000 devirse sen hızlanırken bir an 3500 devre çıkmış olabilirsin. Gözümüz sürekli takometrede araba kallanacak değiliz ya. Elbetteki bu devir zaman zaman çok kısa sürelerle az da olsa aşılabilir ama yeni arabanızı redline devrine dayarsanız, rodaj süresinin önemi kalmaz.

    2. Çoğu otomobil el kitapçığında devir belirtmez. bazılarında kms belirtir. mesela rodaj süresince 80'i aşmayın der (özellikle takometre yoksa). Ama bu otomobilin maksimum hızı 150-160 kms civarındadır. Ben bugüne kadar sıfır km 4 araç aldım. 2'sinde motor devrinden hiç söz etmiyordu, diğer ikisinde ise hız sınırı koymuştu şu hızı aşmayın diyordu. Aşmayın dediği hız da maksimum tork devrine denk geliyordu (hesapladım) Günümüzde üst ve üst orta sınıf araçların bazılarında (hangileri bilmiyorum) motor rodajı fabrikada yapılır. Ama A, B ve C segmenti araçlar en çok satan araçlardır. Bunların hemen tamamı rodaj ister çünkü binlerce hatta yüzbinlerce motoru 10-12 saat boyunca rpdajda tutmak firma için katlanılmaz bir maliyet getirir. Ama bunu üst sınıflarda yapabilir çünkü orda fiyatlar bu maliyeti örtebilecek kadar yüksektir. 200 bin tl verip aldğınız aracı hemen basmak istersiniz herhalde. Ama 20 bin tl verip aldığınız araçta bu lüksünüz yoktur. Ne ka ekmek, o ka köfte.


    Hangi araçlar rodaj ister hangileri istemez? Cevabını kendin vermişsin sevgili vozer. Eğer bir otomobil 1000-1500 km'de ilk bakıma çağrılıyorsa o otomobil rodaj ister. Çağrılmıyorsa istemez. Çünkü ilk bakım dediğiniz şey içinde metal çapakları biriken yağı değiştirmekten ibarettir. Bir de göstermelik lastik havalarına, suyuna hidroliğine filan bakarlar. Ama 1000 -1500 km bakımının yegane nedeni, metal tozuyla kullanılmaz hale gelen yağı değiştirmektir. Bu da motorun fabrikada rodajlanmadığının en somut kanıtıdır. Eski araçlar değil, yeni araçlar da hala 1000-1500 km bakımına çağrılıyor. 2 sene önce sıfır citroen dizelimi 1500 km bakımına soktum, şimdi de daha geçen cumartesi yeni Hondamı 1000 km bakımına soktum. Öyle eski araba yeni araba yarımı yok, sadece pahalı araba (biraz d ve e segmenti) normal ve ucuz araba (a b ve c segmenti) ayrımı var. Teknoloji ilerliyor. Eski arabalarda rodaj 3000-4000 km civarındaydı, sonra bu 2000'lere düştü. Şimdi de 1500-1000 seviyesinde. Teknoloji, özellikle cross-hatch honlama teknolojileri ilerledikçe bu rakamlar daha da aşağı çekilebilir ama günümüzde rodaj hala ve yaygın olarak var.

    1. vitesteyken 1800 devirde (veya 2000 devirde) yokuşu çıkın, 2. vitese atmak zorunda değilsiniz. Unutmayın rodaj sadece 1000-1500 km sürecek yani 2, bilemediniz 4 hafta. Bu kadarcık sıkıntıya katlanıverin. Aracı ömür boyu maksimum tork devrinde kullanacak değilsiniz ya! sadece 2 hafta sıkın dişinizi. Bu kadar basit.
    Ayrıca çoğu dizel motorun tork eğrisi düzdür. Yani 1600- 3800 (keyfi seçilmiştir) devir arası motorun tork çıktısı pek değişmez, bu devir aralıklarında tork değerleri hemen hemen düz bir hat oluşturur. Dolayısıyla pratikte bu devirler arasında motor yüke nerdeyse aynı kuvvet miktarıyla tepki verir. Burada esas sorun tork değil piston hızıdır. Rodaj boyunca motoru mümkün olduğunca devirsiz kullanmak esastır ancak yük altında devirsiz motor kullanmak motora daha çok zarar vereceğinden maksimum tork devri referans devir olarak verilmiştir. O bir yaklaşımdır, 3" aşağı 5 yukarı oralarda dolaşın" anlamındadır. İnsanlara pratik bir referans noktası sunmak amacıyla verilmiştir. Bu amaçla "maksimum beygir gücü devrinin dizeller için %50'si benzinliler için %60'ını aşmayın" derseniz mesela, kulağı tersten tutarak aynı şeyi söylemiş olursunuz, farketmez.

    Maksimum HP devri:
    Linea/Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    5000/6000/6000/6500/6000/6000

    Maksimum Tork devri:
    Linea/Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    1750/4000/4000/4200/4200/4250

    5. Vites maksimum tork devrinde hız:
    Linea/Jetta/Focus/Civic/Corolla/Megane
    ???/92/83//90/88/87 kms


    Not: Linea'nın motoru turbo diğerleri atmosferik emişlidir ama Lineanın maksimum hızı 200 kms, olduğuna göre 1750 devirde hızı en az 70 kms olmalıdır. Vites oranları açıklanmamış, açıklansaydı 1750 devirde 75-80 kms civarında hız çıkacağını düşünüyorum.

    Sonuçta yukarıdaki örneklerden anlaşılacağı üzere maksimum hp devrinin %60-70 arası zaten maksimum tork devrine denk gelmektedir ve hemen hemen tüm atmosferik emişli a, b ve çoğu c segmenti araç için rakamlar benzerdir.

    Sanırım şimdi resim daha iyi anlaşıldı.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    O "pek çok dizel aracın" 1750 devirde 5.vites hızı yaklaşık 90 kms hıza denk gelir. Bunun %80'i 70-75 km'dir. Rodajdayken 120 ile gitmeyi düşünmüyorsun herhalde?




    Araçlarda sadece 5. vites yok. Örneğin 1. viteste 1800 devire geldiğinizde 2. vitese alırsanız rampada ya çuvallarsınız ya da gaza sonuna yakın basmak zorunda kalırsınız. Max torku verdiği devri geçmeden 1000 km yol yapmak için arabayı özel parkura çıkartıp gezinmek gerek, yoksa pratikte böyle birşey mümkün değil.

    Yine benzinli araçlarda da çok fark var. Kimisi oldukça düşük devirlede max torku verirken kimisi max gücü verdiği devre yakın torkunu veriyor. Kıstasın max tork olmaması gerektiğini düşünüyorum. Tempra varken bizde kitapçığında max gücü verdiği devrin yüzde bilmem kaçını geçmeyin diye bir uyarı vardı.

    Örneğin Tempra 1.6 Max gücünü 5800 devir, max torkunu ise 2900 devirde veriyor. Passat 1.6 ise max gücünü 5600 devirde, max torkunu ise 3800 devirde veriyor. Bu durumda max torklarını düşük devirde verebilen araçlar dejavantajlı duruma düşüyorlar. Benim düşüncem bu rodaj süresini max tork değil, max gücün verildiği devir üzerinden hesaplayıp ona göre davranmak gerek. Zaten dediğim gibi Tofaş da o şekilde bir yöntem sunmuştu ama kitapçık artık mefta olduğu için tam rakamları veremiyorum.

    NOT: Yeni nesil araçlarda rodaj süresi olmadığına dair yazılar da okudum sağda solda. 407'nin kullanım klavuzunda da bu konuya hiç değinmemişler. Zaten dikkat ederseniz eski araçlarda çok kısa bir süre içinde bakıma çağırıyorlardı. Örneğin Tempra'da 1500 bakımı vardı, daha sonra her 10.000 de bir bakıma çağırmışlardı, ama ilk bakım 1500'de idi. 407'de böyle bir erken bakım istenmedi bizden, direkt 10.000 de çağırdılar.

    EDIT: Bu arada elimdeki Auto Show kitapçığında yeni bir örnek gözüme çarptı. 1997 model Passat 1.8T max torkunu 1750 devirde veriyor. 5. viteste 1000 devirdeki hızı da 37.2 km/s Bu araç rodajdan kurtulana kadar 50 km/s yi aşmamalı mı yani? Ama max torkunu 4000 devirde veren volvo s40 2.0, 5. viteste 1000 devirde 36.1 km/s ile gittiğine göre 115 km/s yapabilir rodaj süresince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 11 Haziran 2007; 21:42:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin


    Tabii,arabayı devirli kullan ki hareketli aksam birbirine girsin,motorun daha çabuk aşınsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytunkıy

    sagir kalmasi ne demek arkadaslari gucten dusmesimi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aytunzaa

    sagir kalmasi ne demek arkadaslari gucten dusmesimi?

    sağır kalması diye bir olay yok.

    neden sadece sağır kalma olayı otomobillerde yapılıyor.

    uçak
    gemi
    çim biçme makinesi
    bisiklet
    vcd
    walkman
    laptop
    asansör

    vs.
    bunlar da sağır kalır o zaman

    önemli olan
    sıfır alınan her makine ilk zamanlarda temkinli kullnılmalı ki
    fabrika hatalarından kaynaklanan bir olumsuz durumu en çabuk ve de en güvenli bir şekilde bertarf edilebilsin.

    ayrıca piyasada 2500 deviri geçmeyen araca muadillerinden daha fazla para veririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    quote:

    Orjinalden alıntı: aytunzaa

    sagir kalmasi ne demek arkadaslari gucten dusmesimi?

    sağır kalması diye bir olay yok.

    neden sadece sağır kalma olayı otomobillerde yapılıyor.

    uçak
    gemi
    çim biçme makinesi
    bisiklet
    vcd
    walkman
    laptop
    asansör

    vs.
    bunlar da sağır kalır o zaman

    önemli olan
    sıfır alınan her makine ilk zamanlarda temkinli kullnılmalı ki
    fabrika hatalarından kaynaklanan bir olumsuz durumu en çabuk ve de en güvenli bir şekilde bertarf edilebilsin.

    ayrıca piyasada 2500 deviri geçmeyen araca muadillerinden daha fazla para veririm.

    Alıntıları Göster
    @tralles;

    zahmet edip uzun uzun anlatmışsın, teşekkür ederim. Ben senin demek istediğini gayet iyi anladım fakat yukarıda örnek olarak da verdiğim gibi bazı çıkıntı araçlar var ve bunlar bu hesaplamaya uymuyorlar sanırım.

    Örneğin hem tempra hem de volvo max gücünü 5800 devirde veriyorlar. Ama volvo max torkunu 4000 devirde verirken tempra 2900 devirde veriyor. Yani Tempra'da max tork devri max güç devrinin yarısı. Normal şartlarda max tork devrinin de %70 inde kullandığımızı düşünürsek araç gitmeyecek heralde.

    Senin mesajını okuyunca şimdi daha net hatırladım, çağrışım yaptı. Tempra'da direkt bir hız vermemişlerdi ama aracın max hızının 2/3'ünü mü yoksa 3/5'ini mi ne geçmeyin diyordu kitabında. Tekrar teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 11 Haziran 2007; 22:40:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyrmann

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu da klasik otomobil geyiklerinden biri. Arabayı devirli kullanırsan sadece daha çabuk eskitirsin. Bir de üstüne üstlük fazla benzin parası ödersin. Arabanın sağırlığı denen olgu büyük ölçüde rodaj kurallarına uyulmamasından kaynaklanır.

    Rodaj günümüz otomobilleri için - bazı modellerde değişse bile - dizellerde 1500, benzinlilerde 1000 km civarı.

    Motora en büyük hasar genellikle ilk 100-200 km'de verilir (hasarın %80'i ilk 200 kalan %20'si son 800 km'de mesela...) Bu aşamada ne kadar iyi traşlanmış olursa olsun segman yüzeyleri ile silindir gömlek cidarları hala pürüzlüdür. İşte bu pürüzler ilk 1000 km'deki karşılıklı sürtünmeden kaynaklanan aşınma yoluyla giderilir. Aşınmanın düzgün olabilmesi için bu süre zarfında motorun zorlanmaması gerekir. Zorlanan veya devirli kullanılan motorda aşınma yoluyla kopan parçalar daha iri olur, bu da ilerde kompresyon kayıplarına yol açar. Sağlıklı ve ince çapaklı bir aşınma için ilk 1000-1500 km'de
    1. Maksimum tork devrini aşmayın
    2. Ani kalkış ve panik frenlerden kaçının.
    3. Mümkün olduğunca motor freninden kaçının. Fren yaparken önce debriyaj sonra fren pedalına basarak durun.
    4. Çok uzun ve dik yokuşlar tırmanmaktan kaçının
    5. Sürekli aynı devirde kullanmayın (mesela uzun yola çıkarsanız hep 2000 devirle gitmeyin, arada bir 1500-3000 devir arası gezinin. Bunda amaç motoru değişen yük şartlarına adapte etmektir.)
    6. Maksimum tork devrini aşmamakla birlikte, ortalama kullanım devriniz, motora yük bindirmemek şartıyla, maksimum tork tevrinin %70-80'i civarında olsun.
    7. Düşük devir ve yüksek vitesteyken vitesi küçültmeden hızlanmaya çalışmayın veya yüksek vitesten aniden düşük vitese geçmeyin.
    8. bu süre dolar dolmaz metal çapaklarıyla kirlenen yağı ve yağ filtresini hemen değiştirin.

    Bu kurallara uyarsanız, motorunuzun rodaj sonrası güç kaybetme (kötü rodaj motora %10 kadar güç kaybettirebilir) ihtimali en aza iner.

    Devirli kullanımdan kasıt ise daima maksimum tork devri civarı olmalıdır. daha yükseği motoru yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

    Not: rodajın bunun tam tersi şekilde, aracı yani alır almaz yarım saat boyunca motoru redline'da çalıştırarak yapılması gerektiğini söyleyen iddialar da var ama bu iddialar dyno ile kanıtlanmış değil, şimdilik sadece spekülasyondan ibaret.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    devirli kullanırsan sağır kalmasını belli bir ölçüde önleyebilirsin



    dogru teşhis.
    arkadaşinda da bahsettigi gibi gereksiz devirli kullanmak zarardan baska bişey getirmez.
    aracin belli bir devirde maksimum uretebildigi beygir ve torq degerleri vardır.
    ornegin aracınız max un torq una 4000 devirde ulaşıyor(genelde 4000 devirdir),bu durumda araci 6000 devirde kullanmak fazla yakıt ve cok aşınma demektir.ayrıca sizin hızlanmanızı da etkilemez,zamanınızı calar.
    rodaj i yenı araçlar da ben 2000 km diye biliyorum genelde.
    bu ilk 2000 km de araci zorlamak dan kacınırken,aaraci baymayında.
    en dogru kullanım aracın istediii devirde kullanımdır.arac 3000 i istiyor ise 2000 de vites değiştirip,aracın torqunu dusurup,daha fazla benzin yakar,aracın uyumlulugunu da azaltırsınız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    dogru teşhis.
    arkadaşinda da bahsettigi gibi gereksiz devirli kullanmak zarardan baska bişey getirmez.
    aracin belli bir devirde maksimum uretebildigi beygir ve torq degerleri vardır.
    ornegin aracınız max un torq una 4000 devirde ulaşıyor(genelde 4000 devirdir),bu durumda araci 6000 devirde kullanmak fazla yakıt ve cok aşınma demektir.ayrıca sizin hızlanmanızı da etkilemez,zamanınızı calar.
    rodaj i yenı araçlar da ben 2000 km diye biliyorum genelde.
    bu ilk 2000 km de araci zorlamak dan kacınırken,aaraci baymayında.
    en dogru kullanım aracın istediii devirde kullanımdır.arac 3000 i istiyor ise 2000 de vites değiştirip,aracın torqunu dusurup,daha fazla benzin yakar,aracın uyumlulugunu da azaltırsınız.


    Yanlışınız var.4000 devirde vites değiştirerek bir üst vitese geçmek tork kaybına neden olur.2 aracı bu farklı sekılde kullandıgımız da 6000 d d vites değiştiren digerıne fark atar.F1 dekı araclarda da bu sekıldedır.22000 devir çevirio adamlar.o zaman 20bin devır cevıren motorlar nıe yarıc araclarında war?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    @tralles;

    zahmet edip uzun uzun anlatmışsın, teşekkür ederim. Ben senin demek istediğini gayet iyi anladım fakat yukarıda örnek olarak da verdiğim gibi bazı çıkıntı araçlar var ve bunlar bu hesaplamaya uymuyorlar sanırım.

    Örneğin hem tempra hem de volvo max gücünü 5800 devirde veriyorlar. Ama volvo max torkunu 4000 devirde verirken tempra 2900 devirde veriyor. Yani Tempra'da max tork devri max güç devrinin yarısı. Normal şartlarda max tork devrinin de %70 inde kullandığımızı düşünürsek araç gitmeyecek heralde.

    Senin mesajını okuyunca şimdi daha net hatırladım, çağrışım yaptı. Tempra'da direkt bir hız vermemişlerdi ama aracın max hızının 2/3'ünü mü yoksa 3/5'ini mi ne geçmeyin diyordu kitabında. Tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Yukarıdaki hesaplama her araç için tutmaya bilir @trales




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.