Şimdi Ara

Suzuki Grand Vitara gerçek arazi SUV show

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
25.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba

    Suzuki GRAND VİTARA nın arazi performansına cok şarşıracaksınız hiç zorlanmadan arazide gidiyor

    Bu videoları mutlaka izlemelisiniz ... (4 tane video var )
    1-

    http://www.youtube.com/watch?v=0aNAGxtD3lE

    2-
    karda hic zorlanmııyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=62n_AI5MBco&feature=related

    3-
    yalnız 3. video 2 kapılı vitara var bunu 2 türk genci cekmiş kendi arabalarıyla arazide resmen DRİFT yapıyor izlemelisiniz(video nun basında biraz muhabbet ediyorlar ondan sonra toprak DRİFT yapıyorlar)
    DİKKAT:videonun bazı yerlerinde argo sözler var

    4-
    BU video yu kesin ama %100 izleyin NİSSAN NAVARA vs GRAND VİTARA dik bir yokus cıkıyorlar
    Nissan NAVARA yamaçın sonunda biraz zorlanıyor ama SUZUKİ hiç zorlanmadan Çıkıyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=8zy_zG6Jof0&feature=related


    Suzuki kendi sınıfında kompakt SUV ların icinde en iyi arazi aracı oldugunu yapılan testlerle kanıtlamıstır...
    Daha sonra bunun pesinden Land Rover Freelander2 geliyor...







  • o videoların linklerini [DHTUBE=.....................]

    = kısmından sonra yazarsan çıkar ve daha şık olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asas1200

    Suzuki kendi sınıfında kompakt SUV ların icinde en iyi arazi aracı oldugunu yapılan testlerle kanıtlamıstır...
    Daha sonra bunun pesinden Land Rover Freelander2 geliyor...


    Güldürmeyin adamı. Freelander 2 dedinmi orada duracaksın.
  • Evet freelander 2 den daha iyi arazide aldığım araba dergisinde 13 tane kompakt suv test ediyorlar en iyisi suzuki cıkıyor cünkü 4 tane arazi modu var ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    o videoların linklerini [DHTUBE=.....................]

    = kısmından sonra yazarsan çıkar ve daha şık olur


    Nasıl yani nasıl yapayım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asas1200

    Evet freelander 2 den daha iyi arazide aldığım araba dergisinde 13 tane kompakt suv test ediyorlar en iyisi suzuki cıkıyor cünkü 4 tane arazi modu var ...



    1.çıkmasının sebebini 4 tane arazi modundan kaynaklandığını belirtmişin. O sevgili derginde hiç Freelander'ın terrain response sisteminden bahsedilmemiş anlaşılan. ( Range Rover ve Discovery'de kullanılan sistem ile aynı)

    Sana aldığın araba dergisiyle mutluluklar.
  • Terrain response mode nedir.



    Bu özellik, sürüş rahatlığını ve konforu optimize ederken, çekişi de maksimize etmektedir. Sürücünün tek yapması gereken, orta konsol üzerindeki döner tip seçme düğmesini (rotary selector knob) çevrmek suretiyle beş zemin ayarından, yani, genel sürüş programı, kaygan zemin koşulları (çim/çakıl/kar) ve üç özel off-road modu (çamur/dere yatağı, kum, kaya tırmanışı) arasından birini seçmek. Böylece Terrain Response sistemi aracın -sürüş yüksekliğini, motor torkunu, eğim iniş kontrolünü, elektronik çekiş kontrolünü, vites ayarları ve diferansiyel kilidi de dahil- gelişmiş elektronik kontrolleri ve çekiş desteklerini kendiliğinden otomatik olarak belirler. Terrain Response, sanki yanınızda size yardım eden bir off-road uzmanı varmış gibi arazideki koşullarda her ne olursa olsun, aracınızdan üstün performans almanızı sağlar. Patenti Land Rover'a ait olan sistem ile sürücüler, aracı kullandıkları yüzeye göre tüm sürüş sistemlerini optimize edecek ayarları otomatik olarak elde edebiliyorlar. Terrain Response seçeneklerinden (yüksek hız için 'dynamic', yüksek off road keyfi için 'deep ruts') birini seçerek aracın sürüş keyfini değiştirmeniz mümkün.
    Terrain Response, kısaca sunduğu seçeneklerle sürüş karakterini ve emniyetini iyileştirir. Off-road sürüşlerinde hem tecrübeli hem de tecrübesiz sürücülerin sürüşüne katkı sağlar. Yaygın sürüş şartları için genel sürüş modu seçilir.

    ALINTI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 25 Nisan 2008; 11:51:34 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Suzuki Swift 4x4 Hakkında..(??)
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Jackal kardeşim freelander 2 ye ben kötü demiyorum...

    tabikide freelander 2 de arazide iyi ama suzuki daha iyi istersen biraz internette araştırma yap.

    Terrain response sisteminin ne olduğunu biliyorum

    ama suzukinin 4 mod u var bu modlar
    1-N
    2-4H (genelde bu mod kullanılır sürekli 4x4)
    3-4L (KAR VE BUZ da kullanılan mod)
    4 4Llock (bu mod sadece 1.vites kullanılır arac ağır şekilde zorlanmadan cıkar çamur veya kara saplandığında kaya tırmadığında )

    Anlıcağın bu modlar daha etkili ... Biraz bu konuda araştırma yap ona göre görüş belirt ben burda doğruları sölüyom..
  • Hala bana 4 arazi modundan bahsediyorsun. Derdimi anlatamıyorum galiba. Tekrar deniyim.
    Karşılaştırmada suzukinin 1. çıkma sebebi olarak 4 arazi modunu göstermişin. Bende diyorumki Freelander'dada mantıkta aynı şeyi gerçekleştiren daha etkili ve konforlu olduğu bütün Otomobil otoriteleri tarafından kabul edilmiş terrain response system adı verilen bir sistem mevcut. Bu sistem freelander'ın bir üst segmenti Range Rover ve Discovery 3'tede kullanılan Arazi araçları geçmişi tartışılmaz bir marka olan Land Rover patentli bir sistemdir. Grand vitara ve freelander 2 modellerinin bir karşılaştırmada yan yana koyulması bile Land Rover'a bir hakarettir. Nitekim fiyatları arasındada bir uçurum söz konusu( Freelander TD4 HSE - 134.000 YTL Grand vitara 71.000 YTL ). Ha desenki bu paraya alınabilecek en iyi SUV Suzuki G. Vitara'dır anlarım. Nitekim HSE paket ile Grand vitara dizelden 2 adet alınabiliyor. Grand Vitaranın rakipleri Kia Sorento, Rav4 , Honda CRV vs.dir. Land Rover ismini Suzuki ile birlikte anmam bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 25 Nisan 2008; 12:31:54 >




  • tmm dedigin olsun cuma dan geleyim dergide ki test ettikleri markaları ve sonuca ne yazdıklarını yazcam buraya
    13 tane suv var ....
  • dergiyi actım yine baktım aynen şunları yazmış bu dergiyi 2008 in şubat ayında almıstım
    test ettikleri araclarda bu markalar var
    Chevrolet captiva 2.0 D
    citroen c-crosser 2.2hdı
    Honda CR-V2.2ı CTDI
    Hyundai Santa fe Crdt
    Jeep patriot
    Land Rover Freelander2 Td4 bunun fiyatına (49.997 euro yazmıslar) burda
    mıthubishi outlander 2.0 DI-D
    Nissan X-trail 2.0 DCI (yalnız buda cok basarılı bir suv ama asfaltta)
    peugeot 4007 GT 2.2 HDI
    Skoda octavıa 2.0 TDI 4X4
    Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS
    Toyota RAV4
    2.2 D-4D
    Opel Antara 2.0 CDTI


    testdeki sonuç aynen böle yazıyor
    (Ve bu kücük yarışmanın galibi Suzuki oluyor.Freelander kadar konforlu degil.Fakat onu heryerde izliyor ve açılar Land Rover icin çok dikleştiğinde Suzuki kullanıcısı basit bir şekilde aracını düsük çekiş oranı moduna alarak yoluna sorunsuzca devam ediyor)

    işte kardesim testin sonucunda zorda olsa freelander i arkada bırakmayı kazanıyor suzuki anladınmı.




  • ha pardon nissan asfalta iyi demistim arazidede cok iyi bir suv

    bu testte 3. oluyor arazide.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheAltuns -- 25 Nisan 2008; 16:41:15 >
  • Anlaşılmıştır. Freelander 2'nin en ucuzu ve en alt versiyonu olan TD4 GS'yi sokmuşlar teste. Bu pakette terrain response system bulunmuyor. Aslında mantıklıda yapmışlar çünkü bu araçların yanına TD4 HSE'yi koysalar komik duruma düşerlerdi. Buna rağmen fiyatı yaklaşık 30.000 YTL fazla vitara dizel'den. Bu koşullarda fiyat avantajı nedeniyle tabiki Vitara tercih edilebir.
  • evet ama freelander bu versiyonuda gayet iyi gidiyo arazide.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asas1200

    dergiyi actım yine baktım aynen şunları yazmış bu dergiyi 2008 in şubat ayında almıstım
    test ettikleri araclarda bu markalar var
    Jeep patriot
    Land Rover Freelander2 Td4 bunun fiyatına (49.997 euro yazmıslar) burda
    Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS


    testdeki sonuç aynen böle yazıyor
    (Ve bu kücük yarışmanın galibi Suzuki oluyor.Freelander kadar konforlu degil.Fakat onu heryerde izliyor ve açılar Land Rover icin çok dikleştiğinde Suzuki kullanıcısı basit bir şekilde aracını düsük çekiş oranı moduna alarak yoluna sorunsuzca devam ediyor)

    işte kardesim testin sonucunda zorda olsa freelander i arkada bırakmayı kazanıyor suzuki anladınmı.



    Arkadaşlar bir kere işin içine arazi performansı girdiğinde bu üç araç ilk etapta geçer.Diğerleri kalır.
    İkinci etapta ise, hangi şartlarda hangi aracın ne kadar başarılı olduğu gözlenir ve ona göre karşılaştırılır.Yoksa bu üç aracı birebir aynı kriterler üzerinde karşılaştıramazsınız.
    Birisinin arazi şanzımanı kaya gibi yüksek devirlenme ve tork ihtiyacı duyan bir satıha göre tasarlanmıştır(Patriot,bütün Jeep modelleri)
    Birisinin arazi şanzımanı yerine göre kıvrak olmak(buz ve stabilize yol tarzı tutunmanın pek iyi olmadığı satıhlar), yerine göre de düşük sürat yüksek tork ile ilerlemek üzere(çamur) tasarlanmıştır.(G. Vitara)
    Diğeri ise bu ikisinin mekanik özelliklerini elektronik kontrollü hale getirip derlemiştir(Freelander)

    Jackal78 hocam sizde yanlış bilmiyorsam Freelander I var.Rahatsız olmayacağınızı temenni ederek bir kaç söz söylemek istiyorum.
    Freelander, genel olarak LR araçlarından farklı aktarma sistemi ve biraz daha şehirci yapısıyla sıyrılır.Defender,RR ve Disco'dan farklı olarak Freelander asimetrik AWD sistemi ile donatılmıştır.Yani bu gaza basar basmaz 4 tekerlekten hareket etmek üzere değil, çekiş kaybı yaşandığında(patinaj vs.) gücü diğer aksa dolayısıyla tekerleklere paylaştırmak üzere tasarlanmış bir sistemdir.
    LR, Freelander II'de bu "şehir 4x4'ü" havasını Terrain Response® sistemi ile biraz değiştirmeye çalıştı ve bir nebze başarılı oldu.Eski Freelander'a göre yol dışı şartlarına daha uygun ve daha hazır bir araç haline getirildi.
    Fakat her ne kadar bu yapılan test arazi performansını yeterli derece ölçecek bir test olmasa da, Suzuki'nin Freelander'i arazi konusunda geçeceği nokta mekaniktir.
    Japonya'dan Türkiye'ye gelirken gemide monte edilen Samurai'den şu anda üretilen G. Vitara'ya kadar tüm Suzuki araçlarında arazi şanzımanı direkt mekanik kontrollüdür.Bu da arazide en başta gelen sağlamlık ve dayanıklılık sınavını Suzuki'nin vermesini sağlamıştır.
    Dizel bir Grand Vitara ile şnorkeliniz varsa hatırı sayılır derinlikte suya girebilirsiniz.Fakat Freelander ile sigorta kutuları ve devreler ıslanacağından giremezsiniz.Aynı durum P38 ve L322 RR ve RRS için de geçerlidir.
    Veya G. Vitara'ya motor modifikasyonlarını yaptıktan sonra Swamper takıp kaput yüksekliğinde çamurda ilerleyebilir veya kayaya tırmanabilirsiniz.LR2 bunlara yanlızca elektronik olarak mümkün olduğu sınırda izin verecektir.Daha fazlası elektronik olarak sınırlandığından araç devam edemeyecektir.
    Testi yapan kişilerin bunu düşünerek sonuçlandırdığını sanmıyorum fakat işin aslı bu şekildedir.Yoksa iki araç da hafif arazi şartlarının araçlarıdır ve bir sorun olmadıkça yarı yolda bırakmazlar.




  • Estağfurullah ne rahatsızlığı. Tersine verdiğiniz bilgiler çok faydalı. Evet haklısınız Freelander 1 kullanıyordum. Artık değil. Ancak yeni nesil freelander eskisi ile kıyaslanmicak kalite ve performansa sahip.Birkaç defa hem yolda hemde hafif arazi şartlarında kullanma fırsatım oldu. Çok konforlu ve güçlü bir araç. Vitara kullamadım ama yolcu olarak bulundum bir kez. Aralarında sınıf-kalite, konfor farklarını birebir görme fırsatım oldu. Vitarayı bu nedenle Freelander 2 ile bir tutamıyorum. Yalnız şöyle bir gerçek varki artık binek veya off-road olsun tüm araçlar elektronik donanımla doluyor.Bu kaçınılmaz bir gerçek ve bu şekilde artarak devam edecek. Size katılmadığım tek nokta Land Rover gibi off-road deneyimi muazzam olan bir markanın sigorta kutuları gibi elektronik aksamları sudan çamurdan korumanın bir yolunu bulduklarını düşüyorum. Bir taraftanda bu aracın safkan bir off-road aracı olmadığının bir SUV olduğununda bilincindeyim. Standart bir yeni vitaranında çok farklı olmadığını düşünüyorum.




  • 1. video : o yolları geçemeyecek şehirli 4x4 yoktur, ama farkını videonun sonunda tırmanmada koymuş
    2. video : bizim araçtada kar lastiği olsa o testte başarılı olur.fazla abartılacak birşey değil
    3. video : linki görmedim
    4. video : burada helal olsun dedim, sanırım 4LL nin işi navara uzun aks mesafesinden kaybetmiş.ama her araç çıkamaz öyle biyeri

    rqjnr suzuki LR tartışmasına noktayı koymuş bence bende sıkı bir landrover hayranıydım, taki elektronik sistemlerinin onları bi yerden sonra ilerletemediklerini gördüğüm ana kadar. gerçektende mekanik aksam iyi ve dayanıklı değilse, arazide hiç bir şey yapamazsınız. en azından bir aksta limitli kaydırmalı diferansiyel ve low gear olmalı




  • Keşke öyle olsa fakat bu yalıtımlar ancak ve ancak aftermarket diye tabir edilen üretim sonrası takılan ekipmanlarla sağlanıyor.Örneğin LR için Bearmach tarafından üretilen eldiven tarzı distribütor kaplaması, veya sigorta kutusu için üretilen yumuşak plastik kaplamalar.
    Çok basit bir örnek vereyim, Uludağ'a çıktığımızda aracım havalı süspansiyon arızası verdi.Benim de en korktuğum konu bu RR'da.Tam nasıl yapsam nasıl etsem diye düşünürken dönüş yolunda arıza ikazı söndü ve her şey eski haline döndü.Arızanın faili ise ıslanan bir sensörden başkası değil
    LR bunları engelleyemez mi, tabii ki engelleyebilir.Fakat arz-talep dengesi bu konuda da önümüze çıkıyor.Günümüzde satılan LR araçlarının neredeyse %80'i şehirde kullanılırken LR neden ekstra maliyet ile arazi modifikasyonu yapsın ki
    G4 araçlarında bu yapılıyor mesela.Bearmach ile ortak bir şekilde bütün arazi modifikasyonları yapılıyor.Bir gün fırsatınız olursa Disco III G4 aracını test etmenizi tavsiye ederim.
    Vitara ile Freelander II sadece ve sadece aynı segmenttedir.Yoksa aralarında hemen hemen her noktada büyük farklar var.Vitara'nın tek silahı, konvansiyonel arazi şanzımanı.
    Freelander II dediğiniz gibi Freelander'in yer yer yarattığı kötü imajı(1.8 atmosferik benzinli motorun fiyaskoları) başarıyla sildi.Ülkemiz açısından konuşursak tek kötü yanı fiyat politikası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 25 Nisan 2008; 23:05:19 >




  • rqjnr kardeşim valla cok güzel açıkladın sagol tesekür ederim görüşlerin icin
  • 2006 VE ÜZERİ GRAND VİTARA İÇİN ORİJİNAL CLARİON İPOD BAĞLANTISI İSTEYEN VARSA MAİL ATSIN:
    drmehmetbicer@gmail.com


    http://www.clarionworld.co.uk/stock/ea1251e.asp

    iPod connection adapter and cable for CeNET-compatible Clarion CD players
    Compatible with most 2001-up CeNET radios
    Operation of the iPod are controlled through the head unit
    Some headunit models with CD Text have the capability to show ID3 Tag information from the iPod
    Track up/down and volume control
    Access up to five playlists and a "play all" mode
    Displays track information on the receiver's display
    Allows audio playback, control and charging of your iPod
    Provides power for iPod and charges its battery
    Optional pass-through port allows you to connect a CD changer or SIRIUS satellite radio tuner in addition
    Not compatible with 1st and 2nd generation iPod touch, 3rd and 4th generation iPod nano or iPhone 3G
    1-year SonicElectronix.com warranty

    Uyumlu olduğu cihazlar
    3G iPod (10, 15, 20, 30 & 40GB)
    4G iPod Color & Photo (20, 30, 40, & 60GB)
    5G iPod Video (30, 60, & 80GB)
    iPod Classic (120GB)
    iPod Classic (80 &160GB)
    iPod Mini (4 & 6GB)
    iPod Nano 1st Generation (1, 2, & 4GB)
    iPod Nano 2nd Generation (4 & 8GB)
    iPhone

    uyumlu.

    Amerikadan getirtmiştim. Suzukiyi sattığım için satıyorum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.