Öncelikle herkese iyi forumlar... Yaklaşık 2.5 ay önce vatan bilgisayardan iPhone 11 64GB siyah renk satın aldım, satın aldığımda cihazın fiyatı 15.500tl idi. Aldığım gün cihazı hiç incelemeye fırsat bulamadan arka koruma, kamera koruması ve ekran koruyucu taktırdım. Birkaç gün sonra bir belgenin fotoğrafını çekmek için kameramı açtığımda siyah bir nokta olduğunu farkettim ve taktırdığım lens koruyucudandır diye düşünerek aldırış etmedim.. Yılbaşına birkaç gün kala geniş açılı kamera ile fotoğraf çekerken flash yansıdığı için lens koruyucuyu çıkarma gereği duydum, siyahlığın olup olmadığını test ettiğimde kameranın kendisinde olduğunu farkettim ve apple destek ile görüşmede bulundum. Servise göndermem gerektiğini söylediler. O sırada finallerime yakın bir tarih olduğu için göndermek istemedim ve finallerimin bittiği gün vatan aracılığıyla garanti servisine "değişim" talepli olarak gönderdim çünkü cihazım henüs yeni olduğu için tamir edilmesini istemiyordum. KVK servise gitti ertesi gün sms ile kamerasını değiştiği bilgisini aldım ve apple'ı aradığımda yardımcı olamayacaklarını çünkü cihazı onlardan satın almadığımı söylediler. Bende bana yardımcı olan vatan çalışanını aradım. İlgileneceğini söyledi ardından şunu ekledi, cihazın satın alma tarihi üzerinden 180 gün geçmediği için aslında tamir edilmemesi gerektiği, yenisinin verilmesi gerektiğini ve benim bu konuda haklı olduğumu söyledi. Ardından telefonu kapattık. Aradan birkaç gün geçti. Vatan çalışanı beni aradı ve ellerinde 0 kapalı kutu cihaz bulunmadığını ve apple'ın swap cihaz teklif ettiğini söyledi. Swap cihazın daha önce tamir edilmiş bir cihaz olup olmadığını sorduğumda bu konuyu kvk servis ve apple ile görüşmem gerktiğini söyledi bunun üzerine aradığımda 0 cihaz olduğunu sadece kutusuz olduğununu söylediler. bende kabul etmediğimi (anlatma tarzları hiç güven vermediği için) 0 cihazda ısrarcı olduğumu söyledim. Ve de eğer gerekirse farklı renk ile değiştirebileceklerini ekledim. Ve şu cevabı aldım "renk değişikliği yapılmadığını, eğer ısrarcı olunursa fiyat farkından dolayı ek ücret alınması gerewktiği" söylendi. o zaman swap cihaz olmasında karar kıldığımı söyledim ve bunun üzeriine cihazım 2. kez servis yolunu tuttu. Cihazım bu sabah kvk servise ulaştı ve tekrar bir sms geldi ve ardından cihazda bir sorun olmadığı, yazılımının güncellendiği ve tekrar kargoya verildiğiyle ilgili sms geldi...... Gerçektende verdiğim para ile rezil olduğumu hissediyorum... Ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum..... Önerilerinizi bekliyorum dostlar. |
Vatan bilgisayar, KVK Teknik servis ve Apple rezilliği...
-
-
Ürün garantili, kamerada leke varmış garantiden sadece kamera değişecekmiş. Neyine itiraz ettiniz anlamak güç? Takılacak olan kamera tamamen orijinal parça olacaktı. Swap cihaz ile de devam etmemiş olacaktınız. Neden parça değişimine karşı çıkılıyor bu telefon işinde hiçbir şekilde anlamıyorum. Otomobillerde, ev ürünlerinde garantiden parça değişince bir sorun olmuyor, telefon açılınca nasıl bir sorun oluyor anlam veremiyorum.
KVK her zaman olduğu gibi saçmalamış.
Geçmiş olsun. Kameranızın değiştirilmesini isteyin bence tekrar.
-
Hocam hakem heyetine başvurursanız sonuç alırsanız ama sonuçların çıkması birkaç ay sürüyor genelde. Cihaz fiyatlarının artacağını varsayarsak, çok istiyorsanız yeni bir cihaz alıp diğerini kenarda bekletme seçeneğini kullanabilirsiniz.
Bu gibi nedenlerden ötürü Amazon ve Apple dışında iPhone ve benzeri Apple cihaz alınmaması gerektiğini savunuyorum mümkün olduğu müddetçe.
-
Telefonlar son dönemde suya dayanıklı olarak geliyor ve fabrikasyon ilk conta açıldıktan sonra diğerinin özenle yapılması gerekmekte. İşinin ehli tarafından yapılmaz ise su ile temasta cihazın çöpe dönmesi anlamam gelecektir. -
Onun için her yere yazıyoruz cihazlarınızı biraz daha pahalı olsa da Apple resmî sitesinden alin diye ( bu cihaz için söylemiyorum) diğer teknoloji marketleri ürününün arkasında durmuyor. -
Kabul etmeme sebebim, cihazın hakkında kısmına girildiğinde kameranın değiştiği yönünde uyarı bulunacak. Her ne kadar orijinal parça yazsa da cihazımın değerini düşürmesine yetecek bir sebep.. ek olarak sıfır aldığım cihazda fabrika çıkışlı olduğu halde neden tamirine göz yumayım ki? Sonuç olarak cihazın içi bir kere açıldığı için sıvı ve toz bantları eskisi kadar dayanıklı olmayacak... göz yummak bana göre mantıksız...
-
Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini istemek sizin yasal hakkınız zaten. -
Birincisi, iPhone 11'de Hakkında kısmında kamera değişimi ile ilgili bir bilgi yer almıyor. Sadece batarya ve ekran değişimi görünür.
Sizin dediğiniz iPhone 12, iPhone 13 ve iPhone 14 modellerinde arka sistemin, TrueDepth kameranın, pilin, ekranın veya arka kameraların değiştirilip değiştirilmediğini görebiliyorsunuz.
İkincisi kamera değişimi Apple tarafından (yetkili servis) yapıldığı ve orijinal olduğu müddetçe hiçbir şekilde değer kaybına sebep olmaz. Aksine gelen kamera revizyonlu oluyor büyük ihtimalle. Yani sorun çıkartan ya da ilk üretimde sorunlu olan herhangi bir parçasından tamamen arındırılmış oluyor.
Üçüncüsü tamir konusu. Bahsettiğiniz kamera değişimi tamir değil. Parça değişimi. Sizin tamir dediğiniz konu telefoncuların parça değişikliği yapmadan mevcut parçalar üzerinde işlem yapmasıdır ki bu durum risklidir. Parça değişimi değer kaybettirmez.
Dördüncüsü yetkili serviste olduğu müddetçe sıvı ve toz bantları eskisi kadar dayanıklı olmaz diye bir şey yok. Daha önceki telefonlarımda bu tip şeyler başıma geldi. Apple tarafından orijinal batarya değişimi yaptırdım, batarya değişimi yaptığım telefon ile su altında da yağmurda da hala foto & video çekimi yapıyorum, hiçbir şekilde sorun yaşamadım.
Söyledikleriniz kusura bakmayın ama tamamen bilgi eksikliği ve varsayım üzerine kurulu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 31 Ocak 2023; 21:58:31 >
-
kamera ya da başka bir bileşen orijinal parça ile yetkili serviste değişirse bu hiçbir şekilde değer kaybına sebep olmaz.
su ve toz geçirgenliği kenar bantı değiştikten sonra etkilenmez. bahsetiğiniz profil contalar zaten IP sertifikasına sahip contalar. orijinal ürün olup, yetkili serviste yapıldığı müddetçe risk sıfırdır.
özetle göz yumduğunuz hiçbir şey olmayacaktı ve telefonunuz değer kaybetmeyecekti. boş yere işi uzatmışsınız. -
işte o dediğin öyle olmuyor
servis görmüş cihaz ile servis görmemiş cihazı 2.elde aynı paradan satamazsın
ayrıca yasal hakkı mevcut 6 ay içerisinde ortaya çıkan kusur ilk gün çıkmış gibi sayılır diyor yasa , neyin tantanasını yapıyorsunuz ?
Tüketici ürünün sıfırını istemekte sonuna kadar haklı , ürün kusurlu ...
-
bahsettiğiniz servis görme hikayesi yetkili servis dışında yapılan müdahaleler için geçerlidir.
yetkili serviste yapılan işler için değer kaybı söz konusu değildir. çünkü yetkili servis parça tamir etmez. parça değiştirir. sorunlu parçayı çıkartır, yerine orijinal sıfır parçayı teknik kuralları işleterek takar. yapamayacağı bir şey var ise de aradaki farkı ödeyin sıfırı ile değişim yapalım der.
yasal haktan konuşmuyoruz şu anda. yasal hak dediğiniz de swap telefon veriliyor. sizin mantığınızla ona da itiraz edilmesi gerekiyor o halde.
tantana yapan sizsiniz, doğrusunu öğrenin sonra konuşun. 17 yıllık reklamcıyım, belkide yaşınız kadar dslr fotoğraf makinası, video kamera, cep telefonu kameraları kullandım, iş yaptım, para kazandım. içlerinden lens şikayeti ile yetkili servise gidenler oldu. buna iphone'da dahil. satarken bir lira bile zarar etmedim.
ha yok dersenizki ffpro'daki gibi donör anakartta çip aktarımı yapılmış, telefonun içindeki parçalar aktarılmış, ekran, batarya, kameralar A kalite dedikleri çin malı parçalar ile değiştirilmiş, o zaman değer kaybı konusunda haklısınız derim.
-
Yazık çok yazık, Allah böyle büyük dert vermesin, acil şifalar diliyorum -
Yasal hakta swap telefon verilemez ilk 6 ayda çıkan kusurlar için ...
yasa ne diyor ilk 6 ayda çıkan KUSUR İLK GÜN ÇIKMIŞ GİBİ SAYILIR YANİ ÜRÜN DİREKT KUTUDAN SORUNLU/KUSURLU çıkmış gibidir diyor .
bu detayı atlamayın bu detay önemli .
-
ben yasal haktan bahsetmediğimi 2. kere tekrarlayayım isterseniz size. yasal hakkını kullanamaz gibi bir şey demedim. bahsettiğiniz yasa ile 2 farklı marka orta format kameranın sensör arızasından değişimi sağladım zamanında. ama bahsettiğim şey o değil!
benim bahsettiğim şey yetkili servislerde yapılan parça değişimlerinin değer kaybı yaratmadığı hakkındadır ve yetkili servis dışında yapılan tamir ile yetkili serviste yapılan parça değişimi arasındaki farklardır. -
Şikayetvar a yazın, bir sonuç alınamazsa thh harici bir çözüm yok maalesef. -
Okadar para verip niye tamir görmüş cihazı olsun ki üstelik çok bir süre de geçmemiş. Araba, buzdolabıyla karşılaştıranlar var Allah akıl fikir versin nediyim. -
Allah o aklı fikri sana versin. Ne dendiğini anla sonra konuşursun. O cümlede bahsedilen şey garanti prosedürlerinin tüm ürün gruplarında aynı şekilde işletildiğini anlatmaktadır.
Aldığın arabanın bir parçası garantiden değiştiğinde arabamı değiştirin mi diyorsun distribütöre ya da markanın kendisine? Sıfır araç mı veriyorlar sana? Ya da aldığın bir çamaşır makinasının herhangi bir parçası garantiden değiştiğinde yeni çamaşır makinası mı istiyorsun?
Önce tamir ile garanti prosedürleri içinde parça değişiminin ne olduğunu ve arasındaki farkların ne olduğunu öğrenin sonra akıl dilenirsiniz. -
Apple kendi mağazasında 11 olmadığı için büyük ihtimalle sıfırıyla değiştirme olasılığı 12 ve üstü modellere göre daha zor olduğu için size alternatif olarak swap cihazı önermiş olabilirler, Büyük ihtimalle bunun sebebi de sizin ürünü direk "değişim" talebinde bulunmanızdan kaynaklanıyordur.
Vatan Bilgisayar'ın elinden bir şey gelmez. O yüzden Vatanın bu süreçte hatalı olduğunu düşünmüyorum.
KVK konusundaysa ürünüzü güncelleme ile düzelttiklerinizi belirtmişsiniz. Onda da sorun yok.
-
Eski Apple lar zaten uretilmedigi icin elde kalanlar yuksek ihtimalle islem gormus cihazlardir yani kutulu olmamasinin tek sebebi budur. Yeni bir cihaz olsa belki derdim islem gormus fabrikasindan orjinal kutulu filan paketlenmis dahi olsa reconditioned denir. Hatta en yaygin bilinen bariz olani da refurbished cihazlar ikisi de Apple da yaygindir.
Yasal olarak yakin zamanda yenilenmis cihazlar icin yasal olarak kabulu de var. Yani saf olmamak gerek SIFIR kutulu ama eski cihazlar icin bile fabrikasinda tekrardan elden gecirilip full neyse aksesuarlariyla sifir kutulu ambalajli larak yine satilabilmektedir. Yani bir bakima SIFIR kutulu orjinal ambalajli dahi olsa tuketici bilinci ve hakki olmayan Turkiye gibi ulkelerde magdur oldugunu bile fark etmeden uyguna kampanyali vs hatta normal fiyattan alanlar da olmustur olacak ta ...
YAZIK ...
Birincisi, iPhone 11'de Hakkında kısmında kamera değişimi ile ilgili bir bilgi yer almıyor. Sadece batarya ve ekran değişimi görünür.
Sizin dediğiniz iPhone 12, iPhone 13 ve iPhone 14 modellerinde arka sistemin, TrueDepth kameranın, pilin, ekranın veya arka kameraların değiştirilip değiştirilmediğini görebiliyorsunuz. İkincisi kamera değişimi Apple tarafından (yetkili servis) yapıldığı ve orijinal olduğu müddetçe hiçbir şekilde değer kaybına sebep olmaz. Aksine gelen kamera revizyonlu oluyor büyük ihtimalle. Yani sorun çıkartan ya da ilk üretimde sorunlu olan herhangi bir parçasından tamamen arındırılmış oluyor. Üçüncüsü tamir konusu. Bahsettiğiniz kamera değişimi tamir değil. Parça değişimi. Sizin tamir dediğiniz konu telefoncuların parça değişikliği yapmadan mevcut parçalar üzerinde işlem yapmasıdır ki bu durum risklidir. Parça değişimi değer kaybettirmez. Dördüncüsü yetkili serviste olduğu müddetçe sıvı ve toz bantları eskisi kadar dayanıklı olmaz diye bir şey yok. Daha önceki telefonlarımda bu tip şeyler başıma geldi. Apple tarafından orijinal batarya değişimi yaptırdım, batarya değişimi yaptığım telefon ile su altında da yağmurda da hala foto & video çekimi yapıyorum, hiçbir şekilde sorun yaşamadım. Söyledikleriniz kusura bakmayın ama tamamen bilgi eksikliği ve varsayım üzerine kurulu. |
işte o dediğin öyle olmuyor servis görmüş cihaz ile servis görmemiş cihazı 2.elde aynı paradan satamazsın ayrıca yasal hakkı mevcut 6 ay içerisinde ortaya çıkan kusur ilk gün çıkmış gibi sayılır diyor yasa , neyin tantanasını yapıyorsunuz ? Tüketici ürünün sıfırını istemekte sonuna kadar haklı , ürün kusurlu ... |
Ürün garantili, kamerada leke varmış garantiden sadece kamera değişecekmiş. Neyine itiraz ettiniz anlamak güç? Takılacak olan kamera tamamen orijinal parça olacaktı. Swap cihaz ile de devam etmemiş olacaktınız. Neden parça değişimine karşı çıkılıyor bu telefon işinde hiçbir şekilde anlamıyorum. Otomobillerde, ev ürünlerinde garantiden parça değişince bir sorun olmuyor, telefon açılınca nasıl bir sorun oluyor anlam veremiyorum. KVK her zaman olduğu gibi saçmalamış. Geçmiş olsun. Kameranızın değiştirilmesini isteyin bence tekrar. |
ben yasal haktan bahsetmediğimi 2. kere tekrarlayayım isterseniz size. yasal hakkını kullanamaz gibi bir şey demedim. bahsettiğiniz yasa ile 2 farklı marka orta format kameranın sensör arızasından değişimi sağladım zamanında. ama bahsettiğim şey o değil!
benim bahsettiğim şey yetkili servislerde yapılan parça değişimlerinin değer kaybı yaratmadığı hakkındadır ve yetkili servis dışında yapılan tamir ile yetkili serviste yapılan parça değişimi arasındaki farklardır. |
kamera ya da başka bir bileşen orijinal parça ile yetkili serviste değişirse bu hiçbir şekilde değer kaybına sebep olmaz.
su ve toz geçirgenliği kenar bantı değiştikten sonra etkilenmez. bahsetiğiniz profil contalar zaten IP sertifikasına sahip contalar. orijinal ürün olup, yetkili serviste yapıldığı müddetçe risk sıfırdır. özetle göz yumduğunuz hiçbir şey olmayacaktı ve telefonunuz değer kaybetmeyecekti. boş yere işi uzatmışsınız. |
bahsettiğiniz servis görme hikayesi yetkili servis dışında yapılan müdahaleler için geçerlidir.
yetkili serviste yapılan işler için değer kaybı söz konusu değildir. çünkü yetkili servis parça tamir etmez. parça değiştirir. sorunlu parçayı çıkartır, yerine orijinal sıfır parçayı teknik kuralları işleterek takar. yapamayacağı bir şey var ise de aradaki farkı ödeyin sıfırı ile değişim yapalım der. yasal haktan konuşmuyoruz şu anda. yasal hak dediğiniz de swap telefon veriliyor. sizin mantığınızla ona da itiraz edilmesi gerekiyor o halde. tantana yapan sizsiniz, doğrusunu öğrenin sonra konuşun. 17 yıllık reklamcıyım, belkide yaşınız kadar dslr fotoğraf makinası, video kamera, cep telefonu kameraları kullandım, iş yaptım, para kazandım. içlerinden lens şikayeti ile yetkili servise gidenler oldu. buna iphone'da dahil. satarken bir lira bile zarar etmedim. ha yok dersenizki ffpro'daki gibi donör anakartta çip aktarımı yapılmış, telefonun içindeki parçalar aktarılmış, ekran, batarya, kameralar A kalite dedikleri çin malı parçalar ile değiştirilmiş, o zaman değer kaybı konusunda haklısınız derim. |
Benzer içerikler
- iphone mesaj engelleme olmuyor
- turkcell pasaj güvenilir mi
- yurtdışı iphone değişim belgesi
- iphone ekran çizik giderme
- iphone yere düştü açılmıyor
- uygulama indirmeden karekod okutma
- 14 pro max mi 15 pro max mi
- iphone zil sesi yapma
- iphone 18.1 güncelleme
- iphone 13 dynamic island
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X