Şimdi Ara

Tesla Model Y ve Model 3 için yepyeni bir batarya geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Tesla, en çok satan elektrikli araçları Model Y ve Model 3’de batarya paketlerinde önemli bir değişikliğe gidiyor. 2025 model yılına ait Tesla Model 3’ün tip onay belgelerinde yeni bir batarya paketi ortaya çıktı. Bu batarya paketinin aynı zamanda Tesla Model Y Juniper’de de kullanılacağı belirtiliyor.



    Model Y ve Model 3'e yeni batarya




    Aktarılanlara göre bu bataryanın kullanılabilir kapasitesi 62,5 kWh, toplam kapasitesi ise yaklaşık 66 kWh seviyesinde bulunuyor. Batarya hücreleri CATL tarafından sağlanıyor ve büyük ihtimalle lityum-demir-fosfat (LFP) hücreler kullanılıyor. Bu batarya paketinin mevcut CATL bataryalarının veya belki de BYD’nin yerini alacağı ifade ediliyor. Bu arada yeni batarya paketinin LMFP (lityum-manganez-demir-fosfat) hücrelere dayanabileceği de belirtiliyor ancak bu noktada henüz bir şey söylemek için erken.






    Yeni bataryanın özellikleri, biraz daha yüksek kapasite ve bir kilogram daha hafif olması dışında önceki paketle neredeyse olması da dikkatleri çekiyor. İlginç bir nokta ise, BYD Blade hücrelerine dayanan ve 7C olarak işaretlenen 60 (57,5) kWh kapasiteye sahip bataryanın 20 kilogram daha ağır olması.



    Ayrıca Bkz.YangWang U7, BYD'nin ikinci nesil Blade pilleriyle gelecek: Blade 2 neler sunacak?



    Bunlara ek olarak sürücülerin merak ettiği esas konuya da geçelim: Menzil. Yeni batarya ister LFP isterse de LMFP olsun Tesla Model 3’ün (2025) RWD versiyonunun 19 inç jantlarla WLTP menzili 520 km’ye yükselecek. Bu bataryanın Model Y (2025) Juniper’e de gelmesine kesin gözüyle bakılıyor. Halihazırda 455 km menzile sahip olan Model Y’nin de yüzde 10 civarında menzil artışı yaşaması bekleniyor.









  • Çinli rakiplerinden daha yüksek oranda batarya kapasitesi artışı haberleri gelirken, Tesla'nın batarya kapasitesi artışı düşük kalmış görünüyor.
  • Avrupalılar elektrikli araç sektöründe geride kaldılar. Özelikle menzil konusunda istenileni veremiyorlar. Hala 300-400-500 km menzil civarında gidip geliyorlar. Çinliler ise menzili sürekli ileriye götürmeye çalışıyorlar
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz ancak şunu da atlamamak gerek çinli firmaların menzil değerleri farklı standartta yapılıyor. Çinlilerin ki CLTC diğer tüm dünya WLTP ölçüm değerlerini kullanıyor. Örneğin; sang yong torres evx in menzilini 650 km diye alan bir arkadaşım var, aracı aldım 450 km gösteriyor full ken piller diyor. Gerçekten de 400 civarı gidiyor diyor. Tesla ve Avrupalı elektrik araç üreten diğer firmalar(peugeot, opel, renault,…v.b.) dedikleri değerleri %80-90 tutturuyorlar.
  • Model Y ve 3'te cam tavanı robotaxi'deki iptal etseler, belkide 60kg ağırlık tasarrufu daha yapacaklar. Açılmayan cam tavan kimin işine yarıyor ki. Ağırlık azaldıkça menzil artar onlarda farkında ama pazar araştırmalarında cam tavanlı araç mı çok isteniyor acaba? bilen var mı?

  • Hknconcrete H kullanıcısına yanıt
    İç mekanı daha ferah hissettiriyor.
  • sunshines35 kullanıcısına yanıt

    Evet ferah ama, kapamabilir perde olmadığı için kullanıcılar çokda memnun değil gibi.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu olayı telefon batarya şarj işlerine benzetiyorum. apple ve smasung 20-30 wattlarda tıknaıp kalmışken çinliler hem hızlı şarjda 67-80-100-120w hızları görüyor hem de batarya kapasitesini 5000-6000 civarına çıkartıyorlar. arabada da 1000km üstü menzillere çalışan çinliler. bu menzil olayı çözülürse 10sene sonra benzinli araba satılmaz

  • isosonsuz kullanıcısına yanıt

    sangyong çinli değil koreliydi galiba

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.