Şimdi Ara

Teknoloji Fakültelerinden Mezun Olanlara Mühendis Unvanı Verilemeyecek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
131
Cevap
4
Favori
5.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pallad

    durmadan formasyonun verilip alınması ve bu mtoklara mühendislik hakkının verilip alınmasından bıktım artık. mtoklar çıktığından beri bir veriliyor bir alınıyor formasyonda benzer şekilde oyuncak mı bu böyle ne saçma sistemdir arkadaş?

    Alıntıları Göster
    03.07.1989 tarihli, 1988/5 E., 1989/3 K. sayılı Danıştay İçtihatları Birleştirme Kurulu kararına göre, “Kanunların geriye yürümezliği ilkesi, bir hukuki işlem veya eylemin, bir hukuki ilişkinin vuku bulduğu ya da meydana geldiği dönemdeki kanunun hükümlerine tabi kalmaya devam edeceğini ifade eder. Sonradan çıkan kanun, kural olarak yürürlüğünden önceki olaylara ve ilişkilere uygulanmaz”[5]. Yeni yürürlüğe giren kanunlar için kabul edilen geriye yürümezlik esası, idare hukuku alanında da “idari işlemlerin geriye yürümezliği” ilkesi olarak kabul görmektedir. Böylece, kazanılmış hakları, mevcut durumu korumak ve hukuki ilişkilerde istikrarı sağlamak gerekliliğinden doğan bir sosyal hayat kuralı olarak, “idari işlemlerin geriye yürümezliği” ilkesi idare hukuku alanında benimsenmiştir[6].

    "Sonradan çıkan kanun, kural olarak yürürlüğünden önceki olaylara ve ilişkilere uygulanmaz."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shrorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    Hocam bunu anlamıyorlar işte mtoklara giden adamları salak zannediyorlar fakat soru türlerini ezberleyip odtü'ye giden adamlarda var

    Alıntıları Göster
    Sen meslek lisesine fizik verme kimya verme matematik verme geometri verme ama ona SAYISAL ÖĞRENCİ ünvanını ver bölümünü ona göre okut. Çocukcağız biraz ıkınsın zorlasın gördüğü mesleği için tek umudu MTOK için zorlasın sonra yürütmeyi durdur. Eyyyyyy efendi sen önce git ADAM GİBİ EĞİTİM ver ADAM GİBİ EĞİTİM !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shrorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    Hocam bunu anlamıyorlar işte mtoklara giden adamları salak zannediyorlar fakat soru türlerini ezberleyip odtü'ye giden adamlarda var

    Alıntıları Göster
    mtok okuyan öğrenciler şimdi nabıcak en azından şuan okuyanlar bu haktan faydalanmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lova


    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    İyi de mühendislik fakültelerinin iyi eğitim vermediğini veya pratik yönünden hiç bir şey vermediğini söylüyorsanız o sistemin saçmalığı. Ama sonuçta ismi mühendislik. Fakülteden çıkan mühendis oluyor ki bu sayı da az bir sayı değil. Siz bunun yanına niye gereksiz başka bir fakülte açıp ismini teknoloji fakültesi koyup bir de bir ton adam ordan piyasaya çıkartırsınız. Sanki şimdi ki mühendisler çok iş buluyor da mühendis açığı var. Konu fakültelerin eğitiminin iyi olması değil, konu fakülteyi bitirdikten sonraki verilen ünvan. Ben şimdi soruyorum mühendislik fakültesinde okuyan da mühendis, teknoloji fakültesinde okuyan da mühendis e o zaman biri varsa öteki ne işe yarıyor? Neden iki ayrı fakülte açıp sonuç olarak aynı işi yapacak asam yetiştiriyorsunuz? Bu kadar saçma bir durum olabilir mi? Mühendis olacaksa mühendislik fakültesinden olsun, ha mühendislik fakültesinin eğitimini beğenmiyor musunuz, o zaman sistemi değiştirirsiniz. Ama sistemini beğenmiyorsunuz diye yanına başka bir fakülte açmanın mantığı var mı? 15 puan 20 puan farketmez, sonuçta aynı üniversitede farklı fakültede bile olsa senden 15 puan düşük bir adam okuyup senle aymı ünvanı kazanabiliyor. Mantık bunun neresinde soruyorum, bunun neyini savunuyorsunuz? Bu arada 15 puanı küçümsemişsiniz ama ciddi anlamda önemli bir puan ki hele o seviyelerde.

    Ben işini bilip açım diyen mühendis görmedim. 30 yıldır aynı dersi veren hocanın sorularını ezberleyerek 2.0 ortalamayla ıkına ıkına mezun olan adam işsizim diyorsa ayrı bir konu.

    Ülkede artık herşey torpile dönmüş durumda. Staj ararken bile öğrenciler neler çekiyor, tanıdığı olmayan staj yeri dahi bulamıyor.

    Benim algılamakta zorlandığım bir nokta var. Odtü-itü ile düşük puanlı ünileri kıyaslayınca " ya o üniversiteler zaten ayrı onlar çok avantajlılar" deniliyor, sorun yok. ama fakülte kıyaslayınca aman efendim olmaz. Yahu bırakın dezavantajlı şekilde mezun olsunlar. Önyargılı mezun olsunlar. Gerizekalı damgasıyla mezun olsunlar. Nasıl olsa siz daha önde değilmisiniz ? Daha avantajlı değilmisiniz ? E problemde yok. Eğer problem varsa yukarıda belirttiğim dereceli diploma sistemi olmalı. odtü-itü-ytü v.b okullara 1.sınıf diploma versinler, kocaeli-ktü-uludağ-egev.b 2. sınıf anadolu ünileri (selçuk-erciyes-fırat-cumhuriyet-omü-afyon v.b) 3. sınıf doğu-güneydoğudaki üniversitelerde 4. sınıf diploma versin.

    İş veren ihtiyacına göre alsın. Bakın ne kadar mantıklı bir çözüm. Yahut mezuniyet sınavlarıda toplu sınav şeklinde olsun. ite kaka ezber yaparak 4-5 yıl geçiren adam ünvan alamasın.

    Olaya küçük ve bencil bakmaktan vazgeçin.

    Kaldırılsada mevcut öğrencilere herhangi bir müdahale yapamazlar. En fazla oda üyelik vermez oda dava ile çözülür. Bundan sonrada fakülteye öğrenci alınmaz fakülte kapanır herkes rahat eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MoneyTalks -- 15 Haziran 2014; 1:21:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shrorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    Hocam bunu anlamıyorlar işte mtoklara giden adamları salak zannediyorlar fakat soru türlerini ezberleyip odtü'ye giden adamlarda var

    Alıntıları Göster
    tekrar değişir merak etmeyin.
    kokuşmuş makine mühendisleri odası daha çok ağlar.
    5-6 seneye belli başlı yerler hariç, diğer yerlere göre çok daha iyi mühendisler yetiştirecektir teknoloji fakülteleri.
    Şuan mezun olan olmadığı için bu görülemiyor.
    Ama eğitim olarak mühendislik fakültelerinden bir farkı yok.
    Statik burda da statik, mukavemet burda da mukavemet.
    Üstüne birde stajlar 1. sınıfta başlıyor.
    Son sene ise bir dönem sadece iş yeri eğitimi oluyor.
    Asıl mühendislik fakülteleri kapatılsın ya da akademisyen yetiştirsin.

    ayrıcahttp://www.danistay.gov.tr/ burada öyle bir karar gözükmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ryan Oreily -- 15 Haziran 2014; 2:06:32 >




  • Ben 2 yıllık okuyorum. Mühendisliğe giden adama soruyorum ilgin var mı diye puanım buna yetti diyor. Şimdi kaybeden kim ben ilgim olduğu için gidiyorum ders çalışmadım olmadı 4 yıllık yoksa bu adam mı kaybediyor. Bugün sınav başlamadan önce hoca ile konuştum mak. müh. dersine giriyorum diyor adam daha cıvatayı bilmiyor diyor. Bilgisayarı açıp face twitter takılıyor diyor. Mühendislik eskidendi. Mühendis dediğin zaman bir karizması vardı ama şimdi onu yavaş yavaş yerle bir ediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shrorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    Hocam bunu anlamıyorlar işte mtoklara giden adamları salak zannediyorlar fakat soru türlerini ezberleyip odtü'ye giden adamlarda var

    Alıntıları Göster
    Anayasaya göre verilen hak geri alınamaz. Sanmıyorum öyle bır sey olacagını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peace*

    Anayasaya göre verilen hak geri alınamaz. Sanmıyorum öyle bır sey olacagını.

    Alıntıları Göster
    Çok iyi olmuş çok da güzel olmuş kardeşim. Ben o kadar bir tarafımı yırtayım öss'de belli bir başarı sağlayım ama o adam hayatı boyunca yatıp çıkan fırsatı değerlendirip benle aynı seviyeye gelsin yok öyle yağma. Ayrıca ders olarak fark yok diyen arkadaşlar evet ders adı olarak fark yok. Ama sorarım lisede temel fizik görmemiş bir adama benim bölümümde anlatın fizik dersini verirsen o adam ne yapar ? Beceremez , dersten kalır. Çok öğrenci kalırsa teknoloji fakültesi ne yapar ? Dersin içeriğini hafifleştirir biz bunu pratikte hallederiz der. Ama o da öyle olmaz laboratuvarda ilk deneyde eline breadboardı alan adam avel avel bakar bu ney lan diye. Kafanızdaki mühendis tanımı nedir merak ediyorum bizim herşeyin pratiğini bilmemize gerek yok bunun için teknisyenler yetişiyor iki yıllık bölümlerde. Mühendis dediğin tasarımı yapar, hesabını kitabını halleder, gerekirse projeyi kendisi çizer işin üretim kısmını teknisyene yada işçiye bırakır. Ha gerekirse tabi ki işi de yapar ama imalatın yükü mühendiste değildir. Nereye gidersen git bunu görürsün. Anlamadan bilmeden yorum yapmaktan keyif alıyorsunuz yemin ediyorum.

    Aynı şeyler hemşirelik okuyanların tek sınavla Fizyoterapist, sosyoloji mezunlarının tek sınavla PDR uzmanı ve teknik öğretmenlerin tek bir sınav ve 100 saatlik eğitim(!) le mühendis olmalarında da geçerli ki bu tek sınavı açıp baktıysanız 8.sınıfa giden orta seviye bir öğrencinin bile başarılı olabileceği bir sınavdı. TMMOB'nin çözmesi gereken diğer konu da budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ryan Oreily

    tekrar değişir merak etmeyin.
    kokuşmuş makine mühendisleri odası daha çok ağlar.
    5-6 seneye belli başlı yerler hariç, diğer yerlere göre çok daha iyi mühendisler yetiştirecektir teknoloji fakülteleri.
    Şuan mezun olan olmadığı için bu görülemiyor.
    Ama eğitim olarak mühendislik fakültelerinden bir farkı yok.
    Statik burda da statik, mukavemet burda da mukavemet.
    Üstüne birde stajlar 1. sınıfta başlıyor.
    Son sene ise bir dönem sadece iş yeri eğitimi oluyor.
    Asıl mühendislik fakülteleri kapatılsın ya da akademisyen yetiştirsin.

    ayrıcahttp://www.danistay.gov.tr/ burada öyle bir karar gözükmüyor.



    Katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seraphine

    Çok iyi olmuş çok da güzel olmuş kardeşim. Ben o kadar bir tarafımı yırtayım öss'de belli bir başarı sağlayım ama o adam hayatı boyunca yatıp çıkan fırsatı değerlendirip benle aynı seviyeye gelsin yok öyle yağma. Ayrıca ders olarak fark yok diyen arkadaşlar evet ders adı olarak fark yok. Ama sorarım lisede temel fizik görmemiş bir adama benim bölümümde anlatın fizik dersini verirsen o adam ne yapar ? Beceremez , dersten kalır. Çok öğrenci kalırsa teknoloji fakültesi ne yapar ? Dersin içeriğini hafifleştirir biz bunu pratikte hallederiz der. Ama o da öyle olmaz laboratuvarda ilk deneyde eline breadboardı alan adam avel avel bakar bu ney lan diye. Kafanızdaki mühendis tanımı nedir merak ediyorum bizim herşeyin pratiğini bilmemize gerek yok bunun için teknisyenler yetişiyor iki yıllık bölümlerde. Mühendis dediğin tasarımı yapar, hesabını kitabını halleder, gerekirse projeyi kendisi çizer işin üretim kısmını teknisyene yada işçiye bırakır. Ha gerekirse tabi ki işi de yapar ama imalatın yükü mühendiste değildir. Nereye gidersen git bunu görürsün. Anlamadan bilmeden yorum yapmaktan keyif alıyorsunuz yemin ediyorum.

    Aynı şeyler hemşirelik okuyanların tek sınavla Fizyoterapist, sosyoloji mezunlarının tek sınavla PDR uzmanı ve teknik öğretmenlerin tek bir sınav ve 100 saatlik eğitim(!) le mühendis olmalarında da geçerli ki bu tek sınavı açıp baktıysanız 8.sınıfa giden orta seviye bir öğrencinin bile başarılı olabileceği bir sınavdı. TMMOB'nin çözmesi gereken diğer konu da budur.


    O farkı anlamazlar kardeşim istediğin kadar anlat. Teknik eğitim fakültelerinin tabelaları değişti içerikte büyük bir değişme yok ama biz mühendisiz diyorlar. Daha adam akıllı mezun vermedi mezunlar piyasada neler yaptı neler yapamadı hiçbirşey belli değil ama biz işi bilen mühendisiz diye geçiniyorlar. Neye dayanıyor?

    Aynı statik aynı mukavemet diyen arkadaşlara gülüyorum. Mühendislik fakültesinde dersleri mi aldında biliyorsun ders ismi aynı diye aynı eğitimi almış olmuyorsun sana eğitimi kimin ve nerde verdiği önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shrorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: MoneyTalks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lova

    Dedin ya marmara mtokun puanı doğudaki çoğu mühendislikten fazla diye. Madem öyle o puanı yapıp mühendis olan adamın neyi eksik de gidip taa doğuda dandik üniversitelerde okuyor, niye gidip güzelim marmara üniversitesinde okumasın? Bu hak mıdır? Sen anca doğudaki mühendisliği tutturacak kadar puan yap ama git marmarada oku. Hem de sonuçta mezun olunca ikiniz de mühendis olun. Böyle iş dünyanın başka neresinde var? Aynı olay öğretmenlik-bölümler arasında var. Öğretmenlik kazananlar o kadar uğraşıp daha yüksek puan alsınlar ama hiç çalışmayıp kıçı kırık bi bölüm okuyan adam da formasyon alıp yine öğretmen olabilsin. Var mı öyle olay. Ayrıca mühendislik fakültelerinde ne kadar teori de gösterilse sonuçta işin teorisi de işin öğrenilmesi gereken kısmı. Tamam pratik de yapılması lazım ama bu üniversite sisteminin zaten genel bir eksiği

    Bakın objektif bakmaktan uzaksınız. Haklısınızda objektif bakılabilmesi için iki fakültedede ögrenci-mezun olmamak gerekli.

    Direk m.t.o.k puanlarıyla bakmayın. Normal teknoloji puanlarınada bakın. Marmara teknoloji taban puanı 2011 de 454 aynı yıl marmaranın mühendislik fakültesi aynı bölümü ise 468 le kapatmış. 14 puan içinmi bu kadar dalavare ? İşin komik kısmıda 300 ü geçemeyip mühendislik fakültesine gidip kendisinden 3 4 puan düşük alıp teknolojiye gidenlere karşı bir üstünlük çabasında olanlar. Hele barajla çevreye jeolojiye v.b girenleri saymıyorum bile.

    Bu tartışmanın ana noktası "puan" olduğu için odtü ile bir kıyaslama yapıyorum. Hani tüm süper zeka-dahi arkadaşlarımız yüksek puan alıp mühendislik fakültesinde okuyorlarya. odtüdeki adamın aldığı puanın yarısını alanda mühendislik fakültesinde okuyor. Ve aynı ünvanla mezun oluyor. Özelde ikisinin yeri klası farklı olabilir, olacaktırda. Ama sizin bakış açınıza göre önemli olan "ösym puanı" ise işte buradada bir adaletsizlik vardır.

    *Eğer tüm mesele "puan" ise okulları puanlarına göre sınıflandırsınlar. İlk 4 5 okula 1. sınıf mühendis diploması sonraki 5 6 okula 2. sınıf mühendislik diploması sonraki xx okula 3. sınıf, baraja yakın puan ile alan okullarada 4.snıf mühendislik diploması verilsin. İşinize geliyormu ?

    250-260 la ogrenci alan fırat mühendislik fakültesi bile kendisinden daha batıdaki pekçok mühendislik fakültesinden daha iyi eğitim veriyor. Herşey puan değil. Ve yine aynı üniversitenin teknoloji fakültesi öğgrencisi o fakültenin mühendislik fakültesindeki ögrenciye ders çalıştırabiliyor. Yani amanda aman mühendislik fakültesi atom parçalıyor müthiş zor kafasından önce bir kurtulun. Ders belli kitap belli, konu başlıkları belli. Bu noktadan sonra dersi zorlaştıracak şey sadece hocadır. Hocanın zorluğuda fakülte ismiyle orantılı olarak değişmez.

    m.t.o.k giren adam zaten mecburi 1 yıl hazırlık okuyup hayatından 1 sene fedakarlık edip gerekli bedeli ödüyor.

    Mühendislik fakültesi mezunu olup, teknik resim okuyamayan, tolerans nedir bilmeyen, ölçü aletlerini kullanıp okuyamayan, küçük-orta ölçekleri işletmelerde kullanılan cihazları sadece ders kitabında-notunda ve staj zamanında 2 3 hafta uzaktan görmüş biri ne verebilir o işletmeye önce bunu düşünün. Sonra gelin tekrar konuşalım.

    Keşke ayrı bir fakülte açılması yerine var olan fakültelere ayrı kontenjanlar eklenseydide böyle garip olaylar meydana gelmeseydi.

    Hocam bunu anlamıyorlar işte mtoklara giden adamları salak zannediyorlar fakat soru türlerini ezberleyip odtü'ye giden adamlarda var

    Alıntıları Göster
    Ülkede diplomanın önemi kalmadı. İktidarın işine geliyorsa zaten istediğin mevkiye atarlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RockMafia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ryan Oreily

    tekrar değişir merak etmeyin.
    kokuşmuş makine mühendisleri odası daha çok ağlar.
    5-6 seneye belli başlı yerler hariç, diğer yerlere göre çok daha iyi mühendisler yetiştirecektir teknoloji fakülteleri.
    Şuan mezun olan olmadığı için bu görülemiyor.
    Ama eğitim olarak mühendislik fakültelerinden bir farkı yok.
    Statik burda da statik, mukavemet burda da mukavemet.
    Üstüne birde stajlar 1. sınıfta başlıyor.
    Son sene ise bir dönem sadece iş yeri eğitimi oluyor.
    Asıl mühendislik fakülteleri kapatılsın ya da akademisyen yetiştirsin.

    ayrıcahttp://www.danistay.gov.tr/ burada öyle bir karar gözükmüyor.



    Katılıyorum

    başbakan zaten mmo yu çevre bakalnlığına bağlayacak
    öyle bir haber çıkmıştı..

    ayrıca size katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RockMafia

    Teknoloji fakültelerinin mühendislik programlarından mezun olanlara mühendislik unvanı verilmesine ilişkin Yükseköğretim Kurulu kararının yürütmesi durduruldu.

    Danıştay Sekizinci Daire, TMMOB tarafından açılan davada ara karar vererek, Yükseköğretim Yürütme Kurulu`nun 24.07.2013 tarih ve 23 sayılı "Teknoloji fakültesi ile mühendislik fakültesi bünyesinde yer alan aynı isimli mühendislik programlarının birbiri ile eşdeğer olduğu ve teknoloji fakültelerinin mühendislik programlarından mezun olanların ilgili dalın mühendisi unvanını kullanacakları" şeklindeki kararının yürütmesini durdurdu.

    Kaynak:http://tmmob.org.tr/genel/bizden_detay.php?kod=9887&tipi=2

    Böyle birşey olamaz cidden olamaz ben koü teknoloji fakültesi 2. sınıf okuyorum mtok kontenjanından değil normal kontenjandan girdim..

    Lys sıralamam 45 bindi . Şimdi nolucak benim 2 senem ben mühendis ünvanı alamayacak mıyım?

    Derslerimizin hepsi makine müh.le aynı üstüne daha fazla otomotiv ağırlığında ders görüyoruz üniversiteye girerken hoca siz mühendissiniz dedi bize.. böyle birşey olursa aihm'e kadar yolu var bu işin..

    Benden sonra girenlere müh. ünvanı vermiyoruz desin ona göre millet tercih yapsın ama bana o ünvanı vericekler devlet verdiği hakkı geri alamaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saveyourself -- 15 Haziran 2014; 12:05:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    quote:

    Orijinalden alıntı: RockMafia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ryan Oreily

    tekrar değişir merak etmeyin.
    kokuşmuş makine mühendisleri odası daha çok ağlar.
    5-6 seneye belli başlı yerler hariç, diğer yerlere göre çok daha iyi mühendisler yetiştirecektir teknoloji fakülteleri.
    Şuan mezun olan olmadığı için bu görülemiyor.
    Ama eğitim olarak mühendislik fakültelerinden bir farkı yok.
    Statik burda da statik, mukavemet burda da mukavemet.
    Üstüne birde stajlar 1. sınıfta başlıyor.
    Son sene ise bir dönem sadece iş yeri eğitimi oluyor.
    Asıl mühendislik fakülteleri kapatılsın ya da akademisyen yetiştirsin.

    ayrıcahttp://www.danistay.gov.tr/ burada öyle bir karar gözükmüyor.



    Katılıyorum

    başbakan zaten mmo yu çevre bakalnlığına bağlayacak
    öyle bir haber çıkmıştı..

    ayrıca size katılıyorum.

    Alıntıları Göster
    meslek çıkışlı adam 3 sene boyunca o işi pratik yaparak öğrensin sonra 3-5 sayısal ders görmedi diye ezin mtok okuyacakları
    o 3-5 sayısal ders açığını zaten hazırlık okuyarak kapatır adam
    ama sen gidip civata-somunun vs ne olduğunu bilmeyen , anahtar tutmayı bilmeyen adamı mühendis yapıyorsun
    şimdi diceksiniz anahtar tutma vs ustaların işi yok öyle birşey , mühendis gerektiğinde anahtarda tutucak eli
    geçen sene staj yaptığım bir iş makinası firmasında servis müdürümüz (makina mühendisi) adama yankeski ne diye sorsan öylece bakar
    eğitim için Almanyadan mühendis gelmişti ,takım arabasını alıp ne kadar parçası vs varsa kendi başına anlata anlata söktü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GATIRCAN

    SAÇMALIĞA BAK YA TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLMEM NE MÜHENDİSLİĞİ ,ADAM MÜHENDİS OLAMAYACAK.
    BÖLÜMÜN ADI MÜHENDİSLİK AMA MEZUN OLAN ADAM MÜHENDİS DEĞİL

    BENCE HALİ HAZIRDA O BÖLÜMDE OKUYAN ÖĞRENCİLER MEZUN OLDUĞUNDA MÜHENDİS OLMALI.
    İNSANLAR MÜHENDİS OLABİLMEK İÇİN TERCİH ETTİ O BÖLÜMLERİ. BÖYLE BİR KARAR ALINDIYSADA BUNDAN SONRA YERLEŞEK ÖĞRENCİLERİ KAPSAMALI YA DA BİR DAHA ÖĞRENCİ ALINMASIN O FAKÜLTELERE

    Havalarını alıyorlar onlar. Hiç birinin imza yetkisi olmadı, olmayacak da. Mühendislik odası hiç birine mühendis ünvanı vermiyor.




  • adalet yerini bulmus ogretmenlik okuyan adami muhendis yapmak neyin kafasi ise.

    zaten maaslsr dusuk bunlarda gelince asgari alir millet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    quote:

    Orijinalden alıntı: GATIRCAN

    SAÇMALIĞA BAK YA TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLMEM NE MÜHENDİSLİĞİ ,ADAM MÜHENDİS OLAMAYACAK.
    BÖLÜMÜN ADI MÜHENDİSLİK AMA MEZUN OLAN ADAM MÜHENDİS DEĞİL

    BENCE HALİ HAZIRDA O BÖLÜMDE OKUYAN ÖĞRENCİLER MEZUN OLDUĞUNDA MÜHENDİS OLMALI.
    İNSANLAR MÜHENDİS OLABİLMEK İÇİN TERCİH ETTİ O BÖLÜMLERİ. BÖYLE BİR KARAR ALINDIYSADA BUNDAN SONRA YERLEŞEK ÖĞRENCİLERİ KAPSAMALI YA DA BİR DAHA ÖĞRENCİ ALINMASIN O FAKÜLTELERE

    Havalarını alıyorlar onlar. Hiç birinin imza yetkisi olmadı, olmayacak da. Mühendislik odası hiç birine mühendis ünvanı vermiyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    quote:

    Orijinalden alıntı: GATIRCAN

    SAÇMALIĞA BAK YA TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLMEM NE MÜHENDİSLİĞİ ,ADAM MÜHENDİS OLAMAYACAK.
    BÖLÜMÜN ADI MÜHENDİSLİK AMA MEZUN OLAN ADAM MÜHENDİS DEĞİL

    BENCE HALİ HAZIRDA O BÖLÜMDE OKUYAN ÖĞRENCİLER MEZUN OLDUĞUNDA MÜHENDİS OLMALI.
    İNSANLAR MÜHENDİS OLABİLMEK İÇİN TERCİH ETTİ O BÖLÜMLERİ. BÖYLE BİR KARAR ALINDIYSADA BUNDAN SONRA YERLEŞEK ÖĞRENCİLERİ KAPSAMALI YA DA BİR DAHA ÖĞRENCİ ALINMASIN O FAKÜLTELERE

    Havalarını alıyorlar onlar. Hiç birinin imza yetkisi olmadı, olmayacak da. Mühendislik odası hiç birine mühendis ünvanı vermiyor.



    Gelmiş MTOKlu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    quote:

    Orijinalden alıntı: GATIRCAN

    SAÇMALIĞA BAK YA TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLMEM NE MÜHENDİSLİĞİ ,ADAM MÜHENDİS OLAMAYACAK.
    BÖLÜMÜN ADI MÜHENDİSLİK AMA MEZUN OLAN ADAM MÜHENDİS DEĞİL

    BENCE HALİ HAZIRDA O BÖLÜMDE OKUYAN ÖĞRENCİLER MEZUN OLDUĞUNDA MÜHENDİS OLMALI.
    İNSANLAR MÜHENDİS OLABİLMEK İÇİN TERCİH ETTİ O BÖLÜMLERİ. BÖYLE BİR KARAR ALINDIYSADA BUNDAN SONRA YERLEŞEK ÖĞRENCİLERİ KAPSAMALI YA DA BİR DAHA ÖĞRENCİ ALINMASIN O FAKÜLTELERE

    Havalarını alıyorlar onlar. Hiç birinin imza yetkisi olmadı, olmayacak da. Mühendislik odası hiç birine mühendis ünvanı vermiyor.



    Gelmiş MTOKlu

    mtoklu değilim..düz lise çıkışlıyım..

    adam ol




  • speedman kullanıcısına yanıt


    Valla aslında açıkçası bu Tek. Fak. olayına az kalsın bende kanıyordum. Allah'tan ucuz yırttım. Hiç bilgilendirmemişlerdi bizi zamanında. Bende salak gibi yazdıydım. Ha mühendislik fakültesine gittim de ne oldu? Şimdi sorsan mühendislik yazar mıydım 4 sene önce? Yok Zaten Eylül'de staj sonu diploma almaya Eskişehir'e geldiğimde ıslak odunla döveceğim bizim bölüme yeni gelenleri




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.