Şimdi Ara

Tork konvertörlü otomatik vitesli aracta sabit hizla ilerlerken devir saatinde değisim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Aracimda ilgili şöyle bir sorunum var 5. veya 6. viteste ilerlerken rampa cikislarinda hiz degismeden devir saati 2700 devirdeyken birden 3000 devirlere çikiyor belli sure sonra tekra eski haline geliyor.Arac bu esnada vites degisimi yapmiyor. Manuel modda da denedim. Bu degisim esnasinda en ufak silkeleme sarainti olmuyor tesadufen devir saatine bakarken fark ettim.Sanki cvt sanzimanli bir aracmis gibi bu bir sorunun belirtisi midir sizce. Aracim 2013 model hyundai i30 1.6 gdi 6 ileri tam otomatik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asd1234dsq -- 11 Mayıs 2024; 19:31:27 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Kullandığınız sanziman muhtemelen overdrive özelliğine sahip
    Son viteste sabit hızda giderken tork konvertorunu devreden cikarir ve motor ile aktarmayı birbirine mekanik olarak bağlar
    Böylece motor devri aynen bahsettiğiniz gibi az bir miktar düşerken yakıt tasarrufu sağlar
    Ama sistem en ufak zorlanmada devreden çıkar ki vites düşürmeye hazır olsun
  • Merhaba.


    Balatalar kaçırmaya başlamış. Silkeleme de başlayınca balata değişimi zamanı gelmiş demektir.

  • Kullandığınız sanziman muhtemelen overdrive özelliğine sahip
    Son viteste sabit hızda giderken tork konvertorunu devreden cikarir ve motor ile aktarmayı birbirine mekanik olarak bağlar
    Böylece motor devri aynen bahsettiğiniz gibi az bir miktar düşerken yakıt tasarrufu sağlar
    Ama sistem en ufak zorlanmada devreden çıkar ki vites düşürmeye hazır olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 11 Mayıs 2024; 20:53:19 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tork konvertörlü şanzımanlar bazı durumlarda dediğiniz gibi cvt gibi çalışıyor gibi gelebilir ama bunu genelde düşük viteslerde yapar, 5. ve 6. viteste bunu yapıyorsa slipping denilen bir arıza olabilir şanzımanda.

  • Fox913 F kullanıcısına yanıt
    Sadece son viteste yapmiyor maalesef. Diger viteslerde bu kitleme ozelligi var midir bilemiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracın km ve şanzıman yağı geçmişte değişti mi ayrıca arıza tespit cihazına bağlandı mı hariç herşey yazılmış. Esas bu bilgi önemli, özellikle arıza tespit cihazı ne diyor ve bu vites geçişi esnasında cihazda ne gözüküyor.

  • 10 000 km once tork konverter revizyon gormus fox913 nickli arkadasin dedigi overdrive modunu arastirdim yakit ekonomisi adina duz yolda motor devrini dusuren guc gerekli oldugu zamanlarda (yokuş çıkma gibi) devri arttirarak motorun bayilmasini engelleyen bir sistem olabilir gibime geldi. Araç hizlanmada bir problemi yok 150- 160 gibi hizlara rahat çikiyor. Hizlanirken devir saatinde surekli oynama yok dedigim gibi yokuş cikarken devir artiyor sonra normale donuyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Ariza kodu yok araçta. Tork konvertörü 10 000 km onve revizyon gormuş. Sanziman yag durumunu ve seviyesini hafta içi kontrol ettireceğim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Görmek ve sürmek lazım, arıza kodu yok ise tespit cihazına bağlayıp test sürüşü esnasındaki bilgisayardaki datalara bakarak ancak arıza varsa tespit edilebilir. Ya da biraz daha bekleyeceksiniz eğer gerçekten arıza varsa artma eğilimi gösterir ve ya arıza kodu verir ya da bariz şekilde arıza sürüş esnasında belli olur.

  • Tork konvertöründen yapıyor,sebebi de düzgün bir şekilde revizyon yapamamaları.Ayrıca şanzıman yağınız düzenli olarak değişti mi,son revizyondan sonra yağınız tamamen şanzımanın istediği spesifikasyonlara uygun ve doğru kapasitede dolduruldu mu ?

  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Onceki sahibi yaptirdigi icin nasil bir işlem gordu bilmiyorum. Zaten turbini neden revizyon yaparsin ki aşıri pahali bir parca degil git yenisini tak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Ayrica tork koncertoru kaynakli olsa arac silkeleme yapmaz mi veya 160 gibi hizlara ulasabilir mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Fox913 F kullanıcısına yanıt
    👍🏻👍🏻👏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Tam otomatik vites de balata mı oluyor? Bunu nereden çıkardınız?

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    evet ya oraya ben de takıldım. astra j 2015 otomatik bendeki. haberim yok, 37200 km'de daha bir yerini değiştirmedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 14 Mayıs 2024; 10:39:5 >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Her vites icin ayri balata var diye biliyorum ben. Ama manuel vites balatasina gire daha uzun ömurlu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yokuş çıkarken hızın sabit kalması için motor devrinin artırması normal değil mi?

    Yokuşta motor yüke biniyor sonuçta hızı sabit tutabilmek için motor gücünün artması gerekiyor. Motor gücünü artırabilmek için de motor devrini yükseltirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asd1234dsq A kullanıcısına yanıt

    Tam otomatik vites de yani tork Konvektörlü vites de balata olmaz. Çift Kavramalarda olur.

  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Şanziman cvt degilse dediginiz motor devrini yukseltmek icin arac vites dusurur bir alt viteste daha devirli gidersiniz. Bendeki devir degisimi rampada vites degisimi olmadan 2700 devirde giderken arac 3000 devre geliyor rampa bitiminde veya gazi daha az verdiginizde eski haline dönuyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Tam otomatiklerde debriyaj balatasi olmaz ama her vites arasi ayri balata takimlari var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.