Şimdi Ara

Sübap vurması ne demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
108.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımın motor üst kısımda bir haftadır devrine göre gelen bir ses var, gaza dokundukça yani motor devirlendikçe ses daha da artıyor, tık tık tık tık .... diye devam eden bir ses. Ustaya gösterdim, yanlış aklımda kalmadıysa "sübap vurmasından" bahsetti. Bu ne demektir? Zor ve masraflı bir tamiri mi vardır? Aracım hyundai accent 1,5 gls 2001 benzin/lpg li.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Subap Vurması

    Motorlu araçlarda subaplar, hava ve yakıtın silindirlere girip çıkmasını kontrol eden önemli parçalardır. Subap vurması, subapların doğru şekilde kapatılmadığında ortaya çıkan ve motorun çalışma sesinde değişikliklere neden olan bir sorundur.

    Subap Vurması Neden Olur?

    Subap vurması genellikle şu nedenlerden kaynaklanır:

    • Geçmiş Subap Ayarı: Subaplar, zaman içinde aşınır ve bu da ayarların gevşemesine neden olabilir. Gevşek ayarlar, subapların düzgün şekilde kapanmamasına ve vuruntu sesine yol açar.
    • Aşınmış Subaplar veya Subap Yuvaları: Aşırı aşınma, subapların düzgün şekilde oturmasını engelleyebilir ve vuruntu sesine neden olabilir.
    • Yanlış Subap Zamanlaması: Subap zamanlaması, motorun düzgün çalışması için kritiktir. Yanlış zamanlama, subapların uygunsuz şekilde açılıp kapanmasına ve vuruntu sesine yol açabilir.

    Subap Vurması Zararlı mıdır?

    Subap vurması, başlangıçta hafif bir rahatsızlık gibi görünebilir, ancak ele alınmadığı takdirde daha ciddi sorunlara neden olabilir. Sürekli vuruntu, subaplara ve diğer motor bileşenlerine zarar verebilir, bu da daha maliyetli onarımlara yol açabilir.

    Subap Vurması Sesi Nasıl Olur?

    Subap vurması, genellikle metalik bir tıkırtı veya vuruntu sesi olarak tanımlanır. Sesi, motorun rölantideyken veya düşük devirlerde daha belirgin hale gelebilir.

    Subap Vurması Nasıl Onarılır?

    Subap vurması onarımı, sorunun nedenine bağlıdır. Yaygın onarımlar şunları içerir:

    • Subap Ayarının Ayarlanması: Gevşek ayarlar, genellikle ayarların yeniden sıkılmasıyla düzeltilebilir.
    • Subapların veya Subap Yuvalarının Değiştirilmesi: Aşınmış subaplar veya subap yuvaları, değiştirilmeleri gerekebilir.
    • Subap Zamanlamasının Ayarlanması: Yanlış subap zamanlaması, zamanlama zincirinin veya kayışının yeniden takılmasıyla düzeltilebilir.

    Subap vurması sorununu teşhis etmek ve onarmak için kalifiye bir tamirciye başvurmanızı öneririz. Erken onarım, daha maliyetli sorunları önlemeye yardımcı olabilir ve aracınızın genel performansını iyileştirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • supap ayarının bıraz gevsek olmasından kaynaklanan bır ses duyuyorsunuz

    supap ayarı onemlı bır mevzu olduğu ıcın ayarı ısın ehlı bır ustaya yada servıse yaptırın

    ayar ucretı olarak cok fazla bısey taleb etmezler , motor soğukken yapılması gerekıyor 15 20 dakıkada tamamlanacak bır ıs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    supap ayarının bıraz gevsek olmasından kaynaklanan bır ses duyuyorsunuz

    supap ayarı onemlı bır mevzu olduğu ıcın ayarı ısın ehlı bır ustaya yada servıse yaptırın

    ayar ucretı olarak cok fazla bısey taleb etmezler , motor soğukken yapılması gerekıyor 15 20 dakıkada tamamlanacak bır ıs

    Teşekkür ederim bilgi için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    supap ayarının bıraz gevsek olmasından kaynaklanan bır ses duyuyorsunuz

    supap ayarı onemlı bır mevzu olduğu ıcın ayarı ısın ehlı bır ustaya yada servıse yaptırın

    ayar ucretı olarak cok fazla bısey taleb etmezler , motor soğukken yapılması gerekıyor 15 20 dakıkada tamamlanacak bır ıs

    Teşekkür ederim bilgi için..

    Alıntıları Göster
    avans vurma sesi olmasın?....çünkü ustalar genelde avans vuruntusuna sübap vuruyor derler.
    bazı ayarlarla düzelebilecek bir durumdur endişelenmeye gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    avans vurma sesi olmasın?....çünkü ustalar genelde avans vuruntusuna sübap vuruyor derler.
    bazı ayarlarla düzelebilecek bir durumdur endişelenmeye gerek yoktur.

    Alıntıları Göster
    eğer subap ayarıysa araç fazla yakar,devrini geç yakalar 15 dk lık bir iş üst kapak sökülüp yapılıyor yalnız motorun soğuk olması gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    eğer subap ayarıysa araç fazla yakar,devrini geç yakalar 15 dk lık bir iş üst kapak sökülüp yapılıyor yalnız motorun soğuk olması gerekiyor

    Alıntıları Göster
    subap vurması genelde şahin doğan araçlarda wardır çabuk ayar bozduğu ve pek bakılmadığı için.subap ayarı olduğundan daha gevşek olursa şıkırtı halinde ses gelir.sıkı olursa güçten düşer araç.fazla yakıt düşük çekiş olur.seriliğini kaybeder vs.eğer araç uzun süre bu şekilde kullanılırsa bildiğm kadarıyla eksantrik milini çizer ve eski performansını asla yakalayamaz en azından kendi aracımda böyle.ama motorun tamamen soğumuş olması gerekir ayar için bi 3 4 saat bekletmek gerek aracı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    eğer subap ayarıysa araç fazla yakar,devrini geç yakalar 15 dk lık bir iş üst kapak sökülüp yapılıyor yalnız motorun soğuk olması gerekiyor

    Alıntıları Göster
    Şöyle basit bir soruya bile ancak 2 yada 3 cevap gelebiliyor.
    ama sorsan Forumda herkes otomobil dehası bir araç sormaya kalksan zilyon tane ıvır zıvır mesaj gelir
    ilginç doğrusu.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shape_

    Şöyle basit bir soruya bile ancak 2 yada 3 cevap gelebiliyor.
    ama sorsan Forumda herkes otomobil dehası bir araç sormaya kalksan zilyon tane ıvır zıvır mesaj gelir
    ilginç doğrusu.......


    Gereklı bılgıler verılmıs zaten. Bosa aynı seylerı yazmanın manası neddır pekı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    subap vurması genelde şahin doğan araçlarda wardır çabuk ayar bozduğu ve pek bakılmadığı için.subap ayarı olduğundan daha gevşek olursa şıkırtı halinde ses gelir.sıkı olursa güçten düşer araç.fazla yakıt düşük çekiş olur.seriliğini kaybeder vs.eğer araç uzun süre bu şekilde kullanılırsa bildiğm kadarıyla eksantrik milini çizer ve eski performansını asla yakalayamaz en azından kendi aracımda böyle.ama motorun tamamen soğumuş olması gerekir ayar için bi 3 4 saat bekletmek gerek aracı

    Arkadaş beni tarif etmiş.Bu sesi kafaya takmayıp baya bi süre bindik ve sonunda egzantrik milinin bozulduğunu söylediler,motoru komple söktürüp yeni egzantrik mili taktırdık vs..Uzun lafın kısası ihmale gelmez bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elk_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    subap vurması genelde şahin doğan araçlarda wardır çabuk ayar bozduğu ve pek bakılmadığı için.subap ayarı olduğundan daha gevşek olursa şıkırtı halinde ses gelir.sıkı olursa güçten düşer araç.fazla yakıt düşük çekiş olur.seriliğini kaybeder vs.eğer araç uzun süre bu şekilde kullanılırsa bildiğm kadarıyla eksantrik milini çizer ve eski performansını asla yakalayamaz en azından kendi aracımda böyle.ama motorun tamamen soğumuş olması gerekir ayar için bi 3 4 saat bekletmek gerek aracı

    Arkadaş beni tarif etmiş.Bu sesi kafaya takmayıp baya bi süre bindik ve sonunda egzantrik milinin bozulduğunu söylediler,motoru komple söktürüp yeni egzantrik mili taktırdık vs..Uzun lafın kısası ihmale gelmez bence

    Alıntıları Göster
    Yanıt veren herkese teşekkür ederim.

    Sesin sebebini öğrendik. Motor yağında azalma olmuş ve bu sebeple sübaplar fincan içinde yağsız çalıştığından ses yapmış.

    Daha önce 10 40w shell motor yağı kullanıyordum, yılda bir kez değişirdim, hiç sorun çıkmazdı. Yılda 8-10bim km. belki yaparım.

    2009 haziranda Mobil in 10 40 yağından koymuştum ama ya yağ yakmış araç ya da yağ eksiltmiş ki bu hale gelmiş.

    Yağ çubuğuna bakınca çıktı sonuç ortaya. Ben de yağ ekledim, ses yok oldu, tekrar yaparsa komple yağ değişimi yapacam.

    Daha önce hiç yağ yakmamış, yağ eksiltmemiş bir araç neden yağ yakar veya yağ eksiltir?

    Yoksa mobil, kalitesiz bir yağ markası mıdır?

    Motorun yağ yaktığını veya yağ eksilttiğini nasıl anlarız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Yanıt veren herkese teşekkür ederim.

    Sesin sebebini öğrendik. Motor yağında azalma olmuş ve bu sebeple sübaplar fincan içinde yağsız çalıştığından ses yapmış.

    Daha önce 10 40w shell motor yağı kullanıyordum, yılda bir kez değişirdim, hiç sorun çıkmazdı. Yılda 8-10bim km. belki yaparım.

    2009 haziranda Mobil in 10 40 yağından koymuştum ama ya yağ yakmış araç ya da yağ eksiltmiş ki bu hale gelmiş.

    Yağ çubuğuna bakınca çıktı sonuç ortaya. Ben de yağ ekledim, ses yok oldu, tekrar yaparsa komple yağ değişimi yapacam.

    Daha önce hiç yağ yakmamış, yağ eksiltmemiş bir araç neden yağ yakar veya yağ eksiltir?

    Yoksa mobil, kalitesiz bir yağ markası mıdır?

    Motorun yağ yaktığını veya yağ eksilttiğini nasıl anlarız?

    Alıntıları Göster
    MOTOR EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR, DİKKAT EDİN SU BUHARI DEĞİL BEYAZ DUMAN...

    bunun dışında mobil kalitelidir, içiniz rahat olsun...

    motorunuz kaç km'de? aşınmış olma ihtimali yüksek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    MOTOR EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR, DİKKAT EDİN SU BUHARI DEĞİL BEYAZ DUMAN...

    bunun dışında mobil kalitelidir, içiniz rahat olsun...

    motorunuz kaç km'de? aşınmış olma ihtimali yüksek...

    Alıntıları Göster
    selam,hazır başlık açılmışken bende bir iki şey yazmak istedim.birgün aracımı periyodik bakıma götürmüştüm ordaki usta aracın avans yapıyor dedi bende açıklamasını istemiştim bu arada aracım astra g 2004;bazı arabalarda 95 oktan benzin kullanıldığında motor avans yapıyormuş buda yülkemizdeki benzinin oktanı düşük olmasından kaynaklandığını söyledi.97 oktan benzini önerdi,arada 95 de kullanabilrsin dedi ister ikisini karışık olarakta olabilir dedi, bende o günden sonra 97 oktan kullanmaya başladım arada karıştırıyorum ama genelde 97 alıyorum.bazen deniyorum 95 oktan benzini ama yine avans yapıyor şöyle ki misal 3 vitesle giderken ayağımı gazdan çekiyorum ve devir düşüyor tekrar gaza bastığımda ozaman avans sesi geliyor yani vuruntu olayı sonra ikinci vitese alıyorum,97 ile deniyorum olmuyor. birşey daha var yürt dışına gidiyorum bazen arabamla oradan 95 oktan benzin aldığımda bu olay olmuyor avans sesi yani,şimdi bizdeki 95 oktan benzinin oktanı daha mı düşük oluyor acaba yoksa benim araçtada mı sorun var.saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    MOTOR EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR, DİKKAT EDİN SU BUHARI DEĞİL BEYAZ DUMAN...

    bunun dışında mobil kalitelidir, içiniz rahat olsun...

    motorunuz kaç km'de? aşınmış olma ihtimali yüksek...

    Alıntıları Göster
    LPG sisteminde de kaçak olabilir...
    Soldier arkadaşın dediği gibi motor aşınmış da olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    LPG sisteminde de kaçak olabilir...
    Soldier arkadaşın dediği gibi motor aşınmış da olabilir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    MOTOR EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR, DİKKAT EDİN SU BUHARI DEĞİL BEYAZ DUMAN...

    bunun dışında mobil kalitelidir, içiniz rahat olsun...

    motorunuz kaç km'de? aşınmış olma ihtimali yüksek...
    araç yağ yakınca beyaz değil mavi duman atar. bunu çocuklar bile bilir. bilmediğiniz konu hakkında yorum yapmayınki insanların kafası karışmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    MOTOR EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ATAR, DİKKAT EDİN SU BUHARI DEĞİL BEYAZ DUMAN...

    bunun dışında mobil kalitelidir, içiniz rahat olsun...

    motorunuz kaç km'de? aşınmış olma ihtimali yüksek...
    araç yağ yakınca beyaz değil mavi duman atar. bunu çocuklar bile bilir. bilmediğiniz konu hakkında yorum yapmayınki insanların kafası karışmasın.

    Alıntıları Göster
    Hiç mavi duman veya kara duman olayı olmadı. Yağ yakmamışsa yağ eksiltme nasıl olur araçta? Araç zamanla yağ eksiltirse bunu nasıl anlarız, neden olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Hiç mavi duman veya kara duman olayı olmadı. Yağ yakmamışsa yağ eksiltme nasıl olur araçta? Araç zamanla yağ eksiltirse bunu nasıl anlarız, neden olur?

    mavi duman görülmeye başlandımı güvenilir bir usta veya servis arama zamanı gelmiş demektir...
    motorun yağ eksiltmesi dünyanın sonu veya olmayan bir olay deyildir.aksine her sihhatli motorun bir miktar yağ eksiltmesi kadar doğal bir durum yoktur.
    evet her motor yağ eksiltir şu veya bu şekilde bu eksiltme olur.şayet yanma odasında yağ birikimi fazla olmaya başlarsa mavi duman ve devamı genellikle motor yaptırma ile sonuçlanır..
    asıl irdelenmesi gereken konu başkadır bana göre:maalesef sürücülerin birçoğunda birkaç gündebirde olsa kaputu kaldırıp bazı basit kontrölleri yapma alışkanlığımızın olmaması.ve bu sizde bariz göze çarptı.şayet görünen kısımları (yağı suyu dev.daim kayış sıkılığı cam suyu soğutma suyu vs.)kontröl etseydiniz aracınızın başına o durum gelmeyecekti.hatta dahada kötüsü gittiğiniz herhangiyerdede kalabilirdiniz hemde hasarlı bir şekilde.
    arızasız kazasız sürüşler.(aracınızı haftada biriki kontrol etme alışkanlığı edinmeniz dileğiile)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Hiç mavi duman veya kara duman olayı olmadı. Yağ yakmamışsa yağ eksiltme nasıl olur araçta? Araç zamanla yağ eksiltirse bunu nasıl anlarız, neden olur?

    mavi duman görülmeye başlandımı güvenilir bir usta veya servis arama zamanı gelmiş demektir...
    motorun yağ eksiltmesi dünyanın sonu veya olmayan bir olay deyildir.aksine her sihhatli motorun bir miktar yağ eksiltmesi kadar doğal bir durum yoktur.
    evet her motor yağ eksiltir şu veya bu şekilde bu eksiltme olur.şayet yanma odasında yağ birikimi fazla olmaya başlarsa mavi duman ve devamı genellikle motor yaptırma ile sonuçlanır..
    asıl irdelenmesi gereken konu başkadır bana göre:maalesef sürücülerin birçoğunda birkaç gündebirde olsa kaputu kaldırıp bazı basit kontrölleri yapma alışkanlığımızın olmaması.ve bu sizde bariz göze çarptı.şayet görünen kısımları (yağı suyu dev.daim kayış sıkılığı cam suyu soğutma suyu vs.)kontröl etseydiniz aracınızın başına o durum gelmeyecekti.hatta dahada kötüsü gittiğiniz herhangiyerdede kalabilirdiniz hemde hasarlı bir şekilde.
    arızasız kazasız sürüşler.(aracınızı haftada biriki kontrol etme alışkanlığı edinmeniz dileğiile)

    Alıntıları Göster
    Aslında aracıma karşı korkunç titiz bir insanım. Herşeyi sürekli kontrol ederim. İlk kez aracım yağ eksilttiği ve bunu daha önce hiç yaşamadığım için aklıma gelmedi. Ama bunu da tecrübe etmiş oldum.

    Şimdi o zaman yağ eksiltmeyle ilgili korkulacak hiçbir şey yok diye anlıyorum. Zaten ustam diğer ustalar gibi değil, 4lt. lik yağ kutusunu millet 50-60lt. den aşağı (10*40) vermezken o 35 liraya değiştirdi yağı ve artan yağı da bana vermişti. O artan yağı ekledim ve ses kesildi, yağ çubuğuna da baktım, yağ geldi. Başka yere gitsem en az 60lira para gidecekti.

    Bu arızayı tesbit ettikten sonra 1-2 gün aracı kullandım, o da sadece bikaç saattir toplamda, yani o şekilde uzun süre sürmedim. Uzun süre kullanmış olsam zararını göreceğim ortadaynış..

    Herkese iyi sürüşler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Aslında aracıma karşı korkunç titiz bir insanım. Herşeyi sürekli kontrol ederim. İlk kez aracım yağ eksilttiği ve bunu daha önce hiç yaşamadığım için aklıma gelmedi. Ama bunu da tecrübe etmiş oldum.

    Şimdi o zaman yağ eksiltmeyle ilgili korkulacak hiçbir şey yok diye anlıyorum. Zaten ustam diğer ustalar gibi değil, 4lt. lik yağ kutusunu millet 50-60lt. den aşağı (10*40) vermezken o 35 liraya değiştirdi yağı ve artan yağı da bana vermişti. O artan yağı ekledim ve ses kesildi, yağ çubuğuna da baktım, yağ geldi. Başka yere gitsem en az 60lira para gidecekti.

    Bu arızayı tesbit ettikten sonra 1-2 gün aracı kullandım, o da sadece bikaç saattir toplamda, yani o şekilde uzun süre sürmedim. Uzun süre kullanmış olsam zararını göreceğim ortadaynış..

    Herkese iyi sürüşler..

    Alıntıları Göster
    subap vurması kötüdür motorda arıza olduğunu gösterebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asparuh7669

    selam,hazır başlık açılmışken bende bir iki şey yazmak istedim.birgün aracımı periyodik bakıma götürmüştüm ordaki usta aracın avans yapıyor dedi bende açıklamasını istemiştim bu arada aracım astra g 2004;bazı arabalarda 95 oktan benzin kullanıldığında motor avans yapıyormuş buda yülkemizdeki benzinin oktanı düşük olmasından kaynaklandığını söyledi.97 oktan benzini önerdi,arada 95 de kullanabilrsin dedi ister ikisini karışık olarakta olabilir dedi, bende o günden sonra 97 oktan kullanmaya başladım arada karıştırıyorum ama genelde 97 alıyorum.bazen deniyorum 95 oktan benzini ama yine avans yapıyor şöyle ki misal 3 vitesle giderken ayağımı gazdan çekiyorum ve devir düşüyor tekrar gaza bastığımda ozaman avans sesi geliyor yani vuruntu olayı sonra ikinci vitese alıyorum,97 ile deniyorum olmuyor. birşey daha var yürt dışına gidiyorum bazen arabamla oradan 95 oktan benzin aldığımda bu olay olmuyor avans sesi yani,şimdi bizdeki 95 oktan benzinin oktanı daha mı düşük oluyor acaba yoksa benim araçtada mı sorun var.saygılar.

    Aracınızda bir sorun yok, oktan sorunu bilinen bir problem. Bir yazı vardı 95 oktan olması gereken yakıt testlerde 91-92 oktan çıkabiliyor.




  • Iyi gunler acil olarak yardimlariniza ihtiyacim var 3 4 gun once bir su birikintisine girdim ve araç istop etti istop ettikten sonra marsa bastim ama sadece tikladi arkadaşı arayip araci cektrdim ertesi gun hava filitresini deistrip takviye kablosu cekip calistirdik arac calisti ancak söyle bi durum ortaya çıktı arac cakistiginda yaklasik 5 dakika beyaz duman atiyo ve egsozdan "pat pat ..." diye ara ara öksürüyo her oksurdugunde o beyaz dumanin icinden cok az bir siyah duman ama dikkatli baktiginda gorulecek şekilde atiyo bu olay olurken devir saati inip kalkiyo 5 dakka sonra duman kesiyo ve sanki hic bise olmamış gibi çalışıyo motordan ekstra bi ses gelmiyo subap yada piston acaba sorun ne yardimci olursaniz ona gore bir yontem uyguliycam arac 92 model passat staysn dizel 1 9 ....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.