Şimdi Ara

Tesla Model S 10 Gün Sonra ABD'de Satışta (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O piller sanki öyle kalacak. Hidrojen saklama koşulları, taşınma masrafları vs. bunlardan haberiniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O piller sanki öyle kalacak. Hidrojen saklama koşulları, taşınma masrafları vs. bunlardan haberiniz var mı?

    pil teknolojisi son 12 yilda nekadar geliştide 2 yılda mucizeler beklenir oldu ? Hidrojen zaten petrol kadar kolay bir yol olsaydı şuanda bütün araçlar hidrojenle çalışıyor olurdu. Ancak pilli araçların çevreye verdigi zarar, şarj süreliginin uzunlugu ve menzil - agırlık sorunları, 3 5 yılda çözülücek birşey değil. Enazından honda, 2008 den beri hidrojenli araç satıyor. Bunu alanlarda california da keyif yapa yapa kullanıyor. 2 dakkada depoyu doldur 400 km gez. Birçok firma hidrojen deponması üzerine çalışmakta.Honda fcx clarity nin de zaten yağınlaşmamasının 2 nedeni, depo üretim maliyeti ve hidrojen istasyonu yayğınlaşmaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O piller sanki öyle kalacak. Hidrojen saklama koşulları, taşınma masrafları vs. bunlardan haberiniz var mı?

    pil teknolojisi son 12 yilda nekadar geliştide 2 yılda mucizeler beklenir oldu ? Hidrojen zaten petrol kadar kolay bir yol olsaydı şuanda bütün araçlar hidrojenle çalışıyor olurdu. Ancak pilli araçların çevreye verdigi zarar, şarj süreliginin uzunlugu ve menzil - agırlık sorunları, 3 5 yılda çözülücek birşey değil. Enazından honda, 2008 den beri hidrojenli araç satıyor. Bunu alanlarda california da keyif yapa yapa kullanıyor. 2 dakkada depoyu doldur 400 km gez. Birçok firma hidrojen deponması üzerine çalışmakta.Honda fcx clarity nin de zaten yağınlaşmamasının 2 nedeni, depo üretim maliyeti ve hidrojen istasyonu yayğınlaşmaması.

    12 yıl önce Ankara'da tek LPG istasyonu vardı. Şimdi??? Bu işler arz talep meselesi.

    Elektrik şu an ulaşılması en kolay enerji kaynaklarından biri hem de üretilmesi için artık çok sayıda seçeneğimiz var. Panasonic - Toshiba - Mitsu Electric 15 dakika şarj ile %80 dolan bataryalar üretmeye başladılar bile. Bu kadar karamsar olmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 23 Aralık 2011; 3:37:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Amerikada 100.000 $. Türkiyede 300.000 $ olur ortalama. buda 550.000 TL eder. 0-100'ü çok iyi elektrikli bir araca göre.

    0-100 zaten elektrikli araçlar için çok yüksektir.hatta bir firma elektrikli aracı ile katıldığı yarışlardan diskalifiye edilmişti hatırlayamadım şimdi.Ne turbo gecikmesi,ne kompresyon,ne vites hiçbişey yok.Gaz pedalı bile yok teknik olarak sadece elektrik fişi gibi açıp kapatıyorsunuz voltaj değiştiriyor.Torklar da çok yüksek, prius 400 nm idi mesela.Renault elektrikli fluence için çok korkunç hızlanıyor dizginlemeye çalışıyoruz demişti.0-100 5 sn mi 6 sn mi ne öyle bişey söylemişlerdi

    bilmiyordum tesekkur ederim. Son hizlarinin dusuk olmasi sebebiyle 0-100un daha fazla zamanda gerceklesecegini dusunuyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Menzil olarak gayet iyiymiş..
  • hem 7 kişilik, (5+2)
    önde extra bagajı var.
    0-100 ü 6 sn.
    menzili uzun.
    km tüketimi çok düşük.
    spor araç tasarımı
    şanzımansız, sessiz sürüş.


    49000$ ABD de peynr ekmek gibi satması lazım değil mi?
  • nefis
  • batarya teknolojileri kısa zamanda çağ atlayacak zaten şuanda 10 dk dolup 200-300 km giden araçlar var ama yaygınlaşma işi biraz yavaş ilerliyor şuanda.bu araç trde fiyatı 110-120 bini geçmezse menzili uzun olan bir versiyonu iyi satış yapabilir.işin ilginci bu kadar büyük batarya bloğunu iyi saklamışlar herhalde motorlarda tekerleklerde zannedersem buda araçta en az iki motor var demek.buna adamlar yanında bir de uzaktan kumanda verseler bari oynardık
  • yerimizi alalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Amerikada 100.000 $. Türkiyede 300.000 $ olur ortalama. buda 550.000 TL eder. 0-100'ü çok iyi elektrikli bir araca göre.

    0-100 zaten elektrikli araçlar için çok yüksektir.hatta bir firma elektrikli aracı ile katıldığı yarışlardan diskalifiye edilmişti hatırlayamadım şimdi.Ne turbo gecikmesi,ne kompresyon,ne vites hiçbişey yok.Gaz pedalı bile yok teknik olarak sadece elektrik fişi gibi açıp kapatıyorsunuz voltaj değiştiriyor.Torklar da çok yüksek, prius 400 nm idi mesela.Renault elektrikli fluence için çok korkunç hızlanıyor dizginlemeye çalışıyoruz demişti.0-100 5 sn mi 6 sn mi ne öyle bişey söylemişlerdi

    bilmiyordum tesekkur ederim. Son hizlarinin dusuk olmasi sebebiyle 0-100un daha fazla zamanda gerceklesecegini dusunuyordum

    Son hızlar batarya kapasitesini korumak için elektronik olarak sınırlanıyor, yoksa araç daha hızlı gidebilir ama zaten 200 KMS!'den daha hızlı gitmeyi istemenin anlamı nedir ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O kadar ağır değil, Tesla'nın halan üretimde ve satışta olan Roadster modelini inceledim ve test sürüşü yaptım. Aracın ağırlığı sadece 1,242 kg. Piller de yaklaşık 200 kg kadar.

    http://www.teslamotors.com/roadster/specs

    Öte yandan pil teknolojisinin yavaş geliştiği doğru. Bu nedenle hdirojen yakıtı kısa vadede daha avantajlı olabilir. Uzun vadede ne olur bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105


    Dun bir sitede duran reklamla dikkatimi çekti.Merakımdan sonra konunun açılmış olmasına sevindim ama net bilgiler en azından Türkiye için her konunun muamma olduğunu düşünürsek umarım iyi bir distribütör ile tüketicilere pazarlanır.
    Hafif XF ve Lancia tadında görünümle benim için çizgileri hoş ve başlangıç fiyatı şuan için çok iyi.Üstelik Mehmet Şimşek zulmune uğramazsa yüzde 7lik ötv +18 kdv ile tasarruflu ve estetik bir premıum arac olarak bu fiyatlar makul.
    Yalnız markaya ilgi dünya genelinde zayıf gibi.Bakım giderleri en azından bu batarya ömrü ne kadar kalıcı ve fiyatları nasıl olacak pek ayrıntılı bilgi netlik kazanmadı sanırım.
    Birileri tarafından dolaylı vergilerle baltalanmadan binebilirsek çok hoş olur.

    Tesla distribütörle çalışmıyor, her gittiği ülkede kendisi showroom açıp kendi satış ağıonı kuruyor. Yani Tesla'nın satış kanal yapılandırması farklı ama bu model S ile birlikte değişebilir çünkü Model S, Roadster'den farklı olarak bir niş market aracı değil, çok satma potansiyeli var.




  • Bir de Tesla Roadster ile ilgili bir bilgi vereyim. Plillerin ömrü 160.000 km ve değiştirme bedeli 7.000 Eur. Yani km başına yaklaşık 11 kuruşluk işletme maliyeti getiriyor. Ama 100 km yolu yaklaşık 3 lira ile aldığı düşünülürse km başına 11 kuruş + 3 kuruş = 14 kuruş yakıyor diyebiliriz. Öte yandan bakım maliyeti hemen hemen sıfır, yağ yok, hava filtresi yok, yağ filtresi yok, benzin filtresi yok, buji yok, enjektör yok, turbo yok, intercooler yok. Ne var?
    1. Fren balatası
    2. Ön düzen ve rot/balans ayarı.

    Yani aracı elde tutma maliyeti çok düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O kadar ağır değil, Tesla'nın halan üretimde ve satışta olan Roadster modelini inceledim ve test sürüşü yaptım. Aracın ağırlığı sadece 1,242 kg. Piller de yaklaşık 200 kg kadar.

    http://www.teslamotors.com/roadster/specs

    Öte yandan pil teknolojisinin yavaş geliştiği doğru. Bu nedenle hdirojen yakıtı kısa vadede daha avantajlı olabilir. Uzun vadede ne olur bilmiyorum.

    Okadar ağır değilmi ? Tesla roadster da 53kw lik 992 lb (450 kg) pil bulunmakta. ne 200 kg ından bahsediyorsunuz ? nissan leaf , chevy volt tarzı araçlarda 20 kw civarı 200 kg piller var anca. Onlarda zaten 150km menzil sağlıyor.


    ek: Tesla S de bulunan 85 kw lik pillerde tam 720 KG. Bilmem açıklayıcı oldumu ?

    ek2 : KAYNAK Tesla motors un kendi sitesinde, veriler 2. sayfadaki tabloda.

    ek3 : Son hızların sınırlandırılmasının batarya kapasitesini korumakla bir alakası yok. Tamamen performans ile alakalı. Araçta 2. 3. vites olmadıgı için şanzıman oranını büyüttügünüzde son hızınız artar, performansınız düşer. Bu nedenle Son hızı düşük.

    tralles keşke bu bilgileri paylaşmadan bi doğruluklarını araştırsaydın. Ne pil hakkında ne son hız takkında bir bilginiz yokken bu konular hakkında biliyormuşcasına yazmanız malesef olmamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 23 Aralık 2011; 17:16:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hem 7 kişilik, (5+2)
    önde extra bagajı var.
    0-100 ü 6 sn.
    menzili uzun.
    km tüketimi çok düşük.
    spor araç tasarımı
    şanzımansız, sessiz sürüş.


    49000$ ABD de peynr ekmek gibi satması lazım değil mi?

    49 bin dolar abd piyasası için yüksek bir rakam. ayrıca abd de ne akaryakıt ne de vergi sıkıntısı var. o kadar güçlü ve heybetli araçlar varken tutunması biraz zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bir de Tesla Roadster ile ilgili bir bilgi vereyim. Plillerin ömrü 160.000 km ve değiştirme bedeli 7.000 Eur. Yani km başına yaklaşık 11 kuruşluk işletme maliyeti getiriyor. Ama 100 km yolu yaklaşık 3 lira ile aldığı düşünülürse km başına 11 kuruş + 3 kuruş = 14 kuruş yakıyor diyebiliriz. Öte yandan bakım maliyeti hemen hemen sıfır, yağ yok, hava filtresi yok, yağ filtresi yok, benzin filtresi yok, buji yok, enjektör yok, turbo yok, intercooler yok. Ne var?
    1. Fren balatası
    2. Ön düzen ve rot/balans ayarı.

    Yani aracı elde tutma maliyeti çok düşük.

    şu anki elektrik fiyatlarına göre 100 km 3 tl. eğer elektrikli araçlar yaygınlaşırsa devletimiz böyle bir fırsatı kaçırmaz. en büyük gelir kaynağının akaryakıttan alınan vergi olduğunu düşünürsek elektriğe kat kat zam geleceğine emin olabilirsiniz. umarım evlerimizde ampul yakmaya, tv açmaya korkar hale gelmeyiz !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    peki sadece elektriklimi icinde motor yok mu yolda kalsak napicaz

    İçten yanmalı motor yok %100 elektrikli.
  • Hidrojenli araçların yaygınlaşmamasının sebebi hidrojenin taşınmasının çok maliyetli oluşu diye biliyorum. Taşınanın yarısına yakını taşımak için gereken enerjiyi karşılıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bir de Tesla Roadster ile ilgili bir bilgi vereyim. Plillerin ömrü 160.000 km ve değiştirme bedeli 7.000 Eur. Yani km başına yaklaşık 11 kuruşluk işletme maliyeti getiriyor. Ama 100 km yolu yaklaşık 3 lira ile aldığı düşünülürse km başına 11 kuruş + 3 kuruş = 14 kuruş yakıyor diyebiliriz. Öte yandan bakım maliyeti hemen hemen sıfır, yağ yok, hava filtresi yok, yağ filtresi yok, benzin filtresi yok, buji yok, enjektör yok, turbo yok, intercooler yok. Ne var?
    1. Fren balatası
    2. Ön düzen ve rot/balans ayarı.

    Yani aracı elde tutma maliyeti çok düşük.

    Bahsettiğiniz rakamlar müthiş, umarım böyle olur ve en kısa zamanda kendi satış ağını kurmasalar bile bir temsilci ile bu piyasada yer bulsunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Elektrikliler işe yaramaz menzilleri kısa diyenleri 1-2 seneye çok merak ediyorum.

    elektirikliler işe yaramaz değil pilliler işe yaramaz. Teslada kaç kg pil oldugunu bi araştırın isterseniz hidrojen yakıt hücreli elektirikliler yaygınlaşıcak zaten pilliler geçiş aşaması. 4 litre hidrojenle 140 hp honda fcx clarity 400 km gidiyor. Tesla aynı şeyi sanırım yarım tondan agır pillerle yapiyor.

    O kadar ağır değil, Tesla'nın halan üretimde ve satışta olan Roadster modelini inceledim ve test sürüşü yaptım. Aracın ağırlığı sadece 1,242 kg. Piller de yaklaşık 200 kg kadar.

    http://www.teslamotors.com/roadster/specs

    Öte yandan pil teknolojisinin yavaş geliştiği doğru. Bu nedenle hdirojen yakıtı kısa vadede daha avantajlı olabilir. Uzun vadede ne olur bilmiyorum.

    Okadar ağır değilmi ? Tesla roadster da 53kw lik 992 lb (450 kg) pil bulunmakta. ne 200 kg ından bahsediyorsunuz ? nissan leaf , chevy volt tarzı araçlarda 20 kw civarı 200 kg piller var anca. Onlarda zaten 150km menzil sağlıyor.


    ek: Tesla S de bulunan 85 kw lik pillerde tam 720 KG. Bilmem açıklayıcı oldumu ?

    ek2 : KAYNAK Tesla motors un kendi sitesinde, veriler 2. sayfadaki tabloda.

    ek3 : Son hızların sınırlandırılmasının batarya kapasitesini korumakla bir alakası yok. Tamamen performans ile alakalı. Araçta 2. 3. vites olmadıgı için şanzıman oranını büyüttügünüzde son hızınız artar, performansınız düşer. Bu nedenle Son hızı düşük.

    tralles keşke bu bilgileri paylaşmadan bi doğruluklarını araştırsaydın. Ne pil hakkında ne son hız takkında bir bilginiz yokken bu konular hakkında biliyormuşcasına yazmanız malesef olmamış.

    Haklısın dostum, batarya ağılığını verirken aklımda kalan Nissan leaf batarya ağırlığı rakamlarını Tesla'ya ait sanarak vermişim. (http://www.greencarreports.com/news/1033848_2011-nissan-leaf-batteries)Hafızam beni yanılttı. yazmadan önce kontrol etmemde fayda vardı ama şirkette yazdığım için çoğunlukla fazla zamanım olmuyor.

    Öte yandan hızın elektronik olarak sınırlandığı doğrudur ve ilk elden bir bilgidir. 2009 Mayısında Tesla EMEA satış ve pazarlama direktörü Craig Davis'i İstanbul'da ağırladık. Neden ağırladığımız bize kalsın. Daha sonra kendisiyle 2010 Paris Autoshow'da bir toplantı daha yaptık. Hızın elektronik olarak sınırlandığı bilgisi bu görüşmeler esnasında bize verilmiş bir bilgidir. Motor devri elektronik olarak 14.000 rpm'de sınırlanıyor. Motor daha yüksek devirlere çıkabilme kapasitesine sahip ancak çok yüksek devirlerde verimlilik çok düştüğü için aküden çekilen beher amper başına üretilen güç hayli azalıyor. Bu da aküden boşuna enerji çekilmesine neden oluyor. Kısacası 14.000 rpm'den sonra motor kullanışlı beygir gücü üretmiyor ve akü üzerine gereksiz yük bindiriyor. Bu bilgi internette ve diğer kaynaklardda yer almıyor, bize Tesla tarafından verilen bir bilgidir. Biz de zaten ana hatlarını biliyuoruz, detaylarını bilmiyoruz.

    Aşağıdaki grafik bu durumu gayet iyi açıklıyor.


    />




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.