|
THE LAST OF US: PART III [ANA KONU] (3. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Press a Key
Sen oyuna bir eleştiri getirmedin, kendi fikirlerini söyledin sadece, ben de dediğinin aksine sevmemenden dolayı değil, basit hayatta kalma - aksiyon oyunu dediğin için yazdım.
Resident Evil serisinden daha çok zevk alıyor olabilirsin, ama bu Part II'nin teknik olarak her oyunu ezip geçtiği gerçeğini değiştirmiyor.Son cümle fatality
-
-
Gene neslin sonuna doğru gelmez umarım, o kadar bekletmezler bu sefer sevenleri.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: elpdrno_046
Bu mesaj silindi.Bu kadar puanı almasına rağmen TGA 2018'de GOW tarafından tokat manyağı edilen oyun :) Neymiş herşey metascore ile olmuyormuş demi.. + user score da niçin öyle olduğunu az çok herkes biliyor o malum olayı anlatmayacağım şimdi.
2018 yılın oyunu ödülleri
Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft Quebec / Ubisoft)
Celeste (Matt Makes Games)
God of War (Sony Santa Monica / SIE) ----- KAZANAN !
Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / SIE)
Monster Hunter: World (Capcom)
Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games)
Ayrıca; ben RDR2'ye kötü oyun demiyorum RDR2'de en iyi oyunlar arasındadır ama teknik olayına girersek animasyona girersek afedersinde rdr2 oradan hızlıca uzaklaşmalı. Last of us ve rdr2 oynayan herkes bunu bilir. Last of us da ki esneklik ve rahatlık hiçbir oyunda bulunmuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Himurajutsu -- 29 Ocak 2021; 15:9:32 >
-
Ne ispatlama pesindesin bilader 300 tane ödül almis 2020 Gotysi secilmis ayıla bayıla oynadigimiz oyunu mu bık bık anlatiyorsun? Karantina canini sıkmıs senin ben oyle gordum.
-
-
Ben bir şey ispatlama peşinde değilim, bana göre Last of Us 2 iyi ve keyifli bir oyun değil, size göre keyifli ve iyi bir oyun olabilir elbette herkes aynı oyunları sevecek diye bir şey yok sonuçta. 300 ödül almış olması beni pek ilgilendirmiyor, önceki mesajımda birçok veri gösterdim, o verilere cevaben siz de sunmak istediğiniz bir veri varsa sunabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mulplatform oyunu özel oyunla satış rakamları üzerinden kıyaslamak ne kadar doğru olur bilemiyorum. Ayrıca metacritic gibi siteler benim açımdan umrumda değil. Bazen puanı düşük olan oyundan oynarken baya iyi diyorum. Devamını çıkmasını istiyorum. Bu tıpkı imdb ouanı dğşük olan filmin kendi açımdan kaliteli bulmam gibi bir şey. Madem böyle bir ayrıma gidiyorsunuz, xbox tarafında çıkan özel oyunları kıyaslayın red dead redemptionla orada ne durumlar çıkacak göreceksiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yazdığım mesajın hepsini okuduğuna emin misin? Bak ne demişim önceki mesajımda;
"Şimdi haklı olarak şöyle diyebilirsin "God of War ve Last of Us 2 sadece PS4'e çıktı RDR 2 ise ilk çıktığında hem PS4 hem de Xbox One'a çıktı" bunu da cevaplayayım; RDR 2'nin ilk hafta satış sayısının 10 milyonu PS4 için, 7-8 milyonu ise Xbox One için."
Yazılan mesajın hepsini okumadan alıntılıyorsunuz sonra tekrar tekrar yazmak zorunda kalıyoruz aynı şeyleri.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teknik anlamda konuşuyorduk devam edeyim.
RDR2 muhteşem animasyonlara sahip olsa da bunun bir bedeli olmuştur, hantallık.
Eski çağdan kalma kontrol yönetimi ve tuşlara bastığın saniyede ekranda o animasyonu görememen tam bir işkence çektirir, bu gerçek bir yetenek değildir.
Gerçek yetenek, hem müthiş animasyonları, hem de rahat kontrol şeması ve yönetimini aynı anda sağlamaktır. İşte Part II bunu zirvede yapıyor.
Oyun için verilen emekler çılgın düzeyde, bu detaylar RDR2'yi Part II'den daha iyi yapmaz, Part II'yi de RDR2'den daha iyi yapmaz.
Burada esas fark, Sunum kalitesi, oynanış rahatlığı, atmosfer - karakter dizaynı, yapay zeka ve grafikte öne çıkıyor.
Hikayeler subjektif konular olduğu için oralara hiç girmiyorum. Girersem sen okumaktan daralırsın, ben övmekten yorulmam.
Bugün Ghost of Tsushima tüm zamanların en iyi kullanıcı puanına sahip oyunlar kategorisinde 17. sıradadır, o zaman sana göre tüm bu oyunlardan daha mı iyi Ghost of Tsushima?
Aradaki farkı göremiyor musun cidden?
En büyük AAA yapımların kullanıcı puanlarının taş çatlasa 15.000'lerde gezdiği yerde Part II'nin oyun tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir olayla 150.000 küsür oylara ulaşması normal mi, veya mümkün mü?
Oyun büyük bir troll saldırısına uğradı, 1000'lerce bot hesap açıldı, oyun daha çıktığı saatte 0 puanlar kol geziyordu, oysa ki bu oyun ortalama 25 saat sürüyor.
Bu tarz anlamsız ve basit kaçan şeylerle Part II'yi yermeye çalışmak doğru olmaz.
RDR2'de Şaheserdir, Part II'de.
Sadece Part II'nin daha iyi yaptığı şeyler var olay bu.
RDR2 2018 döneminde oyun sektörüne büyük bir damga vurdu, kilometre taşı olarak görüldü, ama artık Part II çıktı ve o konumda Naughty Dog oturuyor.
Yarın bir gün Rockstar Gta 6 yayınlar, Part II'nin RDR2'nin elinden aldığı çıtayı yeniden Rockstar devralır, sonra yeni bir Naughty Dog oyunu çıkar, o da Gta 6'nın çıtasını elinden alıp sektörü ve zirveyi bir ileriye taşır.
Rockstar ve Naughty Dog, oyun dünyasının en iyi iki stüdyo - firması.
Bu isimler ile hiçbir oyun geliştiricisi aşık atamaz, bu adamlar kalite anlamında kendileriyle yarışıyor.
Yoksa kulvar olarak, tür olarak çok farklı oyunlar yapıyorlar, ikisi de değişik bölgelerde krallar.
Diğeri Açık Dünyada zirvede, diğeri Lineer oyun türünün babası, yön vericisi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Press a Key -- 29 Ocak 2021; 21:17:42 >
-
Hocam amaç ne tartışarak anlamadım da bu başlık altında, ben diğer cevapların birlikte genel olarak söyledim. Ben bu anlamsız tartışmaya katılamayacağım. Sonuçta tüketilebilir içerik söz konusu olduğunda hangi medya, oyun sana uygunsa tüket geç. Gerek yok. Ha oyun ne olacak, hikaye nasıl ilerleyecek gibi tartışmalar iyidir, orası ayrı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu mesajına genel olarak katılıyorum. Fakat birkaç katılmadığım nokta var; biricisi RDR 2'nin kontrollerinin hantal olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, oyunu PC platformunda 4 defa bitirdim ve ilk oynadığım seferde bile kontrollerle ilgili bir sorun hissetmedim. Özellikle oyunda at sürme konusunda RDR 2'nin eline su dökebilecek bir oyun piyasada bulunmuyor bence.
RDR 2, attığımız her adımı, koştuğumuz her anı dahi sonuna kadar hissettirmeyi başaran bir oyun, RDR 2 bunu yapan ilk oyunlardan olduğu için kontrolleri bazı oyunculara "hantal" geliyor olabilir, fakat dediğim gibi ben kesinlikle oyunun kontrollerinin hantal olduğunu düşünmüyorum.
Ek olarak, Last of Us 2'nin Metacritic kullanıcı yorumlarını göz ardı etsek bile sadece normal inceleme puanlarına bakarsak eğer yine Red Dead Redemption 2, The Last of Us 2'den Metacritic'te de Opencritic'te de 3-4 puan daha önde. Red Dead Redemption 2'nin sadece PS4 satışlarının dahi çıkış yaptığı ilk gün, ilk hafta ve ilk ay bazında değerlendirilirse The Last of Us 2'den kat kat daha başarılı satış yaptığı gerçeği var, bundan dolayı "artık Last of Us 2 çıktı ve RDR 2'yi geçti" gibi bir durumun olduğunu düşünmüyorum.
Son olarak, "yarın bir gün Rockstar Gta 6 yayınlar, Part II'nin RDR2'nin elinden aldığı çıtayı yeniden Rockstar devralır, sonra yeni bir Naughty Dog oyunu çıkar, o da Gta 6'nın çıtasını elinden alıp sektörü ve zirveyi bir ileriye taşır." kısmına da katılmıyorum. Naughty Dog'un çıkaracağı bir oyun -hangi oyun olursa olsun- son oyunu neredeyse 200 milyon satan GTA serisinden daha fazla ses getirebileceğini sanmıyorum. GTA serisi neredeyse tüm oyunculara hitap ederken, Naughty Dog'un yaptığı oyunlar o kadar geniş kitlelere hitap edemiyor. Örnek olarak yolda yürürken rastgele birine "GTA nedir" diye sorsak muhtemelen GTA'nın ne olduğunu bilir, fakat "The Last of Us nedir" sorusunu büyük ihtimalle birçok insan bilemez. Şöyle bir örnek daha verebilirim, The Last of Us, The Last of Us Remastered, The Last of Us 2 ve hatta yine Naughty Dog'un serisi olan Uncharted serisinin tüm oyunlarının satış sayılarını toplayalım, elimizdeki sayı muhtemelen 8 sene önce çıkan GTA V'in satış sayısının 10/1'i falan eder :) Yani eğer Rockstar Games GTA VI'yı çıkarırsa, Naughty Dog'un herhangi bir oyununun GTA VI'dan fazla ses getirmesi bana göre pek olası değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
5 sene sonra çıkar artık
-
Beni tamamen farklı anlamışsın, sen oyunların ulaştığı satış sayılarına ve popülaritesine bakarak yorumda bulunuyorsun, ben teknik kısımdaki başarılardan bahsediyorum.
Sadece Last of Us vs. değil, belki oyun dünyası içerisinde çıkmış hiçbir oyun Gta kadar tanınmıyordur.
Oyunların ne kadar sattığı da bu noktada önemli bir etken değil, mesela bugün PUBG milyonlarca kişi tarafından alınıp oynanabilir ama Resident Evil 2 Remake 5 milyon sattı diye bu Resident Evil 2'yi PUBG'den daha kalitesiz bir oyun yapmaz.
Hantallık konusuna tekrar gelirsek, her adımı hissettirme durumu, karakterin yaşıyor hissi vermesi gibi olaylardan animasyon bazında bahsettim önceki yazımda, mesela at sürmekten konu açmışsın, RDR2'nin üzerinde bir gerçekçilikte at ile ilgili mekanikler kullanan bir yapımı uzun zaman göreceğimizi düşünmüyorum ben zaten, burada sorun gerçekçilik değil, kontrol şemasının rahat olmaması, ata depar attırmaya kalktığında sürekli X'e basmak zorunda kalıyorsun mesela, aynı şey koşmak için de geçerli, bir yere pusarken, bir yere çömelirken veya bir eşyayı alırken, animasyonun bitmesi 2 saniye sürüyor, belki daha fazla, yani hem yönetimi rahat değil, hem de animasyonlardan dolayı bastığın tuşu ekranda aniden görememe sıkıntısı var.
Ha ben RDR2'nin bu hantallığından ilk oynayışımda bile çok zevk aldım, o ağır başlı güzel animasyonları gecikme uğruna sevmemezlik yapamazdım, fakat 2. oynayışımda bazı şeyler gözüme batmaya başladı ve sıkılmaya başladım, özellikle Part II'den sonra RDR2'yi tekrar oynayanlar demek istediğimi daha iyi anlarlar, burada RDR2'yi kötülemiyorum, animasyonlar uçup gitmiş, her şey çok kaliteli, lakin daha iyisi ve akıcısı Part II'de sunuluyor.
Last of Us: Part II kötü bir lansman sürecinden geçti, belki ilk 2 gününde kafadan 6 - 7 milyon satacak oyun kötü manada şok etkisi yaratacak bazı şeyler sızınca daha yayınlanmadan yerin dibine sokuldu, satış sayıları da yine de iyi geldi ve Sony kanadından çıkmış en hızlı satan oyun rekorunu kırdı.
RDR2'nin tabi ki çok daha iyi satması normal, bu oyunu Rockstar yapıyor, yani Açık Dünya denince akla ilk gelen firma, bu adamların çok büyük hayran kitleleri var, RDR2 daha ilk duyurulduğunda bile milyonlarca kişi tanıtım fragmanlarına doluştu, oyunun tanıtımlarına müthiş bir para ayrıldı ve kötü bir lansman sürecinden geçilmedi, ilk haftada 17 milyon satan oyun özellikle "Açık Dünya" sevenler tarafından alındı, RDR2'nin hikayesini ve yaptıklarını umursamayan %70'den fazla kesim bu sayıya dahil olanlar işte. (Bunu da her iki oyunun başarım oranlarına bakarak anlayabiliyoruz, RDR2'nin hikayesinin bitirilme oranı %28'lerde gezerken Part II'nin bitirilme oranları %60'larda, bu sonuçlar ile Last of Us: Part II Ps4 platformu üzerinde en yüksek bitirilme oranına sahip tek oyun)
Diğer yandan Part II, bu oyun tamamen kişisel bir hikayeyi ele alıyor ve lineer yapıda, bu türde oyunlar çıktığında kolay kolay Part II kadar satılmıyor, kendi içerisinde oyun çok iyi sattı diyebiliriz aslında yani. Ama dediğim gibi konu teknik kısımlar olunca bu tarz sayılar vs. önemsiz kalıyor.
Forumda birçok kez anlattım, ilk kez Ubisoft tarafından geliştirilen Motion Matching adlı yeni oyun teknolojisi, yapılması ve bir oyuna başarılı şekilde aktarılması, yetenekli kişilerce yıllarca uğraşılması sonucunda dahi kolay erişilemeyen bir teknik, ve bu teknik ilk olarak For Honor oyununda çok küçük oranlarda kullanıldı, bugün ise çok büyük ölçeklerde oyun tarihinde ilk kez Naughty Dog tarafından Last of Us: Part II'de kullanılmakta, peki nedir bu ilerleyen zamanlarda adını sıkça duyacağımız yeni oyun teknolojisi "Motion Matching" ? Bu teknoloji, tam olarak Yapay Zekayı yani yönetim dışı karakterleri (NPC) canlandırmaya yarıyor diyebilirim, resmen kendi öz iradesi olan bir insanı düşün, arabaların altlarını arıyor, cesetlere ölüler mi emin olmak için ayaklarıyla dokunup kontrol ediyor, zor durumlarda kaldığında arkadaşlarına ıslık çalıp tüm düşmanları başımıza topluyor, etrafta ki nesneleri algılayıp bizi onlara fırlatabiliyor ve döngü halinde tek bir yere bakmadan çıkıp her yeri talan ediyor gibi gibi örnekleri verebilirim, Naughty Dog bu teknolojiyi ileri seviyelerde kullanarak kendini bir kez daha kanıtladı, ve oyun sektörüne ileri yıllarda yön verecek bu teknolojinin ilk temellerini bizzat attı.
Naughty Dog Part II ile oyun dünyasına birçok yeni teknoloji getirdi, bunlar ise basit teknolojiler değil, büyük ve devrim niteliğinde başarılar, ben sadece yaptıkları işin yüzeysel olarak sadece birinden bahsettim.
Part II'yi oynadığını düşünmüyorum, bir gün kesinlikle bu Şaheseri denemeni tavsiye ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Press a Key -- 30 Ocak 2021; 1:2:42 >
-
Hayır tek argüman tga değil toplam ödül sayısında da tokat manyağı oldu :) Ben hantallıktan kütük animasyon olayını eleştiyorum bu konuda last of us ın eline su dökemez diyorum ki her 2 oyunuda beğeniyorum zaten. Ama iyisi vardır daha iyisi vardır hah işte tlou part 2 o. Bu dediklerim işine gelmeyince satış rakamları veriyorsun.
Devamlı istatislik veriyorsun. Bende tüm istatisliklerini çürüten istatisliği veriyorum. Hem TGA hem GJA hem de total award da rdr 2 tokat yemiştir. Herşey aşağıda al buyur. O kadar yazdın çizdin oyun hakkında ama 149 ödül toplayabilmiş demek ki herkes senin gibi düşünmüyormuş :)
Top 10 Most Awarded Titles:
- The Last of Us Part II (2020) - 265
- The Witcher 3: Wild Hunt (2015) - 260
- The Last of Us (2013) - 254
- The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) - 227
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) - 225
- God of War (2018) - 209
- Uncharted 4: A Thief's End (2016) - 174
- Grand Theft Auto V (2013) - 160
- Red Dead Redemption 2 (2018) - 149
- Dragon Age: Inquisition (2014) - 134
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X