Şimdi Ara

Tesla Cybertruck güvenlik endişelerini 5 yıldızla boşa çıkarttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla Cybertruck güvenlik endişelerini 5 yıldızla boşa çıkarttı



    Tesla’nın sıra dışı tasarımıyla dikkat çeken Cybertruck modeli, güvenlik endişelerini boşa çıkararak NHTSA’nın (ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) bağımsız çarpışma testlerinden en yüksek puan olan 5 yıldız almayı başardı. Fütüristik ve sert hatlara sahip tasarımı nedeniyle bazı uzmanlar, aracın güvenliği konusunda şüphelerini dile getiriyordu. Özellikle gövde yapısının sertliği ve keskin köşeleri, olası çarpışmalarda nasıl bir performans göstereceği konusunda soru işaretleri yaratıyordu. Ancak test sonuçları, Cybertruck’ın sağlam ve güvenilir bir araç olduğunu kanıtladı.



    Tesla Cybertruck güvenlik endişelerini 5 yıldızla boşa çıkarttı



    Araç, önden çarpışma testinde sürücü tarafında 5 yıldız alırken, yolcu tarafında 4 yıldızla değerlendirildi. Yan çarpışma testlerinden ise tam puan alarak güvenlik konusundaki iddiasını perçinledi. Devrilme testlerinde yüzde 12,40 oranında bir devrilme riski tespit edilirken, bu oran Tesla'nın ağırlık merkezini aşağıda tutan batarya tasarımının ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Bu testten de 4 yıldız alan Cybertruck, genel güvenlik performansıyla beklentileri karşıladı.



    Ayrıca Bkz.Tesla, elektrikli kamyonu Semi için Megacharger istasyonlarını kurmaya başlıyor



    Tesla’nın gelişmiş sürücü destek sistemi (ADAS) de değerlendirmeye alındı ve çarpışma önleme, otomatik acil frenleme, şerit takip asistanı gibi kritik güvenlik özellikleriyle tüm testleri başarıyla geçti. ADAS sistemi, Tesla’nın diğer modellerinde olduğu gibi sürüş güvenliğini artıran yapay zeka destekli mekanizmalarla donatılmış durumda.



    Ancak, tartışmalar burada bitmiş değil. Cybertruck’ın tasarımının yaya güvenliği açısından bazı riskler barındırabileceği belirtiliyor. Keskin köşeler ve sert yüzeyler, yayalar için ekstra tehlike oluşturabilir. Bu nedenle NHTSA, gelecekte araçların sadece yolcuları değil, yayalar ve diğer yol kullanıcılarını da nasıl etkilediğini değerlendirmek için yeni güvenlik standartları geliştirmeye hazırlanıyor.



    İlk günden itibaren büyük ilgi gören Cybertruck, şimdiden güçlü ve güvenli bir araç olduğunu kanıtlamış olsa da, özellikle yaya güvenliği konusunda daha fazla tartışmaya yol açacağa benziyor. Tesla’nın ilerleyen süreçte bu konuda nasıl bir adım atacağı merak konusu.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/02/19/tesla-cybertruck-is-not-the-death-machine-that-some-claimed-get-5-star-nhtsa-rating/







  • İçindekilere değil dışındakilere zarar daha ziyade...

    (Bu vesileyle ne geldi aklıma, yaş 15 gibi, karşıdan karşıya hızla geçiyordum hatırlamadığım bir sebepten acelem vardı, yaya yoluna biraz girmiş belediye otobüsüne çarpmış, sinyallerini kırmıştım dirseğimle, şoför şok içinde inmişti, nasıl yaptın bunu nasıl diye... Ben de serinkanlılığımı koruyarak şikayetçi olursam kimse inanmaz kanıtlayamazsın, bu konu burada kapansın dedim ve gittim, evet yaptığım ayılıktı ama mutlu ve özgüvenli bir ayıydım, o çarpışmadan sonra inanılmaz karizmatik ve ağırbaşlı birisine dönüşmüştüm)

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    🤣🤣🤣

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çarpışma testlerinde yolcu için güvenli olabilir ama yine de muadili olan ford la kıyaslandığı videoda çok daha çabuk parçalanıyordu. Gerçi sanılanın aksine pahalı iyi araba daha çabuk parçalanırmış. Çünkü parçalanması asıl yolcuyu korurmuş. Enerjiyi absorbe etmesi açısından. Tabi tofaş gibi kağıda dönmesinden bahsedilmiyor, belli noktalara kadar ezilerek absorbe etmesinden bahsediliyor.

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Valla ralli araçları hayal ettiğimiz kadar parçalanmıyor ve içindekilere de bişey olmuyor

    Çürük araç üretmenin bahanesi "yolcu güvenliği" olmuş

    Yersen diyorlar bence


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her kaza testlerdeki senaryolar gibi olmuyor. Kabinde motor sporlarındaki gibi bir kafes olmadıktan sonra, ciddi bir kazada o kaporta araç içindekileri balta, satırla doğramış bir kaç parçaya ayırır.

  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    Yok aslında bunu söyleyen Acil tıp doktoruydu, hatta videoyu da buldum. Doktor Strange in araba kazası sahnesini yorumluyordu. Saniyesine kadar buldum, (EDIT: 6:17 saniye, nedense dh ye link koyunca, her tıklamada farklı saniyede başlatıyor kafasına göre)

    https://youtu.be/5msxDxiDKUw?si=1Jh5JiKES-dDkeU7&t=377

    Ralli konusunda ise bence ama çok farklı. Ralli araçlarının içinde bildiğimiz ekstra iskelet yok mu? Yani konfordu, boş alandı falan olayı yok ki ralli aracında. Koca çelik mi artık karbon karışımımı iskelet geçiyor içinden. Yine enerji absorbesi açısından emniyet kemeri de tek yerden değil çift yerden diye biliyorum ralli araçlarında. 2 kat alan genişlemesi, şiddetin vücuda dağılması demek.

    Diğer yandan arabayı tank gibi yaparsan, G kuvveti direkt yolcuya binecektir, yani 100km ile bir yere vurduğunda anında ezilme olmadan 0 a düşüyorsa, 0-100km arası 0.1 saniye falan oluyorsa, o iç organlara ne olur bilmiyorum. 0.1 saniye olursa yaklaşık 28G kuvveti hissedilir. Ha belki koltuğa yine absorbe için yaklaşık 30cm raylı ileri geri sistem yapılabilir, kemer ve hava yastığı da derken kurtarabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spider_hip -- 21 Şubat 2025; 12:30:24 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    https://x.com/HaberdarKalin/status/1892100868666765377?mx=2



    Valla bana pek de öyle gelemiyor

    Yayaları koruma bahanesiyle ellerinden gelse bulaşık süngerinden üretirler gibi geliyor :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 21 Şubat 2025; 21:4:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.