3 ürün de teknoloji ve kalite yönü ile birbirinden farklı değil, hiç birisinin bir diğerine göre üstünlüğü veya altta kalır yanı yok.
SEG ile REGAL zaten birebir aynı makinedir yani bu durumda sizin 2 seçeneğiniz var yani Çinde bulunan AUX firmasında üretilen BAYMAK mı? Yoksa Türkiye de Manisada VESTEL fabrikalarında yapılan REGAL mi veya SEG mi?
Hangi klimayı alırsanız alın bu markaların hiç birisi kompresör üreticisi değil yani bu durumda yine ne üretimi olduğunu bilmediğim konpresörü kullanan BAYMAK mı yoksa HITACHI TOSHIBA veya 2017 üretimlerinde LG kompresör kullanan REGAL mi veya SEG mi şeklinde de değerlendirilerbilir.
Özetlemek gerekirse 3 ü de üretici firma değil. ancak bu kriter bu markaların 3 ünü de alınmaz yapmaya yeterli değil zira 93 klima üretici olan markanın 84 tanesi zaten kompresörünü kendisi üretmiyor aynen BEKO ve ARÇELİK gibi veya UĞUR gibi veya onlarca sayabileceğim markada olduğu gibi.
Şimdi, Teknik anlamda bir fark olmadığına göre o halde neye bakalım?
Fiyatına Servis ağına Müşteri hizmetleri kalitesine Şikayetvar endekslerindeki şikayet/teşekkür oranlarına forumlardaki kullanıcı yorumlarına vs
Bahsi geçen REGAL klima geçen sene BİM mağazalarında önc 1600- sonra 1300 - sonra 1100TL den satışa sunulan klimanın BİREBİR aynısıdır. hatta ölü sezonda 999TL ye bu klimayı alanlar dahi olmuştur bu nedenle fiyat kısmı biraz tartışılır. Zaten bana göre BİM mağazasında bu markayı o fiyata satarak kendi topuklarına sıktılar o ayrı konu, zira bu sene ben yine beklerim o zaman ''madem bu klima 1300TL ye satılabiliyor şimdi neden 1700TL kardeşim?'' diye sorarım.
Hiç bana anlatmasınlar ''Aman efendim onun filtresi bıdı bıdı da bununki vıdı vıdı'' biliyoruz teknik anlamda %100 aynı mal.
SEG desen zaten diğeri ile aynı.
Peki kalite anlamında kötü mü? hayır değil kompresöründen kondanserinden çalışma performansına kadar geçen sene inceleyip yazısını yazmıştık. sadece bu anlamsız fiyat politikasını eleştiriyorum elbette.
Servis ağı olarak ve en önemlisi en ufak sorun olduğunda hesap sorulabilirlik anlamında REGAL ve SEG elbette ön plana çıkar.
BAYMAK ürünlerinde ürün anlamında ben şikayet pek okumadım forumda (inverter VESTEL üretimlerinde olduğu gibi) lakin yine bariz servis sorunları baymak gurubunda oldukça yoğun. Ücretsiz keşif hizmeti sunmamaları, en ufak sorunu garantiye sokmamaları ise yazılımsal ve elktronik donanımı yüksek olan bu ürünler için sorun teşkil ediyor elbette.
BAYMAK koşulsuz 5 yıl garanti vererek geçen sene de benim gönlümü çalmıştı, üstüne bir de üründen memnun kalan kullanıcıların yorumları bu pozitif düşünceyi pekiştirmişti. ancak kişisel irtibatım sonucu kendilerine ücretsiz sunmadıkları hizmetlerin saçma bir davranış olduğunu iletmeme rağmen zerre kadar umursamamaları, üzücü oldu tabi.
Özetle; 3 ürün de gerek kalite gerek teknoloji gerekse garanti anlamında birbirine denktir (diğer markalara 140TL ye 7 yıl garanti yaptırabiliyorsunuz)
Geriye servis ağı ile müşteri hizmetleri kalır ki bunu da siz kendiniz görmelisiniz. Bunu test etmek için ücretsiz keşif hizmeti talep edip size daha keşif aşamasında nasıl hizmet sundukları ile kendilerini tartabilirsiniz.
İnsanlara bir şeyi önerirken veya önermezken GEREKÇE açıklamak gerekir. Bilgi dahilinde açıklamalar yapılır, seçim yine de karşı tarafa bırakılır. Buna da TARAFSIZ yorum denir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme