ilk cümlenden sonrasını okumadım, yazdıklarımı ona göre okumanı rica ediyorum. 98 yıldır kimse bu işe girmediyse bir bildikleri olduğu içindir. koç ile sabancı kafaları çalışan insanlar, kar edecekleri işe niye girmesinler? yada diğer yatırımcılar. bugün örnek gösterilen kore şirketleri 60 lı yıllarda bu işe girdiler. bu işe en son soyunan tesla. o da amerikada. amerikan teknolojisi, amerikan finansmanı. kaldı ki günümüz dünyasında otomobil üretmek çok matah birşey değil. bütün otomobil şirketlerinin değerini toplasan bir apple etmiyor. son nokta da bugün togg u üretmeye soyunanların cumhurbaşkanının teşviği ile değil zorlması ile bir araya gelmeleri. serbest piyasada zorlama olmaz. ayrıca yurtdışına satamadığın bir ürünün üretilmesi mantıklı değil günümüz dünyasında. iha-siha ları biz kendimiz kullandığımız için yurtdışında da pazar buluyor. togg u ülkemizde kim kullanacak da yurt dışına satacaksın? tesla ile- mercedes ile, audi ile -hadi hepsini geçelim- hyundai ve kia ile nasıl rekabet edeceksin?
bu ülkede yerel mahkeme, anayasa mahkemesinin kararını dinlemiyor, başka birşey söylemeye gerek var mı? |
TOGG C-SUV'dan yeni logoyla ilk teaser geldi (6. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
En sondan gidelim mi? Kısa ve net 😎
Yalanımı söyler misin?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstad eğer benim kadar ısrarla görmek istemeyenlere açıklama yapma enerjin varsa devam et
Yoksa cevap verme bırak
Baksana adam TOGG için kim alıp binecek diyor
Gözleri o kadar kör olmuşki ülkesinin yaptığı girişimi sırf muhalefet etmek için sabahtan akşama karalama, itibarsızlaştırma yapmaktan geri durmuyorlar.
Bunun gibilere cevap verince troll oluyorsun
Ne güzel memleket
-
Başarısız olacak diye binlerce defa yazdım, yazmaya devam edeceğim.
Kusura bakma kanka, medyum olduğunu bilmiyordum.
Apple koskoca bir firma. Dünyanın en büyük firması, istese Tesla'daki bütün mühendisleri kendine getirebilecek güce sahip bir şirket.
Kendin yazıp kendin oynuyorsun Apple, Dyson diye kendin dedin. O halde onlar girmediyse kimse bu pazara girmesin öyle mi.
Neyse istediğin gibi devam edelim. Alttaki açıklama bahsettiğin firma tarafından yapılmıştır.
Sayın kullanıcılar eğer telefonunuz çekmiyorsa sağ elle tutmayın sol elle tutun. Eğer bunu istemiyorsanız kılıf takın.
-Dünyanın en büyük firması Apple
Apple AirPower Charging Mat
Dünyanın en büyük firması kablosuz şarj matını duyuralı 4 sene oldu. Projeyi iptal etti ne zaman yapacağı belli değil.
https://en.wikipedia.org/wiki/AirPower_(charging_mat)
CNETyoutube
iPhone X hands-on CNET article - http://cnet.co/2woD7up Apple gave us a sneak peek at the AirPower, a wireless charging pad that can power your iPhone X or iPhone 8, the Apple Watch and the AirPods all at once. See our iPhone X preview: https://www.cnet.com/products/apple-iphone-x/preview/ Everything Apple just announced: https://www.cnet.com/news/new-iphones-watch-series-3-and-apple-tv-4k-all-the-gear-apple-just-announced/ Subscribe to CNET: http://cnet.co/2heRhep Check out our playlists: http://cnet.co/2g8kcf4 Like us on Facebook: https://www.facebook.com/cnet Follow us on Twitter: https://www.twitter.com/cnet Follow us on Instagram: http://bit.ly/2icCYYm Add us on Snapchat: http://cnet.co/2h4uoK3https://www.youtube.com/watch?v=4yVXOdJo7TQNot: Bu Apple'ı kötü bir firmamı yapar? Tabiki HAYIR. Nasıl TESLA gibi %100 elektrikli araçların lideri konumundaki firmanın senelerdir Tesla roadster'i, Tesla Truck'ı çıkaramaması, Cybertruck'ı ertelemesi gibi.
Demagojine demagoji. Arttırmanı bekliyorum
Fiyatıyla içten yanmalı araçlarla yarışma ihtimali yok. Kendinizi kandırıyorsunuz. Togg başkanı istediğini desin, eğer zararına satmayacaklarsa bu piyasa içinde asla içten yanmalı C-Suv'lerle rekabet edemezler. Piyasayı bilmiyormuşuz gibi dalga geçiyorlar.
CEO Gürcan Karakaş: "İçten yanmalı C-SUV'lar ile rekabet edecek" CB Erdoğan "Sürümden kazanılacak" Medyum Neo:"İhtimali yok"
Kime inanayııııım. Bence medyuma inanayım
Kaldı ki başarılı olacağına inanıyorsanız beni niye ikna etmeye çalışıyorsunuz anlamıyorum.
Aksine senin yüz katın bilgi birikimi ve temiz bilgiye sahip olmama rağmen başarılı veye başarısız olacak gibi hadsiz beyanda bulunamam.
Otomotiv sektörü çok değişendir. Çok büyük firmalar bile batabilir, beklenmedik şekilde çıkabilir.
Bunu otomotiv endüstrisi tarihinde bilinen firmaların, ünlü modellerinin kendilerini nasıl kurtardığını görerek bulabilirsiniz.
Bir örnek, Aston Martin DBX şu an için lüks supersport SUV segmenti kartını kullanarak nefes almasını sağlamıştır.
Ayrıca bakan varank konusunda. Kardeşim bu ülkede dandirik Ispartada, belediye başkanı bile Audi A8 ile geziyor, bana hayatta varankın corolla kullandığına inandıramazsınız. 2 yıl öncesinin fotoğrafını koyup beni kandıramazsınız, ki ben ona dahi inanmıyorum. Ben son fotoğrafları görmek isterim, git bakanlığın önüne fotoğrafını çek gel.
Bakan varank Toyota Corolla Hibrit aracı makam aracı olarak kullanıyor. Onu kullanıyor diye başka marka araçlara binmeyecek diye bir kural yok. Adamın dibinde gezip aha Corollaya biniyor diye foto çekip önüne koyacakta değilim. Zaten süper güçlere sahip olan medyum sen değil misin? sen git bul ve gör
Isparta Belediye Başkanı (ki kendisini savunduğum anlamı taşımaz) A8'e biniyorda sanki başkaları binmiyor. Örnek vereyim Ülkenin bakanı Vitoya biniyor diye bana laga luga yapıyorsun, aynı araca İBB başkanı Ekrem İmamoğlu binince neden yapmıyorsun? Bak burada omurga testi var kanka
Kameraların karşısına çıkıp insanları sahte rakamlarla kandırmak çok kolay. Fakat iş sonuca gelince her şeyin fos olduğunu görüyoruz. Bunun şüphesiz en büyük örneği 2. Dünya Savaşından önce ve sırasındaki Almanya'dır. O zaman Polonya'yı istila ederken her taraf tankmış gibi itibar oluşturmuşlardı insanlarda, hatta kızıllar Berlin'e doğru yürüyüşe çıkarken Alman halkı hala savaşı kazandıklarını düşünüyorlardı. Söyle anam söyle, hayatımız zaten yalan; sen bir yalan eklemişsin sanki bir değer katacaksın.
Almanya aşığı medyum. Her mesajında bir Almanya fanatikliği
Zorunlu Edit: Hahahaha ben bu haberi nasıl esgeçtim
Dünyanın en büyük firması böyle olunuyor demekki.
https://www.donanimhaber.com/apple-indirim-yapmadi-ticaret-bakani-firsatci-firmalari-uyardi--142984
İsterseniz dünyanın en büyük firmasının nasıl ülkemizde stokçuluk yaptığını da anlatabilirim. Tekrar edeyim. Bu onu kötü firmamı yapar? Tabiki HAYIR
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venomboy_85 -- 24 Aralık 2021; 1:24:23 >
-
Araç tamamen bir muamma....
1- Öncelikle Elektrikli Şarj altyapısı tam ve eksiksiz olarak kurulmamış... Öyle 220W şehir elektriği ile Nalbur Hüsamettinden alınan 5 Mt uzatma kablosu ile şarj edilecek araçlar değil bunlar...
Özel olarak hazırlanan hızlı şarj istasyonları aracılığı ile en kısa sürede bataryalarının dolmasının sağlanacağı, kesintisiz olarak ülkenin her yerinde bu istasyonlardan bulabileceğin ve uygun fiyata şarj edebileceğin bir altyapı yok... Yapacağız edeceğiz dense de öyle hooop diye olacak iş değil , yapılsa da son kullanıcıya yani araç sahibine bu işin maliyeti ne olacak o da belli değil....
2- Aracın en can alıcı yeri araca can veren bataryası... Bu öyle bir parça ki bu parçanın mukavemeti ne olacak ? Yani aracın bataryasının dayanım ömrü ne ? Aracı aldığında 400 Km yol götüren batar ya 2 sene sonra 250 Km götürmeye başlar mı ? Bunun garantisi ne olacak ?
3- Bu araç için özel istisnai bir fiyat politikası vergi politikası uygulanacak mı ? Nasıl bir teşvik olacak ?
4- Araç fiyatı şu anki muadil araçlara ve gösterilen donanımlara bakarsan SUV versiyonda 1 Milyon TL bandında olacak. Bu fiyatlarla bu aracı bu ülkede kaç kişi alacak... Yılda kaç tane satacaksın ki sürümden kazanalım diyip fiyatı düşük tutacaksın ?
5- Yurt dışı hayal işi... Ülkende kısıtlı sayıda satacağın aracı yurt dışında kime beğendireceksin de satacaksın ?
6- Ülkede SUV sevdasında içten yanmalı motorlu marka ve modeller lider durumdayken bu araç kullanıcılarını Elektrikli bir araç almaya nasıl ikna edeceksin ?
7- Satış sonrası servis durumu ne olacak. TOGG Yetkili servisleri açacaksın , yeteri kadar araç satamadın mı bu servisler taş mı yiyecek ? Yoksa belli başlı servisi olan markalara al sen kendi markanın yanında TOGG'a da bak diyip taşeron servis mi yapacaksın...
8- Yedek Parça işi ne olacak ? Fiyatları ne olacak ? TOGG aldın aynası kırıldı hoop diye parça gelecek mi ? OEM ' i olmadığı için nasıl olsa kucağa geldi bu diyip orjinal parçadan öpecekmisin ?
Madem ki Devlet olarak bu elektrikli otomobil işine girecektik. KKTC nin Günsel porjesi gibi ilk başta daha halka inecek daha kolay müşteri bulacak bir araç modeli ile bu işe girip , peşinden C ve D sınıfı sonrasında da SUV olarak ilerleyebilirdik...
TOGG Ceo su yaptığı röportajda öncelikli hedefleri arasında Elektrikli Otomobil kullanımının yüksek olduğu iskandinav ülkeleri olacağını iletiyor... Hocam sen eğer ki bi İsveçliye Elektrikli bir Volvo XC 40 yerine Togg satabileceğini düşünüyorsan daha kimse sana başka bi şey demez , hayal bile değil bu düşünce....
2021 yılında SUV satış rakamlarını inceleyin. Listede en başta olan model bile 4.000 -4.500 adet arasında satmış. ama TOGG hedefinde bu lansmanı yapılan araçtan en az 20-30 bin adet satmak var ki bu tamamen hayal ürünü... 5 model de senelik 175.000 araç satış hacmi planlanıyor TOGG Ceo sunun beyanatında
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 24 Aralık 2021; 17:29:43 >
-
dostum, soruların son derece isabetli ve akıllıca sorular ama yanlışın ortalama IQ su ayakkabı numarasının karekökü olan whitetroller senin bu sorularını algılayacak nitelikten yoksun. diğerleri zaten seninle hemfikir olur.
-
yapsaydı şöyle lada vesta gibi gibi araba herkes alsaydı malesef ki bu araba türk halkını hiç yansıtmıyor alamadığım arabayı türkiyenin arabası demek halka değilde zenginler içiin yapıllmış
-
Araba senin için üretilmiyor senin ülkende buna imkan verecek altyapı yok. Bu araba özellikle kuzey Avrupa ülkeleri ve olursa ABD'de satmak için üretilecek. Türkiye için çok az üretilir çünkü hedef bu değil, hedef dediğim gibi elektrikli araba için altyapısı oturmuş ülkeler.
Belki arabanın seri üretiminden 10 sene sonra altyapı oturur ama dediğim gibi senin için üretilmiyor bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ceo sen olmaliymissin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sende yaveri
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neyin kimin yaveri kenks ? 😎
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Seni de CMO yaparız...
-
-
Bu sorulara cevap verecek Kerem var hacı forumda gelir birazdan hshshahah
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belki bunu yaptıktan sonra yerli ve milli burun spreyi de yaparlar, 10 eczane gezdim, mentollü sprey bulamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zurnanın ZIRTT diyeceği yer aracın fiyatı.... Fiyatı ne olacak...
Biz Premium araç yaptık, segment olarak lüks araç yaptık diyip fiyatlarını şişirip satmaya kalkarlarsa kıyak olsun diye kendi çevreleri alır. İhale alan büyükbaşlar şirketlerine şirket aracı olacak vs alır biraz kıyak olsun diye...
Ama kendi cebinden parası ile araç alacak adam o paraları verip almaz...
Yakında Piyasaya çıkacak Skywell ET5 ayarında bir araç olacak bu SUV. Bu gelecek çinli için 800 Bin TL fiyat ile girecek diyorlar. Şimdi bu araç yurt dışından gelen vergisi algısı , nakliyesi vs bi sürü ekstra fiyat eklenen bir araç
Mantıken senin Türkiye de ürettiğin yerli ve milli dediğin aracın bu Skywell den daha ucuza satılması gerekiyor ki müşteri bulsun yerli piyasadan... Yoksa öyle sosyal medya da bazı mecralarda söylendiği gibi 1.2 M - 1.5 M gibi rakamlar olacak deniliyorsa avuçlarını yalarlar. 1.7 M TL ye Jaguar I-Pace satıyor adamlar.... Ne olduğu bilinmez bir maceraya 1,5M HELAL KAZANCINI verecek adam zor bulunur...
-
Yorumların çoğu yerde sürünüyor yazık, bu eserleri projeleri rüyamızda göremezdik., Allah razı olsun demek çok mu zor? "insanlara teşekkür etmeyen Allaha şükredemez"
-
1- Elektrikli şarj altyapısı tam ve eksiksiz değil ise mevcut satılan elektrikli araçlar nasıl hayatını devam ettiriyor?
Nalbur Hüsamettin talihsiz bir benzetme olmuş.
ZES, Voltron, Üçay gibi firmalar bu tarz çözümlerini çoktan tüketiyice sundu. Biraz daha araştırmanızı rica ederim.
Hatta ZES kurdurduğunuz wallbox'ı paylaşıma açmanız halinde bile indirim ve promosyon gibi durumlar mevcut.
Ürüne göre kw saat ücretleri mevcut...
2- Muhtemelen her %100 elektrikli araç üreticisi gibi km ve sene garantisi olacaktır.
3- %100 elektrikli araçlar için yapılan ve son olarak artırılan vergilendirme sistemi TOGG için umarım uygulanmaz. Sürümden kazanma açıklaması tek başına yeterli gelir mi bakalım...
4- Benim tahminim günümüz için baz ve dolu versiyon olarak 800-1400K. Fakat alanlar illaki olacaktır. Senelik üretim adetlerine göre talebe direk cevap verilememesi bile muhtemel.
5- Bunu bilemezsiniz. E-Garaj AION marka araç satıyor. Belki bu markayı ilk defa duyanlar olabilir. Yurtdışında çeşitli ortaklık ve pazara göre satışlar gerçekleşebilir. Neden doğmamış çocuk için hemen peşin hüküm?
6-Çok güzel nokta. İnsanların ve senin kendinizle çeliştiğiniz nokta burası. TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ın pazara C-SUV ile girme sebebini bu şekilde açıkladı. Ülkemiz ve dünya C-SUV sınıfının popülaritesi.
İkna etme durumu ise yine Gürcan Bey'in açıklamasına göre, içten yanmalı C-SUV'lar ile rekabet edecek seviye fiyat politikası.
7- Güzel sorular. Benim tahminim yeni bir marka olduğu için büyük şehirlerden başlayacak şekilde kendi servis noktaları.
8- Buda güzel soru. Aklıma Mazda marka araçların ülkemizde yüksek periyodik servis hizmet fiyatlandırması geldi.
Günsel ile halka inecek araç ile daha kolay müşteri bulmak fikrine ne yazıkki katılamıyorum. %100 elektrikli araçlara baktığımız zaman %90'ı premimum seviyede araçlar. Bu arada Günsel ve TOGG ikiside pazardan yer kapıp kendilerine yer edinirler.
Gürcan Karakaş eski Bosch çalışanı ve TOGG planı çerçevesinde İskandinav ülkelerini gözüne kestirmiş olabilir. Bu pazardan pay kapamayacağını şimdiden ipotek altına alır yorumlar ve diğer bu tarz yorumlar çok ilginç. Zira aynı İsveç SAAB firmalarını batırdı.
Bir örnek: Vodafone Almanyada kıdemli mühendis Alman iş ortağım Hyundai SantaFE araç alacakken, kendisinie "Sen Almansın, neden Alman malı X5 almıyorsun" diye sorduğumda "Pahalı" cevabını almıştım. Arkadaşım bunu dedi diye X5 pahalı veya ucuz denemez. Fakat tüketicilerin yönelimleri çok önemli. Bu yorumumdan BMW, Hyundai, TOGG kıyaslaması çıkmasın.
Hayal işi, hayal ürünü, muamma..... Sorgulamak güzel, itibarsızlaştırıp geleceğe ipotek koyarcasına medyumvari yorumlar cık olmamış...
-
Çok güzel yerlerden yaklaşıp güzel analizler yapıyorsun fakat bir dediğin diğerini tutmuyor üstad...
Şimdi diyeceksin ki... tutarsızlık nerede? Hay hay hemen göstereyim.
TOGG Ceo su yaptığı röportajda öncelikli hedefleri arasında Elektrikli Otomobil kullanımının yüksek olduğu iskandinav ülkeleri olacağını iletiyor... Hocam sen eğer ki bi İsveçliye Elektrikli bir Volvo XC 40 yerine Togg satabileceğini düşünüyorsan daha kimse sana başka bi şey demez , hayal bile değil bu düşünce....
Skywell ET5 ile TOGG kıyaslaması yapmışsın ve gayet güzel kıyaslamalar...
E hani İsveçli TOGG almıyordu... Ama Türk Skywell ET5 alıyor... nasıl olacak?
Mantıken senin Türkiye de ürettiğin yerli ve milli dediğin aracın bu Skywell den daha ucuza satılması gerekiyor ki müşteri bulsun yerli piyasadan...
Neden ucuz olsun? Yada ucuz olmak zorunda mı?
Skywell ET5 ile TOGG C-SUV birebir aynı araçlar mı? Donanımları ve müşteriye sundukları aynı mı?
Şunu demek istiyorsa evet haklısın. Skywell ET5 ile TOGG C-SUV birebir güç, menzil, donanım, paket ile aynı olduğu durumda, TOGG fiyatının uygun olması gerekir....
-
Skywell ET5 ile TOGG kıyaslaması yapmışsın ve gayet güzel kıyaslamalar...
E hani İsveçli TOGG almıyordu... Ama Türk Skywell ET5 alıyor... nasıl olacak?
İsveçli ye TOGG satamazsın , çünkü dünya çapında kalitesi onaylanmış kendi malı bir araç var, Volvo....
Türk Skywell alabilir ,çünkü Skywell de TOGG da bir bilinmezlikten ibaret. İkisinin de ne olduğu belli değil ne olacağı da belli değil. İki ürün de kalite olarak, kullanım olarak,bilinirlik olarak aynı statüde. Yani ne oldukları ne olacakları belli değil. Türk Tüketicisine ikisini de verebilirsin , beğendiğini alır. Birbirlerine karşı kanıtlanmış bir üstünlükleri yok , marka olarak ürün kalitesi olarak. Skywell yine Uzak doğu da 2017 yılından itibaren Elektrikli Otomobil üretimi konusunda çalışmalar yapan daha geçmişi olan bir firma bizim TOGG tarafına göre...
Mantıken değil , Temel maliyet kalemlerini vergileri ek giderleri de hesapladığında TOGG un Skywell den daha ucuz olması lazım. Senin kendi ülkende ürettiğin bir malın Nakliyesi ,Navlunu vs giderlerin yok. Devlet tarafından üretilen bir araç, devlet baba olarak mutlaka bir vergi istisnası yapman lazım.
Diğer tarafta Ulu Motor isminde bir firma tarafından taaaaa Çinden getirilen bir araç. Nakliyesi,navlunu vergisi vs çok daha fazla maliyeti var. Şimdi ET5 in fiyatı tabi ki TOGG dan fazla olması lazım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X