kardeş sen tempra hakkında azıcık bişeyler bilseydin eğer bunları yazmazdın.......... çok ciddiyim. tempra'nın aerodinamik yapısından kaynaklanıyor o ters şekilde bükülme. sırf yolculuk eden insanlara zarar vermesin diye mühendisler tarafından çok iyi şekilde düşünülerek yapılmış o metod. azıcık araştırsaydın daha tempra ile ilgili neler neler öğrenirdin..............
sen bence tempra hakkında hiç ama hiçbişey bilmiyosun. tempradaki özellikler ve sağlamlık 2006 arabaların çoğunda hala yok azıcık araştır bence. 0,28 sürtünme katsayısı hangi arabada var?
quote:
Orjinalden alıntı: mertten90
bende tempra sx ak war. 6 yıldır kullanıyom çok memnunum ve hastasıyım tempra. beni 6 yıldır hiç yolda bırakmadı. çoğu insan temprayı sevmez neden bilmiyom çok nazik falan der. hiç te bile ben arabamın periyoduk bakımlarını zamanında yaptırıyom ve inanın şimdiye kadar arabamda hiç sorun çıkmadı. lpg takdırmadım arabama benzinle kullanıyom 200 km yaptım yolda çok insanın saçını başını yoldurdum kalkışlarda kimseye geçilmiyom motor 1600 103 bg motor çok süper herkeze tempra tavsiye ederim başkalarının söylediklerine inanmayın eğer tempra hakkında sorusu olan warsa bana mail atsın herşeyini bilirim. mertten90@msn.com
KARDEŞ SEN MEMNUN OLABİLİRSİN BELKİ AMA ÇEVREMDEKİ BU ARACI KULLANAN İNSANLAR HİÇTE ÖYLE DÜŞÜNMÜYORLAR.ÇOK SIK ARIZA VERİYORLARMIŞ.
Bu arabayı kullanan bilir. Bende kullanıyorum çok memnunun. Her otomobil arıza yapar fakat periyodik bakımları düzenli yapılırsa sorun çıkarmaz.
Tipo lar daha cok tuttuldu galiba tempraya oranla.şekli dişinda herşeyi aşaği yukarı aynı değilmi bu araçların. bu aralar 2 el araç arıyorum da tipo lar hoş duruyor o bakımdan...
bende tempra kullanıcısıyım.şükürler olsun arabam iyi.daha o kadar masrafta acmadı.hemde 93 model sx.başı şeyler birazda insanda biter bence.daha bugün arabamın göğüsünü acıp kondarzitörlerini yanmayan ışıklarını değiştirdin,kalörifer direnclerini ve motordan ses geliyodu onları yaptım.bilmiyorum arabayı sanaiye götürsem kac para derlerdi.ama ister inanın ister inanmayın bana 5 ytl ye patladı hepsi.yarın da müşiri değiştireceğim sanırsam oda 5 ile 10 ytl arası imiş.arkadaşlar araştırma bazı şeylerin cözümüdür.herşeyi yapamassınnız ama yapacaklarınız ve uğraşamadıklarınız size cok masraf acabilir.irternette her şeyi nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.ben tempra parası ile şahin,doğan almak bana sacmageliyo.bu konforu ve sürüş keyifini değiştirmem.ama tercih herkesin şahsına ait.herkese güzel forumlar diliyorum.
tempra 2.0 var arkadaşımda 160la giderken gaza kökledigi vakit hala araba kendini one atıyor.. böle bi motor olamaz. tempra tamamen hastalıktır bi kere sahip olunduktan asla vazgecilemez.. cogu tempra kullanıcısı da araclarının 1. sahipleridir zaten..
tempra bir yaşam tarzıdır bi karizmadır.tempradaki karizma hiç bi arabada yoktur hala.ayrıca masraf çıkartıyo demiş bazı arkadaşlar örn vs verin madem fiyatlarınıda yazın.tempranın sadece en pahalı parçaları ön arka tampon (orjinal)+kaput+kapılar ki bunlar her bakımda değişmeyen parçalardır.ama siz her 5000 km de kaza yapıyorsanız ayrı..
tempra şahin vs sinyal lambası: 15 ytl 5 ytl hava filtresi : 5 ytl 5 ytl fren balatası : 20 ytl 15 ytl amortisör : 50 ytl 40 ytl
aradaki farkıda konfora sayın yani buna rağmen pahalıysa kusura bakmayın arkadaşlar siz at arabasına layıksınız. bide şu tiposu olan vatandaş tiponun 2.0 motoru bile şehir içi 400 bin lira(40 ykr) yakmaz bizden utanmıyorsan kendinden utan bari yalanın bu kadarı olmaz.
ayrıca arkadaşlar 1.6(karbüratörlü) tempranın silindir kapağını taşlattıktan sonra lpg ile 213 km'yi rahat görüyo .uzun yol konforunda üzerine yok W124 kasa mercedes hariç............
0.28 sürtünme katsayısını da unutmayın;bugün daha hâla çoğu araç bu değere ulaşamadı;0.30'larda kaldılar.
zamanina göre iyi arabaydi
en kısa özeti bu
+1 halada birçok yeni arabadan konforlu ve rahat sıfırı çıksa yine alınır..
tempra.te.ohost.de/01/Unbenannt1112.html
tempranın sağlamlığına inanmayan arkadaşlar bi zahmet üstteki linkten baksın belki biraz bişeyler öğrenirler.ben 160 km hızla otobanda boraya çarptım ordanda 100 metre civarı bariyerlere sürterek durdu araç.araçta 4 cam açıktı emniyet kemeri yok frenede hiç basmadım.boraya vurduğum sol ön taraf çökmüştü aks çıkmıştı kabinde ise kazadan eser yoktu tampon kırılmamıştı çekiciye yüklerken kopardılar ve bariyere vuran sağ taraf boydan boya çizilmesine rağmen çok az yamulmuştu ve sağ far hala yerinde sapa sağlam duruyodu.boranın sağ önü haşat olmuştu.kazanın sonucunda nemi oldu ben burnum bile kanamadan araçtan çıkmama rağmen boranın sahibi hem şoka girdi hemde sol kolu kırılmıştı.inanmayanlar olabilir ki istanbula yolu düşen arkadaşlar haliç köprüsü çıkışındaki rami -eyüp tarafına ayrılan yoldaki bariyerlerin neden değiştiğini ordaki karakola bizzat sorabilirsiniz.kaza sonrasında tutanak için ruhsat ve ehliyet fotokopilerini orda çektirmiştim
160 la giderken bi yere yada bi arabaya çarpıp içinden sağ çıktıysanız Allahın sevdiği kulusunuz demektir.Çünkü Tempra veya başka bi araba muhabbeti yapmıyorum,ama söylediğiniz süratte hiç arabanın sağlam kalmayacağına içinden de insanın sağlam çıkamayacığına eminim.Bu bence sizin şansınız ve Allahın mucizesiyle olmuş.
açıkçası biraz şans birazda kazanın şiddeti araçlar birbirine vurunca savrulmasaydı iki aracında o trafikte halini düşünmek bile istemem belkide facia olurdu zincirleme.şuda bi gerçek araba ne kadar büyük olursa o kadar iyi oluyor(o kazayı unoyla yapmak istemezdim doğrusu)...
10 yıl kullandık 1 kere yolda bırakmadı hemde neler neler gördü 94 model 2.0 dı 115 bg 0-100 10.1 sn gibiydi sanırım o zamanın kral aracıydı ki şimdiki araçların çoğuna rahatlıkla kafa tutar hiç yokta 4 cam otomatik dijital gösterge elektirikli yan aynalar 4 disk fren tempra ayrı bir ruh inanın yerli mercedes işte:) da bizimki italyandı parçası onun ıcın baya bir pahalıydı normallere göre,sağlamlık konusunda evet fazla övüncek bir yanı olduğunu söyliyemicem yaşadıgım kazadan öğrendim yani
Avrupa araç varken tempra kullanmak akıllara zarar
berkayhoca arkadaşım avrupa araçlar madem bu kadar iyi imzandaki niye japon toyota; bence efsane kasa saçmalığına uçuk rakamlar verip binmekte saçma ama millet alıyo şimdi bizdemi böle diyelim.örn 96 model sxak 8-9000 ytl arası full alınırken aynı model bi toyota 14-15000 ytl arası satılıyo ne kadar sorunsuz bile olsa o parayı 96 model bi araca c segmentte vermekte akıl karı diil ama zevkler ve renkler farklıdır bunları yazarken sadece kendi maddi durumunu ve zevklerini katma istersen biraz objektif ol.1990-1995 yılları arasında eline su dökebilecek bi araç yoktu ne donanım olarak nede konfor olarak kendi sınıfında (mercedes-bmw-audi vb lüks firmalar hariç).o zamanda dijital gösterge,dijital klima,elektrikli ayna,4 disk fren,abs,4 cam otomatiği vb özellikler ancak lüks kesimlerde vardı ve dijital göstergeye çamur atanlar şimdi dijital hondalara hücum ediyor ve en önemliside temprada standart olan d.klima şuan hala çoğu arabalarda opsiyonlarda bile yok
Bizde vardı Tempra, sıfır km almıştık ama sorunlarından geçilmiyordu. Yolda normal seyrederken aniden kapısı kaç kere açıldı, seyahate giderken kaç kere yolda bıraktı anlatamam. En sonunda zararına satmışlardı.
Temprada aksesuar var ama sorunlu bir araç kardeş.Sanayideki ustayla bayağı bir samimiyet kurarsın bu arabayla.Ama corolla öylemi?paranın hakkını sonuna kadar veriyor bu araçlar.Sağlam,dinamik,LPG de sıralı sisteme gerek duyulmayan tek full enjeksiyonlu araba.Yol tutuşu mükemmel,komforlu... Daha ne diyem.Sonuçta japonlar yapmış abi..(Memurun mercedesi).