Şimdi Ara

Vatan bilgisayar, KVK Teknik servis ve Apple rezilliği... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
3.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu çok farklı yerlere çekmişsiniz..

    cihazım zaten yeni kutu hatta üretim tarihi 9. ay

    ek olarak haklarımın hepsini biliyorum fakat benim size sormak istediğim konu şu..

    tüketici hakem heyetine gitmeden (işlerin uzamasını istemediğim için) nasıl bir yol izlemeliyim diye soruyorum..

    vatanın yaptığı bir hatayı öğrendim henüz yeni, cihazı aslında direkt olarak değiştirmeleri gerekiyormuş.. Servise göndermeleri yanlış bir hareket olmuş çünkü servis direkt arızalı parçayı değiştirmekle yükümlüymüş. yani burada asıl kusurlu vatan. ek olarak benim kızdığım nokta şurada, apple bu cihazın üreticisi olduğu halde cihazın arkasında hiçbir şekilde durmuyor. pazartesi günü bana sunulan swap cihaz teklifini kabul ettiğimi vatan bilgisayara iletmiştim, bunun ardından telefonum değiştirilmek üzere kvk servise yola çıktı ve kayıt işklemleri tamamlandıktan sonra swap cihaz ile değişim yapılması gerekirken, tekrar kontrol sağlanıp arıza bulunmadığı yönünde sms gönderilip kutulanıp tekrar kargoya verilmiş. yani swap cihazlada değiştirilemedi cihazım. bunun üzerine kvk servisi aradığımda onlara böyle bir bilgi verilmediği, cihazın swap cihaz kararını kim verdiyse mail atmasını söylediler. bunun üzerine apple'ı aradım ve direkt olarak bu konuda hiçbirşey yapamayacaklarını söylediler. apple u telefonu üretiyor fakat asla arkasında durmuyor yani....

    bunun üzerine vatanı aradığımda da konuyla ilgileneceklerini söylediler fakat cihaz tekrar bana geri gelmek üzere yola çıktı bende bunun üzerine bir işlem yapılmamasını ve cihazımı geri alacağımı söyledim.....

    bunlarda bana tecrübe olmuş oldu birdaha da vatan bilgisayardan alışveriş yapmayacağım. cihazıda muhtemelen iade edeceğim çünkü ben cihazı aldığımda 0 olarak almıştım ve her ne kadar yetkili serviste de olsa işlem görmüş olması beni rahatsız ediyor. ben bu telefona boşuna o kadar para vermedim. ek olarak şunuda belirteyim. 3 yıl kadar telefon tamircilerinde çalışmış biri olarak söylüyorum ben cihazı istesem kendimde tamir edebilirdim. fakat ben hakkımı arama tarafındayım çünkü hak ettiğim muamele bu değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bpinarx -- 1 Şubat 2023; 13:5:14 >




  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt

    Cımbızla seçiyorum:


    "revizyonlu oluyor büyük ihtimalle" - varsayım üzerine kurulu, aksi söz konusu ise yazarsınız


    "parça değişimi değer kaybettirmez" - varsayım? ülkede değişen denilince malda değer kaybı kanıksanmış durum olduğu için kime göre neye göre?


    Batarya değişiminden sonra sıvı teması kaynaklı sorunların önüne geçmek için sızdırmaz conta ile korunması ve bunun ispatı için de test yapıldığını teknik servis ispatlamakla yükümlü. Zaten bu konuda sıkıntı duymadım. Kendim de bu şekil bir telefon kullandım.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Revizyonlu oluyor büyük ihtimalle derken;

    İlk seri üretim sonrası sorun çıkmış parça ve parçalar grubunun sonrasında arge yapılmış, hatası düzetilmiş, ilk seri üretim içerisinde tekrar sorunlu parça denk gelme olasılığı olmayan bir üretim prosesinden gelen parçalar. Bizde malum, Apple piyasaya orijinal yedek parça satmıyor. Ancak yurtdışında bunu yaptığı ülkeler var. İnsanlar alıp kendileri değiştirebiliyor. Bu açıdan bakınca isim olarak revizyonludur herhalde demek istedim. Apple'ın benim bildiğim böyle bir adlandırması yok ama dünya çapındaki tüm yetkili servisleri parça değişimi yaparken sorunlu mu sorunsuz mu diye riske atacak hali yok. Revizyon isim olarak varsayım.

    "Orijinal parça kullanılarak yetkili serviste yapılmış bir müdahale ile parça değişimi" değer kaybettirmez. Bizim insanımızın neyi kanıksadığı beni ilgilendirmiyor. Bu dünya çapında geçerli bir kuraldır. Kime göresi, neye göresi bizim ülkede tartışma konusu maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 1 Şubat 2023; 18:22:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Malesef,
    Bu tip durumlarda mutlaka zaman kaybetmeden işlem yapılması lazım.
    Özellikle ilk 14 gün köpek gibi kullanıp sıkıntısı olup olmadığı bakılmalı.
    Çünkü benim de karşılaştığım bir durum var:
    Mesela bir elektroink ürün 6 ay sonra iadeye geliyor. Sebep olarak ilk alındığında sıkıntısı varmış ama zaman bulunamadığı için malesef getirememiş.
    Elektronik şirketlerine böyle bir söylemde bulunmak yanlış çünkü ilk aldığınızda bunu ispatlamanız gerekmektedir. Bunun yerine ilk 14 gün içinde ne varsa yoksa deneyin araştırın.
    Şuyum var buyum var deyip ertelemek yanlış.
    Not: aynı şey başıma geldi laptop aldım 1 ay sonra cızırtı gelmeye başladı. Bakalım 7. Ayında cihazı garantiye verdim sonuç ne olacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ffpproyu tavsiye etmez misin hocam

  • Hocam yasal olan değiştirme hakkınız gaspedilmiş gibi duruyor hakem heyetine başvurup ayrıca kvkyı da mahkemeye verebilirsiniz

  • Shadow Temples kullanıcısına yanıt
    ben ffpro'yu örnek verme amacıyla söyledim. herhangi bir hizmet almadım. dolayısıyla yorum yapmıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bpinarx B kullanıcısına yanıt

    kimden aldınız bilgileri ama yanlış biliyorsunuz.


    öncelikle şunları netleştirelim.


    1. ilk 6 ay içinde "donanımsal" arıza var ise yok şöyle olmuş yok böyle olmuş hepsini geçin. Firma değiştirmek ZORUNDA! yalnızca yazılımsal sorun var ise yazılım atabilir firma. buna itiraz edemezsiniz.
    2. vatan bilgisayar hiçbirşeyi değiştirmek zorunda değil.kendisi sadece satıcı firma. yetkili servis gibi ürün değiştirme-onarma vs gibi bir durumu yok. siz ürünü vatan-teknosa vs alırsınız onlar aracı olur. değişim servis vs apple sa apple samsungsa samsung servisleri karar verir. aldığınız yer değil.
    3. swap değişimi niye kabul etmediniz anlamadım? apple zaten değişimi böyle yapıyor. ürünü full aksesuarlarıya servise gönderirsiniz apple sizin cihazı alıp yerine sıfır cihaz koyar. tamir vs yok yani. ayrıca yazılım atıldıysa yazdığım ilk maddeyi tekrar okuyun.



    bu durumda yapmanız gereken şey çok basit. telefonun tüm aksesuarlarını tutup tüketici hakem heyetine başvurun. yalnız gelen servis raporunda yazılm atıldı sorun görülmedi diye geçiyorsa telefonu sizden birkaç günlüğüne kendi bilirkişisinin istemesi için alabilir thh. sonuçta 6 ayı geçmediği sürece donanımsal problemde parça değişemez onarım yapamaz.


    vatan bilgisayar üzerindende destek isteyebilirsiniz. merkezlerinde firmayla irtibata geçen departmanları var. 6 ayı doldurmadığını belirtin oraya kayıt açınca çözülüyor. ama dediğim gibi kameradaki siyah nokta yazılımla giderildiyse yapacağınız çok birşey yok.





  • Yine vatan yine vatan, şaşırmadım.


    Yıllar önce yazıcı almıştım sorunlu olduğu için iade etmek istedim. Servis den iade raporu almam gerektiğini söylemişlerdi Brother resmi yetkili servisinden raporu aldım. Vatan çamura yatmaya devam etti ve bu seferde kendi servislerinin cihazı kontrol etmesi gerektiğini söylediler. Cihaz kendi servislerine gitti gelen bilgide cihazda sorun olmadığını ve iade almayacaklarını ilettiler.


    Bende lanet olsun dedim o gün bugündür yanından geçmem Kurumsal gibi gözüken ama Doğubank esnafı gibi satış yapan bir marka.

  • Bot Player Tr B kullanıcısına yanıt

    headshot...  

  • Master Willem kullanıcısına yanıt

    Cihazın kamerasındaki sorun yazılım ile değil, kamerasını onay almadan değiştirerek çözdüler.. Ki ben servise parça değişimi için değil, cihazın sıfırı ile değişimi için göndermiştim. Herhangi bir onay almadan işlem uygulanmış cihaz üzerinde.. swap cihaz teklifini de cihazların toplama (yani daha önce arızalanmış ve onarılmış cihaz) olduğu yönünde bir söylenti olduğu için kabul etmemiştim. daha sonra apple'ı arayarak swap cihazlar hakkında bilgi aldım ve bana fabrikadan çıkan fakat sadece kutusu olmayan cihaz olduğunu asla dediğim tarzda bir cihaz olmadığını söyledi. bende buna istinaden kabul etmiştim fakat cihaz swap cihaz ile değiştirilmek üzere kvk servise tekrar gitti. cihaz servise swap cihaz değişimi için gittiği halde servisten onay almadı ve cihaz kontrol edilip bir sorun olup olmadığı kontrol edilip geri gönderildi. bunun üzerine kvk servisi aradım ve cihazın swap cihaz ile değişmesi gerektiği için gönderildiğini, arıza olduğu için gönderilmediğini söyledim onlarda bana, böyle bir bilgi verilmediğini, bu kararı kim verdiyse o kişinin mail atması gerektiğini söylediler ve bende vatanı aradım çünkü swap cihaz değişimi bilgisini bana vatan çalışanı vermişti, aramadayken cihazın kargolandığı bilgisi gelince tüm bilgileri personele aktardım ve cihaz eğer değişmeden geri gelirse daha fazla uğraşmak istemediğim için bu şekilde kalmasını, cihazımı kamerası değişmiş şekilde geri alacağımı söyledim. cihazım bugün buraya ulaştı fakat bana haber verilmedi kvk servisin sisteminden kontrol ederek öğrendim, bunun üzerine vatanı aradım. gelip alacağımı söylemek için, personel cihazı 0'ı ile değiştirmek için uğraştığını söyledi. (az önce baktım halen stokta yok) artık nasıl değişecekse bilemiyorum.....





  • Shadow Temples kullanıcısına yanıt

    normalde bunu yapmak istiyordum fakat o kadar uğraşacak vaktim yok.. ek olarak heyetten çıkacak rapor %90 para iadesi ve ben zaten şuan para iadesi alabiliyorum istediğim bu değil çünkü bana cihazın şuanki tutarını değil, faturada yazan tutarı iade edecekler ve ben o parayla tekrar bir iphone 11 alamıyorum fiytları arttığı için.

  • smart1978 kullanıcısına yanıt

    Mevcut telefon 14 pro max de olsa yine kutuyla gelmeyecekti. Mesele üretilip üretilmemesi değil. Sıfır kapalı kutu olarak satılmasını istememeleri. Swap cihazların tamirli olduğun da zaten üfürme. Renk değişimi zaten yapılmıyor. Şirketin politikası bu.


    Swap cihaz verilmiş alıp devam edecekti. Onu da kabul etmemiş. Zaten garantisi devam ediyor.


    Ayrıca tamir başka parça değişimi başka. Tamir dediğinizi yetkili servis olmayanlar yapıyor. Yetkili servis direkt parçayı komple değiştiriyor. iPhone 7 ahize sorunum vardı. Telefonu verdim. Direkt ekranla beraber değişti. Telefoncuya versem sadece ahize değişirdi. Yetkili serviste orijinal parça takıldıktan sonra hiç bir şey olmaz cihaza. Bi arabada boya takıntısı bir de telefonda bilgisayarda bunlar. Dünyanın başka yerinde yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bpinarx B kullanıcısına yanıt

    hocam, parça değişti ise direkt vatana gidip cihazı kabul etmediğinizi belirtin. onlarda yardımcı olmuyorsa doğru hakem heyetine. %100 kazanıcaksınız. hakem heyetinde cihazın yenisini isteyin. sakın iade vs demeyin. yenisi ile değişimini talep edin. stoklarında yoksa yurtdışından getirtip verecekler. ne zamanki apple servisi kvk ya geçti. herşey rezalet oldu.

  • vatandır mediamark tır bunlar hep leş firmalar üstelik piyasadan pahalı satıyorlar bunlardan ürün almamalı

  • Şu videoyu izleyin sizin sorununuza yararlı olacağını düşünüyorum.



    Adem Helvacıyoutube
    Adem Helvacı kanalına abone olmak için tıklayın : https://www.youtube.com/c/AdemHelvacı?sub_confirmation=1 İnceleriz kanalımıza abone olmak için tıklayın : https://www.youtube.com/c/inceleriz?sub_confirmation=1 Soru Cevap Uygulamasına Dahil Olabilmek İçin Katıl Özelliğine Dahil Olunuz. https://www.youtube.com/channel/UCqkRBGG8n8toqYhHhM-Wt7g/join Philips TPV ye 4900TL lik TV için 13.500TL Ödetmeyi Başardık dedik çünkü bunu siz de yapabilirsiniz. KIYMET TAKDİRİ yapılmasını sağlayıp, hakem heyetinden çıkan Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi karındaki ürünün stoklarda olmaması nedeniyle eşdeğer ürün tespiti ve eşdeğer ürünün kıymeti takdiri yapılması neticesi tüketicinin 4900tl ye satın aldığı tv için TPV nin 13.500tl bedel iade etmesine karar verdirtmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Sizler de Stoklarda bulunmayan ürünler için Tüketici Hakem Heyetlerine Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi talebi ile müracaat edecekseniz mutlaka önce ürünün stoklarda var olup olmadığını kontrol edin ve stok durumunu ispat eder delil nitelikli ekran alıntısı ve görselleri dilekçenize eklemeyi ihmal etmeyin. Stoklarda bulunmayan ürünler için verilecek dilekçe örneği için aşağıdaki linkte yazdığımız yazıyı kontrol edebilirsiniz. https://www.inceleriz.com/dikkat-stokta-olmayan-urun-degisimlerinde-dilekce-ornegi/
    https://www.youtube.com/watch?v=NFHgUvfpe1Y
  • Vatan bilgisayardan alışveriş yapmayalı uzun zaman oldu. Oradan hdmi kablo bile almam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Adam sıfır telefon almış kusurlu ürüne neden itiraz ettin diyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pisst0n -- 4 Şubat 2023; 10:44:41 >
  • Merhabalar ;


    Bence olmazsa olmaz  3 altın kural


    1 : Ürünü kendi mağazasından almaktır. 3 kuruş düşük alacağım ve veya ilk kullananlardan olacağım sevdasına kapılmadan


    Apple için öncelik sırasına göre Apple store >Online store> premium reseller. Diğer tedarikçilerden uzak durmak en iyisi.



    Her ne kadar konu ile alakalı olmasa da ikinci ve üçüncü altın kural

    2:Bütçenle alabileceğin; sıfır alt modeli almaktansa 2.elde olsa güncelini almaktır.


    3:Yazılım güncellemelerini hemen yapmamak gelen ; geridönüşlere( feedback ) ve yorumlara göre hareket etmektir.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.