Şimdi Ara

TICARI ARACTA RUHSATA HUSUSI YAZMA DURUMU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
46.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupe96

    bizdeki kantarlar kameralı,dolayısıyla girip girmemen gerektiğini anlamıyorsun.
    şile yolu üzerinde de bir kaç yerde kantar var istersen girmeden geçebilirsin, çevirme de kantara girmediğin tespit edildi mi cezayı yersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Ticari ya da Hususi yazması şirketin yaptığı iş ile ilgilidir.
    Bizim şirketin araçlarında (Kamyon-Kamyonet-Pikap) HUSUSİ-Yük Nakli yazar kendi malımızı taşıdığımızdan K2 Belgesi zorunluluğu vardır.
    Eğer firmanın işi başkalarının malının taşınması ise TİCARİ-Yük Nakli yazar ve K1 belgesi almak zorundadır.
    Yüklü iken kantara giriş mecburidir.
    peki şirket üzerine bir araç kamyonet kayıtlı ve yük durumu da hususi yazıyor.

    ama bunu biz şahsi olarak offroadta kullanıyoruz 4x4 pikup.kasada kıyafet olta falan var.

    buna k2 belgesi gerekir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frostburn

    peki şirket üzerine bir araç kamyonet kayıtlı ve yük durumu da hususi yazıyor.

    ama bunu biz şahsi olarak offroadta kullanıyoruz 4x4 pikup.kasada kıyafet olta falan var.

    buna k2 belgesi gerekir mi?

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim gerekmiyor. irsaliyeli ticari değeri olan mal taşınınca sıkıntı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frostburn

    peki şirket üzerine bir araç kamyonet kayıtlı ve yük durumu da hususi yazıyor.

    ama bunu biz şahsi olarak offroadta kullanıyoruz 4x4 pikup.kasada kıyafet olta falan var.

    buna k2 belgesi gerekir mi?

    Alıntıları Göster
    şirket üzerine kayıtlı kamyonet tarzı araç varsa ulaştırma bakanlığından taşıt yetki belgesi ve taşıt kartı almak zorundasınız, aracın şahsi olarak kullanılması sizi kurtarmıyor,

    şirket şahıs şirketi ise ötv'si tam olarak ödenmedikçe gene k belgesi almak zorundasınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    şirket üzerine kayıtlı kamyonet tarzı araç varsa ulaştırma bakanlığından taşıt yetki belgesi ve taşıt kartı almak zorundasınız, aracın şahsi olarak kullanılması sizi kurtarmıyor,

    şirket şahıs şirketi ise ötv'si tam olarak ödenmedikçe gene k belgesi almak zorundasınız.

    Alıntıları Göster
    bilgiler için teşekkür ederiz. çok karışık bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bytradm

    ticari mal-yük taşınacaksa ticari yazdırılır.
    hususiler yükle yakalnırsa ceza yer.
    aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    şirket üzerine kayıtlı kamyonet tarzı araç varsa ulaştırma bakanlığından taşıt yetki belgesi ve taşıt kartı almak zorundasınız, aracın şahsi olarak kullanılması sizi kurtarmıyor,

    şirket şahıs şirketi ise ötv'si tam olarak ödenmedikçe gene k belgesi almak zorundasınız.

    Alıntıları Göster
    hocam siz bu konuya hakimsiniz. Devlet bu konuyu çok karışık bir hale getirmiş. Trafik polisi bile net cevap vermedi bana....

    Araç: DACIA DOKKER COMBİ - camlı van- ruhsatta: YÜK NAKLİ - HUSUSİ // N1 // KAMYONET (BB VAN) yazıyor ve şirket adına kayıtlı
    ve fiilen araç otomobil gibi kullanılıyor yani "0" yük. genelde sadece şöför var.

    1) SRC ve K belgesi durumu nedir?
    2) Ruhsatta "Panelvan" yazmamasına rağmen vergide panelvan diye geçiyor. otoban hız sınırı 110 mu? 100 mü oluyor?
    3) "Panelvan" demek kapalı kasa sadece yük taşımak için demek değil mi? camlı olan bir araca neden panelvan deniliyor? Burada bir saçmalık var :) camlı van denilebilirdi mesela. Sizin görüşünüz?
    4) SRC ve K belgesi olmadan günümüzde istanbul içinde dolansak. Yakalanma ihtimali? :) bu göze alınabilir mi sizce?

    Şimdiden ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM.




  • Kapali kasa h100 aracımda hususi yazmasina rağmen kantara sokuyorlardı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLphagut

    hocam siz bu konuya hakimsiniz. Devlet bu konuyu çok karışık bir hale getirmiş. Trafik polisi bile net cevap vermedi bana....

    Araç: DACIA DOKKER COMBİ - camlı van- ruhsatta: YÜK NAKLİ - HUSUSİ // N1 // KAMYONET (BB VAN) yazıyor ve şirket adına kayıtlı
    ve fiilen araç otomobil gibi kullanılıyor yani "0" yük. genelde sadece şöför var.

    1) SRC ve K belgesi durumu nedir?
    2) Ruhsatta "Panelvan" yazmamasına rağmen vergide panelvan diye geçiyor. otoban hız sınırı 110 mu? 100 mü oluyor?
    3) "Panelvan" demek kapalı kasa sadece yük taşımak için demek değil mi? camlı olan bir araca neden panelvan deniliyor? Burada bir saçmalık var :) camlı van denilebilirdi mesela. Sizin görüşünüz?
    4) SRC ve K belgesi olmadan günümüzde istanbul içinde dolansak. Yakalanma ihtimali? :) bu göze alınabilir mi sizce?

    Şimdiden ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM.

    Alıntıları Göster
    1- kullanan şöförde hem src2 hem de src4 belgesi olmak zorunda; biri taşıdığı yük için yetki belgesi diğeri yanında bulunan yolcu için
    2- N1-PANELVAN : azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu aşmayan, yük taşımak için imal edilmiş sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunan sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere denir. otobanda 110, bölünmüş yolda 100, iki yönlü yolda 85 km hız sınırına girer.
    3- tamamen kapalı kasa olanlar için 3,5 tona kadar olanlar N1; 3,5-12 ton arası N1G grubunda kamyonet olarak geçer
    4- istanbul içinde otogar ve havalimanına giriş yapmazsan, otoyolda çamlıca ve mahmutbey gişelerini kullanmazsan ubak denetim elemanlarına yakalanmazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    1- kullanan şöförde hem src2 hem de src4 belgesi olmak zorunda; biri taşıdığı yük için yetki belgesi diğeri yanında bulunan yolcu için
    2- N1-PANELVAN : azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu aşmayan, yük taşımak için imal edilmiş sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunan sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere denir. otobanda 110, bölünmüş yolda 100, iki yönlü yolda 85 km hız sınırına girer.
    3- tamamen kapalı kasa olanlar için 3,5 tona kadar olanlar N1; 3,5-12 ton arası N1G grubunda kamyonet olarak geçer
    4- istanbul içinde otogar ve havalimanına giriş yapmazsan, otoyolda çamlıca ve mahmutbey gişelerini kullanmazsan ubak denetim elemanlarına yakalanmazsın.

    Alıntıları Göster
    trafik polislerinin bile bilmediği bir konuda ayrdımınız için teşekkür ederim.

    4- istanbul içinde otogar ve havalimanına giriş yapmazsan, otoyolda çamlıca ve mahmutbey gişelerini kullanmazsan ubak denetim elemanlarına yakalanmazsın

    sadece bunu anlayamadım. İkisini de sık sık kullanacağız.

    UBAK ulaştırma bakanlığı mı demek? Denetim ekipleri uygulamayı sadece çamlıca ve mahmutbeyde mi yapıyor? Her geçeni çevirmiyorlardır herhalde?

    ve son SORU: Bu alınabilir bir risk midir sizce?

    Her şey için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLphagut -- 21 Ocak 2020; 0:12:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLphagut

    trafik polislerinin bile bilmediği bir konuda ayrdımınız için teşekkür ederim.

    4- istanbul içinde otogar ve havalimanına giriş yapmazsan, otoyolda çamlıca ve mahmutbey gişelerini kullanmazsan ubak denetim elemanlarına yakalanmazsın

    sadece bunu anlayamadım. İkisini de sık sık kullanacağız.

    UBAK ulaştırma bakanlığı mı demek? Denetim ekipleri uygulamayı sadece çamlıca ve mahmutbeyde mi yapıyor? Her geçeni çevirmiyorlardır herhalde?

    ve son SORU: Bu alınabilir bir risk midir sizce?

    Her şey için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    ubak ulaştırma bakanlığının bu işlere bakan bir birimi atatürk hava limanının girişinde serbest bölgenin yanında
    bu iki gişede çok sıkı denetim var, yolun solundan kaçmaya kalksan bile görevliler seni denetim sahasına girmeye zorluyorlar
    gişelerden 500 metre evvel zaten uyarı tabelası var, istanbula gelen dolu veya boş bütün ticari araçlar mutlaka denetime giriyorlar

    ölümden, vergiden, cezadan ve denetimden kaçamıyorsun; bir şekilde gelip seni buluyor




  • Merhaba, benzer soru olduğu için buraya yazayım dedim. Elimdeki bir engelden dolayı H ehliyetim vardı. Ehliyeti yenileyince ehliyete bikaç kod yazdılar. Biri otomatik vites araç kullanabilir, diğeri de ticari araç kullanamaz şeklinde. 2. el 4x4 pikap almayı düşünüyorum ancak hususi kaydetmek kurtarır mı yoksa her halukarda ticari araç olarak mı geçiyor?
  • Arkadaşlar aramızda muhasebeci olabin bilen varsa yasal olandan cevaplarsa sevinirim
    A kişisinden panelvan aldım A kişinin üstüne hususi olarak kayıtlı idi noter satışı yaparken ticari kayıtlı olarak yaptırarak aracı B firmasının üstüne satın aldın A kişisi fatura kesmedi hususi olduğu için
    Araç B firmasını üstüne ruhsatda kayıtlı Bu B firması ile sorun yaşıyorum satacaz aracı...
    ben geri C kişi olarak satın alacam... B firmasından sorunsuz olarak noterden para ödeme vs. Gibi sorunumuz yok itiraz da etmiyor satış verecek... ben C kişi olarak satış alırken yine noterden satış esnasında Hususiye olarak kendim C kişi olarak satın alacam
    Ama B firması c kişisine satarken fatura kesmem lazım yüzde 18 kdv alırım diyor
    B firması C satarken hususi olarakda fatura %18 kesmesi gereklimi evet ödememiz gerekli ise ilk aracı A kişisinden 70 bin tl B Firmasına aldım B den C kişisine geri satarken 30 bin gösterebilirmiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.