Şimdi Ara

Tomtom Navigasyon Cihazları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
945
Cevap
10
Favori
158.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Bundan 1 sene önce tomtom one navigasyonu cihazı almış oldum,2 yıl ücretsiz harita güncellemesi var yalanı ile sattılar ki cihaza da baya iyi, para ödedim.
    Fakat cihaz asla aktivasyon kodunu aktif hale getirmedi bende aralıklarla ilgili yerlere mail attım ,fakat saçma sapan otomatik mail atıyorlar sizelere tavsiyem asla bu markaya güvenip verdikleri tahütleri yerine getireceklerini zannetmeyin bu paraya daha iyi ve daha gelişimiş bir makina alabilecekken resmen kandırıyorlar tüketiciyi media marketden aldığım bu cihazı asla güncelliyemediğim gibi şimdi baktığımda güncelleme süreniz bitmiştir diyor sistem sakın paranızla rezil olmayın ben oldum ,

    Aynı caddeden 4 tane olurmu,ankrayı bilenlere sesleniyorum ankarada eryeman bile yok haritsası inanılmaz kötü .


    PARANIZLA REZİL OLMAYIN VE BU MARKADAN UZAK DURUN.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_b

    Merhabalar;

    Bundan 1 sene önce tomtom one navigasyonu cihazı almış oldum,2 yıl ücretsiz harita güncellemesi var yalanı ile sattılar ki cihaza da baya iyi, para ödedim.
    Fakat cihaz asla aktivasyon kodunu aktif hale getirmedi bende aralıklarla ilgili yerlere mail attım ,fakat saçma sapan otomatik mail atıyorlar sizelere tavsiyem asla bu markaya güvenip verdikleri tahütleri yerine getireceklerini zannetmeyin bu paraya daha iyi ve daha gelişimiş bir makina alabilecekken resmen kandırıyorlar tüketiciyi media marketden aldığım bu cihazı asla güncelliyemediğim gibi şimdi baktığımda güncelleme süreniz bitmiştir diyor sistem sakın paranızla rezil olmayın ben oldum ,

    Aynı caddeden 4 tane olurmu,ankrayı bilenlere sesleniyorum ankarada eryeman bile yok haritsası inanılmaz kötü .


    PARANIZLA REZİL OLMAYIN VE BU MARKADAN UZAK DURUN.

    tomtom cihaz olarak nekadar kaliteli oldugunu bilmeyen yoktur fakat kullandıgı harita tele atlas avrupada başarılı olsada türkiye2de çok eksikleri var çok




  • bp clup kampanyasından aldım bugun, kodu aktif etmiyor,
    "Girdiğiniz etkinleştirme kodu geçerli, ancak ilişkili ürün cihazınızın türüyle veya yüklediğiniz uygulamanın sürümüyle çalışmıyor. Ana menüde 'Cihazımı güncelle'yi tıklayarak cihaz uygulamasının en güncel sürümünü yükleyin. Sonra etkinleştirme kodunuzu yeniden girin.
    Kodunuzu etkinleştirir etkinleştirmez, ilişkili ürün karşıdan yükleme ve/veya kullanma için kullanılabilir olur. "

    cihaz guncel diyor dediği menudede, attım bir email ama bu sekilde yapacaklarsa cidden komik.
  • Emin ol aynı sorunla bende karşılaştım hatta aynısı kesinlikle yeni versiyon haritasını yükletmeyecekler ve bir müddet sonra da güncelleme süreniz bitmiştir diyecekler haritası kesinlikle berbat ankara da aynı cadde 5-6 tane bile var hangisine güvenip gidersiniz bilmem ,çoğu yer yok eryamanın olmadığı bir haritası var tiraji komik insanları kandırıyorlar ücretsiz güncelleme yalanıyla bence bu markaya güvenmeyin verdiğim ücrete yazıklar olsun diyorum, mail attığınızda kılavuzdaki zavazingoları yazıyorlar yani ordan da bir yardım yok,
    Bu markadan uzak durun
  • araştırmadan alanlar hemen koşup tomtom alırlar nedense, ancak bilmezlerki bu işte cihazdan öte harita önemlidir diye, başarsoft dan şaşmayın arkadaşlar.
  • arkadaslar sitesinden yaptıgım birkac yazısma sonucu : sorulara gununde cevap verdiler. haklarını yememek lazım.
    ancak 100 bin nufuslu ilcem haritada yok :()

    TomTom Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.
    Sorunuzun referans numarası 101022-00
    1 yıllık ücretsiz harita güncelleme servisi tarafımızdan hesabınızda aktifleştirilmiş olup herhangi bir aktivasyon kodu girmenize gerek kalmamıştır.Lütfen aşağıda yer alan adımları uygulayarak cihazınızı güncelleyiniz.

    - Cihazınızı usb kablosu yardımıyla bilgisayarınıza bağlayınız ve açınız.
    - Cihazınızın ekranında ‘bilgisayara bağlanmak istiyor musunuz’ sorusu çıkacaktır, lütfen ‘evet’e tıklayınız.
    - TomTom HOME programını çalıştırınız.
    - Açılan pencerede sağ üst köşede yer alan ‘oturum aç’a tıklayınız.
    - TomTom hesabınızı oluşturmada kullandığınız email adresinizi ve şifrenizi buraya girerek sağ alt köşede yer alan ‘oturum aç’ sekmesine tıklayınız.
    - Ana menüye gelerek ‘güncelle’ kutusuna tıklayınız ve sunulan bütün güncellemeleri ‘güncelle ve yükle’ sekmesine tıklayarak cihazınıza yükleyiniz.
    - Sol üst tarafta yer alan ‘cihaz’ menüsüne ve ardından da ‘Cihaz Bağlantısını Kes’e tıklayınız.
    - Cihazınızın bilgisayarınızla olan bağlantısını koparınız.

    Yukarıda yer alan işlemleri uygulamanızın ardından cihazınızı güncellemiş olacaksınız.

    Başka sorularınız veya görüşleriniz varsa lütfen bu e-postanın en altında yer alan adımları takip ederek gönderiniz.


    Saygılarımla



    TomTom Müşteri Hizmetleri
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Aynı mail bana atılan demek ki kes kopyala ve yapıştır mantığıyla gidiyorsunuz .

    TomTom Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.
    Sorunuzun referans numarası .........................................

    Aktivasyon işleminde karşılaştığınız sorunun neden kaynaklandığını inceleme imkanı bulabilmek için lütfen aşağıda yer alan bilgileri bu e-postanın en altında yer alan adımları takip ederek gönderiniz.

    1-Faturanızın okunabilecek şekilde resmi veya taraması

    2-Sistem Bilgileri dosyası:

    - Cihazınızı bilgisayarınıza bağlayınız.
    - TomTom HOME programını çalıştırıp oturum açınız.
    - Sol üst tarafta yer alan ‘Yardım’ menüsüne ve ardından ‘Sistem Bilgileri’ne tıklayınız.
    - Açılan pencerede alt orta tarafta yer alan ‘Panoya Kopyala’ seçeneğine tıklayınız.
    - Boş bir microsoft office word belgesi açıp fareniz sağ tuşunu tıklayarak ‘yapıştır’ı seçiniz.
    - Üst tarafta yer alan menü çubuğu üzerinde ‘Dosya’ menüsüne ardından da ‘Farklı Kaydet’e tıklayarak dosyayı masaüstüne kaydediniz.

    Bu dosyalar bize ulaştıktan sonra sorunun neden kaynakladığını etkin bir biçimde inceleme imkanı bulup bir sonraki yapılması gereken işlemlerin neler olduğu bilgisi size email yoluyla iletilecektir.


    Saygılarımla

    Bu işlemi yaptığımda aldığım hatayı bu sefer sizlere aynen bu şekilde gönderdim

    Etkinleştirme kodunuz
    Girdiğiniz etkinleştirme kodu geçerli, ancak ilişkili ürün cihazınızın türüyle veya yüklediğiniz uygulamanın sürümüyle çalışmıyor. Ana menüde 'Cihazımı güncelle'yi tıklayarak cihaz uygulamasının en güncel sürümünü yükleyin. Sonra etkinleştirme kodunuzu yeniden girin.
    Kodunuzu etkinleştirir etkinleştirmez, ilişkili ürün karşıdan yükleme ve/veya kullanma için kullanılabilir olur.

    HATA MESAJINI VERİYOR ETKİNLEŞTİRME KODUM : ......................... ürün en güncel sürümde diyor güncelleme yaptğımda diğer sorularmada bakarsanız aslında aynı sizlerden ricam net bir cevap vermeniz lütfen bana otomatik cevap tarzında mail atmayınz ben bu ürüne 2 yıl ücretsiz güncellemesi var diye ücret ödedim (harita) anlıyamadığım sorumun cevabını neden vermiyorusunuz dediğim gibi net bir cevap sizlerden bekliyorum ürün seri no:.................................. bende ona göre hakkımı arıyacağım. mail adresim iletişim bilgileri ......................

    sizce bundan sonra ne oldu cevap bile yazmadılar .


    Anlamadığım nasıl oluyor da ;
    2 yıl harita güncellemeniz var ücretsiz olarak diye faiş fiyatlarla satıyorsunuz sonrada hiç bir zaman aktive olmayan bir kod sonrasında da güncelleme hakkınız sona ermiştir,ücretli güncelleme palavrası... benim anlamadığım piyasada inanın sizden iyi haritası olan ve böyle bir safsatası olmayan cihazlar dururken sizler bu yöntemle satış yapıyorsunuz ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem_b -- 4 Kasım 2010; 13:34:20 >




  • ARkadaşlar merhaba,

    10 gün önce Media Markttan aldığım Tom Tom XL cihazı 1 hafta kadar kullandıktan sonra evimde güncellemek istedim ve de istenilen şeyleri birer birer yaptım. Sonuç:

    Güncelleme yüklenirken ekrana başarısız olunduğuna dair bir mesaj çıktı ve de güncelleme kesildi.

    Alet bir daha açılmadı zira içindeki mevcut haritayı da başarısız güncelleme ile iptal etmiş oldu.

    Tekrar güncellemeye çalıştığımda mevcut yazılımın güncel olduğu yazısı yazdı ama maalesef mevcut bir yazılım yok.

    Alet yine açılmadı.

    Güncelleme de yapılamıyor.




    Ben de bugün gidip aleti iade ettim.

    Sırf bu özelliğinden dolayı Media Marktı seviyorum.



    Tom Tom benden uzak dursun.
  • En azından paranızı kurtarmışsınız oda bir şey o kadar para verdik beş para etmez bir cihaz sahibi oldum.En azından sizleri uyardık artık ücretsiz güncelleme yalanına kanmayın çünkü güncelleme yok .haritası kötü ve en sonunda sinir olursunuz benim gibi.......
  • bende dün tomtom start aldım bakalım ne olacak şuana kadar memnunum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_b

    En azından paranızı kurtarmışsınız oda bir şey o kadar para verdik beş para etmez bir cihaz sahibi oldum.En azından sizleri uyardık artık ücretsiz güncelleme yalanına kanmayın çünkü güncelleme yok .haritası kötü ve en sonunda sinir olursunuz benim gibi.......



    Avrupa için iyi bir alet Tom Tom ama bizim ülkemizde yalan olmuş.

    Başarsoft tan şaşmamak gerekiyormuş onu öğrendim.


    Sizin adınıza da üzüldüm şimdi.
  • Bana da aynısı oldu aldığıma da pişmanım
    enişteye verdim aktive ederim dedi hadi bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasmalco

    bp clup kampanyasından aldım bugun, kodu aktif etmiyor,
    "Girdiğiniz etkinleştirme kodu geçerli, ancak ilişkili ürün cihazınızın türüyle veya yüklediğiniz uygulamanın sürümüyle çalışmıyor. Ana menüde 'Cihazımı güncelle'yi tıklayarak cihaz uygulamasının en güncel sürümünü yükleyin. Sonra etkinleştirme kodunuzu yeniden girin.
    Kodunuzu etkinleştirir etkinleştirmez, ilişkili ürün karşıdan yükleme ve/veya kullanma için kullanılabilir olur. "

    cihaz guncel diyor dediği menudede, attım bir email ama bu sekilde yapacaklarsa cidden komik.


    bende 1 hafta önce Tomtom XXL aldım. Güncelleme yaptım uygulamasının son sürümü ile ama yapmaz olaydım. cihaz bi daha açılmaz oldu, resetledim gene nafile. tomtom yazısı ekranda görünüyor ardından tık yok. aktivasyon kodunu bende giremiyorum aynı hatayı veriyor banada. olmadı bu tomtom efendi...




  • Arkadaşlar tomtom müşteri hizmetlerini aradım ve sorunlarımı çözdüler. Aşağıda çözüm şekli verilmiştir.

    Cihazınız açılırken ‘donma’ veya ‘kırmızı çarpı işareti’ hatası ile karşılaşmanızın sebebi, cihazınızda bulunan yazılım dosyalarının eksik veya bozuk olmasından kaynaklanabilir.Bu sorun aşağıda yer alan işlemlerle kolayca çözülebilir.Lütfen işlemleri dikkatlice okuyarak uygulayınız.


    1.Biçimlendirme İşlemi:

    - Cihazınızı bilgisayarınıza bağlayınız ve açınız.
    - Masaüstünde veya başlat menüsünde yer alan ‘Bilgisayarım’a giriniz.
    - Cihazınızı ‘tomtom’ veya ‘çıkarılabilir bellek’ olarak göreceksiniz, bellek üzerinde farenizin sağ tuşuna tıklayarak ‘biçimlendir’i seçiniz.
    - Dosya biçimlendirme sistemini ‘FAT32’ seçerek biçimlendirme işlemini başlatınız.
    - Biçimlendirme işlemi bittikten sonra pencereyi kapatınız.
    - Masaüstünde veya başlat menüsünde yer alan ‘belgelerim’e giriniz.
    - Açılan pencerede yer alan ‘tomtom’ klasörünün adını değiştiriniz (Ör: ‘eskitomtom’).

    2.Uygulamaları Güncelleme ve Yükleme İşlemi:

    - Cihazınızı bilgisayarınıza bağlayıp açınız.
    - TomTom HOME programını çalıştırınız ve oturumunuzu açınız.
    - ‘Güncelle Go/Rider/One’ kutusuna tıklayınız.
    - Sunulan bütün güncellemelerini yükleyiniz.
    - Güncelleme işleminden sonra cihazınız otomatik olarak kapanıp tekrar açılacaktır.
    - Bu işlemleri herhangi bir güncelleme sunulmayana dek tekrarlayınız.
    - Sol üst tarafta yer alan ‘cihaz’ menüsüne ve ardından ‘Cihaz Bağlantısını Kes’e tıklayınız.
    - Cihazınızın bilgisayarınızla olan bağlantısını koparınız.

    Önemli:*Yukarıda yer alan işlemlerin ardından cihazınızda ‘harita bulunamadı’ hatası ile karşılaşırsanız lütfen ‘uygulamaları güncelleme ve yükleme’ işlemini tekrarlayınız.


    Yukarıda yer alan işlemleri uygulamanızın ardından sorun giderilecektir.

    Başka sorularınız veya görüşleriniz varsa lütfen bu e-postanın en altında yer alan adımları takip ederek gönderiniz.


    Saygılarımla


    TomTom Müşteri Hizmetleri

    ____________________________________________________________________________________________

    -
    TomTom
    TomTom | Home
    http://www.tomtom.com
    sitesine giriniz.
    - Site dilini Türkçe’ye ayarlayıp sağ üst tarafta yer alan ‘TomTomum oturum aç’ a tıklayınız.
    - Email adresinizi ve şifrenizi girerek ‘Oturum aç’ a tıklayınız.
    - Yukarıda yer alan gri menü bölümünden ‘destek’e tıklayınız.
    - Açılan sayfada sağ tarafta ‘Destek bağlantıları’ başlığı altında ‘Sorularım’a tıklayınız.
    - Sorunuzun referans numarasını bularak e-postayı açınız.
    - Açılan sayfada ‘Update this question’ başlığı altına cevabınızı yazınız.
    - Herhangi bir dosya göndermek istiyorsanız lütfen ‘Browse(Gözat)’a tıklayarak dosyayı ataçlayınız.1’den fazla dosya göndermek için tekrar ‘Browse(Gözat)’a tıklayınız.
    - Son olarak ‘Submit’e tıklayarak cevaplama işlemini tamamlayınız.

    Bizlere telefon yoluyla da ulaşabilirsiniz, haftaiçi her gün saat 10.00 ile 18:00 arası bize ulaşabileceğiniz telefon numaramız 0212-3569707.




  • Kerub arkadaşım eline sağlık.

    Benim de güncelleme + kırmızı çarpı işareti sıkıntım vardı ve şu yazdıklarınla sorunum çözülür gibi.

    Onun dışında çok keyifli bir cihaz.

    Tekrardan Tom Tom alsam mı acaba, acaba, acaba......?
  • Ayrıca aktivasyon sorunu içinde cihazın faturasını tomtom müşteri hizmetlerine faksladım ve 2 yıl boyunca aktive oldu. Şuadresten hesap oluşturun sorunlarınıza hemen cevap veriliyor.

    "Sayın Müşterimiz,

    TomTom Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.
    Sorunuzun referans numarası 101209-*******.

    2 yıllık ücretsiz harita güncelleme servisi tarafımızdan hesabınızda aktifleştirilmiş olup herhangi bir aktivasyon kodu girmenize gerek kalmamıştır.Lütfen aşağıda yer alan adımları uygulayarak cihazınızı güncelleyiniz.Bu günden itibaren yani 10 Aralık 2010 tarihinden 10 Aralık 2012 tarihine kadar çıkacak harita güncelleme servisini ücretsiz olarak aşağıda yer alan adımları uygulayarak güncelleme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

    - Cihazınızı usb kablosu yardımıyla bilgisayarınıza bağlayınız ve açınız.
    - Cihazınızın ekranında ‘bilgisayara bağlanmak istiyor musunuz’ sorusu çıkacaktır, lütfen ‘evet’e tıklayınız.
    - TomTom HOME programını çalıştırınız.
    - Açılan pencerede sağ üst köşede yer alan ‘oturum aç’a tıklayınız.
    - TomTom hesabınızı oluşturmada kullandığınız email adresinizi ve şifrenizi buraya girerek sağ alt köşede yer alan ‘oturum aç’ sekmesine tıklayınız.
    - Ana menüye gelerek ‘güncelle’ kutusuna tıklayınız ve sunulan bütün güncellemeleri ‘güncelle ve yükle’ sekmesine tıklayarak cihazınıza yükleyiniz.
    - Sol üst tarafta yer alan ‘cihaz’ menüsüne ve ardından da ‘Cihaz Bağlantısını Kes’e tıklayınız.
    - Cihazınızın bilgisayarınızla olan bağlantısını koparınız.

    Yukarıda yer alan işlemleri uygulamanızın ardından cihazınızı güncellemiş olacaksınız.

    Başka sorularınız veya görüşleriniz varsa lütfen bu e-postanın en altında yer alan adımları takip ederek gönderiniz.


    Saygılarımla

    TomTom Müşteri Hizmetleri"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerub -- 12 Aralık 2010; 13:02:56 >




  • bende cihazımı yeni aldım aynı sorun bende de oldu tomtom mh e mail attım anında geri donus yaptılar aynı cevabı banada gonderdiler umarım biran once yeni harita güncellemesi çıkar çünkü bu halde bile çoğu yer yok haritada
  • Malesef bende TomTom Start aldım ve içinden çıkan etkileşim kodu ile güncelleme yapamadım. Her denememde geçersi kod dedi ve kesinlikle güncelleme yapmadı. Destek hizmetleri de köstej hizmetleri gibi çalışıyor. kaç sefer aradım kaç sefer dosya gönderdim hatırlamıyorum "..dininindeki dosyaların ekran görünümünü yollayın vs şeklinde bi sürü istekde bulundular hepsini de yolladım ama ne yaptıysam ne ettiysem çözüm olmadı en sonunda pes ettim attım aleti bi kenara. Çöpe giden parama hala yanıyorum. Geçen hafta içinde eniştemin navitech cihazını çok kısa bir sürede ücretsiz olarak güncelledik. Ne akla hizmet gidip birde güncelleştirmeler için ekstra para isteyen ve Türkiye haritası rezalet olan TomTom aldım bilemiyorum. Neymiş chazi çok sağlammış. Yere atıp üstünde zıplamazsan diğer cihazlarda gayet güzel çalışıyor. Uzun sözün kısası eğer TomTom almayı düşünüyorsanız kesinlikle vazgeçin ve ücretsiz harita güncellemesi sunan ve özellikle haritası Başarsoft olan cihazları tercih edin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoze78

    Malesef bende TomTom Start aldım ve içinden çıkan etkileşim kodu ile güncelleme yapamadım. Her denememde geçersi kod dedi ve kesinlikle güncelleme yapmadı. Destek hizmetleri de köstej hizmetleri gibi çalışıyor. kaç sefer aradım kaç sefer dosya gönderdim hatırlamıyorum "..dininindeki dosyaların ekran görünümünü yollayın vs şeklinde bi sürü istekde bulundular hepsini de yolladım ama ne yaptıysam ne ettiysem çözüm olmadı en sonunda pes ettim attım aleti bi kenara. Çöpe giden parama hala yanıyorum. Geçen hafta içinde eniştemin navitech cihazını çok kısa bir sürede ücretsiz olarak güncelledik. Ne akla hizmet gidip birde güncelleştirmeler için ekstra para isteyen ve Türkiye haritası rezalet olan TomTom aldım bilemiyorum. Neymiş chazi çok sağlammış. Yere atıp üstünde zıplamazsan diğer cihazlarda gayet güzel çalışıyor. Uzun sözün kısası eğer TomTom almayı düşünüyorsanız kesinlikle vazgeçin ve ücretsiz harita güncellemesi sunan ve özellikle haritası Başarsoft olan cihazları tercih edin derim.


    Bu konuda biraz daha araştırıcı olmalısınız. MyTomTom yazılımını bilgisayarınıza kurmadan güncellemeleri alamazsınız.
    Destek Hizmeti bence oldukça doğru hizmet vermekte. Bu güne kadar (2 ay içinde) yaptığım 3 sorun bildirimine en geç 24 saat içinde cevap verdiler ve doğru/yapıcı cevaplar verdiler.

    İlgili kimse artık; "Rezalet" falan diye başlık açacağınıza, biraz daha araştırmaya caba sarfetmeliydiniz.

    1- TomTom Home yazılımı sizin, benim kullandığım cihazlar gibilerinde artık kullanılmıyor.
    2- tomtom.com/getstarted sitesine kayır olup üyeliğinizi aktif edin.
    3- Aktivasyon kodunuzu girin
    2- MyTomTom eklentisini bilgisayarınıza kurun, herşeyi tomtom halletsin.

    Navitech örneğini vermeyin burada; çünkü herkes Navitech'den muzdarip

    Saygılar ve sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DD252Admin -- 15 Eylül 2011; 21:40:24 >




  • bendede aynı sorun oldu cihazı aldıktan 1,5 sene sonra güncelemek istedim süresi bitmiş dedi tomtomu aradım cihazın bilgilerini verdim ve aktivasyon kodunu verdim cihazımı aktive ettiler ve 2013 kadar ücretsiz harita güncelleme verdiler memnunum cihazı ilk aldığımda aktive etmemiştim bından dolayı sorun yaşamıştım tomtoma teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_0490 -- 18 Eylül 2011; 14:06:22 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.