Şimdi Ara

tesla coil yapimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar bir makineci olarak elektrik elektronikten ne yazikki pek anlamiyorum.

    tesla coil bildiginiz gibi bir resonant trensformeri imis. wikipediada boyle yaziyor. benim merak ettigim siradan iki elektrod arasinda olusan arc atlamasini tesla coilde coklu bir sekilde meydana getirebilir miyiz?

     tesla coil yapimi



    ayni bu sekilde. elektrod ya da tesla kuresi artik nasil ifade ediliyorsa ortada iken cevresini cember seklimde sarmis diger elektrodlara ya da iletkenlere coklu atlama tabiri caizse resimde gozuktugu gibi fire storm seklinde atlama yapabilir mi?

    bi sorum daha olacak tesla lambasi olarak kullanilan kure icinde dusuk akim olsa da yuksek gerilimden dolayi elleyeni carpmasi gerekmez mi?

    yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadaslar bir makineci olarak elektrik elektronikten ne yazikki pek anlamiyorum.



    Bu cümle olayı açıklamaya yetiyor.Hv gerilim bilinçsiz kullanımda bilinç kaybı, uzuv kayıpları en önemlisi de can kaybına sebep olabilir.

    Bana göre bu konu seni aşar

    Küreler fbt trafosu kullanılarak yapılır ; cam küre gerekli yalıtımı sagladıgından çarpılma olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 23 Kasım 2011; 11:23:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadaslar bir makineci olarak elektrik elektronikten ne yazikki pek anlamiyorum.



    Bu cümle olayı açıklamaya yetiyor.Hv gerilim bilinçsiz kullanımda bilinç kaybı, uzuv kayıpları en önemlisi de can kaybına sebep olabilir.

    Bana göre bu konu seni aşar

    Küreler fbt trafosu kullanılarak yapılır ; cam küre gerekli yalıtımı sagladıgından çarpılma olmaz.

    2 yıl elektronik fakültesinde okudum bunu utanarak söylüyorum. elektronik bilgim hiçbirzaman makine bilgim yanında kaydadeğer seviyelere ulaşamadı neyazıkki. kafam basmıyo desem yeridir. makinede elektrik-elektroniğe ihtiyaç duyulduğunda kitlenip kalıyorum doğal olarak. işi kısa bi şekilde çözmek için ya bilen birine sormam gerekiyor ya da oturup uzun uzun araştırma yapıp kendim halletmem.

    şimdi sormak istediğim bi kaç soru daha var. pes etmeden önce bunları öğrenmem gerek. yüksek gerilim düşük akım olduktan sonra ne kadar tehlikelidir bilemeyecem ama otomobillerde yıllardır kullanılan yüksek gerilim ateşleme pek de zararlıymış gibi gelmiyor. sonuçta çok düüşük joule ile ateşleme yapılıyor.

    benim sormak istediğim bu yukarda resimle anlatmaya çalıştığım çoklu atlamalı sistemi en kolay ve zararsız nasıl kurabilirm?

    diğer soru ise arabalarda eksi kutub şasiye bağlı (bujinin de bi kutbu silindir kapağına bağlı) iken nasıl oluyor da çarpılmıyoruz?




  • Hocam y gerilimde akımın düşük olması bir noktaya kadar dediğiniz gibi zararsız atıyorum düşük akımlı 1000v gerilim geçerse üstünüzden hafiften acıtır fakat gerilim yükseldiği zaman akım düşük olsa bile potansiyel farktan dolayı hasar verebiliyor 2006 senesinde bir arkadaşım flyback trafosunu sürmeye kalkarken gerilime kapıldı sol işaret parmağının ilk boğumu malesef kesildi.bende çarpıldım fakat 10 sn kadar bayıldım bilinç falan uçtu gitti gözlerimi açarken ben uyuyordum ne ara gündüz oldu dedim olayı yaklaşık 5 sn sonra hatırladım fakat bu kaza fiziksel olarak hasar vermedi gerilim girişinde bile hasar yoktu ellerim ıslak veya terli olsaydı sonuç daha kötü olurdu.

    Siz bu projeyi yapmak için bir tv tamircisine uğrayın elde kalan flyback trafoları işinizi görebilir youtube dan flyback transformer diye aratırsanız ne kadar atlama yaptığını görebilirsiniz. Gerilim seviyesi 20.000 dan yüksektir. Eğer yaparsanız cihaz çalışırken bişeylerin ters gitmesi ihtimaline karşı 2-3 tane şase çubuğu dikin sağa sola sapmasın devresini kısa yoldan tamamlasın.

    Flyback olmassa tesla bobini yaparsınız.tesla yapması kolay fakat sarım sayısı çok ve düzgün olmalı el ile uğraşılmaz bu konuda bobinajcılar yardımcı olur.


    Arabalarda kullanılan bobin yüksek gerilim üretir fakat motor bloğu demir bir kütle olduğu için devresini hızla şaseden tamamlar bu sayede bizim üstümüzden gerilim geçmez elektrik direçsiz yolu tercih eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU
    .bende çarpıldım fakat 10 sn kadar bayıldım bilinç falan uçtu gitti gözlerimi açarken ben uyuyordum ne ara gündüz oldu dedim olayı yaklaşık 5 sn sonra hatırladım fakat bu kaza fiziksel olarak hasar vermedi gerilim girişinde bile hasar yoktu ellerim ıslak veya terli olsaydı sonuç daha kötü olurdu.





    ucuz kurtarmışsın elektrigin şakası yok malesef;

    Arıza için gittigi yerde,3000v gerilime kontrol kalemi ile gerilim kontrolü yapmak için dokunmaya çalışan bir tanıdıgımın şuan kafatası plastik..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    otomobillerde yıllardır kullanılan yüksek gerilim ateşleme pek de zararlıymış gibi gelmiyor. sonuçta çok düüşük joule ile ateşleme yapılıyor.

    benim sormak istediğim bu yukarda resimle anlatmaya çalıştığım çoklu atlamalı sistemi en kolay ve zararsız nasıl kurabilirm?

    diğer soru ise arabalarda eksi kutub şasiye bağlı (bujinin de bi kutbu silindir kapağına bağlı) iken nasıl oluyor da çarpılmıyoruz?


    Bırak otomobili; motosikletin bile buji kablosuna dokunursan zıpladıını hissedersinKısa süre zarfında zararlı olmayabilir fakat uzun süre maruz kalmak tehlikelidir..

    Hv gerilim kontrollü kullanıldıgı sürece problem yoktur; gerekli tedbiirler alınır,yalıtımlar saglanırsa pek sorun çıkmaz.Güvenlik olarak faraday kafesi gibi bir yapı kullanılabilir.Otomobilde çarpılma olayı olmamasının nedeni ;hv gerilim aktarma alanının kısa ve özel kablolar ile yapılması ve çok geniş bir yüzeye şasenin yayılmış olmasıdır.Sadece otomobil degil crt tvlerde örnegin 26kw lık bir dc gerilim kullanılır ama çarpılma olmaz,(crt nin 4 yanı şaselenmiştir)Elektrik herzaman kısa yolu seçecektir




  • Yapımı çok tehlikeli ve pahalı yani olayı küçültsen bile iyi elektronik bilmen gerektiğini düşünüyorum can sağlığın için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    Hocam y gerilimde akımın düşük olması bir noktaya kadar dediğiniz gibi zararsız atıyorum düşük akımlı 1000v gerilim geçerse üstünüzden hafiften acıtır fakat gerilim yükseldiği zaman akım düşük olsa bile potansiyel farktan dolayı hasar verebiliyor 2006 senesinde bir arkadaşım flyback trafosunu sürmeye kalkarken gerilime kapıldı sol işaret parmağının ilk boğumu malesef kesildi.bende çarpıldım fakat 10 sn kadar bayıldım bilinç falan uçtu gitti gözlerimi açarken ben uyuyordum ne ara gündüz oldu dedim olayı yaklaşık 5 sn sonra hatırladım fakat bu kaza fiziksel olarak hasar vermedi gerilim girişinde bile hasar yoktu ellerim ıslak veya terli olsaydı sonuç daha kötü olurdu.

    Siz bu projeyi yapmak için bir tv tamircisine uğrayın elde kalan flyback trafoları işinizi görebilir youtube dan flyback transformer diye aratırsanız ne kadar atlama yaptığını görebilirsiniz. Gerilim seviyesi 20.000 dan yüksektir. Eğer yaparsanız cihaz çalışırken bişeylerin ters gitmesi ihtimaline karşı 2-3 tane şase çubuğu dikin sağa sola sapmasın devresini kısa yoldan tamamlasın.

    Flyback olmassa tesla bobini yaparsınız.tesla yapması kolay fakat sarım sayısı çok ve düzgün olmalı el ile uğraşılmaz bu konuda bobinajcılar yardımcı olur.


    Arabalarda kullanılan bobin yüksek gerilim üretir fakat motor bloğu demir bir kütle olduğu için devresini hızla şaseden tamamlar bu sayede bizim üstümüzden gerilim geçmez elektrik direçsiz yolu tercih eder.

    NEŞELİMEŞEODUNU flybacki youtubedan inceledim.bazi videolarda atlama yaptigi teli eritecek kadar yuksek sicakliga ulasiyor . ama benim istedigim tekli degil coklu atlama.











    yukardaki ilk videoda gozuktugu gibi bir tesla kuresi icinde nasil coklu atlama olusuyorsa ayni kivilcim firtinasini yanma odasi icinde gerceklestirmeye calisiyorum. burda sormak istedigim bi kac soru var. oncelikle insan gozuyle gozuken coklu atlama aslinda cok kisa sureli farkli yonlerdeki tekli atlamalardan mi ibaret. yuksek frekans nedeniyle goz aldanmasi mi olusuyor yoksa gercekten de ayni anda farkli yonlere birden fazla atlama gerceklesiyor mu?

    ikinci videodaki ark nasil olusuyor? atlayacak bir kac elektrod yanina yaklastirilirsa coklu atlama elde edliebilir mi?

    asil yapmak istedigim ucuncu ve dorduncu videonun sonunda gosterilen coklu atlamayi yapmak.

    cok dusuk akimli yuksek gerilim kullanarak son videolarda gozukenleri nasil elde ederim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    otomobillerde yıllardır kullanılan yüksek gerilim ateşleme pek de zararlıymış gibi gelmiyor. sonuçta çok düüşük joule ile ateşleme yapılıyor.

    benim sormak istediğim bu yukarda resimle anlatmaya çalıştığım çoklu atlamalı sistemi en kolay ve zararsız nasıl kurabilirm?

    diğer soru ise arabalarda eksi kutub şasiye bağlı (bujinin de bi kutbu silindir kapağına bağlı) iken nasıl oluyor da çarpılmıyoruz?


    Bırak otomobili; motosikletin bile buji kablosuna dokunursan zıpladıını hissedersinKısa süre zarfında zararlı olmayabilir fakat uzun süre maruz kalmak tehlikelidir..

    Hv gerilim kontrollü kullanıldıgı sürece problem yoktur; gerekli tedbiirler alınır,yalıtımlar saglanırsa pek sorun çıkmaz.Güvenlik olarak faraday kafesi gibi bir yapı kullanılabilir.Otomobilde çarpılma olayı olmamasının nedeni ;hv gerilim aktarma alanının kısa ve özel kablolar ile yapılması ve çok geniş bir yüzeye şasenin yayılmış olmasıdır.Sadece otomobil degil crt tvlerde örnegin 26kw lık bir dc gerilim kullanılır ama çarpılma olmaz,(crt nin 4 yanı şaselenmiştir)Elektrik herzaman kısa yolu seçecektir

    cogu kez distributor kacagi nedeniyle 50binV atesleme bobiniyle carpildim. iyi bir his uyandirmiyor ama eglencesine carpilmak herlde saglik sorunlarina neden olur en azindan kalp tirmini bozar ya da tumuyle durdurabilir.

    arabadaki ateslemenin bizi carpmamasinin nedeni akimin cok buyuk bir kutlede dagitilip yok edilmesi diyorsun yani benim anladigim bir tur topraklama. bilmiyorum dogru mudur? ama cok buyuk bir kutle olsa da bunu akimi az ve ya cok hissetmemiz gerekmez mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    cogu kez distributor kacagi nedeniyle 50binV atesleme bobiniyle carpildim. i

    arabadaki ateslemenin bizi carpmamasinin nedeni akimin cok buyuk bir kutlede dagitilip yok edilmesi diyorsun yani benim anladigim bir tur topraklama. bilmiyorum dogru mudur? ama cok buyuk bir kutle olsa da bunu akimi az ve ya cok hissetmemiz gerekmez mi?

    Otomobillerde 50kw ateşleme bobini pek bulunmaz daha düşüktür

    Hv gerilim ateşleme sisteminde buji tırnak aralıgı ( 0.45- 0.5-0.8 mm) kadar kısa mesafeden devresini tamamlıyorken sen bunu nasıl hissedeceksin




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.