Şimdi Ara

Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    hocam 5bin maliyet cok degıl mı? arastirdim 100 dolar cikiyor gercek tesla maliyeti. o da icine koyduklari elektrikten geliyor zaten. sanirim birinci kalite malzeme kullaniyorsunuz siz 5bin gibi yuksek bir maliyet cikabilir. ben kendi otomobil fabrikami kurarken dusuk malzeme kullaniyorum, bu sekilde 100 dolara kendi teslami uretebiliyorum.

  • Tesla daha çok indirim yapacak nedeni ise full-self driving yazılımını satmaya çalışması şuan tesla onu yapmaya çalışıyor ve maliyetleri düşürüyor zaten elon musk model y nin maliyetini %50 düşüreceğini söyledi 36 bin dolarlık üretim maliyeti olan araç 18 bin dolara düşecek ve ciddi oranda fiyat indirimi olacak bu model x ve s içinde geçerli asıl hedef full-self driving yazılımını satarak oradan para kazanmaktır

  • dedi, çocuk

  • Mr.Legend kullanıcısına yanıt
    Teknik olarak bütün indirimler kardan zarar değildir, düşük kar marjı(Xiaomi %5 gibi) firmalar, %5 lik indirim yaparsa kardan zarar değil, kafa kafaya satış olur, Lg 2015ten bu yana 5,4 milyar dolardan fazla zarar yapmış, indirim vs. Tanıtım arge yeni ürün derken, yaptığın tespitin bir önemi yok yani.Tekrar ediyorum pek çok firma zararına satış yapar, yaptı da, ağır dampinggg ile pazara girmeye çalışan japon otomobil üreticileri, coca cola gibi içecek üreticileri vs. Pek çok sektörde firmalar pazarı ele geçirmek için zararına satış yaptı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    İyi bir tespit

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla umarım türkiye de toh dan daha fazla satar tek dileğim bu. Zaten aklı başında biri dünya devi Tesla varken tooh gibi bilinmeyen bir markayı almaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 21 Nisan 2023; 15:29:20 >
  • voodoo child kullanıcısına yanıt
    En büyük maliyet kalemi olarak gösterilen lityum tuzun alkalize reaktif formu dolayısıyla lityum hammadde maliyeti pratikte 0. Tesla kaportanın coğu aluminyum, biçimlendirmesi kolay, kalıp-pres makina maliyeti düşük, dayanımı yapısal (structural) tasarım ile sağlıyor. Kaporta hammadde maliyeti aluminyum, birim üretim maliyeti düşük. Motorların birim maliyeti en cok $500. En büyük 3 maliyet kalemi olan batarya, kaporta, motor'ın "birim" maliyeti (milyonlarda araç üretiliyor) birkaç bin dolar. Geriye kaldı plastik aksam, trim, koltuk, tablet, direksiyon. Bunların maliyeti de belli, tabletlerin artık değeri yok. Yazılım maliyeti de araç başına düşük. Maliyet adına başka birşey kalmıyor. $5-10bin. Muhasebe oyunları ile bunu $32bin çıkarıyorlar. %25 karla $40bin'e satıyoruz diyorlar. Bu tür muhasebe oyunları tüm üretim sektöründe var. Oyun üretimle bitmiyor. Satılan elektrik, hani şu kW'sı Türkiyede 8TL'den satılan hızlı şarj elektriğinin de birim maliyeti 0. Asıl oyun orada zaten. Teslanın "ömür boyu bedava elektrik paketi" var, o elektrik nasıl bedava olabiliyor? Cunku elektrik üretim maliyeti gerçekte bedava. Asıl konu bu zaten. Elektrik atmosferde her daim yüklü statik elektrik, sehir dışında bolca gördüğümüz yüksek pilonlarla çekilerek, sıfır hammadde ile üretiliyor, ancak d.gaz kömür santrali, rüzgar türbininde üretiliyormuş gibi gösterilip yüksek tarifeden satılıyor. O kadar kârlı ki. Almanya'da ısınma için d.gaz yerine elektrikli klimaya geçiliyormuş, haberleri yeni gördüm. Milyonlarca e-aracın üstüne artık milyonlarca evin ısıtması da elektrikle olacak. Durup düşünür insan: Bu elektrik nerden geliyor, nerden nasıl gelecek? Mantıklı yanıt, bu elektriğin gerçekte sıfıra yakın maliyette kolaylıkla güvenli biçimde üretiliyor olması. Bu konu ilerde daha çok konuşulacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Aynen knk 500$'ı havaya atıyorsun sana 400 beygirlik elektrikli motor olarak yere düşüyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şimdi ar-ge si olmayan togg düşünsün :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla' nın sürekli indirim yapması (TR' de geçeli olacaksa) tüm piyasayı etkiler mi emin olamadım. Sadece Tesla' nın piyasasını etkiler diye tahmin ediyorum.


    Türk insanı otomobili yatırım aracı olarak görür ve değer kaybetmesinden hoşlanmaz. Az değerlenmesinden bile hoşlanmaz.

    Elindeki değil de X marka/model daha çok prim yaptı diye üzülebilir. Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü 


    Bu indirim haberleri markanın TR' de tutulmamasına yol açabilir. Yaşayıp göreceğiz.

  • Merak etme bu milletin aklı basında bazı seylerin siyaset ustu oldugunu bilir..ilk kez yollara cıkacak togg için 177467 on sipariş sayısı umarın birseyleri anlatır...

    Turkiyede uretilen fikri hakları turkiyeye ait olan bir markaya bu saldırı ve dusmanlık neden? bu amerikan seviciliği de niye??

  • Ne güzel adamlar teşvikler ile piyasayı canlı tutuyorlar bizimkiler de biraz daha zam yapalım da alamasınlar. Köleyiz

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    İroni olmama ihtimalini ciddi ciddi düşündüm. Öyledir değil mi? 😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    Tesla umarım türkiye de togg dan daha fazla satar tek dileğim bu. Zaten aklı başında biri dünya devi Tesla varken togg gibi bilinmeyen bir markayı almaz.


    @veterangamer Çok beklersin...


    TOGG ön siparişi 177 bin ile rekor kırdı Türkiye'de satışı patlama yapacağı buradan bile belli...


    Sizin gibi zihniyetler Yerli TOGG'u kötülemek için her türlü bahane bulur şaşırmıyoruz... Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk768 -- 21 Nisan 2023; 14:17:18 >
  • berk768 kullanıcısına yanıt

    yerli derken?

    google a bi satır yazıp neymiş bu yerli dediğimiz arabanın yerlilik oranı diye bakmamak... hyundai dahi toggdan daha yerli araba üretiyor Türkiyede..

    elbette yerli araba yapılsın ama sanki ülkede araba ilk kez üretiliyormuş gibi bir moda girmeye gerek yok.. onlarca yıldır bu ülkede araba üretiliyor..



    Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü
    Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştüarabam.com
    Togg’un Yerlilik Oranı Belirlendi!
    https://www.arabam.com/blog/danisman/toggun-yerlilik-orani-belirlendi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrTech -- 21 Nisan 2023; 16:6:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DrTech D kullanıcısına yanıt
    Hocam togg tabiki zamanla yerlilik orani artacak. Onemli olan fikrin olusmasi ve birseye niyet etmek.

    En cok uzuldugum nokta siyaset malzemesi olmasi ve insanlarin buna sevinememesi. Diger noktasi ise niye bu kadar pahali veya alamiyorum diye sinirlenmemiz. Daha sinir olani ise herkeste sinirlenmiyor bu fiyatlara. Anket sonuclari ortada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Beyinde bedava, Arge bedava mı? Çalışanlar maaş almıyor mu? Lojistik giderleri yok mu? Öte yandan elekrik santrali, panali, türbini kurmak bedava mı? AC Elektrik depolanamadığı içinde üretildiği gibi kullanılmak zorunda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elekrik santrali, paneli, türbini kurmak bedava mı? Değil tabi ki. Fakat onların kurulma sebebi elektrik üretmek değil, elektrik üretiyor görünmek.

    Elektrik atmosferdeki statik elektrik çekilerek üretiliyor, hem de yüzyıllardır ! Elektriğin tarihi, insanlık tarihi ile eşdeğerdir. Dünya varolduğu sürece atmosferde bedava elektrik olacaktır. Şu anda tüm dünyada elektrik atmosferdeki statik elektrik çekilerek, sıfıra yakın gerçek birim maliyetle üretiliyor, fakat orada bahsettğiniz elekrik santrali, paneli, türbini vs'de üretiliyormuş gibi yapılarak faturada kazık geçiriliyor.

    1901 yılında Dresden şehrinin ortasında dev kuleli bir elektrik santrali varmış, şehrin aydınlatması, elektrikli tramvaylar, 19 devlet binasının elektriğini üretiyormuş.


    Tesla durmuyor: Model Y ve Model 3 fiyatları bir kez daha düştü

    Bu tesis elektriği nerden, nasıl üretiyordu? O yıllarda d.gaz yok, atom teorisi yok, nükleer enerji yok, rüzgar türbini, panel yok. Buhar gücü varmış. Buhar makinaları gürültülü çalışır, şehrin ortasına neden konulur? Sehir dışından gelen kömür, sehrin ortasına taşımak da zor. Bu tesis elektrik üretiyordu ise, şehrin dışında olması gerekmez miydi? Bu sorulara en mantıklı açıklamayı atmosferik elektrik veriyor. Kentin ortasındaki bu tesis, o dev kulenin üstündeki metalik taç yüksekte elektrik alanı yaratıp atmosferik elektrik çekiyordu. O yıllarda elektrik henüz ticarileşmemişti. Hava, su gibi bedava elde ediliyordu, sonradan bu işi ticarileştirmeye karar verilince, nasıl üretildiği dünya çapında gizli bilgi yapıldı.

    Dresden'deki bu tesis için inşaatına Şubat 1899'da başlandı, aralık 1900'de elektrik üretmeye başladı deniliyor. 1899-1900 arası inşaat fotografları yok. Almanya'nın en büyük elektrik tesisi inşaatına başlanıyor, fotografları çekilmiyor, bu imkansız bunun tek mantıklı izahati, bu tesisin 1899'dan çok önce zaten orada olmasıdır dolayısıyla 1899'da çekilecek inşaat fotografı yoktu. Peki neden bu tesis 1899'da inşasına başlanmış gibi gösterildi? Bu tesiste gizlenmek istenen birşey mi vardı da, tesisin yapım tarihini farklı göstermeye çalıştılar? Elektrik üreten bir tesisin neyini, neden gizlemek istediler? Tüm bunlara en mantıklı cevap: o tesis, 1899'dan önce de, atmosferik elektriği çekiyordu, bunu gizlemek için yapım tarihini farklı göstermeye çalıştılar. Sonradan bu tesisin önce kulesini sonra tamamını yıkıp ortadan kaldırmışlar cunku yıkmasalar kulenin üstündeki o metalik taç "ne için orada" soruları sorduracaktı, araştırıldığında ne için orada olduğu anlaşılacaktı, elektriğin gerçekte nerde nasıl üretildiği gizlenemeyecekti.

    Sonraki onyıllarda kule üstü metalik taç şeklinde dikey mimariden pilonlara asılı elektrik kablolar ile yatay mimariye geçilecek ve "pilonlar güç santralinden elektriği sehirlere iletiyor" denilecekti. Oysa ki, hem o kuledeki metalik taç, hem pilonlara asılı kablolar atmosferdeki elektriği çekiyordu.

    Dünya çapında her an 3 milyar kW elektrik üretiliyor, bu kadar devasa elektrik 150 yıldır, sürekli, kesintisiz, güvenli ve gittikçe artarak, ölçeklendirilebilir biçimde güç santrali, rüzgar, panel ile üretilemez ancak atmosferik elektrikten üretilebilir, başka yolu yok.

    AC elektrik depolanamadığı için, üretildiği gibi kullanılmak zorunda dediniz bu atmosferik elektrik ile tamamen uyumlu, elektrik kullanıldıkça atmosferden elektrik çekilir. AC konusunda da bir yanılsama var. Sehir dışında pilon üstünde gördüğümüz o kablolar AC değil DC akım taşıyor cunku atmosferik elektrik DC'dir, AC'si olmaz. Belki, bazı hatlarda AC yapılıyor olabilir ancak genel kaide olarak yüksek gerilim hatlarında akım DC olarak taşınır. AC 'nin kesinlikle olduğu tek yer, mahallelerdeki trafolardan çıkan yani konut ve işyerlerine gelen kablolardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turkiyede 1.5m a düşerse başlangıç fiyatı togg la rekabet eder fiyat açısından

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ona97 O kullanıcısına yanıt

    Hangi üreticinin her modelini herkes alabiliyor ki?

    Tabi ki her modelini herkes alamayacak. Tesla'nın lüks modelleri de var, halk için olan modelleri de var, Model Y gibi kuryeler ve paketçiler için olan modeli de var.


    Az kazanan bir insan gidip Model S almak isterse tabi ki de pahalı gelecektir. Herkes kesesine göre bir Tesla tercih ederse dolar, euro, sterlin kazanan bir insan için hiçte pahalı değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.