Sayın IBM yetkilisi, Ben 10.10.2003 tarihi itibarı ile uzun süre yaptığım araştırmalar sonucunda IBM Thinkpad R40 notebook almaya karar verdim.Bu kararımda IBM adının yanında Ankarada ikamet etmemden dolayı teknik servis hizmeti Ankarada olan ve iyi hizmet veren bir firma olmasının büyük etkisi oldu. Daha sonra 10.10.2003 tarihinde IBM Thinkpad R40’ı Teknosa Necatibey Kızılay mağasından aldım.Fakat aldığım ilk andan itibaren notebook harddiskinden gelen sesler beni rahatsız etmeye başladı.Fakat daha önce notebook kullanmamamdan dolayı bunun normal olduğunu sandım.Fakat 2 gün sonra bu notebooku önerdiğim diğer bir arkadaşımın notebooku satın alması ile bir gariplik olduğunu fark ettim.2. alınan notebookda herhangi bir ses yoktu.ve işlemler hiç sıkıntısız yapılabiliyordu.Buna karşın benim makinemde ses rahatsız edici seviyede ve yoğun işlemler sırasında sorun daha da belirginleşiyor ve sistemin bütününü etkiliyordu.Bunun sonucu olarak daha birkaç gün önce aldığım notebookumu önce teknosaya götürdüm ve birebir değişim hakkımdan yararlanmak istedim.Fakat hakkım olmasına karşın bana bunun mümkün olamayacağını söylediler.Fakat ben üzerine düşünce makineyi test için istanbula gönderip daha sonra Arena Bilgisayardan gelecek cevaba göre bana bir çözüm bulabileceklerini söylediler.Ben notebookun İstanbulda değil Ankarada arıza tespitine girmesini isteyince beni destek bilgisayara gönderdiler.ve sonunda Ankara destek bilgisayarın yardımı ile HDD’nin problemli olduğu belgelendi ve tekrar teknosaya gittim.Fakat bu kez cevap belgenin bu şekli ile kabul edilemeyeceği idi.Beni teknosa merkez müşteri ilişkileri ile görüştürdüler.Ordan da ancak servisten alınbacak raporda ‘mal ayıplıdır veya kullanıcı hatası yoktur’diye ibare olması halinde birebir değişim yapabileceklerini söylediler.Bense tekrar Destek bilgisayara gittim fakat servis böyle bir belgenin verilemeyeceğini söyledi.Tüm bunlar gerçekleşirken IBM’den yetkililerlede görüşmeler destek bilgisayar vasıtası ile yapılmıştır. Daha sonraki gün destek bilgisayardan aranmış ve notebookumu yenisi ile değiştirebileceğim söylenmiştir.Bu karar IBM Serdar Büyüközer’le yapılan görüşmeler sonucunda alınmış.Konu hakkında bir sorun olursa IBM/İst Burak Alper ile görüşülebileceği verilen belgede yazmaktadır.Fakat Teknosa müşteri hizmetleri!!! Beni arayıp bunun bu yolla çözülemeyeceği her şirketin bir politikası ve yöntemleri olduğunu söylemiştir.Notebook’u İstanbul Arena Bilgisayara göndermemi ve oradan alınacak cevabı beklememi istediler.Bense artık yenik düşüp bence teknik servis yetkisi olmayan ve aracı bir firma olan Arena bilgisayara Notebooku ‘Ayıplıdır ve kullanıcı hatası yoktur’diye garip bir rapor almaya gönderdim.Sorunun bügün çözüleceği söylenmesine rağmen beklediğim şu saatlerde soruna çözüm bulunamamıştır.Bu aynı şekilde her gün bu saatlere kadar getirilip saat 17:00 olunca mesai bitti bir şey yapamayız mantığı bir sonraki güne atılmaktadır.Artık bir sonraki gün kalmamış şimdi de hafta sonu bahanesi çıkmıştır.Ben desktop bilgisayarımı satıp daha kolay sunum yapmak için aldığım notebook yüzünden çok zor durumda kalmış durumdayım.Bu yüzden şu anda tez çalışmalarıma ara vermek zorunda kalmış durumdayım. Bunları size anlatmamdaki amaç 2-3 gündür çektiğim sıkıntıların sizin tarafınızdan da bilinmesidir.Birkaç gün önce alınan bir notebookun bozuk çıkması sorun değildir.Fakat müşteriye yaklaşımlar çok önemlidir.Teknosa ve arena bilgisayar’ın yaklaşımları sonucunda bir marka adı kötülenmektedir.Teknosanın müşteriye hırsız gibi davranması sizce doğru mudur?Notebook’un içinden parça çalıp çalmadığımı onlar nereden bilecekmiş Ya notebooka kahve döktüysem? Benim anlamadığım konu firmanın müşteriye bu güvensizliği niye?Ben kaçmıyorum ki kimlik bilgilerim vergi numaram k.kertı numarası herşey ellerinde gelir bulursun ortada bir problem varsa.Doğru değil mi?Eğer bu tip suçlamalarla karşı karşıya kalacağımı bilseydim notebookunuzu kesinlikle satın almazdım.Demek ki notebookum her bozulduğunda bu tip suçlayıcı davranışlarla karşılanacağım.Kaç gündür psikolojim bozulmuş durumda ve pek de düzelecek gibi görünmüyor.Haklı iken hem hırsız hem suçlu hem de değersiz hissediyorum kendimi.İnsanlar alışveriş’i değersiz hissetmek için yapmazlar. Eğer insan bir marka tercihi yapıyorsa bu onda bir güven yarattığı içindir.Ne yazık ki Notebook alırken verdiğim marka ve satıcı kararının yanlış olduğunu acı bir deneyimle anlamış bulunmaktayım.Bunda herkesin payı büyüktür.Teknosa başta olmak üzere daha sonra bu ürünün alındığı aracı firma Arena bilgisayar ve tüm çabalarına rağmen müşterisinin bu üçgen içinde kalmasına göz yuman IBM.Burada benim kaybettiğim günler ve maddiyat önemini yitirmekte ve markanın benim gözümdeki değerinin düşmesi önem kazanmaktadır.Ben IBM firmasının hizmet anlayışının kaliteli ve müşteri odaklı olduğunu sanmaktaydım. Tüketici olarak haklarımı yasal olarak arayacağımı ve bundan sonraki yaşantım boyunca IBM ürünlerini kullanmayacağımı ve çevremde ne kadar çok insanı bu yaşadıklarımdan haberdar edebilirsem edeceğimi bilmenizi isterim.Önemli olan bir firmaya duyulacak güvendir.Ve bu güven bende yok olmuştur.IBM’in herhangi bir ürününü gördüğüm zaman içimden geçen kötü anılar asla yok olmayacaktır... Bilgilerinize arz eder.İyi Çalışmalar dilerim.
Çağdaş ÖNEREN
Müşteri Adı: Çağdaş ÖNEREN TEL: 0 543 554 9669 Adres: 403.sok Girne Mahallesi 1/1 100.yıl ANKARA Fatura No: A583911 Satın alma tarihi: 10/10/2003 Marka/Model: IBM thinkpad R40 2681-HGS Seri No: KB548B4 Satın alına firma: Teknosa Kızılay Ankara Toptancı firma: Arena Bilgisayar/Kemerburgaz İstanbul
evet en sonunda başarıya ulaştığımı sandım yani gelen notebooku hiç açılmamış kutusu ile aldım ve şok bu da bozuk evet dikkatli olun arkadaşlar.Firmalar bizi para olarak görüyor.Adamların ankaradaki servisleri kargo görevi yapıyor sadece notebook bozulunca istanbula gönderiyorlar.Dikkatli olun ibm yazısı sizi aldatmasın çünkü aynı modelin içindeki donanımlar farklı marka 3 tane gördüm raminden hddsine kadar hepsi farklı.ve son olarak malı sattıktan sonra sizinle muhatap olmuyorlar.attığım maile cevap alamadım. herkese iyi günler...
geçmiş olsun arkadaşım büyük firmalara güvenip aldığın ürüne destek çıkmamaları gerçekten ayıp herkes senin gibi bu tür olayları buraya yazmalı hatta birlik içinde bu tür yerleri maille eleştirmeliyiz kanuni yoldan bişiler yapmak istersen benim fikrim bulunduğu yerdeki sanayi müdürlüğüne gidip müşteri hakları ile ilgili şikayette bulun derim. telsimden o şekilde parasını geri alan birisi olduğunu biliyorum.sanayi müdürlüğü yaptırım gücü olan bi yer.
Arkadaşım geçmiş olsun öncelikle Teknosa denen illete de saplandığın için. Ama IBM marka notebook için de sende de biraz haksızlık yok değil. Notebook alırken akla gelecek 4. markadır da onun için. Bence hemen tüketici mahkemesine başvur masrafı da yok ve %yüz kazanırsın gerekirse hukuki yardımı da yaparınm bilgi olarak selam.
hic sasırmadım.cok benzeri benim de basıma geldi.bu teknosa denen lanet sirketten bende compaq evo 1015v notebook aldım.istedigim özellikleri söylememe ragmen oradaki eleman bana yanlıs notebooku vermis.aynı modelin icinde iki farklı model olabiliyormus ama ben istedigim nitelikleri söylemis ve eleman da evet biliyorum iki farklı notebook var aynı modelde demis ve verdiginin benim istedigim notebook oldugunu söylemisti.ben de hic demeden aldım getirdim eve actım windowsu etkinlestirdim sistem özelliklerine bir baktım ve o an dünyam yıkıldı.hemen ertesi gün degistirmek icin götürdüm fakat etkinlestirme yaptıgım icin degistirlemeyecegini söylediler.her ne kadar ben bana yanlıs notebook vermissiniz bu sizin sucunuz diye yırtınsam da onlar elimizden gelen birsey yok dedi ve savusturdular beni baslarından. YAZIKLAR OLSUN SANA TEKNOSA!!!!!!!!!!!!!!!!!! [ban][ban][ban][ban][ban][ban][ban]
<font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Bu Teknosanın tamamı maynak! niye mi ben uçurumun yanından geçtim onlardan. Notebook alacaktım. 400 dolar peşin verip kalanını vadeli alacaktım tamam dediler. Ben de toshiba model seçtim. Neyse kalanı nasıl ödeyeceğim diye bir kontrol edeyim dedim bir de ne göreyim. Siz kulaklarınıza inanamazsınız. Adamlar önce kdv li fiatın 12 aylık faizini hesaplayıp önüme koymuşlar. Yaw dedim ben peşin fiattan düşülmek üzere 400 dolar veriyorum ya tamam dediler onları son taksitlere sayarız. Dedim sizde mi bir maynaklık var yoksa bende mi? Yoksa bir kamera şakası mı buuuu? Dedim hiç peşinat vadeli faizli paranın taksidine sayılır mı? Bir araba alıyorsun 20milyar 10 milyarını peşin veriyorsun kalanını uygunfaizle taksitli alırsın aksini diyecek var mı arkadaşlar. Bunlar nasıl yapıyor biliyor musunuz? 20milyarın vadeli diyelim ki faiziyle 24milyar tuttu aylık 2milyar ödersin senin peşin 10 milyarını son 5 taksite sayıyor dedim siz çıldırmışsınız. Hiddetle oradan çıktım. Karşılarında hemen BİMEKS var Allah onlardan razı olsun durumumu anlattım elbette dediler istersen 1 dolar ver kalanını faiziyle vadeli alırsın arkadaş dediler. Bayrampaşa Carrefour dediğim yer. Neyse onları gn. müdürlüğe şikayet ettim. Onlar çalışanşardan daha maynak çıktı. Onlar doğru yapmış dediler. Teknosa Yeknasan olasın!!!
BAk benim başımada bu olay motorola'da gelmişti.Git kaymakamlığa orada tüketici hakem heyeti kurulu toplantıları oluyor.Onlara ver teknosayı bak nasıl paşa paşa istediklerini yapıolar.Yapmazlarsa teknosayı kapattırma hakkın bile war.Ve de butür büyük firmalar buna çok önem verir.Ayrıca Ingilizce'n warsa ibm Germany yada USA 'a bu durumu anlatıcı bi mail at.Mümkünse zarf ile yani e-mail diil.. :) [ban]Teknosa...
geçmiş olsun... (buarada bence önemli yerleri bold yazarsan daha çok kişi okur ve olayı öğrenir)
evet en sonunda başarıya ulaştığımı sandım yani gelen notebooku hiç açılmamış kutusu ile aldım ve şok bu da bozuk evet dikkatli olun arkadaşlar.Firmalar bizi para olarak görüyor.Adamların ankaradaki servisleri kargo görevi yapıyor sadece notebook bozulunca istanbula gönderiyorlar.Dikkatli olun ibm yazısı sizi aldatmasın çünkü aynı modelin içindeki donanımlar farklı marka 3 tane gördüm raminden hddsine kadar hepsi farklı.ve son olarak malı sattıktan sonra sizinle muhatap olmuyorlar.attığım maile cevap alamadım. herkese iyi günler...
arkadaş geçmiş olsun insan ödediği paradan da geçiyor ama enayi yerine konmak kaybettiğin zaman ve sana karşı davranışlar .... ne bileyim bundan sonra teknosadan da ıbm dende uzak dururuz etkileyebileceklerimizide uzak tutarız zaten markalı olsada bir notebook veya bir pc toplamadır ama ben en azından standart zannediyordum sırf bu işlem zaten müşteriyi kandırmaktır arena da benim daha önce hayes marka modemim vardı defalarca kendilerine göndermeme rağmen tamir etmediler sadece çalışmadığını bana rapor ettiler... teknosa sabancının zaten akbank olayından kıl oluyorum herife o kadar reklam giriyorlar akbank diye ama çalışanları berbat bu yazıyı yazarak bizi bilinçlendirdiğin ve önceden uyardığın için teşekkürler
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme