Şimdi Ara

TERİOS 4x4 & KIŞ DENEYİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
9.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle söylemeliyim ki profesyonel anlamda off-road tecrübem yok. Terios benim ilk 4x4 aracım. Zaman zaman yaylaya ve balık avı için araziye gittiğim için terios'u aldım. Araç otm. vites, sürekli 4 çeker ve bir tuşla diff. lock aktif hale geliyor. Aracı asla sert ve zorlu arazide denemedim ve denememde. Benim asıl merak ettiğim terios'un karda buzda şehir içi ve dışı performansı idi. You-tube de birçok kış videosu var ama yine de kendim denemeyi tercih ederim.
    Hafif arazide zaten gidemeyeceği yer yok gibi, çamura saplanmazsa, lastiklerden biri yeri tutabiliyorsa her yerden keçi gibi tırmanabiliyor. Bunları tecrübe ettim fakat asıl merakım kar lastiği olmadan karlı, buzlu, kaygan rampalarda ne yapacağını görmekti. Kar lastiği almak istedim fakat bu kışlık erteledim.
    Malum bu yıl memlekete epey kar da yağınca 2 yıldır kullanmakta olduğum otm. TERİOS GOLD aracımı karda buzda epey kullanma fırsatım oldu. Geçtiğimiz bahar yaylada derin ve kaygan çamurlu dik rampalarda (ki ben çıkamaz diye düşünmüştüm) yüzümü kara çıkarmayan inatçı keçi karda buzda da bizi hiç yolda bırakmadı.
    Aaraçla bu kış birkaç kez yaylaya gittik (av için, birşey vuramadık o başka :) ). Aracın üzerinde standart dunlop (mevsimlik) lastikler vardı.
    10-15 cm karda yaklaşık %15-20 eğimli rampalardan bazen diff. lock çalıştırarak rahatça çıktık. Buzlanma olan rampalarda çıkarken çok sıkıntı yaşamadım, hatta rampanın ortasında aracı durdurup yeniden kaydırmadan kaldırdım, aynı şeyi kar lastiği olan aracı ile arkadaşım denedi (zincir yok) ve aracı geriye kaydırdı. Yokuş aşağı inişlerde ise buzlu yolda nedense (lastikle ilgili olabilir diye düşünüyorum) araç kayma yaptı. Fren yapınca ve hızlı gidince kayma arttığı için kaygan rampaları ağır devirde (L) indik.
    Şehir içinde terios 4x4 olmasının hakkını verdi. Sokak aralarında, tuzlama yapılmamış kaygan yollarda millet yokuşun başında debelenirken terios sanki asfaltta gider gibi patinaja düşmeden rahatça çıkıp gitti.
    Sonuçta milet kar yağmasın diye dua edip, arabam kayacak, kaza yapacağım, bugün otobüse bineyim v.s diye düşünürken benim içim rahattı. Bu yazdıklarım tamamen benim şahsi tecrübelerim dediğim gibi off-road deneyimim yok, karda buzda v.s ileri araç sürme eğitimi de almadım. Ben yüksek ve diff. locklu bir 4x4'ün kışın çok faydasını gördüm. Bazı noktalarda hatalı tespitlerim varsa daha tecrübeli arkadaşlar düzeltsin.







  • zaten kar lastiğinin asıl amacı aracı hareket ettirmekten çok durdurmaktır ki zaten sizde belirtmişsiniz zor durduğunu. duramadıktan sonra gitmenin bir anlamı yok ki. bende önden çeker aracımla yaz lastikleri ile geçen yıl zorda olsa ankara muhsin yazıcıoğlu caddesini çıktım. inerken neler oldu ne siz sorun nede ben söyleyeyim :)
  • Lastiğiniz ile de alakalıdır biraz. Dört çeker araç karda, kışta yararlı olabilir fakat lastikte iş yoksa durum vahim. Bazı yazlık lastikler fena sayılmayacak kış performansı veriyor. Piyasanın en baba dört çeker marka suvları ile bu kış yazlık lastik takılı olduğu için trajikomik biçimde kaydığımız çok oldu. Size aktarabileceğim tek ve en mühim deneyim; kış koşullarına özel lastik, zincir gibi ekipman yok ise sakın aracınıza yada dört çekere güvenmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 11 Mart 2012; 23:08:11 >
  • Fazla zorlama ve off-road gerek yok zaten o araçlada olacak iş değil ve birazda profesyonel bir iş 4x4'den beklenen zaten dağda bayırda rezil etmesin karda kışda yolda bırakmasın yeterlidir ben çok range roverle yolda kalanları gördüm X6'yla patinaj çeke çeke asfalt kazıyanları gördüm.Sizi rezil etmiyorsa yolda bırakmıyorsa yeterlidir bence fazla paralar veripde paranla rezil olmakdansa.
  • 2001 model 1.3 otomatik teriosla borckanin yaylalarina tirmandik ben bole keci araba gormedim lastik boyu balciga girdi cikti bizim arabayi(mercedes vaneo) cekti dik rampada ben sasirdim gercekten tam bir avci arabasi nivanin komforlusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi şöyle ki bu araçları modifiye edip, traktör lastiği takıp, yükseltip, su izolasyunu yapıp, şnorkel takıp v.s ağır arazide, derin su ve çamurda, 30-40 cm karda süren arkadaşlar var. Yoksa nivanın çıktığı yere bu veya bir başka marka çıkmaz, gitmez"demek pek mantıklı olmaz. Benim ilk niyetim nivaydı fakat istediğim gibi bir araç bulamadım o an.
    Kar ve özellikle buz için çivili kar paletleri kulanılırsa araçın kış kabiliyetinin çok daha fazla artacağını tahmin diyorum. Ama dediğim gibi bu konularda çok ileri bir tecrübem yok.
    10 yıl önce Afyon- Konya yolunda, çoluk cokuk araçtayken tipiye yakalanıp yolda kalınca bi daha ailecek ağır kış şartlarında yola çıkmadım. Allah kimseye vermesin ölüm bir adım önünüzde olabiliyor, 1 metre önünüzü göremiyorsunuz, yol neresi, uçurum nerde belli değil... neyse bu ayrı konu.
    Önümüzdeki yıl aracı satmazsam ya kar lastiği ya da palet alacağım Allah kısmet ederse, bakalım o zaman yaylanın buzlu yollarından inerken kayak yapacakmıyız :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 12 Mart 2012; 0:03:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skaksi

    2001 model 1.3 otomatik teriosla borckanin yaylalarina tirmandik ben bole keci araba gormedim lastik boyu balciga girdi cikti bizim arabayi(mercedes vaneo) cekti dik rampada ben sasirdim gercekten tam bir avci arabasi nivanin komforlusu

    ben de tempra ile araçta 4 kişi güreşen köyüne gittim ve dönüşte artık egsoz manifol bağlantısından koptu.16 km yol 2 saat sürdü gelişte yaklaşık 2 saat o ne gündü ya.Bi de dönerken yalnızdık yolu bilen biri yoktu çoluk çocuk karanlıkta yolu kaybettik Allah'tan o dağ yolunda birileri denk geldi de yolu bulduk
  • Yakıtı nedir aracın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    Yakıtı nedir aracın?

    Aracın yakıtı otm olması nedeniyle olacak biraz fazla. Ş.içi ortalama 40 km hızla çok dur kalk olmadan 12 litreyi buluyor. Ş.arası 8 litre civarı. Yol bilgisayarı anlık ve ortalama yakıtı gösteriyor ve değerler pompa değerleriyle %95 uyumlu. (Halen kullandığım kaptivanın ise yol bilgisayarındaki tüketimi ile pompadaki gerçek değer arasında dağlar var.)
    Terios'un tüketimi sattığım imzamdaki aracımın tam 3 katı yani. Ama değer mi derseniz bence değer...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 11 Mart 2012; 23:43:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553

    Yakıtı nedir aracın?

    Aracın yakıtı otm olması nedeniyle olacak biraz fazla. Ş.içi ortalama 40 km hızla çok dur kalk olmadan 12 litreyi buluyor. Ş.arası 8 litre civarı. Yol bilgisayarı anlık ve ortalama yakıtı gösteriyor ve de değerle pompa değerleriyle %95 uyumlu. (Halen kullandığım kaptivanın ise yol bilgisayarındaki tüketimi ile pompadaki gerçek değer arasında dağlar var.)
    Sattığım imzamdaki aracımın tam 3 katı yani. Ama değer mi derseniz bence değer...

    Hiç benlik değilmiş
    Ortalama 40 km hız ile 12 litre yakan araç sıkışık trafikte 20 litre yakar heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur



    aklıma range rover vs. panda geldi




  • benimde çok merak ettiğim bir araçtı .mekanik kilit varmı bu araçta yoksa elektronikmi.tüm 4x4 lerinde varmı acaba kilit yoksa modifiyemi aracınız.

    bende balıkavına gidiyorum lakin bunların bagajı küçük geldi grand cheroke aldım .nerdeyse aynı fiyattı .g.c nin vergi dejavantajından dolayı. çok kullanmayacağım için yakıt dejavantajı benim için geçerli değildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 12 Mart 2012; 1:19:45 >
  • 12 litre yakıt çok fazla, araçta bir sorun olmasın. Ben yeni kasa 1.5 manuel terios ile şehir içi 8-9 litre benzin harcıyorum. 5 buçuk yıldır kullanırım 9 litre ortalamanın üzerinde depo bitirmedim daha. (her benzin alımında sıfırlanıyor) Bridgestone AT lastikle en fazla 20 cm karda kullandım. ne yokuşta ne inişte 1 cm kaydırmadım. Buzlu bir yol denk gelmedi, buzda ne yapardı bilmiyorum. Terosun kısıtlayıcı faktörü motor gücüdür. Motor gücünün elverdiği ölçüde bütün arazi şartlarında sizi götürür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    benimde çok merak ettiğim bir araçtı .mekanik kilit varmı bu araçta yoksa elektronikmi.tüm 4x4 lerinde varmı acaba kilit yoksa modifiyemi aracınız.

    bende balıkavına gidiyorum lakin bunların bagajı küçük geldi grand cheroke aldım .nerdeyse aynı fiyattı .g.c nin vergi dejavantajından dolayı. çok kullanmayacağım için yakıt dejavantajı benim için geçerli değildi.







    Aracın sol ön konsolunda bir düğme var, basınca diff.lock aktif hale geliyor, elektronik olarak devreye giriyor ve gösterge panelinde çalıştığını gösteren bir işaret beliriyor. Diff lock yeni kasa tüm 4x4 terioslarda var, kendi orjinal hali hiçbir mod. yaptırmadım, eski kasalarda diff.lock olup olmadığını bilemiyorum.
    Alıp biraz mod yapayım diye önceleri lada niva düşündüm ama yükseltme, vinç, diff.lock, şnorkel v.s fakat istediğim kadar temiz bir niva o an bulamadım, tek kapı olması da beni biraz nivadan uzaklaştırdı. Sonra eski kasa yani 1.3 birkaç teriosa talip oldum ama araçlar ben yetişemeden satıldı, bu kadar hızlı satılmasına doğrusu şaşırdım. İşin ilginç tarafı 4-5 yıl önce bu araçlar ile ilgili ''1.3 motor 4 çeker olurmu? bu araba nasıl gider, oyuncak gibi'' v.s diyordum. işi bilenler ise arazide 80-90 km hızla gidemeyeceğine, en fazla 20-30 km ile gidebilceğine göre motor hacminin çok problem olmadığını söylemişlerdi. Heralde büyük konuştuk ki gidip 5 yıl sonra terios'u aldık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedekolsun

    12 litre yakıt çok fazla, araçta bir sorun olmasın. Ben yeni kasa 1.5 manuel terios ile şehir içi 8-9 litre benzin harcıyorum. 5 buçuk yıldır kullanırım 9 litre ortalamanın üzerinde depo bitirmedim daha. (her benzin alımında sıfırlanıyor) Bridgestone AT lastikle en fazla 20 cm karda kullandım. ne yokuşta ne inişte 1 cm kaydırmadım. Buzlu bir yol denk gelmedi, buzda ne yapardı bilmiyorum. Terosun kısıtlayıcı faktörü motor gücüdür. Motor gücünün elverdiği ölçüde bütün arazi şartlarında sizi götürür.

    Kış aylarında soğuk havada yakıt biraz artmış olabilir, bir de ev-iş arası 2.5 km, belki motor tam ısınmadığı için bu kadar fazla yakıyor olabilir. Yaz aylarında ben de 10 lt nin altına düşüyorum. Aracın bakımını yeni yaptırdım, hatta carbon clean bile yaptırdım fakat dizel scenicin 10 da biri kadar bile kurum çıkmadı ki scenic 60.000 de, terios 90.000 de...

    Bunların orjinal LPG li olanları var fakat bu lpg işi bana göre değil. Benzin neredeyse 5 tl olmuş belki de en mantıklısı lpgli bir terios bu devirde.

    Bu japonlar nedense dizel işini ağırdan alıyorlar. Bu arabaya bir 1.4 veya 1.5 dizel motor konsa acaba daha çok satmaz mı? Adamlar bırak değişik motor seçeneği sunmayı, Avrupa pazarından toptan çekildiler, Toyota 90 yıllık Daihatsu'yu yuttu.

    Scenic 1.5 dizel ile aynı şehir içi şartlarında 5-5.5 litreyi geçtiğim olmazdı. Şimdi aynı motor dusterde kullanılıyor fakat dusterin 4 çeker sistemi biraz farklı. Sürekli 4 çeker değil, bir düğme ile geçiyor, bu da yakıtı düşürüyor, zaten araç dizel. Dolayısıyla lpg li teriostan bile az yakıyor. Fakat bunu bile bile terios aldım, çok şükür pişman da olmadım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    benimde çok merak ettiğim bir araçtı .mekanik kilit varmı bu araçta yoksa elektronikmi.tüm 4x4 lerinde varmı acaba kilit yoksa modifiyemi aracınız.

    bende balıkavına gidiyorum lakin bunların bagajı küçük geldi grand cheroke aldım .nerdeyse aynı fiyattı .g.c nin vergi dejavantajından dolayı. çok kullanmayacağım için yakıt dejavantajı benim için geçerli değildi.







    Aracın sol ön konsolunda bir düğme var, basınca diff.lock aktif hale geliyor, elektronik olarak devreye giriyor ve gösterge panelinde çalıştığını gösteren bir işaret beliriyor. Diff lock yeni kasa tüm 4x4 terioslarda var, kendi orjinal hali hiçbir mod. yaptırmadım, eski kasalarda diff.lock olup olmadığını bilemiyorum.
    Alıp biraz mod yapayım diye önceleri lada niva düşündüm ama yükseltme, vinç, diff.lock, şnorkel v.s fakat istediğim kadar temiz bir niva o an bulamadım, tek kapı olması da beni biraz nivadan uzaklaştırdı. Sonra eski kasa yani 1.3 birkaç teriosa talip oldum ama araçlar ben yetişemeden satıldı, bu kadar hızlı satılmasına doğrusu şaşırdım. İşin ilginç tarafı 4-5 yıl önce bu araçlar ile ilgili ''1.3 motor 4 çeker olurmu? bu araba nasıl gider, oyuncak gibi'' v.s diyordum. işi bilenler ise arazide 80-90 km hızla gidemeyeceğine, en fazla 20-30 km ile gidebilceğine göre motor hacminin çok problem olmadığını söylemişlerdi. Heralde büyük konuştuk ki gidip 5 yıl sonra terios'u aldık...

    niva ucuz ama çok masraflı bir araç .parçası ucuz deniyor ama zırt pırt bi yeri bozuluyor .hem sizi uğraştırıyor hemde "semeresiyle seksene geldi"deniyor ya aynen öyle oluyor. sanayide akrabanız olması lazım.bi kaç tane niva kullandım çok konforsuz ve eziyetten başka bişey değil .mecburen alınacak araçlardan .terios çevremde kimsede yoktu deneme fırsatım olmadı .ama otomatik olması büyük rahatlıktır sanırım.


    türkiyede bu sınıfta dizel olmayanın şansı yok gibi.çünkü bu modeller genelde ekonomik araç diye tercih ediliyor. ve ilk şartlar dizel ve max 1600 cc olması.

    türkiyede epeyce satılan honda hrv var mesela ama modeli güncellemediler oysaki qq tiguan duster gibi araçların bence ilk örneklerindendi.dizel bi motor ekleyip biraz makyajla çok rahat ilerleyebilirdi bu sınıfta.qq gibi ne iç mekanı ne dış görünüşü ne malzeme kalitesi nede extarsı olan bir araç peynir ekmek gibi satiliyor dusterda aynı şekilde çünkü dizeller ve 1.6 motorları.honda hrv yi güncel tutsaydı hala üretseydi şuan çok iyi biyerde olabilirdi türk halkının en sevdiği markalardan çünkü.

    tiguan tek istisna oda vw amblemi yerine xx marka amblemi olsa inanın 100 araç ancak satar.


    suzukide hiç dizel getyirmedi türkiyeye 1.5 dizel motoru vardi.honda suzuki kendi bacağına sıkanlar.yöneticilerinde iş yok.nissan a bakın birde.charles ghosn un büyük başarısıdır nissan batmak üzere olan şirket şuan büyük ilerleme kaydetti.


    şahsen hrv terios yerine daha tercih edilebilir duruyor.en azından aile aracı kavramına daha yakın.teriosunda arazide daha başarılı olacağı inkar edilemez yapisi itibariyle.

    bu sınıfta tüm ihtiyaçlara cevap verebilen otomatik dizel benzinli manuel her trülü kombinasyon yapılabilecek araç malesef hala yok. yeni 4008 ve c4 aircrossun bu sınıfta en başarılı araçlar olacaklarını düşünüyorum ilerleyen zamanda.çünkü bu kombinasyonlara sahip olacaklar.




  • karda ilerlerken aracın altında kışlık lastiğim varsa araca güvenim 3-4 kat artıyor ama yazlık lastiklere kesinlikle güvenemiyorum çıkmasına zor da olsa çıkıyor ama durmaya gelince durmuyor abs fala da işe yaramıyor
  • Valla bizde de 2011 Galaxy Terios 4wd Otomatik var,hafif araziye gireyim dedim arabanın 2 lastiği hava kalktı araba çakılı kaldı öylece.Merkezi difransiyel kilidi de,L de,TRC off ta kurtaramadı,biz iterek kurtarmıştık.O gün bu gündür Teriosun yaptığı offroad'a ve 4 çeker sistemine güvenmiyorum.Benim beklentim,gücü difransiyeli kilitleyince,havadaki lastikleri boşa döndürmek yerine,basan lastiklere güç vermesiydi ama öyle olmadı.Lastiklerde All-Terrain lastiklerdi.
  • Sıkışık trafikte 15 lt yakıyor rahat

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.