Şimdi Ara

Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır

    Jaguar I-PACE, önümüzdeki birkaç yıl içinde piyasaya sürülmesi beklenen premium tamamen elektrikli araç serisinin en çok beklenen modellerinden biri. İngiliz otomobil üreticisi, ilk olarak geçen Kasım ayında otomobilin prototipi tanıtmıştı. Şimdi ise aracın en son sürümünü Cenevre Otomobil Fuarı'na getirmeye hazır.

     

    Şirket, önümüzdeki yıl üretime girmesi beklenen aracın bazı etkileyici özelliklerini açıkladı. Otomobilin başlıca özellikleri şunlar:

     



    • 500 km'den fazla menzil (NEDC dereceli)

    • Jaguar tarafından geliştirilen 90 kWh pil paketi

    • 700Nm anlık tork ve 400bg güç

    • Yaklaşık 4 saniyede 0'dan 100 kilometre hıza ulaşma

    • 0.29 sürükleme katsayısı



     

    Elektrikli aracın tasarımı, ağırlıklı olarak Jaguar'ın F-PACE SUV çizgisinde olacak. Ancak insanların bir elektrikli otomobil olduğunu ayırt edebilmelerini sağlayacak bazı detaylar taşıyacağını da ekleyelim. Otomobil 50kW DC hızlı şarj cihazı sayesinde 90 dakika içinde %80 oranında şarj seviyesine ulaşabilecek. Jaguar'ın fuarda tamamen elektrikli ilk aracı hakkında daha fazla bilgi vermesini umuyoruz.

     

    Ayrıca Bkz.Google'dan kurumsal Hangouts sürümü: Google Meet
    Üretim takvimi henüz netlik kazanmış değil ancak 2018’in ikinci yarısından itibaren piyasaya sunulması bekleniyor. Fiyat etiketinin de 40.990 dolar başlangıç fiyatına sahip F-PACE'e yakın olacağını söyleyelim.

     


     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır
    Tesla Model X’e rakip 500 km menzilli Jaguar I-PACE hazır







  • Neden güneş paneli yada sadece bataryaları doldurcak benzinli motor kullanımıyor verimlilik sorunumu var?

  • Tesla dan daha iyi tasarıma sahip...

  • Tasarımı çok iyi görünüyor. Ağırlık merkezi vs iyi oturtulmuş gibi duruyor.
  • Bence tesla daha sade ve güzel ama zevkler ve renkler tartışılmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dede17

    Neden güneş paneli yada sadece bataryaları doldurcak benzinli motor kullanımıyor verimlilik sorunumu var?

    Benzin motoru bence gereksiz bu araçlar çevreci olsun diye yapıyorlar güneş panelide anca içindeki elektronik donanımlara yeter yani maaliyet yüksek ağırlık artacak ama yapacağı büyük katkı yok bence arabadaki tek eksi 50 kw dc şarj desteklemesi Tesla supercharger ları 145 kw dc istasyonları var avrupalı 5 üreticinin anlaştığı 350 kw şarj istasyonlarıda çıkacak bu sene o üreticiler arasına girse fena olmaz yani. Şu büyük üreticilerin üzerinde çalıştığı katı hal pilin bir 10 senesi daha var asıl o zaman satış patlaması yaşanacak 15 dakika şarj ile arabalar 400 km gidebilecek hale gelecek ve kaza anında bataryaların patlama ihtimali %0 olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 2 Mart 2017; 20:19:19 >




  • 40000 dolar, Allah bereket versin.

    Bizde de 200.000'e yakın olur herhal.

    Diyeceklerim bu kadar.

    Saygılar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40000 dolarlık araba 200000 mi olamaz, bu rüyadır ancak. Bizde minimum 450-600 arası

  • Jaguar 2008'de Hint'li araba firmasi TATA tarafindan satin alindi. Hala ingiltere'de merkezi olmasina ragmen artik ingiliz araba ureticisi diyemeyiz sanirim.

  • ingiltere fiyatı için 60 bin pound demiş autocar. bu fiyat %5 kfv'li fiyat ise türkiye fiyatı

    türkiye fiyatı %15 ötv ve %18 kdv ile 350 bin lira gibi bir şey olur ki şu özelliklerde bir jaguar suv için, türkiye şartlarında bedava x3 2.0 dizelin bile fullünün daha pahalı olduğu düşünülürse bedava.
  • Menzil yetersiz hala.Soyle 1000 km menzilli olduğunda elektrikli otomobiller alınacak duruma gelecek.Su anda şehir içi aracı olmaktan öteye gidemiyorlar zira..Çünkü belirtilen 500 km falan en sakin sürüşte maksimum menzil olarak sunuluyor.Performansli kullanımda ( ki bu özellikte bir araç performans için alınır 4 kusur saniye 0-100 ) menzil 500 bile değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dede17

    Neden güneş paneli yada sadece bataryaları doldurcak benzinli motor kullanımıyor verimlilik sorunumu var?

    Araçların dış yüzeylerinin güneş paneli ile kaplanması ve bununla şarj olması fikri güzel görünmekle beraber pratikte neredeyse hiç bir fayda getirmiyor. O yüzey alanından güneş paneli ile elde edilebilen enerji aracın bataryasının dolması için gereken enerjinin yanında denizde damla gibi oluyor. Ayrıca hatırı sayılır bir kurulum maliyeti getiriyor. Bu yüzden tercih edilmiyor. Çok ucuza çok verimli paneller olursa ileride bu fikir uygulanabilir tabi. Benzinli motor ile bataryayı şarj etme fikri ise günümüzde kullanılıyor. Chevrolet Volt bu mantıkla çalışan bir araç mesela. Araç temelde elektrikli, fakat benzinli bir jeneratörü var ve gerektiği zaman kendini şarj ediyor. Bana da mantıklı gelen bir sistemdir bu jeneratörlü elektrikli araç sistemi. Çünkü elektrikli araçlardaki en temel iki problem olan düşük menzil ve uzun şarj süresi dahili benzinli jeneratör ile kısmen aşılabilir. Firmalar elbette bunu yapabilirler fakat bu durumda da "emisyonsuz araba" tanımının dışına çıkılmış oluyor. Araç belli bir düşük menzili elektrikle gidip, sonrasında benzinle devam etmeye mahkum oluyor. Tam elektrikli olmamış oluyor araba. Emisyon değerleri yine çok az oluyor standart arabalara göre ama tercih edilmiyor. Chevrolet Volt gibi bataryası zayıf olan bir araç yerine mesela Tesla Model S gibi büyük bataryalı bir araçta jeneratör olsa, jeneratör daha az devrede olacağı için emisyon değerleri iyice düşecektir. Şahsen bir Model S sahibi olsam ön bagaja jeneratör koymayı düşünürdüm




  • homeedition88 kullanıcısına yanıt
    Hayır, hala İngiliz. Aynı şekilde Land Rover'da Hintlilerin, Volvo Çinlilerin. Fakat Volvo'nun tasarım ve üretim departmanının çoğu İsveç'te. Çinliler sadece nakit akışı yapıyor ve satıştan gelen paraya ortak. Onun haricinde etliye sütlüye dokunmuyor. Bu da bunun gibi işte. Hintliler sadece kaynak sağlıyor ve kendi araçlarını geliştirirken Jaguar'ın teknolojilerinden yararlanıyor. Ha mesela BMC gibi olsaydı o zaman tamamen Hintli diyebilirdik.



    Araca gelirsek, 2020'li yıllara kadar elektrikli araçların Mercedes'i Tesla olacak. Ve hiçbir içten yanmalı motor üreticisi Tesla kadar menzil yakalayamacak, Tesla kadar sükse yapmayacak. Tesla'nın yanında birkaç adı sanı duyulmamış markalar çıkacak, Faraday Future vs.gibi markalar pazarı domine edecek. Velhasıl, pil teknolojisi gelişmesi konusunda atılacak adımlara bağlı, ben beğendim, bizim için zaten hayal olacak ama..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: homeedition88

    Jaguar 2008'de Hint'li araba firmasi TATA tarafindan satin alindi. Hala ingiltere'de merkezi olmasina ragmen artik ingiliz araba ureticisi diyemeyiz sanirim.

    Daha neler opeli geçtim focusu bile alman sayıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dede17

    Neden güneş paneli yada sadece bataryaları doldurcak benzinli motor kullanımıyor verimlilik sorunumu var?

    Hocam tabiiki elektrigi santral yerine araca benzinli motor koyup uretirseniz daha az verimli oluyor. Yani deidigniz gibi bir nevi verimlilik sorunu. Elektrik uretip elektrikli motorlada arabayi goturmenin benzinli motor ile arabayi gotrumek cok da bir farki yok aslinda.

    elektrikli aractaki amac santralde uretilen elektrigi kullanabilmek boylece verimli olmasi.


    Paneller ne yazikki kapladiklari alana gore az elektrik uretiyor ve hava durumuna bagimlilar. (ikisi de araba icin cok buyuk dezavantaj). O yzuden colun ortasina gunes santrali kurulup verimli olabiliyor ama araba nin yuzey alani kucuk, agirlik artisi enerji artisina sebep oluyor. Mesela gece araba kullaniyorsunuz panel hic bir ise yaramiyor ama o agirligi tasimak icin enerji harciyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Menzil yetersiz hala.Soyle 1000 km menzilli olduğunda elektrikli otomobiller alınacak duruma gelecek.Su anda şehir içi aracı olmaktan öteye gidemiyorlar zira..Çünkü belirtilen 500 km falan en sakin sürüşte maksimum menzil olarak sunuluyor.Performansli kullanımda ( ki bu özellikte bir araç performans için alınır 4 kusur saniye 0-100 ) menzil 500 bile değil.

    1000 km yi şu an ki içten patlamalı araçlar bile yapamıyor. Yapanlar var ancak şu araba firmalarının klima bile açmayıp yavaş yavaş gitti 1.2 fındık motorumuzla bakın 1100 km menzil elde ettik gösterisi oda. Benim araba 10.5 - 11 litre yakıyor 55 litre depo var dizel 500 km menzil şehir içi uzun yolculuktada 700 750 km ama ben bunu doldurmaya kalksam 6 dakikamı almayacak işte elektrikli arabalarda bu süre düşürelecek 10 yıl sonra 10-15 dakika şarj ile 400 km elde edeceğiz (elektrik araba alım sayısı artarsa firmalar bu işe dahada kasıp bu yıl süresi düşebilir) hem arabamız şarj olup hemde kahvemizi içip yemeğimizi yiyip dinlenmiş olacağız şimdi şöyle düşünürsek arabaların o zamana kadar otonom olacağını düşünürsek biz arabada yolculuk esnasında uyurken kendi kendine şarj istasyonuna girip arabayı şarj edip yola devam edebilecek. Bakın bu yazdıklarımı bir kenara not edin eğer 10 yıl sonra 15 dakikada 400 km menzil işi olmamışsa benim suçum değil büyük firmaların Bosch, Sakti3, ABD Enerji Bakanlığı'nın ARPA-E bölümü ve diğer firmaların işi boşladığı anlamına gelir.
    Ayrıca şu Elektrikte benzin kömürden üretiliyor elektrikli arabalar çokta çevreci değil diyenlere şunu diyeyim şuanda enerjisini tamamen temiz yenilebilir kaynaklarla üreten ülkeler var 20 yıl sonrasını düşünün yeni geliştirilecek teknolojileri tahmin edin derim ayrıca o kişileri bu video ya alayımhttps://www.youtube.com/watch?v=Bkh5nnMac7U ayrıca sadece otomobiller bak uçak gemi tır demiyorum otomobil diyiyorum elektrikli olsaydı %30 daha az yıllık karbon emisyonu olacaktı dünyada onu okuduğum yerin adını okudum bulursam atacağım. Karbon emisyonuna fabrikalarında dahil olduğunu unutmayın %30 çok büyük bir oran.
    Edit= 1000 km en azından 15 sene daha imkansız bataryayı sığdıracak yer yok normal bir arabayıda performanslı kullanınca menzil düşüyor keşke türkiyede şöyle bir 20 tane supercharger olsada Tesla Model s p100d alsam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 3 Mart 2017; 0:58:47 >




  • Hiç fena değilmiş ya tasarımı...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    quote:

    Orijinalden alıntı: dede17

    Neden güneş paneli yada sadece bataryaları doldurcak benzinli motor kullanımıyor verimlilik sorunumu var?

    Araçların dış yüzeylerinin güneş paneli ile kaplanması ve bununla şarj olması fikri güzel görünmekle beraber pratikte neredeyse hiç bir fayda getirmiyor. O yüzey alanından güneş paneli ile elde edilebilen enerji aracın bataryasının dolması için gereken enerjinin yanında denizde damla gibi oluyor. Ayrıca hatırı sayılır bir kurulum maliyeti getiriyor. Bu yüzden tercih edilmiyor. Çok ucuza çok verimli paneller olursa ileride bu fikir uygulanabilir tabi. Benzinli motor ile bataryayı şarj etme fikri ise günümüzde kullanılıyor. Chevrolet Volt bu mantıkla çalışan bir araç mesela. Araç temelde elektrikli, fakat benzinli bir jeneratörü var ve gerektiği zaman kendini şarj ediyor. Bana da mantıklı gelen bir sistemdir bu jeneratörlü elektrikli araç sistemi. Çünkü elektrikli araçlardaki en temel iki problem olan düşük menzil ve uzun şarj süresi dahili benzinli jeneratör ile kısmen aşılabilir. Firmalar elbette bunu yapabilirler fakat bu durumda da "emisyonsuz araba" tanımının dışına çıkılmış oluyor. Araç belli bir düşük menzili elektrikle gidip, sonrasında benzinle devam etmeye mahkum oluyor. Tam elektrikli olmamış oluyor araba. Emisyon değerleri yine çok az oluyor standart arabalara göre ama tercih edilmiyor. Chevrolet Volt gibi bataryası zayıf olan bir araç yerine mesela Tesla Model S gibi büyük bataryalı bir araçta jeneratör olsa, jeneratör daha az devrede olacağı için emisyon değerleri iyice düşecektir. Şahsen bir Model S sahibi olsam ön bagaja jeneratör koymayı düşünürdüm

    Yerli araç o şekilde olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1. Jaguar "İngiliz" değil "Hindistan" firmasıdır.

    2. "Sürükleme Katsayısı" diye bir kavram yok, "Sürtünme Katsayısı" olacak ve otomotiv sektörü için 0.29cd çok çok düşük bir katsayı değil.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.