Bildirim
Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (12. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
silinecek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Eylül 2011; 23:24:54 > -
-
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Karacabey kavşağı.
Düz giderseniz Bursa üzerinden İstanbul ya da Eskişehir Ankara,
Sağa giderseniz Balıkesir ve peşinden de Burhaniye Ayvalık üzerinden İzmir ya da
yine Balıkesir ve peşinden de Akhisar Manisa üzerinden İzmir.
Filmi biraz ileri alıp Sivrihisar kavşağına getireyim sizleri...
Esasında Bandırmayı geçtikten hemen sonra sonra Susurluk ayrımında Sağa gidilrse Manyas, ve Manyastan sonra Susurluk çok hoş anılar bırakır. Burada araya girmemin nedeni, Çanakkale istikametinden gelecek olanların yollarını birazcık uzatsalarda hoş anlar yaşayacaklarıdır. Çünkü ilk olarak Manyası ve Manyas kuş cennetini görecekler, daha sonra ise karın doyurmak üzere susurluğa yol alacaklardır. Susurlukta ise yorsan tesislerinde nefis ayranlar çiğ börekler tostlar ne ararsan var. Koca fabrika ve koca tesis. Susurluktan isterlerse Balıkesir istikametine birazcık devam edip fabrika satış mağazalarının kurulu olduğu yerde alış veriş yapabilirler. Dönmek isterlerse susurluktan bursaya direk devam edebilirler. Susurluk Bursa Yolu çok güzel dir, sonuçta susurluk balıkesir ve bursanın tam ortasında. Balıkesir bursa yolunda yalnız susurluktan çıkarken dikkat etmek lazım radar vardı ben geçerken.
-
-
Karşılaştırma olması açısından bir foto da benim 2010 Auris dizel aracın içinden gelsin.
Makyajlı kasalarda göstergeler biraz daha albenili oldu.
Bir poz daha.
Zaman çooookk çabuk geçiyor yalnız.
Soldaki abimin eski kasa yeni motorlu 2010 Auris 1.6 132 bg lik aracı.
Sağdaki de benim (o zamanki) yeni kasa yeni motorlu 2010 Auris 1.4 D4d 90 bg'lik aracım
Alet güzel görünüyor ama dışı sizi içi beni yakar... :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 16 Haziran 2011; 2:01:43 >
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: time_keeper
Kendi görüşüm; dış ve iç tasarımda da klasik Toyota'nın sıfır estetik anlayışı hakim. Kalas gibi derler ya, aynen öyle.
Ben aynı duyguları Avensis için değil de Corolla için besliyorum valla.
İşte bu :
Arka tarafta Avensis çok daha güzel görünüyor gözüme.
Avensisin eski kasası daha şık duruyordu.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Darkimore
Esasında Bandırmayı geçtikten hemen sonra sonra Susurluk ayrımında Sağa gidilrse Manyas, ve Manyastan sonra Susurluk çok hoş anılar bırakır. Burada araya girmemin nedeni, Çanakkale istikametinden gelecek olanların yollarını birazcık uzatsalarda hoş anlar yaşayacaklarıdır. Çünkü ilk olarak Manyası ve Manyas kuş cennetini görecekler, daha sonra ise karın doyurmak üzere susurluğa yol alacaklardır. Susurlukta ise yorsan tesislerinde nefis ayranlar çiğ börekler tostlar ne ararsan var. Koca fabrika ve koca tesis. Susurluktan isterlerse Balıkesir istikametine birazcık devam edip fabrika satış mağazalarının kurulu olduğu yerde alış veriş yapabilirler. Dönmek isterlerse susurluktan bursaya direk devam edebilirler. Susurluk Bursa Yolu çok güzel dir, sonuçta susurluk balıkesir ve bursanın tam ortasında. Balıkesir bursa yolunda yalnız susurluktan çıkarken dikkat etmek lazım radar vardı ben geçerken.
20 yıldır senede 4-5 kez Burhaniye - Ankara arasını giden gelen biri olarak o civarlarda oldukça zaman geçirdim.
Ben Yörsan yerine Yasa'yı tercih ediyorum Susurlukta.
Fabrika satış mağazaları iyi güzel ama benim normalde 7-8 saat civarlarında tutan yolculuğumu cümbür cemaat bir dönüşte 12 saatte tamamlamama sebep olduğundan çok ama çok acil değilse orada durmamaya çalışıyorum.
Manyas'ı sadece gördüm ama vakit geçiremedim yanımda fotoğraf makinem yok diye.
İlk fırsatta fotoğraf makinemle birkaç poz almalık durmayı planlıyordum şimdi iyice gaza geldim. :)
-
Avensis ve Auris'te bulunan 132 bg lik motor ve hız sabitleme olayıyla ilgili bir şey daha yazayım.
Benim Aurisin dizel motorunun performansı beni hiç kesmemişti.
Ya da hız sabitleme olsaydı belki o kadar dert etmezdim zira bazı araçlarda hız sabitleme olayının gaz tepkisi gaz pedalından bile daha iyi.
Hele ki eski süratinize geri gelmek için res(ume) tuşuna basarsanız görmeyin şenliği artık. :)
Ama benzinli Toyotayı elimde olmadan kıyasladığım model dizel C-max.
C-max'te hız sabitleme ile giderken hiç bir viteste motor çekmemezlik etmezdi. Yokuş çıkarken 4. ya da 5. vites farketmez o hızı korurdu.
Ama Auris (ve doğal olarak Avensiste) 120 ve daha üst süratlerde hız sabitleme devredeyken yokuş çıkmak isterseniz motor kaldırmıyor ve de sistem devre dışı kalıyor.
5. ya da 6. vites farketmiyor.
Belki 5000 devir üstü 4. viteste kaldırır ama kim uğraşır onunla.
Demek istediğim atmosferik benzinli ve 53 bin TL civarına bir araç alacaksanız Avensis'i kaçırmayın.
Ama benim gibi hız sabitleme ile çok oynuyor ve de sabit hızla dere tepe düz gideyim tarzı sürüşler yapıyorsanız turbo benzinli ya da ideali turbo dizel bir araç bakınız.
Ya da en iyisi 2004 model bir Accord 2.4 alın 30 bin TL civarına kazasız.
Teleflex kiti de taktırın.
Hem sorunsuzluğun, hem performansın, hem de hız sabitleme + otomatik vites olayıyla sürüş keyfinin tadına doyun.
En az 20-25 bin TL de cebinizde kalır.
Bu araçlar 6 yaşı doldurduğu için vergileri iyice düştü. (1300 TL civarı, yeni bir 2.4'ün vergisi 2.900 TL)
Bir de aracın kasko değerinden dolayı bir alt baremden ödüyorsunuz. (800 civarı)
Yeni alacağınız 1.6 motor bir araç kadar MTV ödersiniz yani.
Hem de ısıtmalı deri koltuk, xenon far, sunroof gibi donanımların keyfini sürersiniz.
Ama derseniz ki ben 1.3 Astra CDTI alırım, 450 TL MTV öderim, orası da ayrı.
(Ben Bravomu satıp tek araca düştüğüm için (2008 Jazz için) 520 ödüyorum misal.)
-
Haluk Hocamın yanında çok oluyorum ama naçizane bir avensis 2007 1.6 sahibi olarak ve yeni kasayı da kullanmış biri olarak katkıda bulunayım istedim.
Öncelikle şunu söyliyim ben kesinlikle bir avensis sever olarak güncel versiyonu almak istemem, tavsiye de etmem. Sebebi de 1.6 atmosferik motoru.
Benim 110 bglik versiyona göre kağıt üstünde çok güçlü görünüyor ama aslında öyle değil. Bu arabada eksik olan şey çekiş gücü. Düz yolda yüksek devirde yapılan hızlarda tabiki daha iyi ama rampalarda ve ara hızlanmalarda kesinlikle çok yetersiz (Test verilerinde 6. viteste 80-120 hızlanması yaklaşık 22 sn idi yanlış hatırlamıyorsam, ki bu değer dizellerdeya da TSİ motorlarda 15 sn yi geçmiyor)
Benim avensisle 2yle çıktığım rampalarda yeni kasayla 1le çıkmak zorunda kaldım, tabi 3le çıktığımı da 2yle.
Haluk Hocamın dediği gibi araç çok derli toplu, kompakt, yıllara meydan okuyacak bir güzelliği var, her konuda zaten sorunsuzluğu ile biliniyor ama motorun günlük kullanıma yansıması kesinlikle konforsuz.
-
Toyota Corolloa'yı da şöyle bir özet geçelim...
-Dizel motor çok yetersiz maalesef..Hele azami çekiş sağlayan devir aralığı çok kısa, 1.000 devir bile değil....
-Aracın içinden ileride çok tıkırtı ve çıtırtı gelir...Plasti parçalar çok fazla...
-Arka baş mesafesi yetersiz...
-Yol sesi alıyor..Normalden biraz fazla.
Bu gibi olumsuzlukların dışında standart bir araç yani ortalama bir kalitede...
-Dış görünüş olarak şöyle bir yakıştırmam var. Tam bir mühendis arabası.. -
haluk bey c4 testinizi okumuştum c4 almamda etkiliydi konu c4 ten geçmiş gerçi ama yazayım dedimaraçtan şimdilik çok memnunum sessizliğine ve yalıtımına hayran kaldım ancak çevremdeki herkeste bir hayal kırıklığı oluşturdu c4 almam.umarım bu fransız ilerleyen km lerde dökülmez de herkesi utandırır.otomobil uzmanlarının dediği gibi galiba citroen bu sefer yapmış gibime geliyor.bu sınıf araç düşünenlere şiddetle tavsiye ederim.saygılar -
quote:
Orijinalden alıntı: RoLaN
haluk bey c4 testinizi okumuştum c4 almamda etkiliydi konu c4 ten geçmiş gerçi ama yazayım dedimaraçtan şimdilik çok memnunum sessizliğine ve yalıtımına hayran kaldım ancak çevremdeki herkeste bir hayal kırıklığı oluşturdu c4 almam.umarım bu fransız ilerleyen km lerde dökülmez de herkesi utandırır.otomobil uzmanlarının dediği gibi galiba citroen bu sefer yapmış gibime geliyor.bu sınıf araç düşünenlere şiddetle tavsiye ederim.saygılar
Ben de Bravo alınca herkeste bir hayal kırıklığı oluşmuştu.
Çok iyi bilirim o duyguyu.
Bana bir tek arka tarafta diz mesafesi sıkıntılı geldi C4'te.
Bir de dediğim gibi fiyatı.
Gerçekten güzel araba yapmış bu kez Citroen.
Favorim Japon otolarının önde gelenlerinden Corolla rafinelik, donanım ve performans açısından bu araçtan 2 nesil eski gibi.
Gerçi onun da servis ve ikinci el avantajı var.
Paylaşımlarınızı takip etmeye çalışacağım ben de.
Kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: erkan uzun
Haluk Hocamın yanında çok oluyorum ama naçizane bir avensis 2007 1.6 sahibi olarak ve yeni kasayı da kullanmış biri olarak katkıda bulunayım istedim.
Öncelikle şunu söyliyim ben kesinlikle bir avensis sever olarak güncel versiyonu almak istemem, tavsiye de etmem. Sebebi de 1.6 atmosferik motoru.
Benim 110 bglik versiyona göre kağıt üstünde çok güçlü görünüyor ama aslında öyle değil. Bu arabada eksik olan şey çekiş gücü. Düz yolda yüksek devirde yapılan hızlarda tabiki daha iyi ama rampalarda ve ara hızlanmalarda kesinlikle çok yetersiz (Test verilerinde 6. viteste 80-120 hızlanması yaklaşık 22 sn idi yanlış hatırlamıyorsam, ki bu değer dizellerdeya da TSİ motorlarda 15 sn yi geçmiyor)
Benim avensisle 2yle çıktığım rampalarda yeni kasayla 1le çıkmak zorunda kaldım, tabi 3le çıktığımı da 2yle.
Haluk Hocamın dediği gibi araç çok derli toplu, kompakt, yıllara meydan okuyacak bir güzelliği var, her konuda zaten sorunsuzluğu ile biliniyor ama motorun günlük kullanıma yansıması kesinlikle konforsuz.
Rica ederim arkadaşım, tecrübelerimizi yazalım da forumdaşlarımızla paylaşmış olalım.
Bahsettiğin konu aslında eski kasaların 5 yeni kasaların 6 vitesli olmasıyla direkt alakalı.
Eski aracım 109 bg dizel C-max 5 ileriydi ve de hep dediğim gibi 4. ve 5. viteste çıkamadığı yokuş yoktu uzun yolda.
Devirlenmesi, çekişi falan muhteşemdi.
Yeni C-max testinde mesela aynı tadı alamadım motor performansı olarak.
Tamam, basınca gayet iyi çekiyor ama 6 ileri olduğu için performans bölünmüş gibiydi.
Daha uysaldı işte.
Avensis için de durum aynı.
Abimin Aurisi uzun yolda hız sabitlemeden atıyor en hafif bir yokuşta bile.
Oysa belki eski motor şanzuman ile biraz daha çekiş artacaktır bile.
Gerçi böyle yazıyorum ama eski kasalar da çok bağırıyor.
5. vites 3000 devirde 100-105 gibi bir sürat yapıyor ve de 120'lerde oldukça gürültü üretiyor.
2006 Corolla hb aracı da var abimin, oradan biliyorum.
Ama gelgelelim 5 ileri şanzumanla ilk hızlanmalar daha seri hissettiriyor.
Yani şanzuman ve şanzuman oranları bir aracı rezil de edebiliyor vezir de.
Teşekkürler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: gorkemuse
Toyota Corolloa'yı da şöyle bir özet geçelim...
-Dizel motor çok yetersiz maalesef..Hele azami çekiş sağlayan devir aralığı çok kısa, 1.000 devir bile değil....
-Aracın içinden ileride çok tıkırtı ve çıtırtı gelir...Plasti parçalar çok fazla...
-Arka baş mesafesi yetersiz...
-Yol sesi alıyor..Normalden biraz fazla.
Bu gibi olumsuzlukların dışında standart bir araç yani ortalama bir kalitede...
-Dış görünüş olarak şöyle bir yakıştırmam var. Tam bir mühendis arabası..
Ben daha çok ilaç firmalarını hatırlıyorum valla. :))
Arka koltukların kenarları biraz daha yüksek olduğundan arkada biraz topluca 3 kişi oturacaksa eğer, hiç birisi rahat edemez. Bilfiil tecrübe edilmiştir.
Arkada yanlarda oturanlar koltukların yükseltilerinden dolayı düz değil de ortaya doğru "kaykılarak" oturmak durumunda kalıyorlar.
Tabii bu sırada ortada keyifle oturduğunu düşünen yolcu, "kaykılmış"ların atağına uğruyor hem sağdan hem de soldan.
İstanbuldan bu şekilde gelmek durumunda kaldım Ankaraya ve de Corolla da benden uzak dursun dedim yani.
Birazdan Görkemin Corolla sürüşünden birkaç foto ekleyeceğim.
-
Corollanın bir fotosunu yukarıda vermiştim:
Bu da Görkem aracı kullanırken:
Koltukların kalıpları nasıl da farkediyor!
Ama Avensiste de şöyle açık renk bir iç döşeme olmalıydı.
Bir de 1.6 120 bg civarı bir dizeli olsa dadından yinmez..
Aynı dileği bir de Honda Accord ve CRV için de dileyeyim :))
Avensisin koyu iç mekanı için tek çare gönlümüze göre bir kılıf geçirmekte galiba.
Benzer bir poz daha...
-
Birkaç foto da 308 test sürüşünden ekleyeyim:
Direksiyonda yine Görkem :)
Bu arada 308'le ilgili birkaç şey de ben yazayım.
Kardeşi C4'le kıyaslayınca yaşını iyice belli ediyor.
Motor ve yol sesi yalıtımı daha zayıf.
Plastik aksam kafa ütülemek için yeterince tıkırtı üretiyor.
Belki de test aracı yıpranmıştır, o kısmını bilemem zira 308'e ilk binişimdi.
Bir foto daha...
Bir de görevli bayan araçta 112'lik yeni motor olduğunu söyledi.
Ama motor gürültüsü fazla geldi bana.
C4 ve C-max te de yeni motor var ve de onların ki dışarıdan da gayet sessiz gibiydi.
Ya da yalıtımları çok başarılı.
Gerçi aynı bayan Ford ile PSA'nn tek ortak motorunun 1.4 dizel olduğunu söyledi hem de üstüne basarak
O yüzden çok da üstelemedim artık.
C-max testi, C-max çekişi, C-max aşağı, C-max yukarı derken test sürüşü sırasında önümüzde gitmekte olan C-max'i de kaçırmadım tabii.
Hala çok beğenirim şu araçları.
Benim C-max 2004 modeldi.
Acaba 2009 makyajlı kasalarda yalıtım falan ne kadar iyileştirildi?
Kullanan var mı arkadaşlar bu araçtan?
Ya da kullanan tanıdığı olan ?
İki araç olursa birisi düz vites C-max te olabilir aslında.
-
Toyota showroomda çektiğim birkaç fotoyu da ekleyeyim.
Hiç ısınamadığım ortada gösterge furyasının bir kurbanı da Verso olmuş.
Sadece göstergeler ortada değil, aynı zamanda karakterler de kadranla birlikte dönen cinsten.
İşte Verso almamak için 2 gerekçe!!!
Bu da Rav-4'ün içi :
Bunu kaçırmanızı istemedim :)
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X