Şimdi Ara

Tesla'nın ekonomik fiyatlı elektrikli otomobili Model 3 nihayet tanıtıldı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
1.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aakerr A kullanıcısına yanıt
    Shasjxjsjdjsjxjs




    Ya siz muhtarlarla falan konusun Di mi yani elektrikli otomobil meselesi biraz kasiyor sanki jaxjsjx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sebati06 -- 3 Nisan 2016; 3:29:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun benzinli modeli varsa verelim 4-5 milyar satinalalim, sonra elektrikliye kendimiz cevirip yerli yapariz. Ama benzinli olmasi sart. :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    Elektrikli arabalarda vergilendirme güce göre yapılıyor. 85 KW altı vergi %3 (85-120 KW arası %7 120 KW üstü %15) ve %15 kadarda ÖTV var. Dolayısı ile üst dilime girmiyor.


    Yakinda 85KW otomobile kac paralel aku ekleyip hangi motorla degistirirseniz 120 KW lur diye modlari cikar Youtube'da. Eyvah, paralel dedim. Saatte tam 04:00, kapiya gelen olur mu acaba. :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: savasserter

    Radyatörü olmayan doğal olarak ızgarası da olmayan bir otomobil göze çok tuhaf geliyor. Sanırım buna alışma zamanı geldi.


    Gercekten acayip geliyor, en azindan izgara desenli plastik birsey koyun degil mi ya. :D

  • Ne la buu bu aracın önünü yapmayı unutmuşlar ne ön ızgara var hiçbir şey yok iyi bari farları unutmamışlar kalıba sokmuşlar kalıptan çıktığı şekilde duruyor aracın önü diğer yerlerinde bir sorun yok gayet iyi ama önü bir tuhaf geldi bana ya da ben mi böyle görüyorum sadece..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Godvater

    Elektrikli arabalarda vergilendirmenin nasil yapildiginin farkindayim. Oradan yola cikarak model 3'un 120kW'nin ustunde olmasini bekledigimi soyledim. Su an yapilmis herhangi bir aciklama gormedim. Siz ust dilime girmedigini neye dayandiriyorsunuz?


    Kaynağı şimdi bulamadım ama 85 KW dan aşağı diye hatırlıyorum güç olarak. o yüzden %3'lük vergi dilimine gireceğini düşündüm. Eğer gücü bunun üzerinde olursa veya extra bir vergi dilimi girerse ona bir şey diyemem.Dediğim gibi tahminim tamamen vergi dilimi ve güçle alakalı.

    Acikcasi 1500kg gibi bir agirligi olacaktir aracin. Bu agirlikta bir araci 6 saniyede 100km/h hiza cikarmak icin cok daha guclu bir motor gerekir. Teslanin motor gucu konusunda comert oldugunu Model S'ten biliyoruz zaten.

    6 saniyeden kisa surede 0-100 cok iyi bir deger. 85kw'den assagi olmasina imkansiz gozuyle bakiyorum. Cok buyuk ihtimalle 120Kw'den yuksek olacaktir.

    Yine de dedigim gibi %15'lik vergi dilimi bile gayet kabul edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ah be devlet Allah kahretsin sizi elektrikli motorlu araçtan niye fahiş vergiler alıyorsunuz!
  • Bayi karı diye birşey yok, Tesla arabalarını kendisi satıyor. Aracılarla çalışmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim anladığım Model 3 için bir kaç çeşit olacak. Baz paketi 85 KW altı olabilir ama dediğiniz gibi P90D muadili bir model olursa işte ozaman 120 kW üstüne çıkılabilme ihtimali var.Ağırlık için bir şey demek için erken ama Tesla'nın Alüminyum kaportadan çelik saç kaportaya geçtiğini okumuştum model 3 için.

    Eğer en üst paket hariç 85 KW altı tutar ve hızlanma ivmesini 6 saniye altına indirirse araba bildiğimiz C sınıfının tanımınıda değiştirecektir.Gerçi Elon Musk Tesla yavaş araba yapmaz demişti bu hızdan taviz verilmeyecek demek.o yüzden güç bir miktar yükselebilir.

    Netice itibarı ile teknik detaylar açıklanmadan konuşmak zor ama ben hala makul seviyede (%7 lik dilimede girse) kalacağını bekliyorum. %15 çok.
  • aakerr A kullanıcısına yanıt
    Evet ne yazıkki bilmiyorsun adına çok üzüldüm :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İ8 deki teknolojinin basit bir hibrid teknolojisi ile aynı kefeye koyduktan sonrasını okumadım
  • Ön ızgara boşluğundaki yer özelleştirmek için çok uygun, oraya filml vs çok özel şeyler yapılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AKTeknisyen A kullanıcısına yanıt
    Teknik detaylar aciklanmadan konusmak zor falan degil. Arac en az 170-200 kw guce sahip olacak. Teslanin 150 kwden dusuk motoru yok. En az 1700 kilo bir araci 5.5 saniyede 100 kmye ulastiracak motorun 120 kw alti oldugunu dusunmek icin ya muhtarlarla ya da paralelle kafayi yormus olmak gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Teknik detaylar aciklanmadan konusmak zor falan degil. Arac en az 170-200 kw guce sahip olacak. Teslanin 150 kwden dusuk motoru yok. En az 1700 kilo bir araci 5.5 saniyede 100 kmye ulastiracak motorun 120 kw alti oldugunu dusunmek icin ya muhtarlarla ya da paralelle kafayi yormus olmak gerekir

    Hocam dediklerinizin cogu benim dusuncelerimi yansitiyor fakat bu uslupla hicbir yere varamazsiniz. Hem de karsidaki kisi gayet duzgun bir uslupla anlatiyorken dusuncelerini... Bir otomobil konusunda acmaya calistiginiz muhabbete yazik...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil konusunda otomobil konusulmuyor ki. Bu arac benzinli degil ki izgarasi olsun. Model x'ten itibaren belliydi zaten teslanin yeni cizgisinin ve imzasinin bu olacagi.

    Mororun da 180 KW'den dusuk olma ihtimali yok. Neyi tartistiginizi anlamiyorum. Fact'ler tartisilabilir elbet ama antitezleri uzerinden vs olabilir. Tezsiz bicimde fact tartismak harikaymis.


    Aracta model s'teki gibi full aluminyum kullanilmiyor; celik agirlikli aluminyum karisik kulalniliyor. Arac hafif olmayacak; olmasina da gerek yok zaten.
  • sebati06 kullanıcısına yanıt
    Dusuncelerinize katiliyorum zaten sadece uslubunuzun uygun olmadigini belirttim :)

    Bence de %15lik vergi dilimine girecektir. Fakat Tesla Turkiyeye gelip Model 3 satmaya baslayinca vergiler degisir hemen :) Su an ayni siniftaki araclardan %90 otv aliyorlar. Sattirmazlar %15 otv ile bu araclari.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen sattirmak zorunda kalirlar zira petrolde disa bagimli bir ulkeyiz ve cari acigi kapatmak icin artik Reza ve turizm yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Teknik detaylar aciklanmadan konusmak zor falan degil. Arac en az 170-200 kw guce sahip olacak. Teslanin 150 kwden dusuk motoru yok. En az 1700 kilo bir araci 5.5 saniyede 100 kmye ulastiracak motorun 120 kw alti oldugunu dusunmek icin ya muhtarlarla ya da paralelle kafayi yormus olmak gerekir

    Öncelikle üslup hakkında bir şey yazacaktım ki godvater arkadaşımız yazmış.Üzerine bir şey yazmak abesle iştigal olur.

    Konuya dönersek zan ederim benim yanıldığım yer başından beri batarya gücü üzerinden hesaplama yapmam :) Tabi bataryayı hesap alınca hesap ucuz tutuyor.Bu konuda iyi yamulmuşum resmen.

    Motora gelince Model 3 için Model S'e göre %20 küçülmeden (ebatlarda) bahsediliyordu.Bunu doğru kabul edersek 120 KW altında kalabilecek bir model gelebilir (en azından baz model)çElon Musk bir kaç çeşidinin olacağını söylemişti galiba. 120 KW aşağı yukarı 160 BG yapıyor ki bu gün C sınıfı sedanların Turbolu olanlarının gezdiği değerden bile yüksek.Eğer ağırlık problemi çözüldüyse 120 KW nın altında motor olabilir.

    Yine ısrar ediyorum Teknik değerler gelmeden konuşmak zor.Neticede benim yazdıklarım hep tahmin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Otomobil konusunda otomobil konusulmuyor ki. Bu arac benzinli degil ki izgarasi olsun. Model x'ten itibaren belliydi zaten teslanin yeni cizgisinin ve imzasinin bu olacagi.

    Mororun da 180 KW'den dusuk olma ihtimali yok. Neyi tartistiginizi anlamiyorum. Fact'ler tartisilabilir elbet ama antitezleri uzerinden vs olabilir. Tezsiz bicimde fact tartismak harikaymis.


    Aracta model s'teki gibi full aluminyum kullanilmiyor; celik agirlikli aluminyum karisik kulalniliyor. Arac hafif olmayacak; olmasina da gerek yok zaten.

    Sondan başlamak gerekirse bu sektörde aracın her zaman hafif olmasına gerek var. Her üretici aracı kriterlerinden taviz vermeden hafifletmek ister.Bu Yakıtlı araçlarda yakıt tüketimine etki ettiği gibi elektrikli araçtada menzile etki edecektir.Tesla'da bundan bağımsız değildir herhalde? Ki menzili uzatmak istedikleri sır değil.

    Tartışma tekniğine gelince siz alışıksınız belki ama ben önümde teknik değerler olmadan kesin konuşmanın insanı yanılttığına çok şahit oldum.Şahit olmak bir yana tecrübe ile sabit.Bir takım çıkarımlar yapılabilir bunlar doğruda olabilir hatta nokta atışı çıkarımda yapabilirsiniz ama bunların hepsi adı üzerinde tahmin kalır.Yoksa asıl harika olan ortada kesin bir şeyler yokken (yada tüm değerler kesin değilken) hepsi kesinmiş gibi tartışmak olur.Kendi adıma ise saçmalamış olurum.




  • AKTeknisyen A kullanıcısına yanıt
    Hocam her sey guzelde 2100 kg Model S'in yuzde 20 kucugu kilograma tamamen etki etmis olsa bile (ki etki etmis olamaz cunku daha agir bir malzemeden uretilecek)2100 kg olan Model S'in yuzde 20 hafifi 1700 kg seviyelerinde olacaktir. 1700kg olan bir araci 100 km/h hiza ulastirmak icin 160-180 beygirden daha fazlasina ihtiyac olur.

    Tabi bunlar gunumuz teknolojileri uzerinden soyledigim rakamlar. Eger Elon Musk yeni Model 3 ile cok daha az enerji tuketen bir motor icat etmis ise ve bizlere soyledigi menzili gunumuz teknolojisinin el verdiginden daha kucuk bir batarya ile basarabiliyorsa bu araci belki de 1500kg seviyelerine kadar cekebilir.

    Ek bilgi: Bmw330i 1540kg agirliginda ve 182kW gucunde. Arkadan itisle 0-100 hizlanmasini 5,9 saniyede gerceklestiriyor. Model 3 %95 olasilikla Bmw'den daha agir olacaktir. Elektrikli araclarin tork ve vitessiz olma avantaji var fakat yine de ne olursa olsun 120kw'den guclu olacaktir.

    Bu arada Model 3 asla 316i'nin rakibi olmayacaktir. Performansli bir arac ve fiyat kiyaslamasi yaparken bunu da dikkate almak lazim. Model S'in 90D versiyonu 535i ile ayni fiyata denk geliyor fakat ondan cok daha hizli mesela... P90D ise M5 ile ayni duruma dusuyor. teslaturk.com'da buna benzer bir karsilastirma birkac kere yapildi. teslaturk.com'u da cok tavsiye ederim. Gercekten cok calisiyor oradaki arkadas :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.