Şimdi Ara

Tork konvertörlü otomatik vitesli aracta sabit hizla ilerlerken devir saatinde değisim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Konvertör işini yapıyor işte. Tam otomatik şanzımanların hepsi böyle. Sadece yeni nesil şanzımanlarda son bir ya da iki viteste konvertör devre dışı kalıyor ve dişli şanzıman gibi davranıyor. Amaç verimi arttırmak, tüketimi düşürmek. Son vites geçişlerinde konfor ikinci planda.


    Düşük viteslerde ise güç iletimini konvertör yapıyor. Bu durum problem değil. Konvertör dediğiniz şey gücü yağ basıncı ile aktaran mekanizma.

  • Tesekkur ederim cevaplariniz icin simdilik yağ kontrolu yaptirip binecegim gibi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba,


    Aracınızın modeli itibariyle bahsettiğiniz konu normal.


    Eski tork konvektörlü şanzımanlarda son vites iki ayrı kademe varmış gibi çalışır. Diğer vitesler de CVT gibi kademeli ve yarım debriyaj kavrıyor hissiyle çalışır. Sert kullanımlarda vitesler sanki manuel araç gibi daha net atmaya başlar. Son dişli de araç hareket ederken konvektör basıncı belli bir sınıra geldiğinde konvektörü kilitler ve dişliler tahriki direk motordan alır. En ufak bir güç gereksiniminde kilit açılarak konvektör devreye girer ve tekere giden torku artırır.


    Yeni nesil tork konvektörlü şanzımanlarda ise bu kilitleme işlemi 3 üncü vitesle birlikte çalışır ve daha net devirler elde edilir. genelde ilk iki viteste kilitleme özelliği eklenmez. Bu da daha konforlu ve pürüzsüz sürüş sağlar.


    Sizin aracınız özelinde ise bir problem olduğunu sanmıyorum. Titreme, silkeleme, vuruntu gibi şikayetler yoksa ve hafif eğimli yerlerde d konumunda gaza basmadan araç geri kaymıyorsa bir sorun yoktur.





  • earl2000 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevabiniz için. Geri kayma ve silkeleme yok. Vites gecisleri de iyi. Onceki aracim 308 eat6 idi onda bunun gibu bir durum yoktu. Bu eski nesil tork konvertorlu sanziman sanirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asd1234dsq -- 15 Mayıs 2024; 18:10:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yazını tamamen okumadan yorum yazmaya geçmiştim tam eski nesil tork konvertörlüler biraz cvt gibi davranıyor yazacaktım sanki cvt şanzımanmış gibi davranıyor yazdığını gördüm hiçbir anormallik yok yüzde yüz normal.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.