Merhaba, 04.12.2017 pazartesi günü İstanbul Bilişim'den Telefunken Marka 40TF6520 LED TV siparişi verdik. Kargo salı günü teslim edildi. Garanti kapsamına girebilmesi için servis kurulumunun şart olduğu beyan edildi. Bizde randevu aldık ve Vestel yetkili servisi (ayrıca bilmeyenler için belirteyim Telefunken Vestel trafından üretiliyor birde Avrupa'da satılıyormuş) çarşamba günü montajını yaptı, garantisini başlattı.
Buraya kadar herşey normal. Ancak ürün, İstanbul Bilişim'in sitesi üzerinde teşir edildiği görsel (resim) ve hem site de hem de kutusunda beyan edilen ürün özelliklerden tamamen uzak. Üründe kullanılan led panelin kalitesizliği sebebiyle maalesef hayal kırıklığana uğradık. Hukuki hakkımız olan 14 gün içinde "memnun kalınmayan ürünü tüketici geri iade edebilir" hakkından yola çıkarak İstanbul Bilişimi aradık. Bize verdikleri cevap "servis tarafından montajı yapılan ürünlerde iade kabul edilmediği" yönündedir. Ayrıca eğer Vestel servisi iade alabilirsiniz diye bize yazı gönderirse alabiliriz dediler. Tabi Vestel servisi bu ürünler bu kalitede herşey normal deyip işin içinden çıktı.
Ürünü internet sitelerinde beyan edildiği özelliklere güvenerek alıyoruz. Aldıktan sonra garantisi bozulmasın diye ürün kutusundan çıkaramıyoruz. Peki biz bir ürünü beğenmediğimizde nasıl iade edeceğiz?
TV özelliklerinde 800 HZ yazıyor ama hareketli sahneler akıcı değil. Görüntüde bozulmalar oluyor. Siyah renk zaten hiç yok gibi, mora çalan bir renk var. Tam 90 derecelik açıdan bakmadığınız sürece renkler rahatsız edici derecede ton kaydırıyor. Gerçi 90 derecek açıda da kalite yok. Birde üründe üstün Alman görüntü kalitesi Augen diye bir özellik beyan edilmesine karşın HDMI'dan bağladığımız Kablo Net HD TV yayını bırakın PC HDMI ya da USB üzünden oynatılan HD boyuttaki görüntülerde dahi netlik yok. Contrast feci derecede kalitesiz. Hele kasası ön taraftan arka ışığı sızdırıyor.
Birincisi tüm hukuki haklarımızı kullanacağız ve insanlar bilinçlensin diye hangi mecrada kabul görürse bu kötü deneyimlerimizi paylaşacağız.
Vestel gibi yerli ürün mottosuyla yola çıkıp yerli tüketiciye sahip çıkmayan markaların ürünlerini almak inanın hata oluyor. Bu TV, bundan önce hırsız tarafından çalışan 100 HZ 42 inç HD LG monitörün kalitesinin yanına bile yaklaşamaz. Zaten fiyatların kaliteli üreticilerle hemen hemen yakın olduğu bir dönemde ne düşünceyle olursa olsun bu kadar kalitesiz ürün üreten firmalar yerine kaliteli ve müşterisine sahip çıkan firmaları tercih etmenizi şiddetle tavsiye ediyoruz. Aylarca maddi durumunuz düzelsin diye bekleyip sonunda bu ürünü aldık ve resmen hırsız vakasından sonra 2. kez dolandırıldığımızı düşünüyoruz.
Bizim tavsiyemiz kim hangi konuda iyiyse o işi yapmalı ve tüketiciler bu kişilerden ürün almalı. Yoksa ciddi şekilde hayal kırıklığı yaşıyorsunuz.
Ayrıca İstanbul Bilişim'den ve Vestel'den sorunlarımızı dinliyor gibi yapan müşteri temsilcilerinin kendisini hukukun üstünde gören tavırlarını da hiç detaylandırmayacağım. Kendilerine buradan sormak istiyorum, acaba bu paralara bir ürün alıp memnun kalmazlarsa kendileri ne yapardı?
Sonra insanlar neden yurtdışından sipariş veriyor yada neden yerli malı tercih etmiyor diye soruyorlar. Ayrıca aşağıdaki video incelemesi ve resimlere de bakılması bu üretici firmadan veya satıcı firmadan ürün almayı düşünenlere fikir verebilir.