Şimdi Ara

TERİOS 4x4 & KIŞ DENEYİMİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
9.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ustatamponcu kullanıcısına yanıt
    2.0 cr-v 4X4 otomatik lpg
    trafikte 38 kuruş yakıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    CRV ve Terios aynı araclar değil

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bu aracın ekonomik olduğunu söylemek hiç doğru değil.Gelirken şehir dışı ortalama 100 km/h ile 9 litre yaktı,şehir içi zaten 11 den aşağı düşmüyor.Allahtan turbo motorlar gibi değil,ne kadar basarsan bas 12 litreyi geçmiyor,bugün otobanda 15 dakika dipgaz gittim 170 ile ortalama 11 litre idi.Zaten hiçbir koşulda az yakmıyor bari basayım mantığıyla ilerledim,olan beynime oldu O kadar rüzgar,yol ve motor gürültüsüne kafa kalmadı.1.5 motor olmasına rağmen herhalde yüksekliğinden,4 çeker olmasından ve 4 ileri tk şanzımanından dolayı kesinlikle kasaya yetersiz geliyor,bunun birde 1.3 ü olduğunu düşününce şükrediyorsunuz.Bana kalırsa bu aracı tercih ederken dikkat edilecek en büyük şey sorunsuz olması ve arazide iş yapabiliyor olması.Gerçekten bakımları tamsa bu araçla ne yaparsanız yapın arıza vermesi çok zor.Şahsen sık sık motoru da zorladım,arabanın kendisini de zorladım.Araç 105k km de ve 8 yıldır bir sürpriz yaşatmadı.Ancak sırf sorunsuz ve arazi aracı olması artık ne yazık ki günümüzde bu aracı almak için yeterli bir sebep değil bence.Ha birde tercih edilesi bir sebebi daha var,güvenli olması.Özellikle galaxy donanımda 6 tane airbagi olması,ESP olması,Ncapten 4 yıldız almış olması ve kuvvetli frenlerinin olması bu aracı alanları uzun yıllar kullanıma sevk ediyor.Bu saydıklarım,zamanında 2007-2011 B-SUV araçların çoğunda olmayan özellikler.Günümüzde de bu donanımların olması çağa ayak uydurabilmesini sağlıyor.

    Kış konusu olmasına istinaden,kışın lastikler iyiyse arabanın marifetide iyi oluyor,özellikle buzlu dik yokuşta yokuş iniş sistemiyle korkmadan inebilmek güzel bir deneyim.Yokuşlarda da aşırı eğim yoksa gayet rahat şekilde 2.viteste asla kaymadan çıkabiliyorsunuz.Diff lock sistemi de karda güzel iş görüyor.

    Kumda da kullandım aracı,kumda motordaki düşük devirde düşük tork sebebiyle gitmede isteksizlik söz konusu,dizel bir motor olsa ya da biraz alt devirleri canlı bir motor olsa kumda kullanmak epey zevkli olurdu.Bu haliyle araba gitmek istemiyor ancak dipgaz yaparsanız devir 4000 i geçerse o zaman zevk alabiliyorsunuz.Kumda bir tepeye çıkarken saplanmıştım,diff lock orada iş görmedi mesela.Görmemesinin nedeni bir tekerin havada diğerinin kumun içinde olmasıydı,halbuki akıllı bir 4 çeker sistemi olsa güç diğer 2 tekere gitse çok rahat bir şekilde çıkabilirdi ama ne yazık ki yok.Kısacası basit arazilerde iş görebilecek bir 4 çeker sistemi var.

    Günümüzde,bu aracı tercih etmenin pek mantıklı yanı yok,özellikle full+full paketini.Duster misali baz paket olanların ucuza bulunabilmesi,Gold paketin(galaxynin bir altı)yeterli donanımları sunabilmesi ve yine uyguna bulunabilmesiyle ancak tercih edilebilir.Sahibini yakıtı hariç hemen hiçbir alanda rezil etmez bu araç,sonuçta Toyota Keşke daha güçlü motorla ya da dizel bir motorla gelseydi -ki zamanında talep edilmemesinin en büyük nedenlerinden biri de budur-o zaman çok daha fazla satış rakamları yakalayabilecekti.1.4 D4-D 90 beygir 205 nm torklu olan motor misal,tam bu araç için olan bir motor.Ancak koymamışlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.